A400M Atlas (Airbus)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

Celebra

Well-Known Member
2017. április 7.
5 514
2 544
113
A leszállással talán nincs is gond, ha tudják követni kellő pontossággal a különböző megközelítési eljárásokat, viszont az odajutással már lehet.
A gond az hogy a katonai lajstromban lévő gépekre más légialkalmassági követelmények vonatkoznak mint egy civil repülőre. Más navigációs és kommunikációs rendszereik lehetnek, más a katonai légiirányítás, stb...
Ha egy repülővel a zsúfolt Eu.i RVSM légtérben akar valaki repülni akkor igen szigorú szabályoknak kell megfelelni mind a repülőnek, mind a gép személyzetének.
Ha ennek nem felel meg a gép vagy a személyzet akkor csak a civil forgalomtól szigorúan elkülönítve lehet repüléseket végrehajtani ami sokszor elég körülményes.
Belföldön ez még kevéssé probléma mert a katonák legfeljebb lefoglalják a fél ország légterét és akkor oda más nem mehet, de ha külföldre akarsz menni - márpedig egy A319-esnél ez sokszor előfordulhat - akkor már gond lehet.

Gyönyörű képek csak úgy tűnik még mindig nem érted hogy ezeket a gépeket mind a repülőgépeket eredetileg tervező és gyártó cégek által készített átalakítási tervek alapján építették át az ilyen jellegű munkákra megfelelően felkészült üzemek.
Pls. pls. értsd meg hogy az AIRBUS még nem készített olyan terveket ami alapján bárki át tudná építeni a használt A319-ek szárnyát úgy hogy utána arra bárki légialkalmasságit adna.
Egyenlőre láttunk egy két rajzot új gyártású A319 / 320 gépekről ahol volt fegyverfelfüggesztő pilon a szárnyak alatt, de nem többet.
Kicsit utána nézztem ennek az IAI MMTT tankernak.Semmi köze a Boeinghoz.Teljesen önálló fejlesztés és kivitelezés.50milla egy B767 átépitése,teherajtósrul,önvédelni rendszerekkel,szárny alatti konténerekkel,és merev utántöltő csővel,mert az is van hozzá.Eddig Kolumbia és Brazilia állitotta rendszerbe(2017es adat).A technológiát adaptálták a B707 és Il-76(!) gépekhez,ezek elkészültek,repülnek,szolgálnak.Papiron megvan a G550hez ille4sztett verziója,de ezt egyenlőre nem rendelte meg senki.Megjegyzem a G550 kisebb,mint a mi Airbusaink.Reklámjuk szerint,ha megfizetik,bármilyen arra alkalmas géphez vállalják a technológia integrálását.
Az angol gépeket a Bae épitette át.VC0 angol,arra még lehet ráfogni,hogy gyártó ország,bár a Vickers gépe volt.L1011 viszont amerikai,de a Bae önállóan,az LM közreműködése nélkül épitette át őket.
Szóval nem,nem kell hozzá gyári buletin.Szakemberek,és arra alkalmas cég kell hozzá.Megcsinálják,és mindenféle szükséges légügyi engedéllyel,,certifikáttal kitapétázva leszállitják.Csak meg kell rendelni,meg kell fizetni.
Arra emlékeztet a dolog,mikor a 90es években az IAI ajánlatot tett a MiG21Bis-ek korszerűsitésére.Akkor is volt ez a gyártó engedélye,részvétele nélkül nem lehet dolog minálunk.Románok meg megrendelték,mindenféle orosz engedély és részvétel nélkül-és máig repültek velük.
