Ha megnézitek, a kínai hordozóprogram lényegében egy az egyben a Groskov-i álom megvalósulása.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Szerintem a 4 gen gépeit kéne ilyen szintre hozni ! Már az is nagy áldás lenne nekik ! Ami ukrajnában van oda sem hordozó sem szu-57 nem kellBontsák már el ezt a fost,minek szórják a pénzt a shredderbe?
Kína legyártana nekik 2 új vázat hirtelen, utána már ők teleraknák qrva nagy rakétákkal,meg sok su57-el.
csak nekem tűnt fel? száraz dokk, gyakorlatilag NULLA daru kapacitással???? van egy lánctalpas kis teherbírású daru a far részénél, meg egy autódaru a fedélzeten???? lehet hogy csak azért vontatták be, ne hogy elsüllyedjen?
Lehet később építenek?csak nekem tűnt fel? száraz dokk, gyakorlatilag NULLA daru kapacitással???? van egy lánctalpas kis teherbírású daru a far részénél, meg egy autódaru a fedélzeten???? lehet hogy csak azért vontatták be, ne hogy elsüllyedjen?
Szerintem a 4 gen gépeit kéne ilyen szintre hozni ! Már az is nagy áldás lenne nekik ! Ami ukrajnában van oda sem hordozó sem szu-57 nem kell
Nem prió. Szárazföldi háborúban vannak, oda kell az erőforrás és pénz, a hordozó meg egy expedíciós eszköz - arra most baromira nincs se pénzük, se szükségük. Kína majd úgyis leköti az USN-t...csak nekem tűnt fel? száraz dokk, gyakorlatilag NULLA daru kapacitással???? van egy lánctalpas kis teherbírású daru a far részénél, meg egy autódaru a fedélzeten???? lehet hogy csak azért vontatták be, ne hogy elsüllyedjen?
A mostani szárazföldi veszteségek mellett + szankciók miatt erre sem prioritás, se pénz nem lesz szerintem.Csinálgatják, csinálgatják, de inkább az új hordozóhoz való szárazdokkra meg az új hordozó projectre költenék a pénzt. Feltéve, ha akarnak új hordozót. Sokszor leírtam már, de ebből egy múzeumhajót csinálnék. Kiemelvén, hogy az első orosz repülőgéphordozó, ami háborúban vett részt. Kiállítanám egy murmanszki kikötőben, aztán mehet a turizmus ezerrel. Azért nem Szentpéterváron,mert ott már ott van az Aurora. Plusz amúgy is az egyik, ha nem a legkedveltebb turistacélpontnak számít az "északi főváros". Jusson valami Murmanszknak is. Ennek megfelelően csak az ehhez legszükségesebb javításokat végeztetném el rajta. A hajófedélzeti repülőezred pilótái már így is éveket hagytak ki az igazi hajófedélzeti repülésből, csak a NYITKA van nekik a Krím félszigeten és egy Jejszk-ben. Mi a garancia arra, hogy most megbízhatóbb lesz, mint volt? Sokszor írtam már ezt is, de szerintem ez a hajó tökéletes példája annak a hajós mondásnak, miszerint amennyiben egy hajót átneveznek, főleg ha többször, akkor az balszerencsét hoz a hajóra. A Kuznyecovnak pedig a jelenlegi a negyedik(!) neve: először volt Riga, aztán átnevezték L.I.Brezsnyvre, majd utána lett Tbiliszi, és végül Admial Kuznyecov. Végigtolt egy háborút, úgy ahogy. Szerintem érdemei elismerése mellett már nyugdíjban volna a helye.
A mostani szárazföldi veszteségek mellett + szankciók miatt erre sem prioritás, se pénz nem lesz szerintem.
A haditengerészetnek 20+ év alatt kb. egy szotyadék rombolót nem tudtak átadni. Most meg kétszámjegyű már a teljes hk állományhoz képest a veszteség.
Kb. a prioritási lista alján van az, hogy legyen CV. Minek? Hova? Miből?
ez mind lehetséges opció, a jövőre nézve..... jelenleg még az esetleges kisebb javításokhoz is alig használható ez a szárazdokk, hajó gyártáshoz meg még évek és milliárdok szükségesek, vagy inkább soha...Lehet később építenek?
.Ha megnézitek, a kínai hordozóprogram lényegében egy az egyben a Groskov-i álom megvalósulása.
.csak nekem tűnt fel? száraz dokk, gyakorlatilag NULLA daru kapacitással???? van egy lánctalpas kis teherbírású daru a far részénél, meg egy autódaru a fedélzeten???? lehet hogy csak azért vontatták be, ne hogy elsüllyedjen?
.Lehet később építenek?
