A400M Atlas (Airbus)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 808
47 095
113
Ugylátszik nem csak nékem van "agymacskám":)Nincs kiforrva ez a gép,ahogy a KC se.És hacsak az amerikaiak be nem szállnak,nem is lesz-egyik sem.C130J meg kivan.És van hozzá minden.Készen,működőképesen.Bár szerintem nem kell nekünk ekkora gép.Sokkal inkább passzolna az országvédelmi igényeinkhez egy Szuhoj S80 jellegű gép,hogy egy másik agymacskámat emlitsem.
Persze, hogy mindenkinek van agymacskája!!! Ezért tartom tiszteletbe én a tiédet. Egy darabig próbáltalak meggyőzni, de rájöttem, hogy nincs értelme. Azóta inkább szórakoztat.
Abban biztos vagyok, hogy a tejterméknevű izraeli géppel épeszű modern hadsereg nem fog foglalkozni.
Ugyanakkor olvastam egy olyan tanulmányt, ami egészen logikusan levezette annak a lehetőségét, hogy lehet helye könnyű gépeknek a modern hadseregek támogatásában (CAS).
Tulajdonképpen az amerikai légierő/hadsereg is elkezdett gondolkodni, hogy mi legyen ezzel a funkcióval, amennyiben az A-10-eseket ki kell/ene váltani. De ez más topicba való...
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 808
47 095
113
Bárki bármit ír ide, azt mindig elolvasom mert érdekel a téma, a linkeket viszont nem mindig. Ha a linkben műszaki tények, repülőgépekkel kapcsolatos konkrét események vannak akkor elolvasom, ha értékel, véleményez eseményeket, gépeket az kevésbé köt le (mivel általában mások a szempontjai mint nekem), a véleményalkotásban jobban ragaszkodom a reptechnikában eltöltött több évtizedes szakmai tapasztalatomhoz. Szóval ez kb. azt jelenti, hogy a repülésről szóló hírek érdekelnek, a hírmagyarázatok kevésbé, arra magam is képes vagyok (legtöbbször jobban mint a "szakértő" újságírók). Válaszolni/hozzászólni nem mindig van kedvem/időm, és nem is mindig látom értelmét, vannak bizonyos témákban észrevehetően meggyőzhetetlen emberek, ilyenekkel nem vitatkozok sokáig.
Elnézést, hogy mégegyszer becitálom a dolgot. Azt gondolom sikerül elégge eldugnom a válaszaimat a típussal kapcsolatos problémáidra. Esetleg ha te megtaláltad annak örülök, de akik mások esetleg elmulaszthatták a quoteba beillesztett szöveget:
"Molni iménti beböfögésében mi volt az idevonatkozó kc-390, az alátámasztott, és mi volt az érv?:rolleyes:o_O"
A KC-390 topikban kezdtük, de áttértünk az Atlasra is, ha tényleg olvasod ezt is emlékezned illene a következőkre (korábban már néhányszor leírtuk többen is):
miket írt molni:
"eddigi mutatói katasztrofálisak" , vagyis
A katasztrófális mutatókat pont ebben a topicban cáfoltam meg a RAF nyilvános adataival! o_O
- gyakori meghibásodás > kevés és drága tartalék-alkatrész > rossz üzemképességi mutató nagyon magas áron
most kapott friss - minden programban részt vevő ország által örömmel üdvözölt - maintenace szerződést.
- légcsavartól eredő vibrációk
pipa (szerk: megoldódott)
- a fenti miatt repedező légcsavar-áttételházak
pipa (szerk: ez is)
- a megrendelő légierők csökkentik a megrendelést, az átvett gépek egy részét el akarják adni, Herculest vesznek melléjük/helyettük (nyilván "semmi okuk rá", csak ez a heppjük?!)
ennek is nézz azért utána:
egyedül a dél-afrikaiak mondták le a programot, a németek és az angolok opcióra változtatták, mivel a késés miatt a C-130-akat vagy tovább üzemeltetik, vagy eleve nem is akarták (a SOF ragaszkodott a C-130 mérete miatt) leváltani (ha kormányzati szándék van is a SOF sosem enged sehol beleszólást az ügyeibe)
A franciák ennek ellenére sem mondtak le gépet, pedig ők új C-130-akat vettek a SOF helikopteres utántöltésére...
Gondolom nem kell részleteznem a dél-afrikai és a BW anyagi helyzetét. Utóbbinak azért elég nagy az irodalma ezen a fórumon is! ;)

