M
molnibalage
Guest
Ami még eszembe jut, hogy milyen hőmérsékleten? Mert más a levegő sűrűsége és a hajtómű tolóereje a GIUK táján és más mondjuk a Földközin. 40 C fok difi is lehet vagy még több. Ez akkora eltérést okoz felajtóerőben és tolóerőben, hogy ilyen kis nekifutás mellett tonnákban mérhető a felszálló tömeg difi.Ez mondjuk a DCS adatokat alátámasztja.
Az amerikai hordozókon sem bevett, hogy egyszerre indítanak és fogadnak. Általában egy cirka 15-20 perces ablakban felküldenek 12-20 gépet (egy hullám), majd előkészítik a fedélzetre a következő hullámot (ez nagyjából fél-egy óra lehet), az első hullám beérkezése (kb. másfél-két órával az indításuk után) előtt pedig indul a második hullám. Amíg a második hullám a levegőben van, az első hullámot újratankolják, újrafegyverzik, a pilóta elintézi bokros teendőit, majd a leszállás után jó egy órával újra indíthatják, hogy aztán a második hullám leszállhasson.
Ez csak egy példa az alkalmazott eljárások közül, de a lényeg, hogy az amerikai hordozókon is csak akkor van egyszerre fogadás és indítás, ha valami nyomós indok van erre.