Admiral Kuznyecov / Kuznetsov / Project 11435 (Szovjetunió)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Mackensen

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2010. május 3.
21 605
14 766
113
Az amerikaiaknak minek vannak repulogép-hordozók, mivel nyújtanak tobbet mint a szárazfoldi támaszpontok?

Annyival nyújtanak többet, hogy oda úsztatod őket ahova akarod. Tutod, mádosik VH csendes-óceáni hadszintér.
CmzGqh7VUAE33Wl.jpg

Az ominózus cikk három okot sorol fel:
1) Segítse az orosz hegemónia helyreállítását atérségbe mind az összes 16!!! vadászgépével a térségbe vezényelt CVN 69 hordozóval szemben
2) Védje a tartruszi kikötőt
3) Teszteljék az új Mig29-eseket éles körülmények közt.

Az első kettő enyhén szólva vicces. Talán a harmadiknak van valamennyi értelme.
 
  • Tetszik
Reactions: therob
R

rejsz felügyelő

Guest
Mack, mi nem egyértelmű?
Felújítás előtt áll, ráadásul a ruszkiknak tudtommal semmilyen tapasztalatuk nincs éles körülmények között repülőgép hordozóval. Tapasztalatot szereznek hordozóról való üzemeltetésről pl., aztán a felújítás során módosíthatnak is rajta ezt-azt.
 
  • Tetszik
Reactions: bartinieffektus

Mackensen

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2010. május 3.
21 605
14 766
113
A cikkben nem ezt írták, de mindegy. Én nem hazárdíroznék, ha mindenáron ki akarnám próbálni az új Mig29-eseket, akkor átttelepíteném valamelyék szír repülőtérre, a Kuznetsovot, meg vinném felujítani.
 
  • Tetszik
Reactions: therob
R

rejsz felügyelő

Guest
A cikkben nem ezt írták, de mindegy. Én nem hazárdíroznék, ha mindenáron ki akarnám próbálni az új Mig29-eseket, akkor átttelepíteném valamelyék szír repülőtérre, a Kuznetsovot, meg vinném felujítani.

Szárazföldről üzemeltetni egy gépet más, mint hordozóról. Ezzel akarnak tapasztalatot gyűjteni, aztán megy a szárazdokkba évekig. Szerintem ennyi az oka a bevetésének. Meg persze a pöcsméregetés.
 

Mackensen

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2010. május 3.
21 605
14 766
113
Ha jól tudom nincs akkora szárazdokkjuk amiben komolyabb felujjítást el tudnának végezni.
De amúgy igen, a legvalószínübb, hogy most arcot akarnak mutatni.
 

sidewinder12

Well-Known Member
2016. október 11.
1 829
10 755
113
Ahogy előttem is leírták, egyértelmű dolgok szólnak a Kuzi odaküldése mellett. Amik ráadásul érthetőek is: a hajó életében először azt fogja csinálni, amire tervezték.
A fő okok:1. az új MiG-29K gépek éles kipróbálása( nyilván hihetetlen, de nem csak UB blokkokkal és gépágyúval tud dolgozni) saját üzemeltetési tapasztalatok megszerzése a típussal, törekedvén a minél sikeresebb szereplésre, az újabb exportpiacok megszerzése érdekében ( ne felejtsük,hogy a Szu-34-es iránt is azután kezdtek érdeklődni a külföldi megrendelők, miután bemutatkozott Szíriában, elég meggyőző teljesítményt nyújtva)
2.Ka-52K gépek harci körülmények közti tesztelése, éles feladatvégrehajtással egybekötött tapasztalatszerzés (itt is van remény exportsikerre)
3.Magának a Kuzinak az üzemeltetésével kapcsolatos tapasztalatszerzés,mert ha jól tudom, háborúban még sosem vett részt.
Akár a blama is bevállalható a hajó részéről, mert így a haditengerészet ütheti az asztalt, jó sok meghibásodási jelentéssel alátámasztva, hogy nekik kell egy normális, atommeghajtású repülőgéphordozó,ami nem kotlik le állandóan( a RITM 2000 reaktorról nem érkezett semmi aggodalomra okot adó hír, szóval nagy eséllyel kiválóan teljesít az Arktika jégtörőben).
p.s: Mack, magyarázd el, mert én meg ezt nem értem, hogy egy haditengerészeti gépet szárazföldi bázisra telepítve(nem NIKTA),csak egy sima random szárazföldi bázis, mikképpen gyakoroltatod a haditengerészeti pilótákkal a hajófedélzeti leszállásokat, és miképpen gyakoroltatod a haditengerészet hordozóra vezényelt személyi állományával az új repülőgépek, éles körülmények közti, hajófedélzeti kiszolgálását?
 