- az erős légcsavar-turbulencia miatt egy gyorsabb sugárhajtású vadásszal problémásabb róla végrehajtani a légitankolást mint egy gázturbinás tankergépről
értem, ezért telepítették a németek a Közel-Keletre ezeket tankolási feladatokra, és nem használnak más opciót.
- katasztrófa gyári berepülésen - ezt még a tapasztalatlan pilótákra se lehet rátolni, hiszen profi gyári személyzet repülte
....és a gyári személyzet (szerk: berepülők), vagy maga a konstrukció mennyiben tehet arról, hogy a teszt gép motorját rosszul kalibrálták fel (emberi hiba)? Hadd ne kellejen wikit idézetet betennem most.
- és ha már a gyártói tapasztalathiány felmerült a KC-390-nél, rákérdeznék: mennyi a tapasztalata az Airbusnak egy LGT-hajtású katonai teherszállítógép tervezésében és gyártásában?!! Ebben "csak" az a fő különbség, hogy a brazilok önként vágtak bele a projektbe, vagyis akarták csinálni, míg az Airbusnak több alapító kormány akarata ellenére tolta le a torkán az Atlas-projektet, vagyis enyhén szólva is húzódozva álltak hozzá, sajnos meg is lett az "eredménye" (azon kívül hogy nagyon szép, mutatós gépet csináltak, a többivel egyenlőre nemigen lehet dicsekedni)
" overkill lenne"
Hát ha jól számolom katonai szállítók terén a tapasztalat jelenleg úgy +10év az Airbusnak. :rolleyes:
- felmerült, hogy mi az a nehézsúlyú teher amit mi szállítanánk vele, és főleg
Ha nem is a Pumát veszem:
Tudod te, hogy mennyi a súlya egy Patria AMV-nek? Vagy egy bármelyik APC-nek, IFV-nek? Segítek: több mint 23t. Misszióba mivel küldenéd a katonáinkat? Egy frissiben beszerzett modern járműben, vagy egy utólag felpáncélozott Merciben?
De mondjuk hirtelen ki kellene vonnunk a csapatokat egy misszióból (nem hónapokban mérve, hanem napokban). Mivel tennéd? Vagy maradjon ott a technika, amerikai módi szerint? Vagy várjunk, amíg a SAC-nál felszabadul repülési idő? :rolleyes:


- túl drága lenne - nemcsak a vétel, hanem a fenti műszaki problémák miatt elsősorban a folyamatos üzembentartásuk!!
Talán ismered a most aláírt friss fenntartási költségeket? Mert tudtommal a hajtómű és a hozzá kapcsolódó problémákat ingyen és bérmentve javítja az Airbus
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 808
47 095
113
Kérdésem lenne: mennyit fizetnek ezért a "lobizásért" ? :D
Hát neked aztán lobbizhat itt az ember....
Én csak azt nem értem, hogy te minek jársz ebbe a topicba!?!
De tényleg!
Mennyél szépen vissza a "hogyan újíthattuk volna fel a magyar BMP-ket, T-72-ket, T-55-öket" fórumba.
Hja hogy olyan nincs? Csinálhatnál! Vóna rá igény! ;)
Lekötné az idődet. Aztán megkereshetnéd a PGZ, vagy az Excaliburt. Na azok a programok még kemények azok PRjában sokkal nagyobb pénz van!
Ha kell contact szólj! Priviben küldöm. Nem lenne jó, ha valaki más elhappolná előled a melót!
Ha még sincs kedved, akkor nem marad más neked, csak a Biztpol. :p:D
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 808
47 095
113
Kérdésem lenne: mennyit fizetnek ezért a "lobizásért" ? :D
Különben mi váltotta ki belőled ezt az érzést, hogy kíváncsiskodsz? Belemerültél a válaszaimba? Ha van valami nem volr világos, akkor tedd fel, és megpróbálom neked megválaszolni. Vagy max megkérdezem az Airbustól...
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 808
47 095
113
Te egy rossz kérdésre rossz választ adtál.
Turbulencia ügyben ezt olvasd el
A probléma kizárólag kis sebességnél és nagy állásszögnél jelentkezik amikor a szárny mechanizáció is lent van.
Nagy sebességű gépek utántöltésénél nincs ilyen probléma
A rossz kérdésben egyet értünk. A rossz válaszban?
A kérdés, vagy inkább állítás ez volt:
- az erős légcsavar-turbulencia miatt egy gyorsabb sugárhajtású vadásszal problémásabb róla végrehajtani a légitankolást mint egy gázturbinás tankergépről
És erre a válaszom ez:
értem, ezért telepítették a németek a Közel-Keletre ezeket tankolási feladatokra, és nem használnak más opciót.

