Admiral Kuznyecov / Kuznetsov / Project 11435 (Szovjetunió)

... De ebben a konkrét esetben, amiben az oroszok vannak, márpedig, hogy vannak a frontovanhoz közel szárazföldi repülőtereik, már nem jelent akkora segítséget.
A hajófedélzeti leszállás, az ugyanolyan éles és gyakorlórepülés során is. Úgyszintén az hordozófedélzeti üzemeltetés terén sincs különbség. A hordozófedélzeti üzemmód az egyik legveszedelmesebb feladat a személyzet részére. Maximális fegyelem van minden téren és gyakorlatilag nincs különbség béke és háború közt.
Rengeteget repulnek a szarazfoldi gepeik. Nagy segitseg nekik a Kuznyecov. Most hogy a 25-osoket is visszavittek a sziriai bazisra, ott sem lehet tovabb fokozni a repulogepek suruseget. Mar igy is tul nagy kockazatot jelent ennyi gep egy helyen. Ezt a kockazatot kell osszehasonlitani a rep.hordozo bevetesenek kockazataval. Szvsz. egyertelmu a dontes..
 
Az flotta legalapvetőbb hagyománya, hogy minden szart elküldenek a háborúba, csak minnél nagyobb és öregebb legyen. Ez a Kuznyecov semmi ahhoz képest, ami Csuzimához felvonult!

Miről beszélsz? Csuzimánál az orosz Balti Flotta sorhajóinak és páncéolos cirkálóinak az átlag életkora 5 és 10 év között volt. Az a flotta sok minden volt, csak öreg nem.
 
  • Tetszik
Reactions: fip7
"Nos, ez az amiben kételkedek. Ez a konfliktus szinte irreleváns hordozók szempontjából. Ok, hogy használják a hajófedélzeti gépeket, de az ellenfél gyakorlatilag szabadcsapatokból áll. Nincseken katonai értelemben vehető komoly célpontok."
És, ha az USA ráharap? Mondjuk, harmadik világégés és NEM Európában!
"Az egyik legkomolyabb, hogy a hajó fedélzetére már nem fért el komoly repülőszervizelési kapacitás. Talán hajtóművet tudnak cserélni és kb, ennyi. Hajtóművet már tuti, hogy nem tudnak javítani és próbapadjuk sincs, ahol be tudják üzemelni a már megjavított hajtóművet."
Erre mondják az oroszok, hogy: NICSEVO!
Itt, azért tisztában kellene lenni az alapvető orosz mentalitással! Nem véletlen, hogy nem kell piktogramok tömkelegét ráragasztani használati utasításnak. Nincs agyon bonyolítva! Az egyszerű használat van előtérben. Nem véletlen, hogy az orosz hajtóművekre kevesebb a megadott üzemidő! Most ne gyere azzal, hogy szarabb és rossz minőségben gyártják és laza a technológiai fegyelem. Ők is vérrel írták a fejlődésüket!
 
"Nos, ez az amiben kételkedek. Ez a konfliktus szinte irreleváns
Miről beszélsz? Csuzimánál az orosz Balti Flotta sorhajóinak és páncéolos cirkálóinak az átlag életkora 5 és 10 év között volt. Az a flotta sok minden volt, csak öreg nem.
Miről beszélsz? Csuzimánál az orosz Balti Flotta sorhajóinak és páncéolos cirkálóinak az átlag életkora 5 és 10 év között volt. Az a flotta sok minden volt, csak öreg nem.
 
Miről beszélsz? Csuzimánál az orosz Balti Flotta sorhajóinak és páncéolos cirkálóinak az átlag életkora 5 és 10 év között volt. Az a flotta sok minden volt, csak öreg nem.

Feleannyi idős élvonalbeli japán csatahajókkal és cirkálókkal álltak szembe egy olyan korban, amikor néhány év alatt avultak el a hadihajók. Húsz éves hajók is voltak köztük!!!
 
Feleannyi idős élvonalbeli japán csatahajókkal és cirkálókkal álltak szembe egy olyan korban, amikor néhány év alatt avultak el a hadihajók. Húsz éves hajók is voltak köztük!!!

Igen, a kisebb cirkálók között akadt 20 éves is. És igen, a japán nehéz egységek általában valamennyivel fiatalabbak voltak, de az eltérés nem volt döntően óriási. Ennyire nem volt gyors a fejlődés, 1905-ben egy 5-10 éves sorhajó vagy páncélos cirkáló messze nem volt öreg és elavult.
 
Mitől avulna el néhány év alatt egy hadihajó?! Jelenleg évente nem jönnek ki radikálisan új fejlesztések és minden szart évtizedekig terveznek meg csiszolnak mire sorozatérett lesz. Ez már nem a hideg háború. Na meg minden fejleszthető részegységenként anélkül, hogy nulláról újra kellene tervezni, ráadásul ez nem túl látványos kívülről. Akkor most elavul az F-15/16/18/22 is? Több évtizedes gépek.
 
Bocsànat, valamit elszurtam.
Az az orosz flotta és az ötlet, hogy a fél vilàgot megkerüljèk, egy rakàs szerencsétlenség volt, olvass utàna. Csak a 4 Borodino osztàlyhoz tartozó sorhajó volt korszerűnek mondható. Hogy milyen műszaki ès erkölcsi âllapotban voltak, mikorra a csuszimai szoroshoz ertek, szintèn elolvasható.
A Kuznyecov kazànjaièrt a képek alapjàn én nem tenném tűzbe a kezem. Èvekig dolgoztam hajójavitó üzemben Belgiumban, de ilyet,nem làttam , főleg nem katonai egységnél. Nem hinném, hogy a hajó többi része sokkal jobb àllapotban lenne. De vàrjuk meg a végét, hogy oda küldik-e egyâltalàn.
Nagy dicsőség lenne, ha vontatókötélen kellene hazavinni, mert pl Tartuszban nem lehet javitani, tudtommal.
 
