Ezt nem rég találtam egy spanyol fórumon a spanyol A400-t működtető alakulatról egy beszámoló amely 2019 novemberében született,mivel én nem tudok spanyolul a fordítást google fordító végezte ezért ez egy nagyon nyers fordítás kéretik ennek megfelelően kezelni,ha esetleg van közöttünk olyan aki keni vágja a spanyolt és van kedve lefordítani akkor nagyon szíves átküldöm neki a spanyol szöveget.
.
1.rész
Az Ala 31 teljes átalakulással rendelkezik a C-130 Hercules-ről az A400M-re, az utóbbi hatgal és az előbbi lejárati idejével.
- 6db A400M-et már szállítottak a spanyol légierőhöz, amelyhez 2020 februárjáig további kettő érkezik és 2023-ig pedig további hat darab
- 20 pilóta már kiképzett a Wing 31-be, hogy repüljön az A400M-ben, akiknek fele teszi ki az egységet.
- Minden A400M pilóta legfeljebb 300 repülési órát végez évente a Wing 31-en.
A 31. szárny feladata az A400M üzemeltetése a Spanyol Légierőn belül. 2016. január 1-jén érkezett az első A400-s a bázisra a sevillai Airbus gyárból. A védelmi államtitkár, a légi személyzet vezetője és számos tábornok és parancsnokkal a fedélzeten, akik részt vettek a repülőgép megszerzésében és elindításában.
Majdnem négy évvel később , már hat működő repülőgéppel és egy hetedikkel, amelynek karácsony előtt be kell megérkeznie , majd februárban a nyolcadik gép beérkezése után a 31. szárny elkezdi kivonni a Lockheed C-130 Herculeseit, amelyek közül az első 1973 decemberében érkezett, az utolsó 12 repülőgép pedig 1980 decemberében. Aztán 1988 márciusában egy újabb érkezett, hogy pótolja az 1980. május 28-án bekövetkezett baleset veszteségét.
Néhány héttel ezelőtt a megbízott honvédelmi miniszter, Margarita Robles meglátogatta a szárnyat, és a C-130 visszavonását hivatalosan is megfogalmazták 2020 márciusára . A valóságban, anélkül, hogy helyesbíteni kellene a minisztert, az alakulat 2020-ig végig üzemeltet még egy C-130-t.Ferrer kapitány szerint, aki az egység első négy pilóta egyike volt, aki befejezte a az A400M tanfolyamán , hat év után a C-130-ban és az A400M oktatója, és aki kísért bennünket a Zaragozai Wing 31 látogatáson.
Ferrer kapitány, az A400M egyik első pilóta.
Ferrer elmondja, hogy a Wing 31-nél jelenleg kb. 20 C-130 pilóta és hasonló számú A400M pilóta van (közülük öt már repülőgépek parancsnoka; négy már képes repülési utántöltésre és kettő rakomány indítására, a hogy hozzá kell adni két másik személyt is, akik már megtették a pályát, de még nem engedték el), és hogy a szárny körülbelül 400 emberből áll, akik közül az 300 nőtt fel, akik az A400M érkezése előtt voltak. Ezen felül, valamint a légierő által az Airbus-szal aláírt és 2023 végéig hatályban lévő támogatási szerződés alapján mintegy húsz Airbus alkalmazott szorosan együttműködik a különféle osztályok szárnyas személyzetével a legnagyobb művelet garantálása érdekében. lehetséges repülőgépről.
KÜLÖNBÖZTETNI
Ferrer századossal szeretnénk tudni, hogy a Wing 31 hogyan hajtja végre küldetését az A400M-mel.
Az első dolog, amely arra emlékeztet bennünket, hogy a légierő szállítóeszközeit az Európai Légiközlekedési Parancsnokság, az EATC angol nyelvű betűszóval jelölte ki. Ez a szervezet felel a maximális hatékonyság elérésének eszközeinek összehangolásáért. Minden ország közli igényeit, és az EATC-től megszervezi őket. Ferrer példát mutat nekünk. „
Amikor a Sáhel- övezetben megkezdték a műveleteket, mindenki odarepült, gyakran félig üres repülőgépekkel. Például, ha egy belga Herkules felszáll, akkor felkérhetik Önt, hogy álljon meg Franciaországban vagy Spanyolországban, hogy betöltse a szabad területét .
Ez nem azt jelenti, hogy az egyes országok nem hajthatják végre saját műveleteiket az EATC-től függetlenül.