Nem csak a saját gépeiket, de a franciákét is ők tankolták meg
Ezek a gépek Jordániából száltak fel, és ez nem tesztüzem volt, hanem a Maliban folyó műveletek támogatása. Ha bármilyen gondjuk lenne a merevszárnyúakkal, akkor létrejött volna ez a videó, rajta az EF2000-esekkel tökig fegyverben:
 

Celebra

Well-Known Member
2017. április 7.
5 513
2 547
113
Persze, hogy mindenkinek van agymacskája!!! Ezért tartom tiszteletbe én a tiédet. Egy darabig próbáltalak meggyőzni, de rájöttem, hogy nincs értelme. Azóta inkább szórakoztat.
Abban biztos vagyok, hogy a tejterméknevű izraeli géppel épeszű modern hadsereg nem fog foglalkozni.
Ugyanakkor olvastam egy olyan tanulmányt, ami egészen logikusan levezette annak a lehetőségét, hogy lehet helye könnyű gépeknek a modern hadseregek támogatásában (CAS).
Tulajdonképpen az amerikai légierő/hadsereg is elkezdett gondolkodni, hogy mi legyen ezzel a funkcióval, amennyiben az A-10-eseket ki kell/ene váltani. De ez más topicba való...
Bár a Kefir lett kinevezve agymacskámnak,valójában a két tiusos vadászgép állomány az agymacskám.F35 mint fő tipus,és valamilen olcsón beszerezhető és fentartható támogató tipus-amire az egyik jelöltem a Kfir.Csak ez a gép oly hatalmas,hogy a többit kitakarta a látókörböl.
Kifejezetten géptipus,ami agymacskám,az a Szuhoj S80PT nyugati harcelektronikával.Szerintem a mi harcászati igényeinkre ez a gép passzolna.Idei hir,hogy az orosz hadvezetés is igényelte Putyinnál a gép sorozatgyártásának meginditását.
A400 egyszerűen nem a mi kategóriánk.Azonkivűl szenved az európai katonai gépek közös problémájátol,a kiforratlanságtol.
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 808
47 095
113
Bár a Kefir lett kinevezve agymacskámnak,valójában a két tiusos vadászgép állomány az agymacskám.F35 mint fő tipus,és valamilen olcsón beszerezhető és fentartható támogató tipus-amire az egyik jelöltem a Kfir.Csak ez a gép oly hatalmas,hogy a többit kitakarta a látókörböl.
Kifejezetten géptipus,ami agymacskám,az a Szuhoj S80PT nyugati harcelektronikával.Szerintem a mi harcászati igényeinkre ez a gép passzolna.Idei hir,hogy az orosz hadvezetés is igényelte Putyinnál a gép sorozatgyártásának meginditását.
A400 egyszerűen nem a mi kategóriánk.Azonkivűl szenved az európai katonai gépek közös problémájátol,a kiforratlanságtol.
Egy orosz gép nyugati harcelektronikával! Király! o_O
Azt végiggondoltad, hogy hogyan fog ez repülni? :p:D:D:D
Hol, de még inkább, MIKOR olvastad, hogy igényelték Putyintól?
A Krím elfoglalása előtt, vagy után? De a most felmondott NIF, és a deklarált felújított fegyverkezési verseny sem fog túl jót tenni a típusnak.
GE hajtóművel van tervezve. :rolleyes::D:D
De ha még valahogyan kerítenek is helyettesítő hajtóművet, mennyire lenne reális egy orosz gép, miközben most próbálunk megszabadulni az orosz technikáktól...:):)
 