akagi

Well-Known Member
2015. január 16.
1 688
246
83
A cikkben nem ezt írták, de mindegy. Én nem hazárdíroznék, ha mindenáron ki akarnám próbálni az új Mig29-eseket, akkor átttelepíteném valamelyék szír repülőtérre, a Kuznetsovot, meg vinném felujítani.
Ugye, a kínaiknak is kellet az ócskavas Varjag...
Azt, hogy Te mivel hazárdíroznál? Otthon bármivel amit az asszony megenged! ;) De, máshol nem! Gondolod, hogy egy felelőse van annak a döntésnek, hogy egy "ócskavasat" küldjenek hadi helyzetbe? Csodálom a kitartásod! Bezzeg a kínai úszó "ócskavassal" elnézőbb vagy!
 

akagi

Well-Known Member
2015. január 16.
1 688
246
83
Ahogy előttem is leírták, egyértelmű dolgok szólnak a Kuzi odaküldése mellett. Amik ráadásul érthetőek is: a hajó életében először azt fogja csinálni, amire tervezték.
A fő okok:1. az új MiG-29K gépek éles kipróbálása( nyilván hihetetlen, de nem csak UB blokkokkal és gépágyúval tud dolgozni) saját üzemeltetési tapasztalatok megszerzése a típussal, törekedvén a minél sikeresebb szereplésre, az újabb exportpiacok megszerzése érdekében ( ne felejtsük,hogy a Szu-34-es iránt is azután kezdtek érdeklődni a külföldi megrendelők, miután bemutatkozott Szíriában, elég meggyőző teljesítményt nyújtva)
2.Ka-52K gépek harci körülmények közti tesztelése, éles feladatvégrehajtással egybekötött tapasztalatszerzés (itt is van remény exportsikerre)
3.Magának a Kuzinak az üzemeltetésével kapcsolatos tapasztalatszerzés,mert ha jól tudom, háborúban még sosem vett részt.
Akár a blama is bevállalható a hajó részéről, mert így a haditengerészet ütheti az asztalt, jó sok meghibásodási jelentéssel alátámasztva, hogy nekik kell egy normális, atommeghajtású repülőgéphordozó,ami nem kotlik le állandóan( a RITM 2000 reaktorról nem érkezett semmi aggodalomra okot adó hír, szóval nagy eséllyel kiválóan teljesít az Arktika jégtörőben).
p.s: Mack, magyarázd el, mert én meg ezt nem értem, hogy egy haditengerészeti gépet szárazföldi bázisra telepítve(nem NIKTA),csak egy sima random szárazföldi bázis, mikképpen gyakoroltatod a haditengerészeti pilótákkal a hajófedélzeti leszállásokat, és miképpen gyakoroltatod a haditengerészet hordozóra vezényelt személyi állományával az új repülőgépek, éles körülmények közti, hajófedélzeti kiszolgálását?
..., hát tizenkét emelet magasról! :rolleyes:
Bocsika! Ezt viccnek szántam! DD
 

Mackensen

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2010. május 3.
21 605
14 766
113
A kínaiak nem küldték Szíria partjaihoz a hordozójukat. Ez többször felröppent, de kacsa. Egy pillanatig sem kérdőjeleztem meg a hordozók létjogosultságát. De ebben a konkrét esetben, amiben az oroszok vannak, márpedig, hogy vannak a frontovanhoz közel szárazföldi repülőtereik, már nem jelent akkora segítséget.
A hajófedélzeti leszállás, az ugyanolyan éles és gyakorlórepülés során is. Úgyszintén az hordozófedélzeti üzemeltetés terén sincs különbség. A hordozófedélzeti üzemmód az egyik legveszedelmesebb feladat a személyzet részére. Maximális fegyelem van minden téren és gyakorlatilag nincs különbség béke és háború közt.
 

arbalest

Well-Known Member
2011. január 11.
8 583
18 565
113
Viszont a hordozó fedélzetéről éles, nem gyakorló küldetésre járni naponta akár többször azt csak így lehet. Szerintem biztos, hogy egyrészt erőfitogtatás van a háttérben, másrészt pedig az új technika kipróbálása, megmutatása. India felé is, hiszen náluk is MiG-29K van rendszerben, így talán leadnak még egy utánrendelést. A legénységnek is kiváló és minden bizonnyal kőkemény gyakorlati lehetőség lesz ez. (Mikor futott ki a hajó utoljára hosszabb távú bevetésre? Két-három éve? Szíria után több év kiesés biztosan lesz a felújítás miatt) Biztos, hogy osztottak-szoroztak és mérlegelték ennek a bevetésnek az ár-érték arányát, és végül erre a döntésre jutottak.
 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
48 571
85 043
113
Az új technika kipróbálása mellett a fiatal pilóták kiképzése valós (háborús) korulmények kozott is szerepet játszik.
 