Szingapur az angol Huntereket és az amerikai A4eseket is saját önálló program keretében modernizálta és átépitete.A4ekbe még hajtóműcsere is volt,J52 helyére az F404 került.
Szóval nem,nem muszály várni a balfék Airbus tohonyáskodására.De be lehet vonni őket is.És de,neg lehet csinálni tőlük függetlenül is.Akarat kérdése a dolog.Csak arra kell ügyelni,hogy ne a frissiben alapitott Mészáros papirrepülő-haltogató kft,hanem arra alkalmas cég csinálja.És légügyileg lepapirozva,személyzetet kiképezve,garanciával megkapod a valóban multi role szállitó és légi utántöltő gépeket.
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 115
45 422
113
Kicsit utána nézztem ennek az IAI MMTT tankernak.Semmi köze a Boeinghoz.Teljesen önálló fejlesztés és kivitelezés.50milla egy B767 átépitése,teherajtósrul,önvédelni rendszerekkel,szárny alatti konténerekkel,és merev utántöltő csővel,mert az is van hozzá.Eddig Kolumbia és Brazilia állitotta rendszerbe(2017es adat).A technológiát adaptálták a B707 és Il-76(!) gépekhez,ezek elkészültek,repülnek,szolgálnak.Papiron megvan a G550hez ille4sztett verziója,de ezt egyenlőre nem rendelte meg senki.Megjegyzem a G550 kisebb,mint a mi Airbusaink.Reklámjuk szerint,ha megfizetik,bármilyen arra alkalmas géphez vállalják a technológia integrálását.
Az angol gépeket a Bae épitette át.VC0 angol,arra még lehet ráfogni,hogy gyártó ország,bár a Vickers gépe volt.L1011 viszont amerikai,de a Bae önállóan,az LM közreműködése nélkül épitette át őket.
Szóval nem,nem kell hozzá gyári buletin.Szakemberek,és arra alkalmas cég kell hozzá.Megcsinálják,és mindenféle szükséges légügyi engedéllyel,,certifikáttal kitapétázva leszállitják.Csak meg kell rendelni,meg kell fizetni.
Arra emlékeztet a dolog,mikor a 90es években az IAI ajánlatot tett a MiG21Bis-ek korszerűsitésére.Akkor is volt ez a gyártó engedélye,részvétele nélkül nem lehet dolog minálunk.Románok meg megrendelték,mindenféle orosz engedély és részvétel nélkül-és máig repültek velük.
Szingapur az angol Huntereket és az amerikai A4eseket is saját önálló program keretében modernizálta és átépitete.A4ekbe még hajtóműcsere is volt,J52 helyére az F404 került.
Szóval nem,nem muszály várni a balfék Airbus tohonyáskodására.De be lehet vonni őket is.És de,neg lehet csinálni tőlük függetlenül is.Akarat kérdése a dolog.Csak arra kell ügyelni,hogy ne a frissiben alapitott Mészáros papirrepülő-haltogató kft,hanem arra alkalmas cég csinálja.És légügyileg lepapirozva,személyzetet kiképezve,garanciával megkapod a valóban multi role szállitó és légi utántöltő gépeket.
Kiválló! Bagatel 50M USD! :D
Ehhez még hozzávesszük a 767-es gép árát. Ami újjonan kb. 180-200M
Nem gondolom, hogy egy túl régi gépre lenne értelme 50M dollárt kidobni. A fiatal meg bőven 100M felett lenne (persze ezek csak okoskodások)
Tehát, ha kiadsz 150+M dollárt, és lesz egy közepesen használt géped korlátozott lehetőségekkel.
A várható 3 típusból max. az A400M lehet drágább (ha egyáltalán). Vadonat újjonan. Hja és lehet deszantra és nagyobb járművek szállítására is használni, meg persze utántölteni, helikoptert is.
 