Celebra

Well-Known Member
2017. április 7.
5 513
2 547
113
Egy orosz gép nyugati harcelektronikával! Király! o_O
Azt végiggondoltad, hogy hogyan fog ez repülni? :p:D:D:D
Hol, de még inkább, MIKOR olvastad, hogy igényelték Putyintól?
A Krím elfoglalása előtt, vagy után? De a most felmondott NIF, és a deklarált felújított fegyverkezési verseny sem fog túl jót tenni a típusnak.
GE hajtóművel van tervezve. :rolleyes::D:D
De ha még valahogyan kerítenek is helyettesítő hajtóművet, mennyire lenne reális egy orosz gép, miközben most próbálunk megszabadulni az orosz technikáktól...:):)
IAI MiG21 korszerűsités.
Idén tavasszal volt hir,valamelik orosz honlapon.
A gépet kifejezetten a kaukázusi harci tapasztalat alapján tervezték,maga nemében egyedűlálló.A Szuhoj eredetileg tervezte egy izraeli harcelektronikás export változat kialakitását.
Igen,embargó van.De képzeltek már ide Mil heliket összeszerelő üzemet a blogtársak.
Mit csináljak,ha a nyugati repipar még nem állt elő ennyire jol erre a feladatkörre tervezett géppel?Ha az Airbus előáll egy hasonló tipussal,vagy éppen jobbal,rögvest átpártolok.
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 808
47 095
113
Szerintem a IAI is inkább csak pótcselekvésnek talált ki ilyen marhaságot, hogy korszerűsítési csomagot fejleszt mig21-hez.
Kinek is van még olyanja?
A horvátok már nem használják. A bulgárok f16-ot vesznek helyette, a románok már el is mezdték a leváltást/kivonást. India 22-ig kivonja az összeset.
Ha leszámítom Észak -Koreát, Szíriát és Kubát, amik szintén embargósok, akkor marad fekete Afrika.
Végülis stimmelhet az egyedülállósága. Szerintem a demó gépen kívül egyetlen legyártott kereskedelmi megrendelés sem fog teljesülni! :D:D:D
Az S80-PT- t viszont milyen feladatokra is gondoltad ideálisnak?
Az 1300 km-es hatótávolsággal, ami mellé 3t payload párosul. Mert vagy 30 katonát visz, vagy fegyvereket.
Értem én, hogy az orosz határőrség szempontjából réteggépnek megfelelő, de a sebessége sincs meg a CAS feladatokhoz (még egy super tucanohoz képest sem) sem a mozgékonysága nincs meg egy bármilyen harci helikopterhez képest.
Cserébe csak kifutópályáról tud üzemelni.
A "kiforrottságáról" ne is beszéljünk: még csak prototípus szintjén létezik, (PT-ből 1db? Talán?!?) amerikai hajtóművekkel, a full embargó kellős közepén! :D:D:D
Mondom én, hogy én kimondottan szórakoztatónak tartom az "agymacskáidat". (no offense!!!)
 