Igazából sztem kettős a nyomás a haderőn, mert egyszerre kellene a szfi és a flotta állományt is felfrissíteni. Szerencsére a grúz háború után a légerőnél az eszközpark csere megvolt, bár oda meg precíziós fegyverzet kellene és marha sok drón. Meg ahogy a jelenlegi harcok bemutatták nagyon ideje lenne a T-72Bxx változatok helyett legalább a T-90M vonalat behozni, a Kurganyec/Bumerang/Armata fejlesztésekről nem is beszélve. A Koalcija meg állítólag már egészen aktívan dolgozik Ukrajnában, Grísáék viszonylag elégedettek vele.Szerintem a jelen gazdasági és politikai helyzetben a szárazföldi hadsereg szintrehozatala is több év, akár évtized lesz a kis kalandjuk után. Erre a hordozóra költeni faszság. De csak csinálják nyugodtan, annál kevesebb pénz marad a többire...
.Igazából sztem kettős a nyomás a haderőn, mert egyszerre kellene a szfi és a flotta állományt is felfrissíteni. Szerencsére a grúz háború után a légerőnél az eszközpark csere megvolt, bár oda meg precíziós fegyverzet kellene és marha sok drón. Meg ahogy a jelenlegi harcok bemutatták nagyon ideje lenne a T-72Bxx változatok helyett legalább a T-90M vonalat behozni, a Kurganyec/Bumerang/Armata fejlesztésekről nem is beszélve. A Koalcija meg állítólag már egészen aktívan dolgozik Ukrajnában, Grísáék viszonylag elégedettek vele.
Viszont mindezek mellett ott felszíni flotta, ami a nagyobb hajóegységeket nézve szinte kizárólag szovjet örökség/amik még átnyúltak a 90-es évekbe építések. Marhára szükség lenne rombolók építésére plusz a Gorskovok (de inkább a 22350M Szuper Gorskovok) felpörgetésére. Ott is egyszerre kellene az Északi és Csendes-óceáni Flotta igényeit kielégíteni. Persze ott a Fekete-tengeri is, de én annál inkább elsőként fregattokat hoznék dögivel meg hát épül ám a két helihordozó a Krímben. És ez meg is válaszolja a Kuznya kérdését, avagy a szerepét a power projectionben mindenképp át fogják sztem venni a helihordozók az meg marad ilyen félig oktatóhajó szinten, hogy a képességek megmaradjanak. Majd 2030 után jöhet egy új hordozó, ami talán az évtized közepén-végén hadrendbe állhat. Bár nagyon biztosra én sem jósolok, mert ami 2020 óta zajlik egy-két éven belül is bármi történhet
Milyen képességek? A hajónak gyakorlatilag nincs harcértéke.hogy a képességek megmaradjanak.
Egyik TG csatornán láttam, hogy a tervezőirodák esetében a legnagyobb probléma a 40-60 éves kollégák hiánya, ami a 90-es évek összeomlása és pénztelensége miatt következett be. Képzés nem volt, plusz az akkori utánpótlás kihullott, maradtak az öregek. Nagyjából mostanában kezd a trend helyreállni (25 év alattiak tömege érkezik a bürokhoz), csak hát a hiányzó képességeket ez csak lassan pótolja. Elvileg a tervezőirodákban mostanság napi 10-12 órában dolgoznak folyamatosan az új tervek mellett az importhelyettesítés fázisain. Csak hát jóval egyszerűbb életük lenne a hírhedt orosz bürokrácia nélkül, ami embertelen sok energiát és időt elvisz. Igazából itt van hosszabban pontosan, fordító angolra viszonylag jól viszi.
.
Szerintem problema es egyelöre az is marad, hogy az oroszoknak lenyegeben semmi nagyhajo epitesi gyakorlata nincs, a jelenlegi mernökgarda kb iskolaba jart, amikor az utolso szovjet nagy hadihajok epultek. Az elmult evekben a Baku indiai felujitas es a Nakhimov folyamatban levö felujitasa az a kettö, ami talan valami rutint, alapot adhatna, de reszben ezek csak felujitasok, atepitesek, masreszt ha 2030 utanig varnak, akkor ezek a tapasztalatok is elvesznek/elavulnak, es akkor megint ott allnak, hogy 2030, epitsunk minden alap nelkul sajat hordozot, ami nyilvan nem fog menni. Azutan ekkor megprobaljak lemasolni, összekopizni az akkor ervenyes nemzetközi trendeket, majd kiderul, hogy egy csomo minden (pl EMALS?, addigra dronok, F35B es C szintu rep.gepek, AWACS, stb) hianyzik, es akkor megint kijön egy olyan elfuseralt kentaur a vegen, mint a Kuznyecov, söt meg rosszabbra van esely, mert anno a Kuznyecovig volt egy folyamatos epitkezes, söt a Bakut mar kifejezetten a Kuznyecov demojakent epitettek, lenyegeben azonos felepitmennyel, elektronikaval.
Из грустного. Нашу работу сильно тормозит огромное количество бумажных согласований. Часто представителей заказывающей стороны не интересуют фактические характеристики изделия, а правильность заполнения актов, протоколов и остальных несомненно важных документов, ну и наличие шильдика с названием изделия.
