A400M Atlas (Airbus)

A leszállással talán nincs is gond, ha tudják követni kellő pontossággal a különböző megközelítési eljárásokat, viszont az odajutással már lehet.
A gond az hogy a katonai lajstromban lévő gépekre más légialkalmassági követelmények vonatkoznak mint egy civil repülőre. Más navigációs és kommunikációs rendszereik lehetnek, más a katonai légiirányítás, stb...
Ha egy repülővel a zsúfolt Eu.i RVSM légtérben akar valaki repülni akkor igen szigorú szabályoknak kell megfelelni mind a repülőnek, mind a gép személyzetének.
Ha ennek nem felel meg a gép vagy a személyzet akkor csak a civil forgalomtól szigorúan elkülönítve lehet repüléseket végrehajtani ami sokszor elég körülményes.
Belföldön ez még kevéssé probléma mert a katonák legfeljebb lefoglalják a fél ország légterét és akkor oda más nem mehet, de ha külföldre akarsz menni - márpedig egy A319-esnél ez sokszor előfordulhat - akkor már gond lehet.

Gyönyörű képek csak úgy tűnik még mindig nem érted hogy ezeket a gépeket mind a repülőgépeket eredetileg tervező és gyártó cégek által készített átalakítási tervek alapján építették át az ilyen jellegű munkákra megfelelően felkészült üzemek.
Pls. pls. értsd meg hogy az AIRBUS még nem készített olyan terveket ami alapján bárki át tudná építeni a használt A319-ek szárnyát úgy hogy utána arra bárki légialkalmasságit adna.
Egyenlőre láttunk egy két rajzot új gyártású A319 / 320 gépekről ahol volt fegyverfelfüggesztő pilon a szárnyak alatt, de nem többet.
Kicsit utána nézztem ennek az IAI MMTT tankernak.Semmi köze a Boeinghoz.Teljesen önálló fejlesztés és kivitelezés.50milla egy B767 átépitése,teherajtósrul,önvédelni rendszerekkel,szárny alatti konténerekkel,és merev utántöltő csővel,mert az is van hozzá.Eddig Kolumbia és Brazilia állitotta rendszerbe(2017es adat).A technológiát adaptálták a B707 és Il-76(!) gépekhez,ezek elkészültek,repülnek,szolgálnak.Papiron megvan a G550hez ille4sztett verziója,de ezt egyenlőre nem rendelte meg senki.Megjegyzem a G550 kisebb,mint a mi Airbusaink.Reklámjuk szerint,ha megfizetik,bármilyen arra alkalmas géphez vállalják a technológia integrálását.
Az angol gépeket a Bae épitette át.VC0 angol,arra még lehet ráfogni,hogy gyártó ország,bár a Vickers gépe volt.L1011 viszont amerikai,de a Bae önállóan,az LM közreműködése nélkül épitette át őket.
Szóval nem,nem kell hozzá gyári buletin.Szakemberek,és arra alkalmas cég kell hozzá.Megcsinálják,és mindenféle szükséges légügyi engedéllyel,,certifikáttal kitapétázva leszállitják.Csak meg kell rendelni,meg kell fizetni.
Arra emlékeztet a dolog,mikor a 90es években az IAI ajánlatot tett a MiG21Bis-ek korszerűsitésére.Akkor is volt ez a gyártó engedélye,részvétele nélkül nem lehet dolog minálunk.Románok meg megrendelték,mindenféle orosz engedély és részvétel nélkül-és máig repültek velük.
Szingapur az angol Huntereket és az amerikai A4eseket is saját önálló program keretében modernizálta és átépitete.A4ekbe még hajtóműcsere is volt,J52 helyére az F404 került.
Szóval nem,nem muszály várni a balfék Airbus tohonyáskodására.De be lehet vonni őket is.És de,neg lehet csinálni tőlük függetlenül is.Akarat kérdése a dolog.Csak arra kell ügyelni,hogy ne a frissiben alapitott Mészáros papirrepülő-haltogató kft,hanem arra alkalmas cég csinálja.És légügyileg lepapirozva,személyzetet kiképezve,garanciával megkapod a valóban multi role szállitó és légi utántöltő gépeket.
 
