Yes! Én meg félmondatokban reagálok. Úgy, hogy "qwitek" vagyunk!Igen, így jár aki csak olvas aztán rögtön válaszol (mármint én), utána meg kiderül hogy pár hsz.-el lejjebb más is megírta már ugyanazt. De attól még igaz amit írtam...
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Yes! Én meg félmondatokban reagálok. Úgy, hogy "qwitek" vagyunk!Igen, így jár aki csak olvas aztán rögtön válaszol (mármint én), utána meg kiderül hogy pár hsz.-el lejjebb más is megírta már ugyanazt. De attól még igaz amit írtam...
Ha lessz időm, előásom az idézett cikket és pontosítok.... (1983 óta az összes Haditechnika meg van)"majd egy bazi nagy daru és egyébb cucc segítségével a 2 félből összerakták a (most) Kuznyecovot."
Az idétlen megfogalmazások!
Ide is be volt rakva. Csak az emberek igyexenek gyorsan elfelejteni, ami nem vág össze az előitéleteikkel.Ha lessz időm, előásom az idézett cikket és pontosítok.... (1983 óta az összes Haditechnika meg van)
A repülőgép teljes sebessége felszálláskor szélsebesség és hajó haladási sebességével akkora, hogy ha a Kuzi 15-20 csomó helyett tudna 30-at - már, ha valóban ez a probléma - az sem számítana. Ez nem akkora eltérés ls más faktor is van. Nézzed meg az F-16CJ repteljesímény diagramot, hogy tonnákkal nagyobb terhelés és légellnállás mellett mennyivel nő meg a felszállássi sebesség minimuma és felszállás úthossza.It is impossible to underestimate the problem - aircraft carriers are very demanding on the capabilities of their running systems and speed, which should facilitate the lifting of aircraft with full takeoff weight, providing an additional 50-60 kilometers per hour to its own take-off speed of the aircraft. The inability of an aircraft carrier to give a full turn leads to the fact that aircraft have serious limitations on the take-off weight, which does not allow taking full fuel and / or combat load.
Szerintem sose tekintettek erre az osztályra mint egy végleges megoldásra, hanem inkább egy "kísérleti"/"iskola" hajóra, amin tapasztalatot szerezhetnek hordozóépítés terén és amin később a pilótáikat képezhetik. Ráadásul kettős eladatú hajó is volt a Granit indítók miatt.Régóta kínoz a kérdés, hogy ha ennyire félterheléssel tudják csak indítani a 33-asokat, akkor miért nem építettek be az idők során a hajó tatjába egy indítót és a teljes fedélzethosszt kihasználva érhetnének el nagyobb felszállótömeget, igény szerint innen indítva egyes gépeket, akár szinte az elméleti maximum közelében.
Pont emiatt is építettem volna be a tatra az indítót. Pont a tapasztalatszerzés miatt.Szerintem sose tekintettek erre az osztályra mint egy végleges megoldásra, hanem inkább egy "kísérleti"/"iskola" hajóra, amin tapasztalatot szerezhetnek hordozóépítés terén és amin később a pilótáikat képezhetik. Ráadásul kettős eladatú hajó is volt a Granit indítók miatt.
A következő osztály már kombinált síugrósán-gőzkatapult megoldást ötvözött volna. És valószínű, hogy utána már teljes értékű szuperhordozó jött volna.
Régóta kínoz a kérdés, hogy ha ennyire félterheléssel tudják csak indítani a 33-asokat, akkor miért nem építettek be az idők során a hajó tatjába egy indítót és a teljes fedélzethosszt kihasználva érhetnének el nagyobb felszállótömeget, igény szerint innen indítva egyes gépeket, akár szinte az elméleti maximum közelében.
Hát de rögtön jött volna az Ulyanov osztály. Talán bele is kezdtek és valamennyi el is készült belőle, de aztán szétbontottál.
