Admiral Kuznyecov / Kuznetsov / Project 11435 (Szovjetunió)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

gacsat

Well-Known Member
2010. augusztus 2.
16 678
14 641
113
Venezuelán akkor se tudnának segíteni, ha két nagy anyahajójuk lenne teljes harc-csoporttal.
 

papajoe

Well-Known Member
2016. február 21.
17 218
57 584
113
Venezuelán akkor se tudnának segíteni, ha két nagy anyahajójuk lenne teljes harc-csoporttal.


Dehogynem.
Így is tudnának sokkal többet,csak ez már nem a szu,némi értelem is költözött a kremlbe,mondjuk ezzel párhuzamosan a fehér házból távozik az értelem,józanság.
 

szegcsab

Well-Known Member
2015. január 25.
7 050
16 961
113
f_czAxNy5yYWRpa2FsLnJ1L2k0MzcvMTYxMC9hYi80ZTQyNGUzZGFhNWYuanBnP19faWQ9ODUxMjE=.jpeg
f_czAxOC5yYWRpa2FsLnJ1L2k1MDQvMTYxMC9hYi9kMThhZmM3YWZmOWMuanBnP19faWQ9ODUxMjE=.jpeg
 

papajoe

Well-Known Member
2016. február 21.
17 218
57 584
113
Lemaradtam valamiről,vagy sajtó nagyot mondás,de azt mondja a firkász,hogy kinzsalok vannak a Kuznyecovon,2016-ban.
:confused:

 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
48 578
85 074
113
Lemaradtam valamiről,vagy sajtó nagyot mondás,de azt mondja a firkász,hogy kinzsalok vannak a Kuznyecovon,2016-ban.
:confused:


Kinzsal légvédelmi rakétakomplexum van a Kuznyecovon (NATO: SA-N-9 Gauntlet). Semmi köze a H-47M2 Kinzsal hiperszónikus rakétához amit a MiG-31K hordoz.
 
  • Tetszik
Reactions: gacsat

Roni

Well-Known Member
2010. június 30.
16 329
18 938
113
Adják már túl magukat ezen az ócskavason ! Van jó pár olyan ország akiknek még ingyen sem kéne ! Gondolom japán franciák angolok svédek izrael és még sorolhatnánk!
Legyünk már őszinték ! Még egy potens 4 gen gépet sem sikerült rátelepíteni ami légiharcra lenne csak jó ! Mivel a szárazföldi támadáshoz nagyobb tömeg miatt nem lehet róla indítani gépet !
 
M

molnibalage

Guest
Adják már túl magukat ezen az ócskavason ! Van jó pár olyan ország akiknek még ingyen sem kéne ! Gondolom japán franciák angolok svédek izrael és még sorolhatnánk!
Legyünk már őszinték ! Még egy potens 4 gen gépet sem sikerült rátelepíteni ami légiharcra lenne csak jó ! Mivel a szárazföldi támadáshoz nagyobb tömeg miatt nem lehet róla indítani gépet !
A MiG-29K képes felszállni teljes harci díszben.

Decken.

screenshot-www-youtube-com-2018-09-06-11-31-52.jpg


Itt is.
http://www.migavia.ru/index.php/en/gallery/category/25-mig-29k-kub

Ha ezzel megy, akkor fegyverzettel is megy.
mig-29kub_09.jpg


N+1-szer kitárgyalt téma, hogy a Szu-33 anno azért lett választva, mert gyorsabban elkészült és féltek, hogy az egész alól kirúgják a sámlit. Csak a sokkal magasabb belső tüzelőanyag arány miatt a gép sokkal nehezebb üresen is, illetve a gép elve olyan nagy, hogy fél keró mellett is alig vihet fegyvert.

A bibi az, hogy a Szu összedőlt és így 25+ évig bentragadt a nem túl sok mindenre jó és el is avult Szu-33-as. Csak azóta az idők is változtak. A Kuzi képes lenne értelmesen helikkel együtt is akár 28-30 db 29K üzemeltetésére tudtommal.