6. Своим ребятам мы прививаем сопровождение изделия на всех этапах от бумаги до ввода в эксплуатацию.
На этапе разработки - опросить Заказчика, монтажников и смежные организации о их пожеланиях и рекомендациях.
На этапе изготовления - живи на заводе, но согласуй оптимальную технологию изготовления.
На этапе монтажа - сам становись монтажником и пойми все плюсы и минусы своего изделия.
На этапе ввода в эксплуатации - будь на объекте и учти все требования службы эксплуатации.
Если подвести краткий итог:
Мы готовы разработать любое изделие, только объясните, что вам нужно. Не можете написать - нарисуйте, не важно главное донесите свои требования и пожелания.
Сократите количество бумажных отчетов и так людской ресурс сильно ограничен.
Давайте всегда обратную связь по изделиям. Критика это нормально и мы всегда готовы довести или переработать изделие для удобства потребителя.
Готовы сделать все для величия нашей Родины. Я как сотрудник конструкторского бюро сейчас работаю 6,7 дней в неделю и так многие специалисты. Сделаем всё от нас зависящее, чтобы обеспечить нашу армию всем, что от нас зависит».
Mondjuk ez nem orosz specifikus jrlensrg, ez MO-on is problema. Nem volt divatos mernoknek lenni a rendszervaltas utan eleg sokaig, ezert itt is szinte kimaradt 15 ev... Akik meg most vannak fiatalok, nem kreativak, hanem tapasztalat es a kepzes hianyai miatt, csak a bevalt 50-60 eves technologiak iranyaba mennek el, nem ujitanak. Max. Kell 10-15 ev szakmai tapasztalat ( meg kene megrendelo oldali nyomas is, ami pillanatnyilag nincsen, a korszerubb technologiak alkalmazasahoz) ahhoz, hogy atvegyek a mai 50-60 evesektol a stafetabotot... Akik kozul szinten kevesen kovettek a nemzetkozi trendeket... Pillanatnyilag ezt ordogi kornek latom..., de mindenkeppen ki kene belole lepni, mert lemaradunk, leszakadunk mi is....Egyik TG csatornán láttam, hogy a tervezőirodák esetében a legnagyobb probléma a 40-60 éves kollégák hiánya, ami a 90-es évek összeomlása és pénztelensége miatt következett be. Képzés nem volt, plusz az akkori utánpótlás kihullott, maradtak az öregek. Nagyjából mostanában kezd a trend helyreállni (25 év alattiak tömege érkezik a bürokhoz), csak hát a hiányzó képességeket ez csak lassan pótolja. Elvileg a tervezőirodákban mostanság napi 10-12 órában dolgoznak folyamatosan az új tervek mellett az importhelyettesítés fázisain. Csak hát jóval egyszerűbb életük lenne a hírhedt orosz bürokrácia nélkül, ami embertelen sok energiát és időt elvisz. Igazából itt van hosszabban pontosan, fordító angolra viszonylag jól viszi
De van nagyhajó építési tapasztalat. Nem az a baj az orosz ahjóépítő iparnak, hogy nem tud nagy hajótestet hegeszteni, tudnak azok hordozó méretűt is, a baj kb a minden mással van. Ha csak annyi lenne a hajóépítés, hogy mekkora hajótestet tudsz öszehegeszteni akkor semmi gondjuk nem lenne, de hiába tud nagy testet hegeszteni, ha nem tud bele meghajtást rakni, mert nincs modern hatóművük stb..
.
Szerintem problema es egyelöre az is marad, hogy az oroszoknak lenyegeben semmi nagyhajo epitesi gyakorlata nincs, a jelenlegi mernökgarda kb iskolaba jart, amikor az utolso szovjet nagy hadihajok epultek. Az elmult evekben a Baku indiai felujitas es a Nakhimov folyamatban levö felujitasa az a kettö, ami talan valami rutint, alapot adhatna, de reszben ezek csak felujitasok, atepitesek, masreszt ha 2030 utanig varnak, akkor ezek a tapasztalatok is elvesznek/elavulnak, es akkor megint ott allnak, hogy 2030, epitsunk minden alap nelkul sajat hordozot, ami nyilvan nem fog menni. Azutan ekkor megprobaljak lemasolni, összekopizni az akkor ervenyes nemzetközi trendeket, majd kiderul, hogy egy csomo minden (pl EMALS?, addigra dronok, F35B es C szintu rep.gepek, AWACS, stb) hianyzik, es akkor megint kijön egy olyan elfuseralt kentaur a vegen, mint a Kuznyecov, söt meg rosszabbra van esely, mert anno a Kuznyecovig volt egy folyamatos epitkezes, söt a Bakut mar kifejezetten a Kuznyecov demojakent epitettek, lenyegeben azonos felepitmennyel, elektronikaval.