Admiral Kuznyecov / Kuznetsov / Project 11435 (Szovjetunió)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Mackensen

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2010. május 3.
21 605
14 766
113
A kazán alatt a "hagyományos" kazánt értjük?Mármint a Kuznyát dugattyús dízel motor hajtja,azért pamacsol olyan erotikusan,vagy tévedek?
Hagyományos kazánt. Ég benne a tűz és forralja a vizet. Nagynyomású gőz keletkezik, ami meghajt egy turbinát stb. stb.
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 756
66 565
113
A lehető legrosszabb tengerjáró hajókat hajtó legnagyobb dízelek, amelyek nehézolajjal mennek, még azok se füstülnek úgy, mint a Kuznyecov. A Kuznyecov lényegében olajtüzelésű gőzhajó, de nem gőzgépei, hanem gőzturbinái vannak. A klasszikus, gőzgépppel hajtott gőzhajók zöme még széntüzelésű volt. De majd a tájékozottabbak kijavítanak.

A "hagyományos" (nem tudom mire az idézőjel) kazánnak a dugattyús dízelmotorhoz semmi köze, így a kérdés is értelmezhetetlen. A kazánok a külső égésű termikus gépekhez kellenek, míg a dugattyús dízelmotorok belső égésű gépek. Azért nem írtam dugattyús motorokat, mert a gőzgép is dugattyús motor, de az megint csak külsőégésű gép. Az Otto és Diesel gépek belső égésűek és a nevükkel azonos körfolyamatok jellemzik őket, a gőzturbinák pedig külső égésűek és a Rankine-körfolyamat írja le a működésüket. A gázturbina viszont szintén belsőégésű termikus (és egyben áramlástani) gép.
 
  • Tetszik
Reactions: fulcrum11

papajoe

Well-Known Member
2016. február 21.
17 217
57 565
113
P@csába,pedig már örültem,hogy egy 50:1 arányú T90 motor van benne.(pl)
Irgum-burgum.:hadonaszos:

Hamarosan utána guglizok ennek a gőzturbina hajtásnak.
 

papajoe

Well-Known Member
2016. február 21.
17 217
57 565
113
Köszi,közben utána néztem magam is,eddig nekemm a fordított verzió volt a kézenfekvő,a villanymotornak adunk áramot,megforgatja a turbibát/propellert,és jön a hűs levegő az arcunkba,a nyári napokon.Erre van akinek fordítva jár az agya,és a gázt/gőzt fújja a turbinára,hogy az megforgassa azt,és áramot termeljen,nyilván kiszámolták,hogy ez így jó,nem vitatom,ill. akkor kicsit jobban értem az atomerőműveket is,hogy hogyan lesz a gőzből gigawatt,már megérte regelnem.
:rolleyes:
Gondoltam egy dugattyús motor hajt egy generátort,és a hajócsavar tengelyén meg van egy villanymotor,és öröm boldogság,de ugye ez nem dízelmozdony,mint utóbb kiderült,csak egy rephordozó.:D
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
50 455
84 429
113
Köszi,közben utána néztem magam is,eddig nekemm a fordított verzió volt a kézenfekvő,a villanymotornak adunk áramot,megforgatja a turbibát/propellert,és jön a hűs levegő az arcunkba,a nyári napokon.Erre van akinek fordítva jár az agya,és a gázt/gőzt fújja a turbinára,hogy az megforgassa azt,és áramot termeljen,nyilván kiszámolták,hogy ez így jó,nem vitatom,ill. akkor kicsit jobban értem az atomerőműveket is,hogy hogyan lesz a gőzből gigawatt,már megérte regelnem.
:rolleyes:
Gondoltam egy dugattyús motor hajt egy generátort,és a hajócsavar tengelyén meg van egy villanymotor,és öröm boldogság,de ugye ez nem dízelmozdony,mint utóbb kiderült,csak egy rephordozó.:D

Van az ötletedhez hasonló:úgy hívják turbóelektromos meghajtás.Csak nem dugattyús motor hajtja a generátort.
 
M

molnibalage

Guest
Köszi,közben utána néztem magam is,eddig nekemm a fordított verzió volt a kézenfekvő,a villanymotornak adunk áramot,megforgatja a turbibát/propellert,és jön a hűs levegő az arcunkba,a nyári napokon.Erre van akinek fordítva jár az agya,és a gázt/gőzt fújja a turbinára,hogy az megforgassa azt,és áramot termeljen,nyilván kiszámolták,hogy ez így jó,nem vitatom,ill. akkor kicsit jobban értem az atomerőműveket is,hogy hogyan lesz a gőzből gigawatt,már megérte regelnem.
:rolleyes:
Gondoltam egy dugattyús motor hajt egy generátort,és a hajócsavar tengelyén meg van egy villanymotor,és öröm boldogság,de ugye ez nem dízelmozdony,mint utóbb kiderült,csak egy rephordozó.:D
A hajóknál azért a gőz a munkaközeg és turbóelektromos hajáts, mert hirtelen üresjárati teljesíményt szerinted csak így tudtak elérni. A gőzt el lehet engedni és egy részét expandáltatni, hogy ne fogyjon el a víz a zárt rendszerből, de végtelen hosszú üresjárati teljesítmény emiatt max. gázról nincs. A gáztalanító táptartályoknak az erőműveknél kb. 20 perces kapacitása van. Hogy hajókon mit csináltak, azt nem tudom.
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 756
66 565
113
Köszi,közben utána néztem magam is,eddig nekemm a fordított verzió volt a kézenfekvő,a villanymotornak adunk áramot,megforgatja a turbibát/propellert,és jön a hűs levegő az arcunkba,a nyári napokon.Erre van akinek fordítva jár az agya,és a gázt/gőzt fújja a turbinára,hogy az megforgassa azt,és áramot termeljen,nyilván kiszámolták,hogy ez így jó,nem vitatom,ill. akkor kicsit jobban értem az atomerőműveket is,hogy hogyan lesz a gőzből gigawatt,már megérte regelnem.
:rolleyes:
Gondoltam egy dugattyús motor hajt egy generátort,és a hajócsavar tengelyén meg van egy villanymotor,és öröm boldogság,de ugye ez nem dízelmozdony,mint utóbb kiderült,csak egy rephordozó.:D

