A400M Atlas (Airbus)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

W

Wilson

Guest
NATO alapító tagok. Nem félek, hogy egy percig is kihasználatlanul állnak majd..

Ha jól vettem ki az az elképzelésük,hogy Benelux szállítóflottaként akarják üzemeltetni őket,amúgy az a 7 belga gép még egy A400-l fog kiegészülni ugyanis Luxemburg egyetlen A400-a is Melsbroekban a vadi új hangárban lesz elszállásolva.
 
  • Tetszik
Reactions: gacsat

weasel007

Well-Known Member
2011. július 15.
3 598
7 911
113
EfyBeHbXgAEbSJw
 

migfun

Well-Known Member
2013. május 28.
2 290
4 767
113
...és hangsúlyozták hogy az új századnak kiemelt szerepe lesz a Francia H225M Caracal helikopterek légi üza.utántöltésében.
Ezt a C-130-ról mondták a franciák... :cool:
Pedig itt pár oldallal ezelőtt olvastam, hogy az A-400 erre is jó lesz, meg nekünk is jó lenne...
 
T

Törölt tag 1586

Guest
korrekt cikk, bár az a megjegyzése hogy "...Mindez költséghatékony, és egyben környezetkímélő megoldás a nehéz teherszállítók üzemeltetésére..." szerintem erősen kérdőjeles. :rolleyes:
Hogy a csudában lehet valami környezetkímélő és költséghatékony ami az alkalmazási területtől (Magyarország) minimum egy óra repülési távolságra (Lechfeld - Pápa 500 km) települ?
Ez azt jelenti hogy vagy minden egyes fuvarnál lesz plusz két óra felesleges repülési idő (oda-vissza)
vagy a szállítani kívánt eszközöket kell először közúton, vasúton elvinni Lechfeldbe és / vagy onnan hazahoni hasonló módon.
 
  • Tetszik
Reactions: emel

K.Atti63

Active Member
2019. február 4.
254
104
43
korrekt cikk, bár az a megjegyzése hogy "...Mindez költséghatékony, és egyben környezetkímélő megoldás a nehéz teherszállítók üzemeltetésére..." szerintem erősen kérdőjeles. :rolleyes:
Hogy a csudában lehet valami környezetkímélő és költséghatékony ami az alkalmazási területtől (Magyarország) minimum egy óra repülési távolságra (Lechfeld - Pápa 500 km) települ?
Ez azt jelenti hogy vagy minden egyes fuvarnál lesz plusz két óra felesleges repülési idő (oda-vissza)
vagy a szállítani kívánt eszközöket kell először közúton, vasúton elvinni Lechfeldbe és / vagy onnan hazahoni hasonló módon.

Hát,ez szerintem így, erre már én is utaltam, reptetjük a gépet oda-vissza vagy fordítva, üresen,ami gondolom nem kis pénz. Már az is lehet, hogy a szállítógépekre szánt 275 milla át lett valahova máshová csoportosítva. Az mindenestre nagy szégyen ha legalább minimális saját légi kapacitással nem fogunk rendelkezni. Ugye ment a vita arról,hogy a C295-ös meg a C27-es kicsi nekünk,hát ezek szerint még az is előfordulhat,hogy még ilyen sem lesz. Tőlünk kisebb országok is rendelkeznek legalább minimális kapacitással, lásd:Szlovákia, Litvánia. Na,ennyit a függőségről.
 

Gari

Well-Known Member
2020. szeptember 13.
556
1 574
93
korrekt cikk, bár az a megjegyzése hogy "...Mindez költséghatékony, és egyben környezetkímélő megoldás a nehéz teherszállítók üzemeltetésére..." szerintem erősen kérdőjeles. :rolleyes:
Hogy a csudában lehet valami környezetkímélő és költséghatékony ami az alkalmazási területtől (Magyarország) minimum egy óra repülési távolságra (Lechfeld - Pápa 500 km) települ?
Ez azt jelenti hogy vagy minden egyes fuvarnál lesz plusz két óra felesleges repülési idő (oda-vissza)
vagy a szállítani kívánt eszközöket kell először közúton, vasúton elvinni Lechfeldbe és / vagy onnan hazahoni hasonló módon.

Gondolom úgy érti, hogy ha néha akad valami, amit csak ilyennel lehet elszállítani, akkor:
- veszünk egy megfelelő gépet és üzemeltetjük,
- bérbe vesszük másoktól az adott fuvarra,
- nem szállítjuk el.
Ezekhez képest a legjobb, leghatékonyabb és költségkímélő megoldás.
 
  • Tetszik
Reactions: Törölt tag 1586
W

Wilson

Guest
Hát,ez szerintem így, erre már én is utaltam, reptetjük a gépet oda-vissza vagy fordítva, üresen,ami gondolom nem kis pénz. Már az is lehet, hogy a szállítógépekre szánt 275 milla át lett valahova máshová csoportosítva. Az mindenestre nagy szégyen ha legalább minimális saját légi kapacitással nem fogunk rendelkezni. Ugye ment a vita arról,hogy a C295-ös meg a C27-es kicsi nekünk,hát ezek szerint még az is előfordulhat,hogy még ilyen sem lesz. Tőlünk kisebb országok is rendelkeznek legalább minimális kapacitással, lásd:Szlovákia, Litvánia. Na,ennyit a függőségről.

Ne aggódj lesznek saját,rámpás katonai szállítógépeink:)
 
  • Tetszik
Reactions: arcas and alfa74

K.Atti63

Active Member
2019. február 4.
254
104
43
Ne aggódj lesznek saját,rámpás katonai szállítógépeink:)

Legyen igazad,ha már beszálltunk ebbe az A400-as programba,így el tudom képzelni már a kicsi C295-ből 3 db-ot. Vagy pedig, de ez nem valószínű egy Herki , 2 db C27-es vagy esetleg később rendelünk emellé KC390-est. Csak hát az Airbus kivételével, mi nem nagyon tárgyalgattunk senkivel, legalábbis amiről tudomásunk lenne. Esetleg az USA-val az LM céggel. :):)
 
W

Wilson

Guest
Legyen igazad,ha már beszálltunk ebbe az A400-as programba,így el tudom képzelni már a kicsi C295-ből 3 db-ot. Vagy pedig, de ez nem valószínű egy Herki , 2 db C27-es vagy esetleg később rendelünk emellé KC390-est. Csak hát az Airbus kivételével, mi nem nagyon tárgyalgattunk senkivel, legalábbis amiről tudomásunk lenne. Esetleg az USA-val az LM céggel. :):)

Nekem azt csiripelték a verebek,hogy még az idén szerződést kötnek,de,hogy melyik gép lesz azt nem tudom nekem érzésre a KC-390 tűnik a befutónak de ez csak tipp a részemről,voltaképpen bármit bejelenthetnek meg annak az ellenkezőét is:).Ha nagyon kell valamit szállítani azt simán meg tudják most is oldani,úgy,hogy annyira nem hajtja őket a tatár főleg,hogy a Szijjártó művek megvette az A-330 200F :)
 
  • Tetszik
Reactions: pöcshuszár
T

Törölt tag 1586

Guest
Gondolom úgy érti, hogy ha néha akad valami, amit csak ilyennel lehet elszállítani, akkor:
- veszünk egy megfelelő gépet és üzemeltetjük,
- bérbe vesszük másoktól az adott fuvarra,
- nem szállítjuk el.
Ezekhez képest a legjobb, leghatékonyabb és költségkímélő megoldás.
Én még hozzátenném:
- és a pápai C-17 ek (amik itt vannak helyben) épp nem elérhetőrk