tonyo

Well-Known Member
2017. június 23.
5 573
8 434
113
Egyrészt a bolgár f-16 os még mindig nincs eldöntve. És ha így haladnak a dolgok ott várhatóan nem is lesz f-16 uk. Ha csak az usa nem helyezi őket erős nyomás alá.
F-35 öt ebbe a térségbe nem lenne értelme meg vagy 10-15 évig. Kívéve a polákokat, de az más tészta. A várható konfliktusok miatt. Ahhoz hogy egy F-35 ek kihasználd a képességeit ahhoz egyrészt jelentős hadseregre is szükség lenne. Másrészt a várható konfliktusok itt inkább valami dzsihád,felkelés,hibrid, kisebb nagyobb csetepaték keverékke lenne. Mintsem egy teljes kiteljesedett konfliktus.
A-400 hoz ha lesz?? il ha lenne majd a későbbiekben kiépített háttér is meg pénzügyi források is az üzemeltetéséhez il a kapacítását ki tudnánk használni a későbbiekben akkor felőlem ok. De mint írták korrábban ha egy BMW veszel azt fent is kell tudni tartanni. Persze feltéve ha ezt választanák.
Erre jó pelda szintén a bolgárok mert egy két éve annyi pénzük se volt, hogy normálisan reptessék a C-27 et. Ha nem épitenénk ki előre egy hátteret "nem utólag" akkor ugyan úgy járnánk mint a bolgik a C-27 el.
A bolgároknak és a horvátoknak egy jó kompruszimos választás lett volna a kfir. Mert egyrészt a szűkős pénzügyi forrásaik miatt, másrészt tudtak volna maguknak egy 10-15 éves átmenetett képezni hogy a forrásaikat il a szükséges háttért ki tudták volna építenni. Harmadrész viszonylag jó ár értékben modern fegyverekhez is jutottak volna. Mert az izraeliek azt biztosították volna hozzá. Végezetül ha ez így megvalósult volna akkor 2025-26 tájékán feltéve ha jó viszonyt ápolnánk velük egy félig meddig közös pályázattal modern 5 generációs gépekre lehetett volna pályázni. 8 gép nem téttel. 35-40 már igen egy kedvezőbb csomaghoz.
 
