M
molnibalage
Guest
Nem parttalan. Kamm egyszerűen simán arrogánsan hülye. Amikor elmagyarázzák, hogy téved, akkor is veri tovább a nyálát. Jön azzal, hogy mit tud és mit nem, majd amikor képen / videón megmutatják neki hogy téved, akkor meg lapít.Ez a vita a stratégiai/taktikai légi szállításról, kezd parttalan lenni. Halkan megkérdeném: ami az US/RU viszonylatban taktikai szállítás, az lehet egy magyar viszonylatban stratégiai is?
Példaként: az US-nak Németországból Nagyváradra taktikai szállítási feladat. Nekünk akár stratégiai is lehet.
Személy szerint, bármilyen szívesen is látnám, A400-as, vagy C17-es méretű gép felesleges luxus lenne. A nagy méretű, nehéz szállítmányokat messzire a pápai C17-esekkel, közelre vasúti szállítással megoldhatjuk. Nekünk a stratégiai szó azt jelentheti, hogy szállítani/ugratni/utántölteni... esetleg (vágyálom) légtérellenőrzés....
Azért, mert vagy egy-két darab olyan géped, amivel felépíthető a stratégiai szállító kapacitás, attól nincs olyan képességed. Az európai erőlködés a Pápán azzal a kevés géppel mondjuk úgy, hogy megmosolyogtat. Ok, jó hogy van, de annak az alakulatnak alsó hangon 12 géppel kéne rendelkeznie, hogy komolyan vehető legyen.
Ja, és objektív szempontok alapján, az A400-at stratégiai szállítógépnek hívni mulatságos. Az 1961-es C-141 paramétereit nem éri el több helyen a gép. Lásd a gyakorlati példát a C-17-tel. Egyetlen C-17 azonos idő alatt 2,5-szer nagyobb távolság repülhető le, nagyobb teherrel. Nyilvánvalóan nem azonos kategória a gép. És nem az A400 javára.
Fel nem fogom, hogy kamm miért van oda ezért a katasztrófáért, ami alapvetően el van baszva. Mi a francnak kell olyan STOL képességű szállítógép, amikor úgysem merik bevetni olyan környezetben, amire méretezték az európai és nyugati országok kockázatvállaló képességének hiánya miatt. Azért kellett elbaszni az egészet turboproppal és kis méretével, hogy esetleg valami 3. világbeli katasztrófasújtott helyen leszállhasson szar pályán...? Amire amúgy a C-17 is képes...?
Vastaps...
Egy század áttelepítése nem stratégia képesség, mert egy század ereje az lószar, nem erő.Nem. A stratégiai légi szállítási képesség annyit tesz, hogy képes vagy stratégiai légi szállítasra. Lényegtelen hogy mekkora erőről beszélünk. Mi a leendő három gépünkkel kb. század szintű erőt tudunk kitelepíteni/és ellátni másik kontinensre. De hoppá! Most is pont annyi van odakint maximum 1 színhelyen.
Mégegyszer mondom: az amerikaiaknak oroszoknak kínaiaknak nem csak stratégiai légiszállítási képességük van, hanem stratégiai légiszállítású ERŐI.
Csapatok + az őket kiszolgálni képes stratégiai légi szállítási képesség.
A képesség nem jelenti a csapatokat, csak a nagy hatótávolságú szállítókat. Képes vagy közvetlenül másik kontinensre kijuttatni csapatot, ott el tudod látni, és vissza is tudod hozni őket.
Egy példa a képesssegre:
A Mi-24-eseink felújítása arról szólt, hogy a harci helikopter KÉPESSÉGET fenntartsuk. Ez akkor is megvalósult, ha csak 8 gép erejéig történt. Egy amerikai helikopter század jóval több Apache-t tartalmaz!
Azonban megmaradtak a hajózóink, akik még ismerik a harci helikopteres harceljárásokat, és repültek - még ha csak gyakorlaton is - helikopteres CAS feladatokat. Csak át kell képezni őket Airbusokra, de nem kell velük elölről kezdeni a teljes kiképzést. Nem mellesleg nagy részüknek kiképző jogosultsága is van.
Képeségről van szó! Nem számottevő erőről. Eszközről, és az azt üzemeltető személyzetről.
A SAC is pontosan ilyen KÉPESSÉGRŐL szól. Megadja a kisebb országoknak is a stratégiai légiszállítás, azaz az intertheater szállítás, vagy máshogy nevezve a nagy hatótávolságú szállítás KÉPESSÉGÉT.
Csakhát a mi kis 60 óránkkal a SACban nem igazán lehet még egy század szintű erőt sem önállóan kivinni misszióba, és ott fenntartani, meg hazahozni.
Hja és nem egy missziónk van másik kontinensen!