Celebra

Well-Known Member
2017. április 7.
5 514
2 544
113
Kiválló! Bagatel 50M USD! :D
Ehhez még hozzávesszük a 767-es gép árát. Ami újjonan kb. 180-200M
Nem gondolom, hogy egy túl régi gépre lenne értelme 50M dollárt kidobni. A fiatal meg bőven 100M felett lenne (persze ezek csak okoskodások)
Tehát, ha kiadsz 150+M dollárt, és lesz egy közepesen használt géped korlátozott lehetőségekkel.
A várható 3 típusból max. az A400M lehet drágább (ha egyáltalán). Vadonat újjonan. Hja és lehet deszantra és nagyobb járművek szállítására is használni, meg persze utántölteni, helikoptert is.
Nem,mert a mi meglévő A319einkről van most szó.50millában meg benne van a használt gép beszerzése az IAI által.B767 meg nagyobb és drágább gép.
Pontosabb árat akkor lehetne mondani,ha kérnénk rá árajánlatot.Mindjár hármat.Egyet az IAItol,egyet a Bae-töl,egyet meg az Airbus-tol.Semmire nem kötelező módon meg lehetne tenni a dolgot.
És még mindig az van,hogy honi védelmi helyzetben a rámpás katonai szállitók könnyen lehet,nem érnek rá benzinkutaskodni,miközben az Airbusok a harcászati szállitásban nem vehetnek részt.Viszont nyugodtan elláthatnák a benzinkutas szolgálatot.
Különben nemtudom miféle elbaxot ország a mienk?Angliának,Izraelnek,Kolumbiának megéri,sőt sporolásbil csinálják,de nekünk nem.Mert mi vagyunk az isten faxa ország,ahol csak az éri meg,amiböl jó nagyot lehet lopni.
 

borisz

Well-Known Member
2012. május 25.
8 075
10 697
113
Kiválló! Bagatel 50M USD! :D
Ehhez még hozzávesszük a 767-es gép árát. Ami újjonan kb. 180-200M
Nem gondolom, hogy egy túl régi gépre lenne értelme 50M dollárt kidobni. A fiatal meg bőven 100M felett lenne (persze ezek csak okoskodások)
Tehát, ha kiadsz 150+M dollárt, és lesz egy közepesen használt géped korlátozott lehetőségekkel.
A várható 3 típusból max. az A400M lehet drágább (ha egyáltalán). Vadonat újjonan. Hja és lehet deszantra és nagyobb járművek szállítására is használni, meg persze utántölteni, helikoptert is.

A tizedéből vajon hány ellenséges tisztet lehet megkenni?
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 115
45 422
113
Az
Nem,mert a mi meglévő A319einkről van most szó.50millában meg benne van a használt gép beszerzése az IAI által.B767 meg nagyobb és drágább gép.
Pontosabb árat akkor lehetne mondani,ha kérnénk rá árajánlatot.Mindjár hármat.Egyet az IAItol,egyet a Bae-töl,egyet meg az Airbus-tol.Semmire nem kötelező módon meg lehetne tenni a dolgot.
És még mindig az van,hogy honi védelmi helyzetben a rámpás katonai szállitók könnyen lehet,nem érnek rá benzinkutaskodni,miközben az Airbusok a harcászati szállitásban nem vehetnek részt.Viszont nyugodtan elláthatnák a benzinkutas szolgálatot.
Különben nemtudom miféle elbaxot ország a mienk?Angliának,Izraelnek,Kolumbiának megéri,sőt sporolásbil csinálják,de nekünk nem.Mert mi vagyunk az isten faxa ország,ahol csak az éri meg,amiböl jó nagyot lehet lopni.
Az a gond, hogy nem érted a dolgot.
A Boeing és az Airbus is megakadályozhatja az ilyen "sufni" átalakításokat.
Mint ahogy meg is akadályozza!
 
M

molnibalage

Guest
Az

Az a gond, hogy nem érted a dolgot.
A Boeing és az Airbus is megakadályozhatja az ilyen "sufni" átalakításokat.
Mint ahogy meg is akadályozza!
Hát, akkor innentől fogva kb. fej vagy írás a realitása a C. által álmodott A319 tankernak, ami jelenleg amúgy sem létezik. Vagy megakadályozzák, vagy nem...
És ennek indoklása annyi is lehet, hogy "mert csak". Meg persze védik a saját új tankerük piacát...
 