  • Tetszik
Reactions: KoviUbi

Celebra

Well-Known Member
2017. április 7.
5 513
2 547
113
Szerintem a IAI is inkább csak pótcselekvésnek talált ki ilyen marhaságot, hogy korszerűsítési csomagot fejleszt mig21-hez.
Kinek is van még olyanja?
A horvátok már nem használják. A bulgárok f16-ot vesznek helyette, a románok már el is mezdték a leváltást/kivonást. India 22-ig kivonja az összeset.
Ha leszámítom Észak -Koreát, Szíriát és Kubát, amik szintén embargósok, akkor marad fekete Afrika.
Végülis stimmelhet az egyedülállósága. Szerintem a demó gépen kívül egyetlen legyártott kereskedelmi megrendelés sem fog teljesülni! :D:D:D
Az S80-PT- t viszont milyen feladatokra is gondoltad ideálisnak?
Az 1300 km-es hatótávolsággal, ami mellé 3t payload párosul. Mert vagy 30 katonát visz, vagy fegyvereket.
Értem én, hogy az orosz határőrség szempontjából réteggépnek megfelelő, de a sebessége sincs meg a CAS feladatokhoz (még egy super tucanohoz képest sem) sem a mozgékonysága nincs meg egy bármilyen harci helikopterhez képest.
Cserébe csak kifutópályáról tud üzemelni.
A "kiforrottságáról" ne is beszéljünk: még csak prototípus szintjén létezik, (PT-ből 1db? Talán?!?) amerikai hajtóművekkel, a full embargó kellős közepén! :D:D:D
Mondom én, hogy én kimondottan szórakoztatónak tartom az "agymacskáidat". (no offense!!!)
Zsidók a 90es években csinálták a MiG korszerűsitő rogramokat,manapság a Mil helikhez csináltak.Románok az olcsóbbik 21es programot csinálták meg anno.De a Puma Sokac is izraeli fejlesztés
Az S80 nem csak határőrségi járőrgépnek készült,a VDV is igényli a harci-desszantszállitó változatot,és alapvetően az AN-26 váltótipusának szánják.(jobban mondva egyik váltótipusa,mert az Ancsát ezzel a némileg kisebb,és a nagyobb Il-112vel kivánják váltani,vagyis 2tipussal.Érdekes,hogy az Ancsa teherbirású MiG110 tervezetet elvetették)
Hajtóműnek a Mi38 módositott hajtóművét szánják bele,de minket ez nem érdekel,nekünk az amerikai hajtómű kellene bele.Mint ahogy minket az orosz fegyverzet/harcelektronika sem érdekel,nyugati cuccossal kéne.
A mai napig használják COINT feladatokra a különféle AC47 változatokat,sikerrel.Különben az orosz hadsereg is igényelte egy gunship módra,oldalra tüzelő GS23 opcionális beépithetőségének kialakitását az egyik ablakba.Helik és a Tucano nem azonos feladatkörűek ezzel a kategóriával.Orosz/szovjet előzménye ennek a gépnek inkább az An72P.Bár az jóval nagyobb.
Bár szerintem egyáltalán nincs szükségünk A400 méretű gépre,annak számunkra reális szállitó feladatait a megfelelő módon átépitett A319 is elláthatná.Deha mégis vennénk ilyen felesleges dögöt(mégis,mire?),akkor is szükségünk lesz kisebb,a hazai tényleges igényeket kiszolgálló gépekre.Sőt,még ennél kisebbekre is.
Különben van az Airbusnak is hasonló probálkozása a C235/295 gépeknek van harci-szállitó változata-nem túl sikeresek.DHC-6 hasonló változata már jobban bevált.Az amerikaiak kisebb,PT6 alapú COINT harci-könnyűszállitója vietben jol bevált,azokatt is használják még ma is,már ami még repülőképes belőlük.(legalábbis a 2000es években a filippinok vetettek be AU23okat Mindanaon.Lehet,azóta onnan is kikoptak)
Tudtommal 1protó,és 3javitott előszéria gép készült.Ezután az embargó,nameg az olajárcsökkenés okozta pénzhiány miatt befagyasztották a programot.Igen,ez sem egy 100%ban kiforrot gép.De jóval egyszerűbb,és kisebb kockázatú,mint az A400.
Különben a kanadai DHC-6 modernizált harci-szállitó változata tudná leginkább a nyugati tipusok közül helyettesiteni.De az még kisebb,és nincs rámpája se.
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 808
47 095
113
Egyrészt a bolgár f-16 os még mindig nincs eldöntve. És ha így haladnak a dolgok ott várhatóan nem is lesz f-16 uk. Ha csak az usa nem helyezi őket erős nyomás alá.
F-35 öt ebbe a térségbe nem lenne értelme meg vagy 10-15 évig. Kívéve a polákokat, de az más tészta. A várható konfliktusok miatt. Ahhoz hogy egy F-35 ek kihasználd a képességeit ahhoz egyrészt jelentős hadseregre is szükség lenne. Másrészt a várható konfliktusok itt inkább valami dzsihád,felkelés,hibrid, kisebb nagyobb csetepaték keverékke lenne. Mintsem egy teljes kiteljesedett konfliktus.
A-400 hoz ha lesz?? il ha lenne majd a későbbiekben kiépített háttér is meg pénzügyi források is az üzemeltetéséhez il a kapacítását ki tudnánk használni a későbbiekben akkor felőlem ok. De mint írták korrábban ha egy BMW veszel azt fent is kell tudni tartanni. Persze feltéve ha ezt választanák.
Erre jó pelda szintén a bolgárok mert egy két éve annyi pénzük se volt, hogy normálisan reptessék a C-27 et. Ha nem épitenénk ki előre egy hátteret "nem utólag" akkor ugyan úgy járnánk mint a bolgik a C-27 el.
A bolgároknak és a horvátoknak egy jó kompruszimos választás lett volna a kfir. Mert egyrészt a szűkős pénzügyi forrásaik miatt, másrészt tudtak volna maguknak egy 10-15 éves átmenetett képezni hogy a forrásaikat il a szükséges háttért ki tudták volna építenni. Harmadrész viszonylag jó ár értékben modern fegyverekhez is jutottak volna. Mert az izraeliek azt biztosították volna hozzá. Végezetül ha ez így megvalósult volna akkor 2025-26 tájékán feltéve ha jó viszonyt ápolnánk velük egy félig meddig közös pályázattal modern 5 generációs gépekre lehetett volna pályázni. 8 gép nem téttel. 35-40 már igen egy kedvezőbb csomaghoz.
A bulgár F-16-os üzletnek melyik része nincs még eldöntve? :rolleyes::D
Segítek:
A bolgár védelmi minisztérium az F-16-ot választotta.
Az Amerikai Kongresszus jóváhagyta.
A parlament először megszavazta, majd a köztársasági elnök visszadobta.
Végül a parlament az elnök vétóját leszavazta.
Az Amerikai Kongresszus pedig üdvözölte.

