A400M Atlas (Airbus)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Celebra

Well-Known Member
2017. április 7.
5 513
2 547
113
Ezren ezerfélét mondtak neked, csak te nem hallod meg, mert megrekedtél a múlt század 80-as éveiben. Elolvasod, elfelejted, másnap előjössz a Kfirrel meg a Su80-nal, meg a többi marhasággal. Minden nap háromszor, hátha egyszer csak valaki azt mondja, tényleg...
A nagy rámpás gépeken még dúl a vita,leginkább az A400 és KC390 között.Hozzájuk csatlakozva a C130 még bent van a figyelemben,mellékesen a C27J.Annál kisebb kategóriában már nem gondolkodik a közönség.Pedig azoknak is lenne szerepük.
Azon sem nagyon látom a fejtörést,hogy mi is lenne a szerepük honi védelmi helyzetben a szállitógépeknek.
Aztán az új harci gépek terén vannak a Gripen E hivők,és az F35 pártján állok.Plusz a Gripen C modernizáció.Ami azonban még csak igéret,nincs kidolgozva.Jelenleg úgy nézz ki,lesz,mert a svédek momentán tovább akarják üzemeltetni a Gripen C-iket.De fél éve még szét akarták kapni őket,hogy a részegységeiket felhasználják az E-k gyártásánál.Újabb fél év mulva mi lesz?
Vagy vegyük az eredeti támogató gép jelöltemet,a KAI FA50-t.Az egyszemélyes változat szép csendben lekerült a napirendről.A bvr képes vb+tréner változat igazábol ma sincs kész,de az ára már több mint 2x-esére nőt.
Használt F16 fronton sem olyan nagyon rózsás a helyzet.A kinálat szűkös,elnyűt,és modernizálásra szoruló.Megcsinálja az LM,felhúzza V szintre,nade mennyiért?Jó kérdés.Meg az is,hogy Trampli nem fekszik e keresztbe az egésznek....
Szóval hogy is kéne összehozni egy valóban harcképes méretű légierőt?Ami szerintem legalább 2 működő légibázist jelent,bázisonként legalább 2 vb-repülő századdal.Plusz kellenek még szállitó,légim utántöltő,kutató-mentő,REH,futár gépek/helik.Uram bocsá,légtérellenrzők(jajistenem,de hideg a fal)
Mindezt úgy,hogy meg is tudjuk fizetni,fel is tudjuk fegyverezni,üzemben is tudjuk tartani.Holnap,meg holnap után is.És még a szárazföldieknek is maradjon elegendő pénz.Merthát ők is vannak,nékik is kellene valami.Uram bocsá,még bakancs is.Vagy legalább egy Ho Si Minh szandál.
Na,hol is van erre a napi 3válasz?
 
  • Tetszik
Reactions: tonyo

migfun

Well-Known Member
2013. május 28.
2 290
4 767
113
Nem volt beszerzés?o_O Itt nézzél körbe, van egy pár:D. Nem lérak, IFV vagy tehergép, de nem is bakancs.:D
Áznézve a listát egy kérdésem van, ha olyan sikeres volt a busz-projekt, mi ez a sok buszbérlés? Vagy ez annak a része? A link már valamiért nem nyílik a telómon, nem tudom megnézni csak később, gépközelben...
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 808
47 095
113
Folyt.:
Az A400M esetében szintén az NZ ügy kapcsán került elő egy 230M NZD-s listaár.
Ez átváltva: 150M $