Celebra

Well-Known Member
2017. április 7.
5 514
2 544
113
Az

Az a gond, hogy nem érted a dolgot.
A Boeing és az Airbus is megakadályozhatja az ilyen "sufni" átalakításokat.
Mint ahogy meg is akadályozza!
Hát, akkor innentől fogva kb. fej vagy írás a realitása a C. által álmodott A319 tankernak, ami jelenleg amúgy sem létezik. Vagy megakadályozzák, vagy nem...
És ennek indoklása annyi is lehet, hogy "mert csak". Meg persze védik a saját új tankerük piacát...
A319 méretű tanker momentán nincs,talán ez nem zavarja őket.És ők is megcsinálhatják,vagy akár koprodukcióban is.Ajánlatkérés meg ingyen van.
De nemakarásnak nyögés a vége.
 
M

molnibalage

Guest
A319 méretű tanker momentán nincs,talán ez nem zavarja őket.És ők is megcsinálhatják,vagy akár koprodukcióban is.Ajánlatkérés meg ingyen van.
De nemakarásnak nyögés a vége.
A válasz erre, hogy vedd meg azt ami nekik van és nem érdekli őket, hogy neked túl nagy. Vagy akkor menj más gyártóhoz. Nem a megrendelő van az erő pozíciójában...
 
  • Tetszik
Reactions: pöcshuszár

Celebra

Well-Known Member
2017. április 7.
5 514
2 544
113
A válasz erre, hogy vedd meg azt ami nekik van és nem érdekli őket, hogy neked túl nagy. Vagy akkor menj más gyártóhoz. Nem a megrendelő van az erő pozíciójában...
Elvileg az Airbus is meg tudja csinálni,elsőnek rájuk is gondoltam.319MPA reklámjukban benne van a használt gép átépitése,és az opciós listában meg szereppel a nedves pilon.Rudi hsz-a szerint meg talán idén végre el is készül a teherajtó is.Hasznos is,lehetséges is lenne az átépités.Az ajánlatkérés meg ingyenes.
 
T

Törölt tag 1586

Guest
Az

Az a gond, hogy nem érted a dolgot.
A Boeing és az Airbus is megakadályozhatja az ilyen "sufni" átalakításokat.
Mint ahogy meg is akadályozza!
Na ennyit arról @Celebra hogy "...Kicsit utána néztem ennek az IAI MMTT tankernak. Semmi köze a Boeinghoz. Teljesen önálló fejlesztés és kivitelezés..." :)
Ezzel szemben az igazság:
"The source explained that any Boeing aircraft converted by IAI from passenger configuration to cargo or fuel tanker configuration must receive a special permit from Boeing, as the manufacturer and the owner of the intellectual property in the aircraft’s design."
 

Celebra

Well-Known Member
2017. április 7.
5 514
2 544
113
Na ennyit arról @Celebra hogy "...Kicsit utána néztem ennek az IAI MMTT tankernak. Semmi köze a Boeinghoz. Teljesen önálló fejlesztés és kivitelezés..." :)
Ezzel szemben az igazság:
"The source explained that any Boeing aircraft converted by IAI from passenger configuration to cargo or fuel tanker configuration must receive a special permit from Boeing, as the manufacturer and the owner of the intellectual property in the aircraft’s design."
Amit én olvastam,abban saját IAI munkának irták.Hacsak a forditó át nem vert,de ekkorát azért nem szokott torzitani.Különben a HTKA is irt róla a hirek között.
Az Airbus és a Bae még mindig lehet opció.Harmadszorra,egy ajánlatkérést bőven megér.Ha reális áron megléphető,igencsak hasznos fejlesztés lenne
 