Kicsit utána nézztem ennek az IAI MMTT tankernak.Semmi köze a Boeinghoz.Teljesen önálló fejlesztés és kivitelezés.50milla egy B767 átépitése,teherajtósrul,önvédelni rendszerekkel,szárny alatti konténerekkel,és merev utántöltő csővel,mert az is van hozzá.Eddig Kolumbia és Brazilia állitotta rendszerbe(2017es adat).A technológiát adaptálták a B707 és Il-76(!) gépekhez,ezek elkészültek,repülnek,szolgálnak.Papiron megvan a G550hez ille4sztett verziója,de ezt egyenlőre nem rendelte meg senki.Megjegyzem a G550 kisebb,mint a mi Airbusaink.Reklámjuk szerint,ha megfizetik,bármilyen arra alkalmas géphez vállalják a technológia integrálását.
Az angol gépeket a Bae épitette át.VC0 angol,arra még lehet ráfogni,hogy gyártó ország,bár a Vickers gépe volt.L1011 viszont amerikai,de a Bae önállóan,az LM közreműködése nélkül épitette át őket.
Szóval nem,nem kell hozzá gyári buletin.Szakemberek,és arra alkalmas cég kell hozzá.Megcsinálják,és mindenféle szükséges légügyi engedéllyel,,certifikáttal kitapétázva leszállitják.Csak meg kell rendelni,meg kell fizetni.
Arra emlékeztet a dolog,mikor a 90es években az IAI ajánlatot tett a MiG21Bis-ek korszerűsitésére.Akkor is volt ez a gyártó engedélye,részvétele nélkül nem lehet dolog minálunk.Románok meg megrendelték,mindenféle orosz engedély és részvétel nélkül-és máig repültek velük.
Szingapur az angol Huntereket és az amerikai A4eseket is saját önálló program keretében modernizálta és átépitete.A4ekbe még hajtóműcsere is volt,J52 helyére az F404 került.
Szóval nem,nem muszály várni a balfék Airbus tohonyáskodására.De be lehet vonni őket is.És de,neg lehet csinálni tőlük függetlenül is.Akarat kérdése a dolog.Csak arra kell ügyelni,hogy ne a frissiben alapitott Mészáros papirrepülő-haltogató kft,hanem arra alkalmas cég csinálja.És légügyileg lepapirozva,személyzetet kiképezve,garanciával megkapod a valóban multi role szállitó és légi utántöltő gépeket.
Kiválló! Bagatel 50M USD! :D
Ehhez még hozzávesszük a 767-es gép árát. Ami újjonan kb. 180-200M
Nem gondolom, hogy egy túl régi gépre lenne értelme 50M dollárt kidobni. A fiatal meg bőven 100M felett lenne (persze ezek csak okoskodások)
Tehát, ha kiadsz 150+M dollárt, és lesz egy közepesen használt géped korlátozott lehetőségekkel.
A várható 3 típusból max. az A400M lehet drágább (ha egyáltalán). Vadonat újjonan. Hja és lehet deszantra és nagyobb járművek szállítására is használni, meg persze utántölteni, helikoptert is.
 
Kiválló! Bagatel 50M USD! :D
Ehhez még hozzávesszük a 767-es gép árát. Ami újjonan kb. 180-200M
Nem gondolom, hogy egy túl régi gépre lenne értelme 50M dollárt kidobni. A fiatal meg bőven 100M felett lenne (persze ezek csak okoskodások)
Tehát, ha kiadsz 150+M dollárt, és lesz egy közepesen használt géped korlátozott lehetőségekkel.
A várható 3 típusból max. az A400M lehet drágább (ha egyáltalán). Vadonat újjonan. Hja és lehet deszantra és nagyobb járművek szállítására is használni, meg persze utántölteni, helikoptert is.
Nem,mert a mi meglévő A319einkről van most szó.50millában meg benne van a használt gép beszerzése az IAI által.B767 meg nagyobb és drágább gép.
Pontosabb árat akkor lehetne mondani,ha kérnénk rá árajánlatot.Mindjár hármat.Egyet az IAItol,egyet a Bae-töl,egyet meg az Airbus-tol.Semmire nem kötelező módon meg lehetne tenni a dolgot.
És még mindig az van,hogy honi védelmi helyzetben a rámpás katonai szállitók könnyen lehet,nem érnek rá benzinkutaskodni,miközben az Airbusok a harcászati szállitásban nem vehetnek részt.Viszont nyugodtan elláthatnák a benzinkutas szolgálatot.
Különben nemtudom miféle elbaxot ország a mienk?Angliának,Izraelnek,Kolumbiának megéri,sőt sporolásbil csinálják,de nekünk nem.Mert mi vagyunk az isten faxa ország,ahol csak az éri meg,amiböl jó nagyot lehet lopni.
 