A MiG-29K máshova van balaszírozva. Ennyi.
 

Mackensen

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2010. május 3.
21 605
14 766
113
A kérdés, amire nagyon nem találok választ, hogy mire elég a harmadik indítóhely és mire az első kettő? A kigurulási úthossz szinte a duplája a harmadiknak. Úgy a Szu, mint a Mig gépek esetében érdekelne.
 
  • Tetszik
Reactions: Cifu

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
48 578
85 074
113
4 hónap után (végre) döntés született az elvesztett PD-50 száraz dokk kapcsán. Az OSzK modernizálja a Murmanszkban található 35. Hajójavító üzemet. Ennek folyamán egyesítenek két száraz dokkot, ahol elvégezhetik a Kuznyecov Admirális javítási-modernizációs munkálatait.

rYN7r1gj2HQ.jpg

ewAdMIUDS8k.jpg

8a8gmDblyDM.jpg

iwOF-XsdUJw.jpg

Te1t9ejR1rE.jpg

zDW18rY_IbA.jpg

Nem írtam róla, de nyáron aláírták a szerződést 20 milliárd Rubel értékben az új szárazdokk átépítéséről.
Már folynak a munkálatok -a középső fal lebontása:
rwKmyAzyKgY.jpg
 

Cifu

Well-Known Member
2010. július 12.
3 043
10 149
113
A kérdés, amire nagyon nem találok választ, hogy mire elég a harmadik indítóhely és mire az első kettő? A kigurulási úthossz szinte a duplája a harmadiknak. Úgy a Szu, mint a Mig gépek esetében érdekelne.

Nem tudom, hogy a DCS mennyire megbízható forrás, de ezt találtam neked Szu-27K/Szu-33 esetében:
  • A rövid (105m) felszállóútról 27 tonnás felszállótömeg szélcsend és álló hajó esetén
  • A hosszú (195m) felszállóútról 32 tonnás felszállótömeg ugyanilyen feltétellel.
  • A rövidről 10m/s szembe szél esetén (hajósebesség és/vagy szél) ez 29 tonna a rövid és 33 (34,5) tonna a hosszú felszállóútról.
Ha ez így van, akkor viszont nem igazán értem, miért is beszélünk korlátozott felszállótömegről, ugyanis a Szu-33 üres tömege 19,6 tonna, a max. üzemanyag-mennyisége pedig 8400kg. Vagyis közel teljes üzemanyag-mennyiséggel, plusz 4 légiharc rakétával a szárnyai alatt fel kellene tudnia szállnia normál esetben. Viszont még orosz oldalakon is azt olvastam, hogy erre nem képes. Most vagy nem kockáztatnak, és van egy "békeidős" korlátozott felszállótömeg... vagy a DCS féle adatok nem igazak...
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed

Mackensen

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2010. május 3.
21 605
14 766
113
Nem tudom, hogy a DCS mennyire megbízható forrás, de ezt találtam neked Szu-27K/Szu-33 esetében:
  • A rövid (105m) felszállóútról 27 tonnás felszállótömeg szélcsend és álló hajó esetén
  • A hosszú (195m) felszállóútról 32 tonnás felszállótömeg ugyanilyen feltétellel.
  • A rövidről 10m/s szembe szél esetén (hajósebesség és/vagy szél) ez 29 tonna a rövid és 33 (34,5) tonna a hosszú felszállóútról.
Ha ez így van, akkor viszont nem igazán értem, miért is beszélünk korlátozott felszállótömegről, ugyanis a Szu-33 üres tömege 19,6 tonna, a max. üzemanyag-mennyisége pedig 8400kg. Vagyis közel teljes üzemanyag-mennyiséggel, plusz 4 légiharc rakétával a szárnyai alatt fel kellene tudnia szállnia normál esetben. Viszont még orosz oldalakon is azt olvastam, hogy erre nem képes. Most vagy nem kockáztatnak, és van egy "békeidős" korlátozott felszállótömeg... vagy a DCS féle adatok nem igazak...
Meg nem mondom, hogy hol olvastam, de valami olyasmi volt, hogy a harmadik felszállóhely kb egyenértékű egy katapultos indítással.
Vagy valami ilyesmi.
 