A portugálok pedig szintén 5 KC390-et kapnak 932M $-ért. Ennél nagyon fontos, hogy maintenace is benne van 12 évre. Az egységár: 186M$
Szerintem a csupasz ára valahol 100-110M $ lehet.
Az eredeti 50-60M $ már régen messze van. Ez volt a fő probléma a portugál üzletnél is.
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 808
47 095
113
A nagy rámpás gépeken még dúl a vita,leginkább az A400 és KC390 között.Hozzájuk csatlakozva a C130 még bent van a figyelemben,mellékesen a C27J.Annál kisebb kategóriában már nem gondolkodik a közönség.Pedig azoknak is lenne szerepük.
És mégis mi? A H225M majdnem 6t-t mozgat.
Országon belül nagyjából bárhonnan bárhova.
Ez több, mint amit az Ancsa tud.
A nagyobb gépekre elsősorban nemzetközi szállításoknál, és a Gripenek utántöltési támogatására lenne szükségünk. Missziókba, gyakorlatokra, balti kitelepülésekhez a technikai eszközök szállítására, de a HM új eszközeinek sürgős alkatrész igényeit is ezek a gépek oldanák meg. Esetleg katasztrófahelyzeteknél nemzetközi műveletek keretein belül tudnak humanitárius segítséget nyújtani. Továbbá idehaza nagyobb kiterjedésű tüzek megfékezésénél. De akár üzleti alapon is használhatnánk őket, akár az ukránok az Antonovokat.
Ezen feladatokra kizárólag a már korábban emlegetett 3 gép alkalmas, na meg a C2.
Én azt gondolom, hogy minnél nagyobb a gép, annál rugalmasabban lehet kihasználni.
Egy az Ancsánál kisebb gép is hasznos tud lenni....
....a mezőgazdaságban, földmérésnél, esetleg egy-egy osztályvezető, államtitkár bakancslistáján szereplő tételek teljesítéséhez. ;)
 

Celebra

Well-Known Member
2017. április 7.
5 513
2 547
113
És mégis mi? A H225M majdnem 6t-t mozgat.
Országon belül nagyjából bárhonnan bárhova.
Ez több, mint amit az Ancsa tud.
A nagyobb gépekre elsősorban nemzetközi szállításoknál, és a Gripenek utántöltési támogatására lenne szükségünk. Missziókba, gyakorlatokra, balti kitelepülésekhez a technikai eszközök szállítására, de a HM új eszközeinek sürgős alkatrész igényeit is ezek a gépek oldanák meg. Esetleg katasztrófahelyzeteknél nemzetközi műveletek keretein belül tudnak humanitárius segítséget nyújtani. Továbbá idehaza nagyobb kiterjedésű tüzek megfékezésénél. De akár üzleti alapon is használhatnánk őket, akár az ukránok az Antonovokat.
Ezen feladatokra kizárólag a már korábban emlegetett 3 gép alkalmas, na meg a C2.
Én azt gondolom, hogy minnél nagyobb a gép, annál rugalmasabban lehet kihasználni.
Egy az Ancsánál kisebb gép is hasznos tud lenni....
....a mezőgazdaságban, földmérésnél, esetleg egy-egy osztályvezető, államtitkár bakancslistáján szereplő tételek teljesítéséhez. ;)
Az amerikaiak mire használták a Short Sherpát?Osztrákok a Skayvant,PC-6ost(!).Lengyelek az M28ast?Utóbbit ha jol emlékszem az amerikai SF is használja.(vagy csak akarta?)
Azon kivűl szerintem a leginkább várható hibrid hadviselés "csetepatés" része ellen jol jöhet egy harci szállitó,alias gunship gép.Hosszú örjároti idó,dronoknál nagyobb állékonyság,gyorsabb a helikopternél.És azoknál nagyobb rendelkezésre állási idő,és olcsóbb üzem.Persze megfelelő önvédelmi rendszerrel,különben az első MANPAD leszedi-de ez a helikre is igaz.
Különben magam részéről beállitanák pár PC-12t a diplomáciai feladatokra.
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 808
47 095
113
Az amerikaiak mire használták a Short Sherpát?Osztrákok a Skayvant,PC-6ost(!).Lengyelek az M28ast?
Amire idehaza a szolgálati gépkocsikat, teherautókat, esetleg helikoptereket.
A SF sokkal feltűnésmentesebben tud helikopterről üzemelni. Egyrészt azzal nem csak be-, de kivinni is tudják őket leszállópályától függetlenül.
De a kirakás is sokkal egyszerűbb, mivel ha nem lehet leszállni, akkor kötélről is mehet a deszant, a fák magasságában berepülve, a radar észlelhetőség alatt.
Merevszárnyúból ugyebár csak az ejtőernyő opció.
Ahhoz meg minimum ugrási magasságba kell emelni a gépet, ami meg nőveli a felfedezés esélyét.
Felderítésre és c4isr feladatokra elvileg a Falcon és a +1 gép lesz dedikálva. A diplomáciai feladatokat az A319 és a Falcon megoldja. Államtitkárok és nem reprezentatív miniszterek és azalatt meg utazzanak csak menetrendszerintin. Nagyobb delegáció meg úgy is az A319-el megy bárhová.
A Falcont különben szerintem simán igénybe fogják venni a SF szállítására is, amennyiben a feladathoz nem kell taktikai deszant.
 