T

Törölt tag 1586

Guest
Amit én olvastam,abban saját IAI munkának irták.
Igen, a konkrét fúrás-faragást az IAI végzi el, de - mint már korábban is írogattam - teljes mértékben kizárt hogy ilyen jellegű munkát (cargo / tanker konverzió) a típus eredeti gyártójának közreműködése és tervei hiányában el tudna végezni.
Olyan egyszerűen nem létezik hogy odaviszel egy A319-est az IAI-nak azzal hogy...kérem csináljanak nekem ebből egy cargo-tankert...azok meg az Airbus közreműködése nélkül nekiállnak tervezgetni meg barkácsolni és egyszer csak leszállítják neked a kért cargo-tankert full EASA légialkalmasságival.
A repipar szimplán nem így működik.
Én azt hiszem mindent leírtam erről a témáról amit tudtam, és bocs, de már uncsi. Folyt. köv ha lesz új infó.
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 115
45 422
113
Igen, a konkrét fúrás-faragást az IAI végzi el, de - mint már korábban is írogattam - teljes mértékben kizárt hogy ilyen jellegű munkát (cargo / tanker konverzió) a típus eredeti gyártójának közreműködése és tervei hiányában el tudna végezni.
Olyan egyszerűen nem létezik hogy odaviszel egy A319-est az IAI-nak azzal hogy...kérem csináljanak nekem ebből egy cargo-tankert...azok meg az Airbus közreműködése nélkül nekiállnak tervezgetni meg barkácsolni és egyszer csak leszállítják neked a kért cargo-tankert full EASA légialkalmasságival.
A repipar szimplán nem így működik.
Én azt hiszem mindent leírtam erről a témáról amit tudtam, és bocs, de már uncsi. Folyt. köv ha lesz új infó.
Szerintem az elkaszállás nem is elsősorban a EASA szinten menne végbe, hanem a szellemi jogaik illetéktelen felhasználásán. Szabadalmi jogokat sértene, mivel akármennyire is egy használt gépet alakítanak át, az új gép egy teljesen új funkciókkal felruházott tulajdonképpen új típus, csakhogy az eredeti Boeing/Airbus elemeket használja, ami meg licence köteles. Szerintem a Boeing azért adta áldását a kolumbiai gépre, mert akkor ez még egy nem létező szegmens volt. Most viszont már a közepes és nagy méretű flottáknál van realitása a dolognak.
A magyar légierőnél viszont biztos vagyok benne, hogy maximum 2 készlet utántöltő lesz megrendelve a rámpás gépekhez. Nem lesz szükség egy harmadik mindenes gépre.
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 115
45 422
113
És ezt honnét veszed?
Mivel a szárnyvégi pilonkészlet átrakható egyik gêpről a másikra. Az A400M és a KC390 alapból fel van készítve a tanker funkciókra minden egyes gépen. A C130-cal kapcsolatban nem nyilatkoznék. (úgy tudom, hogy ott ez nam alap funkció, de ez változhatott, passzolnék)
Csodálkoznék, ha egy időben 1-nél több gép repülne nálunk tankerként. A második készlet csak tartaléknak kellhet. Tehát a 3 túl sok lenne (spórolunk, vazze!) az egynél meg nincs tartalék. Tehát...
 