Igen, a kisebb cirkálók között akadt 20 éves is. És igen, a japán nehéz egységek általában valamennyivel fiatalabbak voltak, de az eltérés nem volt döntően óriási. Ennyire nem volt gyors a fejlődés, 1905-ben egy 5-10 éves sorhajó vagy páncélos cirkáló messze nem volt öreg és elavult.

A idős japán hajók a másodvonalban voltak a háttérben, amíg az oroszoknál az elsőbe kerültek a csatában. És igen, 1905-ben, egy tíz éves sorhajó erősen elavult szerkezetű, páncélzatú, kevesebb és kisebb űrméretű lövegekkel szerelt hajó volt, mint egy új. A húsz éves pedig egy kivonásra érett roncs volt, egy rossz vicc.
 
  • Tetszik
Reactions: aquarell
Mitől avulna el néhány év alatt egy hadihajó?! Jelenleg évente nem jönnek ki radikálisan új fejlesztések és minden szart évtizedekig terveznek meg csiszolnak mire sorozatérett lesz. Ez már nem a hideg háború. Na meg minden fejleszthető részegységenként anélkül, hogy nulláról újra kellene tervezni, ráadásul ez nem túl látványos kívülről. Akkor most elavul az F-15/16/18/22 is? Több évtizedes gépek.

Változik a világ. Akkor gyakorlatilag minden hajóosztály egyben kísérleti is volt, amivel minőségi ugrást próbáltak végrehajtani, de néhány év választott el radikálisan új, erősebb, dupla annyi löveggel szerelt osztályokat. Olykor egy éven belül is adtak le megrendelést nagyobb és erősebb hajókra ugyanattól a tengerészettől.

Ma, a kifinomult és komplex technológiák korában egy más világot élünk. Akkor viszont a gépesített tengerhajózás egy végtelenül primitív technológián alapult, amit nem volt nehén néhány évente túlhaladni. Azokban a hajókban a gőzgépet és a löveget leszámítva semmilyen technológia nem volt. Ma, egy hadihajó egyetlen vécéjében sokszorosan kifinomult technológia van beépítve.
 
Ha jól tudom nincs akkora szárazdokkjuk amiben komolyabb felujjítást el tudnának végezni.
De amúgy igen, a legvalószínübb, hogy most arcot akarnak mutatni.
Szeverodvinszkben, ahol a Baku Vikramandityává vált, egy 350 méter hosszú szárazdokk van. Lazán befér.
A kisebb javításokat és a karbantartást Roszljakovoban az úszódokkban végezték el rajta leginkább. De ha rendesen sztenderre akarják tenni akkor a szeverodvinszki szárazdokk erre alkalmas.
 
Csuszima: Ujjabb hajó: nagyobb sebesség, nagyobb lövegek, nagyobb tűzsebesség, jobb védelem. Ennyi.
 
Olvastam a témában, nem azt mondtam, hogy az orosz flotta újabb, vagy jobb volt, mint a japán, sem azt, hogy jó ötlet volt megkerülni a fél világot. De az orosz Balti Flotta nem volt öreg, ezzel szálltam vitába.
 
Olvastam a témában, nem azt mondtam, hogy az orosz flotta újabb, vagy jobb volt, mint a japán, sem azt, hogy jó ötlet volt megkerülni a fél világot. De az orosz Balti Flotta nem volt öreg, ezzel szálltam vitába.
Abban igazad van, hogy kora szerint relatíve nem volt öreg, de technikailag összességében és az ellenfélhez képest már az volt.
 
Igen, technikailag elmaradottabb volt, legalábbis ami a sebességet és a páncélzat minőségét illeti. A legénység képzettségét és morálját nem is említve.
 
Viszont a hordozó fedélzetéről éles, nem gyakorló küldetésre járni naponta akár többször azt csak így lehet. Szerintem biztos, hogy egyrészt erőfitogtatás van a háttérben, másrészt pedig az új technika kipróbálása, megmutatása. India felé is, hiszen náluk is MiG-29K van rendszerben, így talán leadnak még egy utánrendelést. A legénységnek is kiváló és minden bizonnyal kőkemény gyakorlati lehetőség lesz ez. (Mikor futott ki a hajó utoljára hosszabb távú bevetésre? Két-három éve? Szíria után több év kiesés biztosan lesz a felújítás miatt) Biztos, hogy osztottak-szoroztak és mérlegelték ennek a bevetésnek az ár-érték arányát, és végül erre a döntésre jutottak.
A probléma az, hogy semmiféle különbség nincs aközött, hogy egy éles fegyverekke felszerelt MiG-29 Szíria mellett vagy a Fekete-tengeren száll fel. Mack szerintem erre hivatkozik.

Az élesben való kipróbálás sajnos mára igen elkopott fogalommá vált. Ahhoz képes, hogy mondjuk a Líbia felett debültált a HARM vagy a Sivatagi Vihar alatt kiderült ez-azt, ezel a próbák és azok felnagyítása valahol már a vicckategória határát súrólják.