Kiválló! Bagatel 50M USD! :D
Ehhez még hozzávesszük a 767-es gép árát. Ami újjonan kb. 180-200M
Nem gondolom, hogy egy túl régi gépre lenne értelme 50M dollárt kidobni. A fiatal meg bőven 100M felett lenne (persze ezek csak okoskodások)
Tehát, ha kiadsz 150+M dollárt, és lesz egy közepesen használt géped korlátozott lehetőségekkel.
A várható 3 típusból max. az A400M lehet drágább (ha egyáltalán). Vadonat újjonan. Hja és lehet deszantra és nagyobb járművek szállítására is használni, meg persze utántölteni, helikoptert is.

A tizedéből vajon hány ellenséges tisztet lehet megkenni?
 
Az
Nem,mert a mi meglévő A319einkről van most szó.50millában meg benne van a használt gép beszerzése az IAI által.B767 meg nagyobb és drágább gép.
Pontosabb árat akkor lehetne mondani,ha kérnénk rá árajánlatot.Mindjár hármat.Egyet az IAItol,egyet a Bae-töl,egyet meg az Airbus-tol.Semmire nem kötelező módon meg lehetne tenni a dolgot.
És még mindig az van,hogy honi védelmi helyzetben a rámpás katonai szállitók könnyen lehet,nem érnek rá benzinkutaskodni,miközben az Airbusok a harcászati szállitásban nem vehetnek részt.Viszont nyugodtan elláthatnák a benzinkutas szolgálatot.
Különben nemtudom miféle elbaxot ország a mienk?Angliának,Izraelnek,Kolumbiának megéri,sőt sporolásbil csinálják,de nekünk nem.Mert mi vagyunk az isten faxa ország,ahol csak az éri meg,amiböl jó nagyot lehet lopni.
Az a gond, hogy nem érted a dolgot.
A Boeing és az Airbus is megakadályozhatja az ilyen "sufni" átalakításokat.
Mint ahogy meg is akadályozza!
 
Az

Az a gond, hogy nem érted a dolgot.
A Boeing és az Airbus is megakadályozhatja az ilyen "sufni" átalakításokat.
Mint ahogy meg is akadályozza!
Hát, akkor innentől fogva kb. fej vagy írás a realitása a C. által álmodott A319 tankernak, ami jelenleg amúgy sem létezik. Vagy megakadályozzák, vagy nem...
És ennek indoklása annyi is lehet, hogy "mert csak". Meg persze védik a saját új tankerük piacát...
 
Az

Az a gond, hogy nem érted a dolgot.
A Boeing és az Airbus is megakadályozhatja az ilyen "sufni" átalakításokat.
Mint ahogy meg is akadályozza!
Hát, akkor innentől fogva kb. fej vagy írás a realitása a C. által álmodott A319 tankernak, ami jelenleg amúgy sem létezik. Vagy megakadályozzák, vagy nem...
És ennek indoklása annyi is lehet, hogy "mert csak". Meg persze védik a saját új tankerük piacát...
A319 méretű tanker momentán nincs,talán ez nem zavarja őket.És ők is megcsinálhatják,vagy akár koprodukcióban is.Ajánlatkérés meg ingyen van.
De nemakarásnak nyögés a vége.
 
A319 méretű tanker momentán nincs,talán ez nem zavarja őket.És ők is megcsinálhatják,vagy akár koprodukcióban is.Ajánlatkérés meg ingyen van.
De nemakarásnak nyögés a vége.
A válasz erre, hogy vedd meg azt ami nekik van és nem érdekli őket, hogy neked túl nagy. Vagy akkor menj más gyártóhoz. Nem a megrendelő van az erő pozíciójában...
 
  • Tetszik
Reactions: Törölt tag
A válasz erre, hogy vedd meg azt ami nekik van és nem érdekli őket, hogy neked túl nagy. Vagy akkor menj más gyártóhoz. Nem a megrendelő van az erő pozíciójában...
Elvileg az Airbus is meg tudja csinálni,elsőnek rájuk is gondoltam.319MPA reklámjukban benne van a használt gép átépitése,és az opciós listában meg szereppel a nedves pilon.Rudi hsz-a szerint meg talán idén végre el is készül a teherajtó is.Hasznos is,lehetséges is lenne az átépités.Az ajánlatkérés meg ingyenes.
 
