Kicsit utána nézztem ennek az IAI MMTT tankernak.Semmi köze a Boeinghoz.Teljesen önálló fejlesztés és kivitelezés.50milla egy B767 átépitése,teherajtósrul,önvédelni rendszerekkel,szárny alatti konténerekkel,és merev utántöltő csővel,mert az is van hozzá.Eddig Kolumbia és Brazilia állitotta rendszerbe(2017es adat).A technológiát adaptálták a B707 és Il-76(!) gépekhez,ezek elkészültek,repülnek,szolgálnak.Papiron megvan a G550hez ille4sztett verziója,de ezt egyenlőre nem rendelte meg senki.Megjegyzem a G550 kisebb,mint a mi Airbusaink.Reklámjuk szerint,ha megfizetik,bármilyen arra alkalmas géphez vállalják a technológia integrálását.A leszállással talán nincs is gond, ha tudják követni kellő pontossággal a különböző megközelítési eljárásokat, viszont az odajutással már lehet.
A gond az hogy a katonai lajstromban lévő gépekre más légialkalmassági követelmények vonatkoznak mint egy civil repülőre. Más navigációs és kommunikációs rendszereik lehetnek, más a katonai légiirányítás, stb...
Ha egy repülővel a zsúfolt Eu.i RVSM légtérben akar valaki repülni akkor igen szigorú szabályoknak kell megfelelni mind a repülőnek, mind a gép személyzetének.
Ha ennek nem felel meg a gép vagy a személyzet akkor csak a civil forgalomtól szigorúan elkülönítve lehet repüléseket végrehajtani ami sokszor elég körülményes.
Belföldön ez még kevéssé probléma mert a katonák legfeljebb lefoglalják a fél ország légterét és akkor oda más nem mehet, de ha külföldre akarsz menni - márpedig egy A319-esnél ez sokszor előfordulhat - akkor már gond lehet.
Gyönyörű képek csak úgy tűnik még mindig nem érted hogy ezeket a gépeket mind a repülőgépeket eredetileg tervező és gyártó cégek által készített átalakítási tervek alapján építették át az ilyen jellegű munkákra megfelelően felkészült üzemek.
Pls. pls. értsd meg hogy az AIRBUS még nem készített olyan terveket ami alapján bárki át tudná építeni a használt A319-ek szárnyát úgy hogy utána arra bárki légialkalmasságit adna.
Egyenlőre láttunk egy két rajzot új gyártású A319 / 320 gépekről ahol volt fegyverfelfüggesztő pilon a szárnyak alatt, de nem többet.
Az angol gépeket a Bae épitette át.VC0 angol,arra még lehet ráfogni,hogy gyártó ország,bár a Vickers gépe volt.L1011 viszont amerikai,de a Bae önállóan,az LM közreműködése nélkül épitette át őket.
Szóval nem,nem kell hozzá gyári buletin.Szakemberek,és arra alkalmas cég kell hozzá.Megcsinálják,és mindenféle szükséges légügyi engedéllyel,,certifikáttal kitapétázva leszállitják.Csak meg kell rendelni,meg kell fizetni.
Arra emlékeztet a dolog,mikor a 90es években az IAI ajánlatot tett a MiG21Bis-ek korszerűsitésére.Akkor is volt ez a gyártó engedélye,részvétele nélkül nem lehet dolog minálunk.Románok meg megrendelték,mindenféle orosz engedély és részvétel nélkül-és máig repültek velük.
Szingapur az angol Huntereket és az amerikai A4eseket is saját önálló program keretében modernizálta és átépitete.A4ekbe még hajtóműcsere is volt,J52 helyére az F404 került.
Szóval nem,nem muszály várni a balfék Airbus tohonyáskodására.De be lehet vonni őket is.És de,neg lehet csinálni tőlük függetlenül is.Akarat kérdése a dolog.Csak arra kell ügyelni,hogy ne a frissiben alapitott Mészáros papirrepülő-haltogató kft,hanem arra alkalmas cég csinálja.És légügyileg lepapirozva,személyzetet kiképezve,garanciával megkapod a valóban multi role szállitó és légi utántöltő gépeket.