Hogy bonyolítsam az életed, a franciák előszeretettel használják a turbo-elektromos hajtást, ami pont az, amit te is írsz. Azaz a kazán vagy reaktor által termelt gőzzel hajtott turbina által hajtott generátor által termelt árammal hajtanak villanymotorkat és azok forgatják a hajócsavart. Az amerikaiak, angolok, vagy az oroszok a gőzturbinával természetesen ugyanúgy hajtanak generátort, de egyúttal közvetlenül a hajócsavart is. Amihez beiktatnak egy villanymotort, ami egyúttal a gőzturbina felpörgetéséhez is kell, illetve segédüzemben hajtja a hajót is tartalékként.

stmplt1.jpg
 
  • Tetszik
Reactions: Python and fip7

papajoe

Well-Known Member
2016. február 21.
17 217
57 565
113
Akkor már csak 2 kérdés maradt,az atom tengókon,meg az atom hordozókon is ilyen gőzturbina tekeri a hajócsavart?
Mármint a reaktor által termelt gőzt használják ugyanígy? Felmerül a kérdés bennem,hogy egy tengónál nem túl zajos egy ilyen turbina,nem tudom milyen nyomású lehet a gőz,de biztos szépen süvíthet a turbina lapátjai között.
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 756
66 565
113
Akkor már csak 2 kérdés maradt,az atom tengókon,meg az atom hordozókon is ilyen gőzturbina tekeri a hajócsavart?
Mármint a reaktor által termelt gőzt használják ugyanígy? Felmerül a kérdés bennem,hogy egy tengónál nem túl zajos egy ilyen turbina,nem tudom milyen nyomású lehet a gőz,de biztos szépen süvíthet a turbina lapátjai között.
Mas egyebet el tudsz kepzelni?
 
M

molnibalage

Guest
Akkor már csak 2 kérdés maradt,az atom tengókon,meg az atom hordozókon is ilyen gőzturbina tekeri a hajócsavart?
Mármint a reaktor által termelt gőzt használják ugyanígy? Felmerül a kérdés bennem,hogy egy tengónál nem túl zajos egy ilyen turbina,nem tudom milyen nyomású lehet a gőz,de biztos szépen süvíthet a turbina lapátjai között.
Ezért van az, hogy adott sebesség felett a nuki tengók zajban nem rúgnak labdába az üzemanyagcellás tengókkal szemben. Csak azok meg nem zúknak a világ túlsó felére át 30 csomóval végtelen hatótávval...
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
50 455
84 429
113
Ezért van az, hogy adott sebesség felett a nuki tengók zajban nem rúgnak labdába az üzemanyagcellás tengókkal szemben. Csak azok meg nem zúknak a világ túlsó felére át 30 csomóval végtelen hatótávval...

Igazából nincs olyan sebességtartomány amikor a nuki halkabb mint a DE.Ha lebegnek vagy leülnek a fenékre akkor is hangosabbak a nukik mert folyamatosan üzemeltetniük kell a szivattyúkat amivel a reaktor hűtését biztosítják(nyilván nem közvetlenül).
 
  • Tetszik
Reactions: fip7

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 756
66 565
113
Mivel az idő mindig csak tömeg jelenlétében értelmezhető, így sanszos, hogy ha maholnap végrahajtanánk egy időutazást, akkor talán az addig ismert inerciarendszeren belül maradnánk. De, ha maholnap képesek leszünk az időutazásra, akár csak tízezer év múlva, úgy automatikusan megvan az esélye, hogy egy adott tömeg legalább kétszer jelenjen meg az időben, ami egyúttal lehetővé teszi, hogy akár háromszor, sőt végtelenszer is megjelenjen, így az időgépről elmondható, ha csak egyszer az időben meglesz az esélye, hogy létrejön, a teljes ismert univerzum megsemmisül az idő minden pillanatában, végtelenszer...

...és ennek semmi köze nem lenne a Kuznyecov kazánjaihoz...
 

papajoe

Well-Known Member
2016. február 21.
17 217
57 565
113
M
Mivel az idő mindig csak tömeg jelenlétében értelmezhető, így sanszos, hogy ha maholnap végrahajtanánk egy időutazást, akkor talán az addig ismert inerciarendszeren belül maradnánk. De, ha maholnap képesek leszünk az időutazásra, akár csak tízezer év múlva, úgy automatikusan megvan az esélye, hogy egy adott tömeg legalább kétszer jelenjen meg az időben, ami egyúttal lehetővé teszi, hogy akár háromszor, sőt végtelenszer is megjelenjen, így az időgépről elmondható, ha csak egyszer az időben meglesz az esélye, hogy létrejön, a teljes ismert univerzum megsemmisül az idő minden pillanatában, végtelenszer...

...és ennek semmi köze nem lenne a Kuznyecov kazánjaihoz...


Hacsak nem azok termelik az időgépbe a szikrát,lehet azért cserélik őket,mert ez a képesség még hiányzik Kuznyecovból....
Maszkirovka elvtársak,maszkirovka.
"Az se baj ha nyúl,csak röfögjön"
Befejeztem.:)