Az

Az a gond, hogy nem érted a dolgot.
A Boeing és az Airbus is megakadályozhatja az ilyen "sufni" átalakításokat.
Mint ahogy meg is akadályozza!
Na ennyit arról @Celebra hogy "...Kicsit utána néztem ennek az IAI MMTT tankernak. Semmi köze a Boeinghoz. Teljesen önálló fejlesztés és kivitelezés..." :)
Ezzel szemben az igazság:
"The source explained that any Boeing aircraft converted by IAI from passenger configuration to cargo or fuel tanker configuration must receive a special permit from Boeing, as the manufacturer and the owner of the intellectual property in the aircraft’s design."
 
Na ennyit arról @Celebra hogy "...Kicsit utána néztem ennek az IAI MMTT tankernak. Semmi köze a Boeinghoz. Teljesen önálló fejlesztés és kivitelezés..." :)
Ezzel szemben az igazság:
"The source explained that any Boeing aircraft converted by IAI from passenger configuration to cargo or fuel tanker configuration must receive a special permit from Boeing, as the manufacturer and the owner of the intellectual property in the aircraft’s design."
Amit én olvastam,abban saját IAI munkának irták.Hacsak a forditó át nem vert,de ekkorát azért nem szokott torzitani.Különben a HTKA is irt róla a hirek között.
Az Airbus és a Bae még mindig lehet opció.Harmadszorra,egy ajánlatkérést bőven megér.Ha reális áron megléphető,igencsak hasznos fejlesztés lenne
 
Amit én olvastam,abban saját IAI munkának irták.
Igen, a konkrét fúrás-faragást az IAI végzi el, de - mint már korábban is írogattam - teljes mértékben kizárt hogy ilyen jellegű munkát (cargo / tanker konverzió) a típus eredeti gyártójának közreműködése és tervei hiányában el tudna végezni.
Olyan egyszerűen nem létezik hogy odaviszel egy A319-est az IAI-nak azzal hogy...kérem csináljanak nekem ebből egy cargo-tankert...azok meg az Airbus közreműködése nélkül nekiállnak tervezgetni meg barkácsolni és egyszer csak leszállítják neked a kért cargo-tankert full EASA légialkalmasságival.
A repipar szimplán nem így működik.
Én azt hiszem mindent leírtam erről a témáról amit tudtam, és bocs, de már uncsi. Folyt. köv ha lesz új infó.
 
Igen, a konkrét fúrás-faragást az IAI végzi el, de - mint már korábban is írogattam - teljes mértékben kizárt hogy ilyen jellegű munkát (cargo / tanker konverzió) a típus eredeti gyártójának közreműködése és tervei hiányában el tudna végezni.
Olyan egyszerűen nem létezik hogy odaviszel egy A319-est az IAI-nak azzal hogy...kérem csináljanak nekem ebből egy cargo-tankert...azok meg az Airbus közreműködése nélkül nekiállnak tervezgetni meg barkácsolni és egyszer csak leszállítják neked a kért cargo-tankert full EASA légialkalmasságival.
A repipar szimplán nem így működik.
Én azt hiszem mindent leírtam erről a témáról amit tudtam, és bocs, de már uncsi. Folyt. köv ha lesz új infó.
Szerintem az elkaszállás nem is elsősorban a EASA szinten menne végbe, hanem a szellemi jogaik illetéktelen felhasználásán. Szabadalmi jogokat sértene, mivel akármennyire is egy használt gépet alakítanak át, az új gép egy teljesen új funkciókkal felruházott tulajdonképpen új típus, csakhogy az eredeti Boeing/Airbus elemeket használja, ami meg licence köteles. Szerintem a Boeing azért adta áldását a kolumbiai gépre, mert akkor ez még egy nem létező szegmens volt. Most viszont már a közepes és nagy méretű flottáknál van realitása a dolognak.
A magyar légierőnél viszont biztos vagyok benne, hogy maximum 2 készlet utántöltő lesz megrendelve a rámpás gépekhez. Nem lesz szükség egy harmadik mindenes gépre.
 
És ezt honnét veszed?
Mivel a szárnyvégi pilonkészlet átrakható egyik gêpről a másikra. Az A400M és a KC390 alapból fel van készítve a tanker funkciókra minden egyes gépen. A C130-cal kapcsolatban nem nyilatkoznék. (úgy tudom, hogy ott ez nam alap funkció, de ez változhatott, passzolnék)
Csodálkoznék, ha egy időben 1-nél több gép repülne nálunk tankerként. A második készlet csak tartaléknak kellhet. Tehát a 3 túl sok lenne (spórolunk, vazze!) az egynél meg nincs tartalék. Tehát...
 