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 073
15 029
113
Az ár tartalmazza:
a repülők árát (beleértve az EW rendszert is)
+ karbantartás, logisztika
+ kiképzés
+ szimulátor

kb. így értékeld az árat...
Hozzátéve, hogy a szimulátor általában drágább, mint maga a repülőgép, hiszen sokkal kevesebbre van szükség - viszont az üzemeltetése sokkal olcsóbb. Szim-es gyakorlás és kiképzés közben "spórolós" a keró-fogyasztása :), és "viszonylag" ritkán kell rajta hajtóművet, kerékgumit, hidraulika-szivattyút, kormányszervót stb. cserélni :D, ezért megéri megvenni azt is.
 
T

Törölt tag 1586

Guest
Hozzátéve, hogy a szimulátor általában drágább, mint maga a repülőgép, hiszen sokkal kevesebbre van szükség - viszont az üzemeltetése sokkal olcsóbb. Szim-es gyakorlás és kiképzés közben "spórolós" a keró-fogyasztása :), és "viszonylag" ritkán kell rajta hajtóművet, kerékgumit, hidraulika-szivattyút, kormányszervót stb. cserélni :D, ezért megéri megvenni azt is.
...viszont pont emiatt v.színű elég is egy db KC 390 es szimulátor az eu.i kontinensre. A Portugál szimulátor is nyilvánvalóan elérhető opció lesz minden eu.i KC 390 üzemeltetőnek.
 
  • Tetszik
Reactions: emel

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 073
15 029
113
Ne haragudj, az hogy ennyire kitartasz a szívszerelmed a Kfir mellett az szép dolog, de magánügy. Viszont egy olyan gépet ajánlgatni a MH részére, aminek régen lejárt az élettartama, az már nem magánügy. Te írtad: Kfir, 8000óra/30 év. Tisztában vagy vele, hogy a Kfirt a 80-as évek első feléig gyártották, ugyanígy a hozzá való J-79 hajtóművet is, ami ma már több mint 50 éves konstrukció, már csak a roncstelepen találsz ilyent (na jó, múzeumban is néhányat)?!!
Ja, és még valami a Kfir gépekről, tartok tőle, hogy ha ebbe az irányba lépnénk, Trumpnak lenne boldog mosollyal előadott jobb ötlete is: kedves magyar fegyverbarátaink, sokkal jobban járnátok ha eredeti gyári új USA-F-16-ot vagy F-35-öt vennétek, így izraeli barátainknak nem engedélyezzük Kfir-ek eladását NATO-tag részére. Kivéve ha hajtómű nélküli sárkányt vennétek, mert azt az ő joguk eladni, de a GE J-79 hajtómű az ugye a mi kompetenciánk, másik kivétel ha múzeumba szánjátok, akkor vehettek komplett Kfirt is. "UFF, én beszéltem, a nagyfőnök!!"
 