Az Uljanov/Lenin osztály gerincér valamikor 89 környékén fektették le, majd a szu bedőlése után a tisztán csak vas anyagot az ukránom (cca 15-20%-os készültség után) szégtbontották.
https://en.wikipedia.org/wiki/Soviet_aircraft_carrier_Ulyanovsk
1. Azt, hogy az oroszok mit kommunikálnak egy dolog, az, hogy közben mit csinálnak, az meg egy másik. Simán lehet, hogy 2 éve egy hordozó makettjét mutogatják, miközben a háttérben több is zajlik. Vagy éppen semmi. Ezt része a dezinformációnak.
2. Az megint nem megoldás, hogy akkor arra, ami jól hangzik, azt mondjuk, hogy kamu, mert hát az oroszok miért is lennének képesek rá. És megfordítva, ami szar hír, az meg biztos igaz, merthát oroszok... Ha ez alapján válogatsz a valós/fals hírek között, akkor jó távol állsz az igazságtól.
És két konkrét példa:
1.
Lesz PAK DA. Szuperszonikus lesz.
Lesz PAK DA, de szubszonikus, csupaszárny lesz.
Nem lesz PAK DA.
Lesz PAK DA, de csak később, addig lesznek új Tu-160M2-k.
Sok új Tu-160 lesz, tehát mégsem lesz PAK DA.
Az én tippem pedig: az új Tu-160 (és leendő továbbfejlesztései) a PAK DA.
De lesz szubszonikus csupaszárny lopakodó is!
2.
Lesz Líder, 20 db.
Nem lesz Líder. Túl nagy, túl drága, nem kell.
Megszavazzák a Lídert. De csak 8 db lesz.
A végén: lesz Líder, 20 db.
Én csak a kiszivárgott Kijev osztályba tartozó hajó fotóiról tudok, amit KH-11-gyel csináltak.
Ahogy ígértem, utána kukáztam. Az 1984/3-as Haditechnikai szemlében volt először erről Magyarul szó. A haditechnikai hiradó rovatban közöltek le egy - Aviation Week Space and Technology - cikket, mellékelve 2db KH 11-es műhold fotóval. Az egyik itt fent, a másik egy sokkal laposabb szögben készített fotó. A cikk tartalma: A képek a nyikolajevi hajógyárban épülő első szovjet teljes fedélzetes repülőgéphordozóról készültek (tehát a fotón már csak a dátum miatt sem a Kijev osztály utolsó egysége van). A szárazdokkban épül a hajó 2/3-ad része, többet a sólya hossza nem enged meg. Mellette egy külön szekcióban épül a hátsó rész, amelyet a vizrebocsájtás után építenek össze. - A cikk többi sorában a tervezett technikai adatok vannak és a várható építés menete.....
https://howlingpixel.com/wiki/KH-11
http://www.americaspace.com/2012/06...revealed-by-nros-twin-telescope-gift-to-nasa/
1. Azt, hogy az oroszok mit kommunikálnak egy dolog, az, hogy közben mit csinálnak, az meg egy másik. Simán lehet, hogy 2 éve egy hordozó makettjét mutogatják, miközben a háttérben több is zajlik. Vagy éppen semmi. Ezt része a dezinformációnak.
2. Az megint nem megoldás, hogy akkor arra, ami jól hangzik, azt mondjuk, hogy kamu, mert hát az oroszok miért is lennének képesek rá. És megfordítva, ami szar hír, az meg biztos igaz, merthát oroszok... Ha ez alapján válogatsz a valós/fals hírek között, akkor jó távol állsz az igazságtól.
És két konkrét példa:
1.
Lesz PAK DA. Szuperszonikus lesz.
Lesz PAK DA, de szubszonikus, csupaszárny lesz.
Nem lesz PAK DA.
Lesz PAK DA, de csak később, addig lesznek új Tu-160M2-k.
Sok új Tu-160 lesz, tehát mégsem lesz PAK DA.
Az én tippem pedig: az új Tu-160 (és leendő továbbfejlesztései) a PAK DA.
De lesz szubszonikus csupaszárny lopakodó is!
2.
Lesz Líder, 20 db.
Nem lesz Líder. Túl nagy, túl drága, nem kell.
Megszavazzák a Lídert. De csak 8 db lesz.
A végén: lesz Líder, 20 db.
Bár ha 50-60 csomót szántak neki akkor lehet igazad.