M

molnibalage

Guest
Nem tudom, hogy a DCS mennyire megbízható forrás, de ezt találtam neked Szu-27K/Szu-33 esetében:
  • A rövid (105m) felszállóútról 27 tonnás felszállótömeg szélcsend és álló hajó esetén
  • A hosszú (195m) felszállóútról 32 tonnás felszállótömeg ugyanilyen feltétellel.
  • A rövidről 10m/s szembe szél esetén (hajósebesség és/vagy szél) ez 29 tonna a rövid és 33 (34,5) tonna a hosszú felszállóútról.
Ha ez így van, akkor viszont nem igazán értem, miért is beszélünk korlátozott felszállótömegről, ugyanis a Szu-33 üres tömege 19,6 tonna, a max. üzemanyag-mennyisége pedig 8400kg. Vagyis közel teljes üzemanyag-mennyiséggel, plusz 4 légiharc rakétával a szárnyai alatt fel kellene tudnia szállnia normál esetben. Viszont még orosz oldalakon is azt olvastam, hogy erre nem képes. Most vagy nem kockáztatnak, és van egy "békeidős" korlátozott felszállótömeg... vagy a DCS féle adatok nem igazak...
Hátsó feleszállóhely esetén nem fogadható leszálló gép...
 

Cifu

Well-Known Member
2010. július 12.
3 043
10 149
113
Meg nem mondom, hogy hol olvastam, de valami olyasmi volt, hogy a harmadik felszállóhely kb egyenértékű egy katapultos indítással.
Vagy valami ilyesmi.

Ez mondjuk a DCS adatokat alátámasztja.

Hátsó feleszállóhely esetén nem fogadható leszálló gép...

Az amerikai hordozókon sem bevett, hogy egyszerre indítanak és fogadnak. Általában egy cirka 15-20 perces ablakban felküldenek 12-20 gépet (egy hullám), majd előkészítik a fedélzetre a következő hullámot (ez nagyjából fél-egy óra lehet), az első hullám beérkezése (kb. másfél-két órával az indításuk után) előtt pedig indul a második hullám. Amíg a második hullám a levegőben van, az első hullámot újratankolják, újrafegyverzik, a pilóta elintézi bokros teendőit, majd a leszállás után jó egy órával újra indíthatják, hogy aztán a második hullám leszállhasson.

Ez csak egy példa az alkalmazott eljárások közül, de a lényeg, hogy az amerikai hordozókon is csak akkor van egyszerre fogadás és indítás, ha valami nyomós indok van erre.
 

Mackensen

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2010. május 3.
21 605
14 766
113
Ez mondjuk a DCS adatokat alátámasztja.



Az amerikai hordozókon sem bevett, hogy egyszerre indítanak és fogadnak. Általában egy cirka 15-20 perces ablakban felküldenek 12-20 gépet (egy hullám), majd előkészítik a fedélzetre a következő hullámot (ez nagyjából fél-egy óra lehet), az első hullám beérkezése (kb. másfél-két órával az indításuk után) előtt pedig indul a második hullám. Amíg a második hullám a levegőben van, az első hullámot újratankolják, újrafegyverzik, a pilóta elintézi bokros teendőit, majd a leszállás után jó egy órával újra indíthatják, hogy aztán a második hullám leszállhasson.

Ez csak egy példa az alkalmazott eljárások közül, de a lényeg, hogy az amerikai hordozókon is csak akkor van egyszerre fogadás és indítás, ha valami nyomós indok van erre.
Más logikus okot nem találok arra, hogy a kínaiak miért szereltek légiutántöltő konténert a J-15-re.