akagi

Well-Known Member
2015. január 16.
1 688
246
83
A kínaiak nem küldték Szíria partjaihoz a hordozójukat. Ez többször felröppent, de kacsa. Egy pillanatig sem kérdőjeleztem meg a hordozók létjogosultságát. De ebben a konkrét esetben, amiben az oroszok vannak, márpedig, hogy vannak a frontovanhoz közel szárazföldi repülőtereik, már nem jelent akkora segítséget.
A hajófedélzeti leszállás, az ugyanolyan éles és gyakorlórepülés során is. Úgyszintén az hordozófedélzeti üzemeltetés terén sincs különbség. A hordozófedélzeti üzemmód az egyik legveszedelmesebb feladat a személyzet részére. Maximális fegyelem van minden téren és gyakorlatilag nincs különbség béke és háború közt.
Szerintem a grísáék most fogják véglegesen eldönteni, hogy kell-e nekik egy-két méreg drága hordozó. A kínaiak már eldöntötték! A bejegyzésed utolsó bekezdésével majdnem egyetértek! De, hogy fog viselkedni egy nyílt háború kellős közepén? Ugye, Te is tisztában vagy az Akagi, Kaga, Hiryu és Soryu történetével?
 
  • Tetszik
Reactions: aquarell

blogen

Well-Known Member
2010. április 20.
16 841
29 073
113
Hölgyek, Urak!
Ha, akkora romhalmaz lenne és nem biztonságos, akkor nem küldenék a Földközi-tengerre...! Azé' a betárazott javadalmak és a személyi és műszaki állomány elvesztése nem kis gondot okozna még Putyinnak sem!

Az flotta legalapvetőbb hagyománya, hogy minden szart elküldenek a háborúba, csak minnél nagyobb és öregebb legyen. Ez a Kuznyecov semmi ahhoz képest, ami Csuzimához felvonult!
 
  • Tetszik
Reactions: Mackensen

Mackensen

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2010. május 3.
21 605
14 766
113
Szerintem a grísáék most fogják véglegesen eldönteni, hogy kell-e nekik egy-két méreg drága hordozó. A kínaiak már eldöntötték! A bejegyzésed utolsó bekezdésével majdnem egyetértek! De, hogy fog viselkedni egy nyílt háború kellős közepén? Ugye, Te is tisztában vagy az Akagi, Kaga, Hiryu és Soryu történetével?

Nos, ez az amiben kételkedek. Ez a konfliktus szinte irreleváns hordozók szempontjából. Ok, hogy használják a hajófedélzeti gépeket, de az ellenfél gyakorlatilag szabadcsapatokból áll. Nincseken katonai értelemben vehető komoly célpontok.

Ami pedig a Kuznetsovot illeti. Az a hordozó soha nem volt a szó igazi értelmében vett hordozó, mivel církálói feladatokat is el kellett lásson. Ezért rengeteg kompromisszumra kényszerültek. Az egyik legkomolyabb, hogy a hajó fedélzetére már nem fért el komoly repülőszervizelési kapacitás. Talán hajtóművet tudnak cserélni és kb, ennyi. Hajtóművet már tuti, hogy nem tudnak javítani és próbapadjuk sincs, ahol be tudják üzemelni a már megjavított hajtóművet.
Amerikaiaknál van ilyen kapacitás és a repülőiket hosszú hónapokig tudják üzemelni külső segítség nélkül.
Próbapad a Kitty Hawk fedélzetén
jet-test.jpg

961023-N-0000H-001.jpg

Tehát ha jól értem, vadi új gépeket fognak a fedélzetén üzemeltetni, úgy, hogy gyakorlatilag semmilyen komoly karbantartási kapacitással nem rendelkeznek.
Gondolom ilyen esetekben szállítógépen gyorsan Tartruszba juttatják majd a kívánt alkatrészt. Szállítóhajón, majd elviszik a hordozóra és ott kicserélik. És ezt fogják éles harci helyzetnek nevezni.
Szóval érdekesnek ígérkezik az egész.