A400M Atlas (Airbus)

NATO alapító tagok. Nem félek, hogy egy percig is kihasználatlanul állnak majd..

Ha jól vettem ki az az elképzelésük,hogy Benelux szállítóflottaként akarják üzemeltetni őket,amúgy az a 7 belga gép még egy A400-l fog kiegészülni ugyanis Luxemburg egyetlen A400-a is Melsbroekban a vadi új hangárban lesz elszállásolva.
 
  • Tetszik
Reactions: gacsat
EfyBeHbXgAEbSJw
 
Valaki osszerakta az MSN 100 videokat egy moziba:
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
  • Tetszik
Reactions: Wilson
...és hangsúlyozták hogy az új századnak kiemelt szerepe lesz a Francia H225M Caracal helikopterek légi üza.utántöltésében.
Ezt a C-130-ról mondták a franciák... :cool:
Pedig itt pár oldallal ezelőtt olvastam, hogy az A-400 erre is jó lesz, meg nekünk is jó lenne...
 
Ide is beteszem:
Folyik az A400M-ek Gripen légiutántöltési engedélyezése. Mondjuk ez logikus is, ha már csatlakoztunk az MNAU-hoz.
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
  • Tetszik
Reactions: alfa74
korrekt cikk, bár az a megjegyzése hogy "...Mindez költséghatékony, és egyben környezetkímélő megoldás a nehéz teherszállítók üzemeltetésére..." szerintem erősen kérdőjeles. :rolleyes:
Hogy a csudában lehet valami környezetkímélő és költséghatékony ami az alkalmazási területtől (Magyarország) minimum egy óra repülési távolságra (Lechfeld - Pápa 500 km) települ?
Ez azt jelenti hogy vagy minden egyes fuvarnál lesz plusz két óra felesleges repülési idő (oda-vissza)
vagy a szállítani kívánt eszközöket kell először közúton, vasúton elvinni Lechfeldbe és / vagy onnan hazahoni hasonló módon.
 
  • Tetszik
Reactions: emel
korrekt cikk, bár az a megjegyzése hogy "...Mindez költséghatékony, és egyben környezetkímélő megoldás a nehéz teherszállítók üzemeltetésére..." szerintem erősen kérdőjeles. :rolleyes:
Hogy a csudában lehet valami környezetkímélő és költséghatékony ami az alkalmazási területtől (Magyarország) minimum egy óra repülési távolságra (Lechfeld - Pápa 500 km) települ?
Ez azt jelenti hogy vagy minden egyes fuvarnál lesz plusz két óra felesleges repülési idő (oda-vissza)
vagy a szállítani kívánt eszközöket kell először közúton, vasúton elvinni Lechfeldbe és / vagy onnan hazahoni hasonló módon.

Hát,ez szerintem így, erre már én is utaltam, reptetjük a gépet oda-vissza vagy fordítva, üresen,ami gondolom nem kis pénz. Már az is lehet, hogy a szállítógépekre szánt 275 milla át lett valahova máshová csoportosítva. Az mindenestre nagy szégyen ha legalább minimális saját légi kapacitással nem fogunk rendelkezni. Ugye ment a vita arról,hogy a C295-ös meg a C27-es kicsi nekünk,hát ezek szerint még az is előfordulhat,hogy még ilyen sem lesz. Tőlünk kisebb országok is rendelkeznek legalább minimális kapacitással, lásd:Szlovákia, Litvánia. Na,ennyit a függőségről.
 
korrekt cikk, bár az a megjegyzése hogy "...Mindez költséghatékony, és egyben környezetkímélő megoldás a nehéz teherszállítók üzemeltetésére..." szerintem erősen kérdőjeles. :rolleyes:
Hogy a csudában lehet valami környezetkímélő és költséghatékony ami az alkalmazási területtől (Magyarország) minimum egy óra repülési távolságra (Lechfeld - Pápa 500 km) települ?
Ez azt jelenti hogy vagy minden egyes fuvarnál lesz plusz két óra felesleges repülési idő (oda-vissza)
vagy a szállítani kívánt eszközöket kell először közúton, vasúton elvinni Lechfeldbe és / vagy onnan hazahoni hasonló módon.

Gondolom úgy érti, hogy ha néha akad valami, amit csak ilyennel lehet elszállítani, akkor:
- veszünk egy megfelelő gépet és üzemeltetjük,
- bérbe vesszük másoktól az adott fuvarra,
- nem szállítjuk el.
Ezekhez képest a legjobb, leghatékonyabb és költségkímélő megoldás.
 
  • Tetszik
Reactions: Törölt tag 1586
Hát,ez szerintem így, erre már én is utaltam, reptetjük a gépet oda-vissza vagy fordítva, üresen,ami gondolom nem kis pénz. Már az is lehet, hogy a szállítógépekre szánt 275 milla át lett valahova máshová csoportosítva. Az mindenestre nagy szégyen ha legalább minimális saját légi kapacitással nem fogunk rendelkezni. Ugye ment a vita arról,hogy a C295-ös meg a C27-es kicsi nekünk,hát ezek szerint még az is előfordulhat,hogy még ilyen sem lesz. Tőlünk kisebb országok is rendelkeznek legalább minimális kapacitással, lásd:Szlovákia, Litvánia. Na,ennyit a függőségről.

Ne aggódj lesznek saját,rámpás katonai szállítógépeink:-)
 
  • Tetszik
Reactions: arcas and alfa74
Ne aggódj lesznek saját,rámpás katonai szállítógépeink:)

Legyen igazad,ha már beszálltunk ebbe az A400-as programba,így el tudom képzelni már a kicsi C295-ből 3 db-ot. Vagy pedig, de ez nem valószínű egy Herki , 2 db C27-es vagy esetleg később rendelünk emellé KC390-est. Csak hát az Airbus kivételével, mi nem nagyon tárgyalgattunk senkivel, legalábbis amiről tudomásunk lenne. Esetleg az USA-val az LM céggel. :):)
 
Legyen igazad,ha már beszálltunk ebbe az A400-as programba,így el tudom képzelni már a kicsi C295-ből 3 db-ot. Vagy pedig, de ez nem valószínű egy Herki , 2 db C27-es vagy esetleg később rendelünk emellé KC390-est. Csak hát az Airbus kivételével, mi nem nagyon tárgyalgattunk senkivel, legalábbis amiről tudomásunk lenne. Esetleg az USA-val az LM céggel. :):)

Nekem azt csiripelték a verebek,hogy még az idén szerződést kötnek,de,hogy melyik gép lesz azt nem tudom nekem érzésre a KC-390 tűnik a befutónak de ez csak tipp a részemről,voltaképpen bármit bejelenthetnek meg annak az ellenkezőét is:).Ha nagyon kell valamit szállítani azt simán meg tudják most is oldani,úgy,hogy annyira nem hajtja őket a tatár főleg,hogy a Szijjártó művek megvette az A-330 200F :-)
 
  • Tetszik
Reactions: Törölt tag
Gondolom úgy érti, hogy ha néha akad valami, amit csak ilyennel lehet elszállítani, akkor:
- veszünk egy megfelelő gépet és üzemeltetjük,
- bérbe vesszük másoktól az adott fuvarra,
- nem szállítjuk el.
Ezekhez képest a legjobb, leghatékonyabb és költségkímélő megoldás.
Én még hozzátenném:
- és a pápai C-17 ek (amik itt vannak helyben) épp nem elérhetőrk