A Kuznyecov első tervezésekor kombunált hajtóművet szántak neki (mint a Kirov/Nagy Péter osztályon). 2db atomreaktor a normál haladáshoz és + xdb olajfűtésű gőzkazán a harci/max sebességhez. Már a gyártás elejére kiderült, hogy ez a kombinált egység nem lesz kész, ezért menet közben tervezték át full olajkazán/gőzturbina egységekre. Ezért is maradtak a gőzturbinás meghajtásnál és nem változtattak gázturbinás hajtómű rendszerre, mert a gőzturbinák már megvoltak, a meg nem épített atomreaktorok helyére pedig + kazánok és olajtartályok kerülte. Nnnnaaa ettől datálódnak a hajtómű problémák.
Felszállási sebesség. Még az USA katapultos hajók is minden esetben max sebesség (vagy közelébe) gyorsítanak a gépek indításához és minden esetben szembe szélben.
Én is így tudtam, de épp most láttam, hogy nem. Az új anyahajó első F-18asait békésen csónakázva eregette.A Kuznyecov első tervezésekor kombunált hajtóművet szántak neki (mint a Kirov/Nagy Péter osztályon). 2db atomreaktor a normál haladáshoz és + xdb olajfűtésű gőzkazán a harci/max sebességhez. Már a gyártás elejére kiderült, hogy ez a kombinált egység nem lesz kész, ezért menet közben tervezték át full olajkazán/gőzturbina egységekre. Ezért is maradtak a gőzturbinás meghajtásnál és nem változtattak gázturbinás hajtómű rendszerre, mert a gőzturbinák már megvoltak, a meg nem épített atomreaktorok helyére pedig + kazánok és olajtartályok kerülte. Nnnnaaa ettől datálódnak a hajtómű problémák.
Felszállási sebesség. Még az USA katapultos hajók is minden esetben max sebesség (vagy közelébe) gyorsítanak a gépek indításához és minden esetben szembe szélben.
Apró hiba, hogy a kb. 12 gép és a teljes kiszolgálása sokkal több helyet foglal, mint két Sz-300 osztály... Eleve több száz tonna keró kell nekik egy hétre, ha valódi hadműveletről van szó. A teljes rakéta mennyiség elfér ekkora helyen. A difi az, hogy a Szu-33 messzbre tud repülni és cipelni AAM-et, tehát a horizont gátja máshol van. Apró hiba, hogy ez AWACS nélkül szart sem ér... Meg a Szu-33 lényegében Szu-27Sz szinten van ma is...Az Oscar 2 SSGN-ek amik ugye atom-tengeralattjárók,gondolom nem kell magyarázni,hogy miért marha drágák.
A Kirovok amik ugyan atomosak de nem ez drágítja meg igazán őket hanem az a rengeteg légvédelmi fegyver(ha jól emlékszem valami 2 osztálynyi S-300 van rajta ami nagyon sok pénz*+ az apró) ami ahhoz kell,hogy legyen esélye a hajónak indítási közelségbe juttatni a Granitjait az ellenség hordozóihoz.
Harmadikként pedig ott a Kuznyecov amire raktak egy SZU-33 századot,hogy az védje meg a hajót az ellenséges vadászoktól amíg nem indítja a Granitokat.
1993-ben 800 millió USD értéket képviseltek papíron a magyar 29-esek, a 28 db gép. Az Sz-300PMU2-ből Kína 2004-ben vett 2 mtd USD-ért 16 db osztályt vezetési pontostúl. A Kirovok közül asszem talán egyen van 1 osztály PM-nek (150 km HMZ) megfeleő HT válozat, a régebbiek 75 km-es HMZ-vel bíró PSz-ek HT változatai... Ezek tutira olcsóbbak voltak, szóval 9.12 29-esek esetén van rá esély, hogy 1 század gép egy harci osztály. A vezetési osztály kb. 2/3-a a harci osztálynak. (Rubelben vannak adataim a PSz-re.)*Két osztálynyi S300-ból a 80-as években állítólag kijött két komplett MIG-29 század de lehet,hogy egy ezred is nem emlékszem pontosan sajnos.