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 073
15 029
113
...viszont pont emiatt v.színű elég is egy db KC 390 es szimulátor az eu.i kontinensre. A Portugál szimulátor is nyilvánvalóan elérhető opció lesz minden eu.i KC 390 üzemeltetőnek.
Így van, azon bárki bérelhet "repülési"-gyakorlási időt, nem kell minden üzemeltetőnek venni egyet a 3-4-5 gépükhöz, így gazdaságos a portugáloknak is és minden más KC-üzemeltetőnek is.
 

Celebra

Well-Known Member
2017. április 7.
5 513
2 547
113
A Falcont különben szerintem simán igénybe fogják venni a SF szállítására is, amennyiben a feladathoz nem kell taktikai deszant.
Hát ezt azért kötve hiszem
Felderítésre és c4isr feladatokra elvileg a Falcon és a +1 gép lesz dedikálva.
És ezt se nagyon
A SF sokkal feltűnésmentesebben tud helikopterről üzemelni.
Ez egy távolságig igaz,utána marad a merevszárnyú.
És hát van még nekem agymacskám.Ugy látszik nekem több van az átlagnál.Az A319ek feljavitása logisztikai támogató-légi utántöltő gépnek.Bár az általam elgondolt mód az F35A-nak nem felel meg.Merev csöves rendszer ráaplikálása meg már szerintem is sok a jóbol.Valon lehetne rendelni F35A-t a B/C tankolórendszerével?Vagy azzal is?(Molni most kezdi felvonni a szemöldökét)Angol Phantomok a tengerészeti légi utántöltő rendszert kapták anno szárazföldi változatban is.
Sok feladatnál felesleges a nagy gép,van amikor káros is.
C130ast tartom nagy gépként jó választásnak.Minden általad felsorolt feladatra alkalmas,kiforrott,megbizható gép.Ráadásul van légtérellenörző változata is ajánlatban.
C130cut2.jpg

Hogy merjünk nagyot álmodni....Na,azt nem lehet ráfogni,hogy elterjedt lenne ez a változat.Azthiszem csak az ami parti örség használja 1-2 példányban.
És továbbra is szükségesnek látok kisebb,lehetőleg harci-szállitó gépek beszerzését.Kifejezetten a hibrid háború veszélye miatt.
És továbbra is kinlódok a vadász állomány háborúképes méretüvé fejlesztésének kérdésével.F35ből már 1század is jó drága.Az új európai gépek meg még drágábbak.Nyugati gyártású olcsó könnyűvadász meg nincs.Használt gépek nyűgösek.Meg semilen sem.Kinai gépet meg mégsem vehetünk....Na ezen meg én vakarom a fejem
 

Celebra

Well-Known Member
2017. április 7.
5 513
2 547
113
Ja, és még valami a Kfir gépekről, tartok tőle, hogy ha ebbe az irányba lépnénk, Trumpnak lenne boldog mosollyal előadott jobb ötlete is: kedves magyar fegyverbarátaink, sokkal jobban járnátok ha eredeti gyári új USA-F-16-ot vagy F-35-öt vennétek, így izraeli barátainknak nem engedélyezzük Kfir-ek eladását NATO-tag részére. Kivéve ha hajtómű nélküli sárkányt vennétek, mert azt az ő joguk eladni, de a GE J-79 hajtómű az ugye a mi kompetenciánk, másik kivétel ha múzeumba szánjátok, akkor vehettek komplett Kfirt is. "UFF, én beszéltem, a nagyfőnök!!"
Ugyanezt megteheti a használt Gripeneknél is,annak is lényegében helyi összeszerelésű GE hajtóműve van.Vagy akármelyik másik használt amerikai származású gépnél.Utoljára Sri Lanka vett Kfirt,akkor nem feküdtek keresztbe.
Különben ez szerintem inkább az F414re való áthajtóművezésnél lenne probléma.J79 annyira régi,hogy tán el is felejtették,hogy van még.Kfirbe meg a Sin Beth gyártotta licencbe.Az ajánlatukban benne is van az 1600 óránkénti nagyjavitás elvégzése is
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 808
47 095
113
Ez egy távolságig igaz,utána marad a merevszárnyú.
Csak szólok, hogy a H225M SF konfigban légi utántölthető!
És elvileg mindhárom szóbajöhető gép tud helikoptert utántölteni. A C130 már régóta. Az A400M is tud, csak jelenleg még problémás a szárnyvégről, de már tesztelik az új gondolát. Törzsből már most megszerezte a jogosítvány. A KC eddig még csak papíron tudja ezt a funkciót.
 

