A400M Atlas (Airbus)

Figyu, a marketing maszlaggal mást kéretik fárasztani.

Ha valami nem vilagos, inkabb kerdezz. Az okoskodasoddal eddig rendszeresen beegtel, lassan at kellene terni az ertelmezo olvasasra...

Gy.k.: a franciak szimplan annyit mondtak, hogy ezzel egy ujabb operational funkciot allitottak rendbe, direkt dobalhatnak Toulousebol akarhova. A 20 tonna eppen a mostani meret volt, ez lehet 35 is, mint tudjuk, a C-17-et meg nem gyartjak, no meg 2x annyiba kerul egy kanyar vele, tehat ritka ostoba valasz volt (arrol mar nem is beszelve, hogy szazszor vegigmentunk azon, hogy az Atlas kismillio helyen le- es felszall, ahol a C-17 sosem fog. A kulcs ehhez a gephez a kepessegek *osszessege*, egy gepben, nem masik kettot-harmat uzemeltetni kulonbozo scenariokra, pazarlo amerikai modra.)
 
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
  • Tetszik
Reactions: SilvioD
Ha valami nem vilagos, inkabb kerdezz. Az okoskodasoddal eddig rendszeresen beegtel, lassan at kellene terni az ertelmezo olvasasra...

Gy.k.: a franciak szimplan annyit mondtak, hogy ezzel egy ujabb operational funkciot allitottak rendbe, direkt dobalhatnak Toulousebol akarhova. A 20 tonna eppen a mostani meret volt, ez lehet 35 is, mint tudjuk, a C-17-et meg nem gyartjak, no meg 2x annyiba kerul egy kanyar vele, tehat ritka ostoba valasz volt (arrol mar nem is beszelve, hogy szazszor vegigmentunk azon, hogy az Atlas kismillio helyen le- es felszall, ahol a C-17 sosem fog. A kulcs ehhez a gephez a kepessegek *osszessege*, egy gepben, nem masik kettot-harmat uzemeltetni kulonbozo scenariokra, pazarlo amerikai modra.)
Figyukám, ezt vot az eredeti komment.

Kicsit fényezik a gépet, hogy teherbírásban, gyorsaságban és a megtett távolságban a világon a lehető legjobb.
Ez simán nem igaz.
 
"Airbus A400M performed an air-bridge between Toulouse and Madrid in order to deliver critically-needed mask supplies in support of COVID19 crisis efforts. This comes on top of donations by Airbus in recent days to provide thousands of masks to hospitals and public services around Europe. The Company will continue to support with additional flights planned to take place in the coming days in coordination with national authorities."


Videó

A400M_Masks_Getafe%20(3).jpg


A400M_Masks_Getafe%20(8).jpg
 
A németek után a franciák is megkezdték sürgősséggel használni az A400-asaikat EÜ szállításokra. Ha jól értettem, ez nem az Airbus megoldása, hanem az angoloktól kaptak valami adaptert, amivel sikerült megoldani. Hivatalosan csak a németeknél van rendszerben az evakuációs készlet.
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.


Más:
Elkészült és el is kezdték leszállítani 7 egységgel az A400-hoz tervezett önálló daru rendszert. Ez lehetővé teszi, hogy a földön a gépet úgy is kirakodják a betonra, hogy nem áll rendelkezésre munkagép, targonca, miegymás. A teherbírása 5t.
Összesen az eddig megrendelt 174 gépből 121-re felkerül ez a daru. A már leszállított gépek is meg fogják kapni.
Crane-en-avion_3_H%C3%A9roux-Devtek-324x160.jpg
 
  • Tetszik
Reactions: endre
Más:
Elkészült és el is kezdték leszállítani 7 egységgel az A400-hoz tervezett önálló daru rendszert. Ez lehetővé teszi, hogy a földön a gépet úgy is kirakodják a betonra, hogy nem áll rendelkezésre munkagép, targonca, miegymás. A teherbírása 5t.
Összesen az eddig megrendelt 174 gépből 121-re felkerül ez a daru. A már leszállított gépek is meg fogják kapni.
Crane-en-avion_3_H%C3%A9roux-Devtek-324x160.jpg
Lassacskán olyan multifunkciós okosrepülő lesz,mint egy Il-76-os a kezdetektől fogva. :)
 
2020.03.28-án a Spanyol Légierő egyik A400M repülőgépét elküldte Kínába, hogy Sanghajból 14 tonna védőeszközt szállítson Spanyolországba. A küldetést 8 fő, 3 leszállással, 33 óra repüléssel teljesítette. Oda egy, vissza kettő (Novoszibirszk, Riga) megálló volt.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

https://www.infodefensa.com/es/2020...nol-transporte-desde-china-millon-rapido.html

https://www.infodefensa.com/es/2020...nol-transporte-desde-china-millon-rapido.html

https://www.outono.net/elentir/2020...la-31-con-14-toneladas-de-material-sanitario/
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed
2020.03.28-án a Spanyol Légierő egyik A400M repülőgépét elküldte Kínába, hogy Sanghajból 14 tonna védőeszközt szállítson Spanyolországba. A küldetést 8 fő, 3 leszállással, 33 óra repüléssel teljesítette. Oda egy, vissza kettő (Novoszibirszk, Riga) megálló volt.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

https://www.infodefensa.com/es/2020...nol-transporte-desde-china-millon-rapido.html

https://www.infodefensa.com/es/2020...nol-transporte-desde-china-millon-rapido.html

https://www.outono.net/elentir/2020...la-31-con-14-toneladas-de-material-sanitario/
Ez ám a "stratégiai" szállítógép. Ennyire kis teherrel két leszállás kell 10 ezer km-hez? Meg 33 óra? Ezt egy C-17-es kb. fele annyi idő és talán leszállás nélkül is hozza, mert annak a 14 tonna az terhelésének a 20%-a sincs...
 
Ez ám a "stratégiai" szállítógép. Ennyire kis teherrel két leszállás kell 10 ezer km-hez? Meg 33 óra? Ezt egy C-17-es kb. fele annyi idő és talán leszállás nélkül is hozza, mert annak a 14 tonna az terhelésének a 20%-a sincs...

A pápai C-17-esek a Bukarest - Thaiföld - Dél-Korea és ugyanígy vissza útvonalat 45 tonnával kb. ugyanennyi idő alatt teljesítették.
 
A pápai C-17-esek a Bukarest - Thaiföld - Dél-Korea és ugyanígy vissza útvonalat 45 tonnával kb. ugyanennyi idő alatt teljesítették.
Látom Molnika belikolta... :rolleyes::D

Méretek!
Ha alaposan végignézed a videót, feltűnhet, hogy 9 azaz 9 db raklap került fel a gépre. A 14t nem a gép súlyhatára erre a távolságra ennyi leszállásra. Egyszerűen ebből a típusú rakományból nem lehet légköbméterre többet beletenni.
Így néz ki 9 raklappal (88"x108") az A400M raktere:
Airbus-A400M-Atlas-Payload-Pallets-and-Personnel-740x166.png


Valószínűleg 25-27t-val is ugyan ennyi leszállásra lett volna szüksége.
De szerintem a C-17-nek is le kellett szállnia valahol visszafelé, mivel 45t-ra nagyon-nagyon ki lenne centizve a 8300km-es hatótáv a Szöul-Bukarest útvonalon, ráadásul széllel szemben.
Hja és akár mennyire is furcsa, a Madrid-Sanghaj oda-vissza távolság egy picit hosszabb, mint a Bukarest-Bangkok-Szöul-Bukarest. ;)