A KFIR annyira jó opció volt a bulgároknak meg a horvátoknak, hogy előbbi némileg belerokkanva inkább az F-16-ot választotta, míg a horvátok inkább megbíznak minket, hogy adjuk a Gripenjeinkkel a légtérfelügyeletet (Nagyon ésszerűen, és ha van egy kis eszük, akkor a későbbiekben is ezt fogják választani). Persze csak azután, hogy Izraellel egyezkedtek. Hja de nem a KFIR-ről, hanem a saját F-16-os változatukról. :rolleyes::D
Celebra biztosan tudja, de te nem biztos, hogy a KFIR-ek nem új vasak ám! A gyártása már nagyon régen befejeződött.
Amiket most próbálnak elsózni, azok azon maradvány gépek, amiket utolsóként kivontak az izraeli aktív szolgálatból, még 1990-ben. Igen-igen! 30!!! éve.
Mi több, Columbia úgy jelentkezett be Gripenekre, hogy utolsó rúgásként 2 éve még beletoltak némi pénzt a KFIR modernizációba.
A 3 várható gépünkre SEMMILYEN háttér nem lesz kiépítve! Ugyan úgy, ahogyan a Gripenekre sincs.
Legyen az bármelyik esélyes gyártó is. Nekünk ezekhez a legminimálisabb alkatrészmennyiséget kell tartani.
Nem véletlenül rendelte Portugália is (fejlesztő országként!!!) az 5db KC-319-ét 12 év FULL supporttal. Nem véletlenül került az 5 gép 932M dollárba! ;)
Azt mégis hogy gondoltad, hogy 2 ország közösen tárgyaljon egy gyártóval?
Van ilyen, de ehhez harmonizálni kell a beszerzések jogi hátterét. Az OCCAR erre jó példa, azonban ennek sem Magyarország, sem a horvátok nem tagjai. Ha ilyet szerettünk volna, akkor már beléptünk volna az OCCAR-ba. Csak hát ennek belpolitika okai vannak.... ;););)
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 808
47 095
113
Az S80 nem csak határőrségi járőrgépnek készült,a VDV is igényli a harci-desszantszállitó változatot,és alapvetően az AN-26 váltótipusának szánják.(jobban mondva egyik váltótipusa,mert az Ancsát ezzel a némileg kisebb,és a nagyobb Il-112vel kivánják váltani,vagyis 2tipussal.Érdekes,hogy az Ancsa teherbirású MiG110 tervezetet elvetették)
Hajtóműnek a Mi38 módositott hajtóművét szánják bele,de minket ez nem érdekel,nekünk az amerikai hajtómű kellene bele.Mint ahogy minket az orosz fegyverzet/harcelektronika sem érdekel,nyugati cuccossal kéne.
Ja ez így megy! Mint a fagyisnál. Szeretnél kérni ebből is egy kicsit, meg abból is (orosz sárkány, nyugati elektronika és hajtómű).
Erre az oroszok: OK legyártjuk (bár embargó van, és minimum 10-15 évig itt fog a nyakunkon űlni), mennyi kéne. ...........3! :D:D:D:D:D:D
Helik és a Tucano nem azonos feladatkörűek ezzel a kategóriával.
Igen, mert mindkettő jobb abban amit megpróbálsz összemosni S80-nal.
Ha az itthoni alkalmazásban gondolkodsz, akkor szállításra túl kicsi (3t), és rövid hatótávolságú (1300km). Az AN-26 ennek majdnem a duplája!
Támogató feladatokhoz túl lassú (a Tucano pl 590km/h, ez meg 470), és a helikopterek manőver lehetőségeivel nem is tud versenyezni.
Különben a kanadai DHC-6 modernizált harci-szállitó változata tudná leginkább a nyugati tipusok közül helyettesiteni.De az még kisebb,és nincs rámpája se.
Akkor hogyan helyettesíthetne???? :eek::D:D:D:D
Mondom, hogy kimondottan szórakoztató!
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 808
47 095
113
Oké, de azóta valami új elnök vagy ki visszamondta, mert MiG-29 pilóta volt.
Legalább olvasd el a linkeket! Nem véletlenül linkelte időrendben. o_O
Az elnök július 23. dobta vissza. 1 héten belül a parlament megint megszavazta.
Azóta van új bolgár elnők??!?!? :p:D:D:D
Aug. 5-van!