Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Egyszerűbb, ha a Borg azt is beasszimilálja...Adják el a romulánoknak, azok most úgyis mindent vesznek.
Adják el a romulánoknak, azok most úgyis mindent vesznek.
Venezuelán akkor se tudnának segíteni, ha két nagy anyahajójuk lenne teljes harc-csoporttal.
Dehogynem.
Így is tudnának sokkal többet,csak ez már nem a szu,némi értelem is költözött a kremlbe,mondjuk ezzel párhuzamosan a fehér házból távozik az értelem,józanság.
Lemaradtam valamiről,vagy sajtó nagyot mondás,de azt mondja a firkász,hogy kinzsalok vannak a Kuznyecovon,2016-ban.
A MiG-29K képes felszállni teljes harci díszben.Adják már túl magukat ezen az ócskavason ! Van jó pár olyan ország akiknek még ingyen sem kéne ! Gondolom japán franciák angolok svédek izrael és még sorolhatnánk!
Legyünk már őszinték ! Még egy potens 4 gen gépet sem sikerült rátelepíteni ami légiharcra lenne csak jó ! Mivel a szárazföldi támadáshoz nagyobb tömeg miatt nem lehet róla indítani gépet !
4 hónap után (végre) döntés született az elvesztett PD-50 száraz dokk kapcsán. Az OSzK modernizálja a Murmanszkban található 35. Hajójavító üzemet. Ennek folyamán egyesítenek két száraz dokkot, ahol elvégezhetik a Kuznyecov Admirális javítási-modernizációs munkálatait.
A kérdés, amire nagyon nem találok választ, hogy mire elég a harmadik indítóhely és mire az első kettő? A kigurulási úthossz szinte a duplája a harmadiknak. Úgy a Szu, mint a Mig gépek esetében érdekelne.
Meg nem mondom, hogy hol olvastam, de valami olyasmi volt, hogy a harmadik felszállóhely kb egyenértékű egy katapultos indítással.Nem tudom, hogy a DCS mennyire megbízható forrás, de ezt találtam neked Szu-27K/Szu-33 esetében:
Ha ez így van, akkor viszont nem igazán értem, miért is beszélünk korlátozott felszállótömegről, ugyanis a Szu-33 üres tömege 19,6 tonna, a max. üzemanyag-mennyisége pedig 8400kg. Vagyis közel teljes üzemanyag-mennyiséggel, plusz 4 légiharc rakétával a szárnyai alatt fel kellene tudnia szállnia normál esetben. Viszont még orosz oldalakon is azt olvastam, hogy erre nem képes. Most vagy nem kockáztatnak, és van egy "békeidős" korlátozott felszállótömeg... vagy a DCS féle adatok nem igazak...
- A rövid (105m) felszállóútról 27 tonnás felszállótömeg szélcsend és álló hajó esetén
- A hosszú (195m) felszállóútról 32 tonnás felszállótömeg ugyanilyen feltétellel.
- A rövidről 10m/s szembe szél esetén (hajósebesség és/vagy szél) ez 29 tonna a rövid és 33 (34,5) tonna a hosszú felszállóútról.
Hátsó feleszállóhely esetén nem fogadható leszálló gép...Nem tudom, hogy a DCS mennyire megbízható forrás, de ezt találtam neked Szu-27K/Szu-33 esetében:
Ha ez így van, akkor viszont nem igazán értem, miért is beszélünk korlátozott felszállótömegről, ugyanis a Szu-33 üres tömege 19,6 tonna, a max. üzemanyag-mennyisége pedig 8400kg. Vagyis közel teljes üzemanyag-mennyiséggel, plusz 4 légiharc rakétával a szárnyai alatt fel kellene tudnia szállnia normál esetben. Viszont még orosz oldalakon is azt olvastam, hogy erre nem képes. Most vagy nem kockáztatnak, és van egy "békeidős" korlátozott felszállótömeg... vagy a DCS féle adatok nem igazak...
- A rövid (105m) felszállóútról 27 tonnás felszállótömeg szélcsend és álló hajó esetén
- A hosszú (195m) felszállóútról 32 tonnás felszállótömeg ugyanilyen feltétellel.
- A rövidről 10m/s szembe szél esetén (hajósebesség és/vagy szél) ez 29 tonna a rövid és 33 (34,5) tonna a hosszú felszállóútról.
Meg nem mondom, hogy hol olvastam, de valami olyasmi volt, hogy a harmadik felszállóhely kb egyenértékű egy katapultos indítással.
Vagy valami ilyesmi.
Hátsó feleszállóhely esetén nem fogadható leszálló gép...
Más logikus okot nem találok arra, hogy a kínaiak miért szereltek légiutántöltő konténert a J-15-re.Ez mondjuk a DCS adatokat alátámasztja.
Az amerikai hordozókon sem bevett, hogy egyszerre indítanak és fogadnak. Általában egy cirka 15-20 perces ablakban felküldenek 12-20 gépet (egy hullám), majd előkészítik a fedélzetre a következő hullámot (ez nagyjából fél-egy óra lehet), az első hullám beérkezése (kb. másfél-két órával az indításuk után) előtt pedig indul a második hullám. Amíg a második hullám a levegőben van, az első hullámot újratankolják, újrafegyverzik, a pilóta elintézi bokros teendőit, majd a leszállás után jó egy órával újra indíthatják, hogy aztán a második hullám leszállhasson.
Ez csak egy példa az alkalmazott eljárások közül, de a lényeg, hogy az amerikai hordozókon is csak akkor van egyszerre fogadás és indítás, ha valami nyomós indok van erre.