  • Tetszik
Reactions: emel

Celebra

Well-Known Member
2017. április 7.
5 514
2 544
113
Szerintem az elkaszállás nem is elsősorban a EASA szinten menne végbe, hanem a szellemi jogaik illetéktelen felhasználásán. Szabadalmi jogokat sértene, mivel akármennyire is egy használt gépet alakítanak át, az új gép egy teljesen új funkciókkal felruházott tulajdonképpen új típus, csakhogy az eredeti Boeing/Airbus elemeket használja, ami meg licence köteles. Szerintem a Boeing azért adta áldását a kolumbiai gépre, mert akkor ez még egy nem létező szegmens volt. Most viszont már a közepes és nagy méretű flottáknál van realitása a dolognak.
A magyar légierőnél viszont biztos vagyok benne, hogy maximum 2 készlet utántöltő lesz megrendelve a rámpás gépekhez. Nem lesz szükség egy harmadik mindenes gépre.
Viszont ha az IAI Boeing technológiát használ,akkor arra valószinüleg licenszdijat is fizet.
Ennek fényében érdekes,hogy a saját KC46uk folyton csúszik.
2010ben készült az első IAI MMTT,eladták Kolumbiának és Braziliának.A technológiát beépitették a chilei 707 modernizálásba és az indiai Il-76ba.2018ig mégse feküdtek keresztbe....Mi verte ki a biztositékot,az dél koreai tender?
Nekem mindegy,ki pofozná át a mi gépeinket.Csinálja olcsóm,jol,és szerezzen meg hozzá minden szükséges engedélyt.Beleértve az Airbus pecsétjét is,ha nem maga az Airbus csinálja.
Az alaphelyzet változatlan.Van pár utasszállitonk,amikben potenciálisan több lehetőség van.Nemzetközi példák meg bizonyitják,hogy ki lehet használni a lehetőséget.Egy ajánlatkérést minimum megér.Hogy aztán az Airbus maga csinálja a munkát,vagy kiadja gebinbe egy arra alkalmas cégnek,nekem mindegy.
A harcászati helyzet meg továbbra is ugyan az.3db katonai szállitógépnek háborus helyzetben bőven lesz harcászati szállitófeladata.Az A319 ezekre a harcászati szállitó feladatokra alkalmatlan,hiába aposztrófálják őket "multi role harcászati szállitónak"-sima utasszállitók.Viszont van bennük fejlesztési potenciál,csak meg kell oldani a hogyan kérdését
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 115
45 422
113
Viszont ha az IAI Boeing technológiát használ,akkor arra valószinüleg licenszdijat is fizet.
Ennek fényében érdekes,hogy a saját KC46uk folyton csúszik.
2010ben készült az első IAI MMTT,eladták Kolumbiának és Braziliának.A technológiát beépitették a chilei 707 modernizálásba és az indiai Il-76ba.2018ig mégse feküdtek keresztbe....Mi verte ki a biztositékot,az dél koreai tender?
Nekem mindegy,ki pofozná át a mi gépeinket.Csinálja olcsóm,jol,és szerezzen meg hozzá minden szükséges engedélyt.Beleértve az Airbus pecsétjét is,ha nem maga az Airbus csinálja.
Az alaphelyzet változatlan.Van pár utasszállitonk,amikben potenciálisan több lehetőség van.Nemzetközi példák meg bizonyitják,hogy ki lehet használni a lehetőséget.Egy ajánlatkérést minimum megér.Hogy aztán az Airbus maga csinálja a munkát,vagy kiadja gebinbe egy arra alkalmas cégnek,nekem mindegy.
A harcászati helyzet meg továbbra is ugyan az.3db katonai szállitógépnek háborus helyzetben bőven lesz harcászati szállitófeladata.Az A319 ezekre a harcászati szállitó feladatokra alkalmatlan,hiába aposztrófálják őket "multi role harcászati szállitónak"-sima utasszállitók.Viszont van bennük fejlesztési potenciál,csak meg kell oldani a hogyan kérdését
Országhatáron belüli háborús helyzetre gondolsz? Ott milyen szállítási potenciált vízionálsz?
Ejtőernyősre? Mert az egész KRD-t el fogja tudni szállítani egyszerre (max. 2 forduló) szerintem a most érkező 20+16 helikopter.
Másnak meg nem nagyon van/lesz légideszantra kiképzése.
Ha meg utánpótlást akarsz szállítani, azt meg sokkal egyszerűbb közúton. 528 km távolságról beszélünk max. (De inkább közelebb 300-hoz) 80-as tempóvan is max 4-5 óra.