  • Tetszik
Reactions: emel
Szerintem az elkaszállás nem is elsősorban a EASA szinten menne végbe, hanem a szellemi jogaik illetéktelen felhasználásán. Szabadalmi jogokat sértene, mivel akármennyire is egy használt gépet alakítanak át, az új gép egy teljesen új funkciókkal felruházott tulajdonképpen új típus, csakhogy az eredeti Boeing/Airbus elemeket használja, ami meg licence köteles. Szerintem a Boeing azért adta áldását a kolumbiai gépre, mert akkor ez még egy nem létező szegmens volt. Most viszont már a közepes és nagy méretű flottáknál van realitása a dolognak.
A magyar légierőnél viszont biztos vagyok benne, hogy maximum 2 készlet utántöltő lesz megrendelve a rámpás gépekhez. Nem lesz szükség egy harmadik mindenes gépre.
Viszont ha az IAI Boeing technológiát használ,akkor arra valószinüleg licenszdijat is fizet.
Ennek fényében érdekes,hogy a saját KC46uk folyton csúszik.
2010ben készült az első IAI MMTT,eladták Kolumbiának és Braziliának.A technológiát beépitették a chilei 707 modernizálásba és az indiai Il-76ba.2018ig mégse feküdtek keresztbe....Mi verte ki a biztositékot,az dél koreai tender?
Nekem mindegy,ki pofozná át a mi gépeinket.Csinálja olcsóm,jol,és szerezzen meg hozzá minden szükséges engedélyt.Beleértve az Airbus pecsétjét is,ha nem maga az Airbus csinálja.
Az alaphelyzet változatlan.Van pár utasszállitonk,amikben potenciálisan több lehetőség van.Nemzetközi példák meg bizonyitják,hogy ki lehet használni a lehetőséget.Egy ajánlatkérést minimum megér.Hogy aztán az Airbus maga csinálja a munkát,vagy kiadja gebinbe egy arra alkalmas cégnek,nekem mindegy.
A harcászati helyzet meg továbbra is ugyan az.3db katonai szállitógépnek háborus helyzetben bőven lesz harcászati szállitófeladata.Az A319 ezekre a harcászati szállitó feladatokra alkalmatlan,hiába aposztrófálják őket "multi role harcászati szállitónak"-sima utasszállitók.Viszont van bennük fejlesztési potenciál,csak meg kell oldani a hogyan kérdését
 
Viszont ha az IAI Boeing technológiát használ,akkor arra valószinüleg licenszdijat is fizet.
Ennek fényében érdekes,hogy a saját KC46uk folyton csúszik.
2010ben készült az első IAI MMTT,eladták Kolumbiának és Braziliának.A technológiát beépitették a chilei 707 modernizálásba és az indiai Il-76ba.2018ig mégse feküdtek keresztbe....Mi verte ki a biztositékot,az dél koreai tender?
Nekem mindegy,ki pofozná át a mi gépeinket.Csinálja olcsóm,jol,és szerezzen meg hozzá minden szükséges engedélyt.Beleértve az Airbus pecsétjét is,ha nem maga az Airbus csinálja.
Az alaphelyzet változatlan.Van pár utasszállitonk,amikben potenciálisan több lehetőség van.Nemzetközi példák meg bizonyitják,hogy ki lehet használni a lehetőséget.Egy ajánlatkérést minimum megér.Hogy aztán az Airbus maga csinálja a munkát,vagy kiadja gebinbe egy arra alkalmas cégnek,nekem mindegy.
A harcászati helyzet meg továbbra is ugyan az.3db katonai szállitógépnek háborus helyzetben bőven lesz harcászati szállitófeladata.Az A319 ezekre a harcászati szállitó feladatokra alkalmatlan,hiába aposztrófálják őket "multi role harcászati szállitónak"-sima utasszállitók.Viszont van bennük fejlesztési potenciál,csak meg kell oldani a hogyan kérdését
Országhatáron belüli háborús helyzetre gondolsz? Ott milyen szállítási potenciált vízionálsz?
Ejtőernyősre? Mert az egész KRD-t el fogja tudni szállítani egyszerre (max. 2 forduló) szerintem a most érkező 20+16 helikopter.
Másnak meg nem nagyon van/lesz légideszantra kiképzése.
Ha meg utánpótlást akarsz szállítani, azt meg sokkal egyszerűbb közúton. 528 km távolságról beszélünk max. (De inkább közelebb 300-hoz) 80-as tempóvan is max 4-5 óra.