A missziók megkezdését még két hónappal korábban tervezik meg, bár ahogyan a kapitány rámutat, a missziók általában változnak. „
Látja, hogyan módosítják őket, hogyan törlik meg őket, mások megjelennek. Ha egy hónap hiányzik, akkor már kapsz ötletet, és 15 nappal azelőtt általában nem sok változás történik . Mi magyarázza nekünk, hogy sokszor, amikor elmegy rakományra, rájön, hogy kevesebb utas vagy valamivel kevesebb rakomány van, mint ahogyan bejelentették, nagyon ritkán van több.
Amint a küldetést megerősítik, a Wing 31-től kezdődik a pontos repülési engedélyek, a repülőtéri szolgáltatások stb. Engedélyezése . Míg az EATC-től a repülési terv, az ütemtervek és az egyéb információk megkapták. Az esetek túlnyomó többségében azokat változtatás nélkül használják, mint ahogyan a be- és kirakodási idők, valamint az útvonalak általában nagyon pontosak.
A repülőgépeket és a legénységeket a légitársaságokhoz hasonló módon kezelik , oly módon, hogy az előbbiek felgyülemlik a repülési órákat oly módon, hogy egymás utáni felülvizsgálatra kerüljenek. A pilóták szintén menetrend szerinti járatokat indítanak úgy, hogy rendszeresen felhalmozzák éves ütemterveiket.
Ferrer kapitány rámutat arra, hogy az A400M évente 100 és 300 óra között van, míg a C-130 legénysége mintegy 400 ember felhalmozódik . A jelenleg az A400M pilóták közül 600 és 700 között a legtöbb órát gyűjtik a modell.
Mivel a legénységet az A400M-en engedik szabadon, általában minden repülést három pilóta és egy pár rakományellenőr végzi, bár a normál személyzet két pilóta és egy felügyeleti személyzet.
A kezdeti képzést az A400M-ben a sevillai Airbus oktatóközpontban végzik, bár az Ala 31 már rendelkezik egy A400M szimulátorral, amelyet az Indra gyárt. Az Airbus-nal kötött képzési szerződés 2021-ben ér véget, és az ötlet egyre több tanfolyam elvégzése Zaragozában.
Végül, a küldetés napján, a legénység kb. Két órával megkezdi a munkát a felszállás előtt . Amíg a pilóták áttekinti a NOTAM-okat, a meteorológiát, és ellenőrzik, hogy az összes dokumentáció rendben van-e, a rakománykezelő és a szerelők elvégzik a repülőgép külső és belső ellenőrzését. Körülbelül fél órával a felszállás előtt a pilóták felszállnak az utolsó ellenőrzésekre. , töltse be a repülési tervet a repülőgépre és repüljön.
A repülési dokumentációt előre elkészítik, ideértve az egység személyzetének szükséges útmutatásait. Az A400M-ben a dokumentáció nagy része már elektronikus. A személyzetnek van egy laptopja, ahol elkészítheti például a rakományt és a mérleget, megnézheti a pontos üzemanyagot stb. és egy táblagép, amelybe a különféle repülőgép-használati útmutatók tartoznak.
Időközben a repülési tervet külön készítik el, és behelyezik egy PCMIA kártyára, majd közvetlenül a repülőgép rendszerébe dobják.
Készen áll a repülésre
Fotó: Miguel Ángel Blázquez
Ennek a pontnak a eléréséhez természetesen a pilótáknak el kell végezniük képzésüket. Már rámutattunk néhány szempontra, de felkérjük Ferrer kapitányt, hogy bontsa ki, mi a képzés. Mint elmondta, az alapképzés két hónapig tart, az egyik további két héttel halad. Miután befejezték a sevillai képzést, magában a szárnyban ezt kiegészítik az egységre vonatkozó specifikus képzéssel, amit úgynevezett „társasági tanfolyamnak” nevezhetnénk, amelyben a pilóta megtanulja a repülőgép sajátosságait, miután megtanulta az általános nevet.
Ezt a kurzust követően le kell tennie egy vizsgát, mielőtt felvetheti az A400M-et küldetésre, kezdetben két repülés alatt felügyelet alatt. Összességében Ferrer kapitány körülbelül három és fél hónap alatt kitalálja az A400M pilótának a semmiből történő kiképzéséhez szükséges lépéseket, amíg készen áll a megfelelő ülés elfoglalására.
Egy másik szempont, amely részleteket mutat bennünket, hogy a repülőgépparancsnokok és a második pilóták differenciált képzésben részesülnek . Az elsők megtanulják az A400M repülését a bal ülésen, az utóbbiak a jobb ülésen. Ennek oka a joystick helyzete. Ugyanez a differenciált képzés vonatkozik az Airbus polgári repülőgépekre.