Celebra

Well-Known Member
2017. április 7.
5 513
2 547
113
Csak szólok, hogy a H225M SF konfigban légi utántölthető!
És elvileg mindhárom szóbajöhető gép tud helikoptert utántölteni. A C130 már régóta. Az A400M is tud, csak jelenleg még problémás a szárnyvégről, de már tesztelik az új gondolát. Törzsből már most megszerezte a jogosítvány. A KC eddig még csak papíron tudja ezt a funkciót.
Igen,csak még azt nem tudjuk bizonyosan,hogy milyen felszereltséggel jönnek.
És igen,2 gépet kockáztatunk,amiböl az egyik egy szép nagy,és drága szállitógép.Vagyis ilyen célra is jobb lenne egy kisebb gép.Vagy egyenesen abból desszantolni őket ejtőernyővel.Vagy akár leszálló deszanttal,ha megfelelő a terep.
Különben szerintem baromi jol kitalálta a muszka az S80ast hibrid/COINT hadviseléshez.Kicsi és ügyes,hogy alkalmas és olcsó legyen rá.De elég nagy,hogy a hagyományos légiszállitásban is résztvehesen,kb a Short Sherpa mérete.Amcsik lekoppinthatnák,ahelyett,hogy B52 stratégiai bombázókkal COINTkodnak.Bár amilen technokrata hüleségeket tudnak csinálni,lehet a fejlesztés végén valami agyonbonyolitott,légpárnás futóműves(kisérleteztek olyannal) méregdrága csoda jönne ki belőle.Mondjuk egy nagyobb,rámpás V280 szerű konvertiplán.Ami alapbol nem is lenne rossz,dehogy olcsó nem lenne,az biztos
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 808
47 095
113
Igen,csak még azt nem tudjuk bizonyosan,hogy milyen felszereltséggel jönnek.
Már elég régóta tudjuk. Nézz át a helikopterbeszerzési fórumba.
És igen,2 gépet kockáztatunk,amiböl az egyik egy szép nagy,és drága szállitógép.Vagyis ilyen célra is jobb lenne egy kisebb gép.Vagy egyenesen abból desszantolni őket ejtőernyővel.Vagy akár leszálló deszanttal,ha megfelelő a terep.
Ha a 2 gépből az utántöltőnek meg sem kell közelítenie az ellenséges légteret, akkor mennyiben lesz veszélyben?
A deszantfélék hatékonyságáról meg vitatkozzál Dudival. Én ebbe nem akarok belemenni....:rolleyes::)
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 808
47 095
113
Ugy látszik nekem több van az átlagnál.Az A319ek feljavitása logisztikai támogató-légi utántöltő gépnek.Bár az általam elgondolt mód az F35A-nak nem felel meg.
Ez megint honnan jött?
Ki fejlesztené ezt le neked? Mi nem tudnánk, mivel nem rendelkezünk a licence-szel.
Az Airbushoz meg odamész, hogy lécci-lécci faragjatok a 2db (!!!) használtan, garázsvásáron "tombolán nyert" 2 A319-esünkből MRTT-t?
Ők meg megkérdezik, hogy minek, mikor már van 330-as. Vedd meg azt! Újjonan. Na az a bussiness nekik.
Ha ezt az ötletedet benyújtaná a HM az Airbusnak, akkor pont 1,5X akkora árat fognak nekik mondani rá, mintha megvetted volna az A330 MRTT-t. :p:D