Admiral Kuznyecov / Kuznetsov / Project 11435 (Szovjetunió)

Az amerikaiaknak minek vannak repulogép-hordozók, mivel nyújtanak tobbet mint a szárazfoldi támaszpontok?

Annyival nyújtanak többet, hogy oda úsztatod őket ahova akarod. Tutod, mádosik VH csendes-óceáni hadszintér.
CmzGqh7VUAE33Wl.jpg

Az ominózus cikk három okot sorol fel:
1) Segítse az orosz hegemónia helyreállítását atérségbe mind az összes 16!!! vadászgépével a térségbe vezényelt CVN 69 hordozóval szemben
2) Védje a tartruszi kikötőt
3) Teszteljék az új Mig29-eseket éles körülmények közt.

Az első kettő enyhén szólva vicces. Talán a harmadiknak van valamennyi értelme.
 
  • Tetszik
Reactions: therob
Mack, mi nem egyértelmű?
Felújítás előtt áll, ráadásul a ruszkiknak tudtommal semmilyen tapasztalatuk nincs éles körülmények között repülőgép hordozóval. Tapasztalatot szereznek hordozóról való üzemeltetésről pl., aztán a felújítás során módosíthatnak is rajta ezt-azt.
 
  • Tetszik
Reactions: bartinieffektus
A cikkben nem ezt írták, de mindegy. Én nem hazárdíroznék, ha mindenáron ki akarnám próbálni az új Mig29-eseket, akkor átttelepíteném valamelyék szír repülőtérre, a Kuznetsovot, meg vinném felujítani.
 
  • Tetszik
Reactions: therob
A cikkben nem ezt írták, de mindegy. Én nem hazárdíroznék, ha mindenáron ki akarnám próbálni az új Mig29-eseket, akkor átttelepíteném valamelyék szír repülőtérre, a Kuznetsovot, meg vinném felujítani.

Szárazföldről üzemeltetni egy gépet más, mint hordozóról. Ezzel akarnak tapasztalatot gyűjteni, aztán megy a szárazdokkba évekig. Szerintem ennyi az oka a bevetésének. Meg persze a pöcsméregetés.
 
Ha jól tudom nincs akkora szárazdokkjuk amiben komolyabb felujjítást el tudnának végezni.
De amúgy igen, a legvalószínübb, hogy most arcot akarnak mutatni.
 
Ahogy előttem is leírták, egyértelmű dolgok szólnak a Kuzi odaküldése mellett. Amik ráadásul érthetőek is: a hajó életében először azt fogja csinálni, amire tervezték.
A fő okok:1. az új MiG-29K gépek éles kipróbálása( nyilván hihetetlen, de nem csak UB blokkokkal és gépágyúval tud dolgozni) saját üzemeltetési tapasztalatok megszerzése a típussal, törekedvén a minél sikeresebb szereplésre, az újabb exportpiacok megszerzése érdekében ( ne felejtsük,hogy a Szu-34-es iránt is azután kezdtek érdeklődni a külföldi megrendelők, miután bemutatkozott Szíriában, elég meggyőző teljesítményt nyújtva)
2.Ka-52K gépek harci körülmények közti tesztelése, éles feladatvégrehajtással egybekötött tapasztalatszerzés (itt is van remény exportsikerre)
3.Magának a Kuzinak az üzemeltetésével kapcsolatos tapasztalatszerzés,mert ha jól tudom, háborúban még sosem vett részt.
Akár a blama is bevállalható a hajó részéről, mert így a haditengerészet ütheti az asztalt, jó sok meghibásodási jelentéssel alátámasztva, hogy nekik kell egy normális, atommeghajtású repülőgéphordozó,ami nem kotlik le állandóan( a RITM 2000 reaktorról nem érkezett semmi aggodalomra okot adó hír, szóval nagy eséllyel kiválóan teljesít az Arktika jégtörőben).
p.s: Mack, magyarázd el, mert én meg ezt nem értem, hogy egy haditengerészeti gépet szárazföldi bázisra telepítve(nem NIKTA),csak egy sima random szárazföldi bázis, mikképpen gyakoroltatod a haditengerészeti pilótákkal a hajófedélzeti leszállásokat, és miképpen gyakoroltatod a haditengerészet hordozóra vezényelt személyi állományával az új repülőgépek, éles körülmények közti, hajófedélzeti kiszolgálását?
 
A cikkben nem ezt írták, de mindegy. Én nem hazárdíroznék, ha mindenáron ki akarnám próbálni az új Mig29-eseket, akkor átttelepíteném valamelyék szír repülőtérre, a Kuznetsovot, meg vinném felujítani.
Ugye, a kínaiknak is kellet az ócskavas Varjag...
Azt, hogy Te mivel hazárdíroznál? Otthon bármivel amit az asszony megenged! ;) De, máshol nem! Gondolod, hogy egy felelőse van annak a döntésnek, hogy egy "ócskavasat" küldjenek hadi helyzetbe? Csodálom a kitartásod! Bezzeg a kínai úszó "ócskavassal" elnézőbb vagy!
 
Ahogy előttem is leírták, egyértelmű dolgok szólnak a Kuzi odaküldése mellett. Amik ráadásul érthetőek is: a hajó életében először azt fogja csinálni, amire tervezték.
A fő okok:1. az új MiG-29K gépek éles kipróbálása( nyilván hihetetlen, de nem csak UB blokkokkal és gépágyúval tud dolgozni) saját üzemeltetési tapasztalatok megszerzése a típussal, törekedvén a minél sikeresebb szereplésre, az újabb exportpiacok megszerzése érdekében ( ne felejtsük,hogy a Szu-34-es iránt is azután kezdtek érdeklődni a külföldi megrendelők, miután bemutatkozott Szíriában, elég meggyőző teljesítményt nyújtva)
2.Ka-52K gépek harci körülmények közti tesztelése, éles feladatvégrehajtással egybekötött tapasztalatszerzés (itt is van remény exportsikerre)
3.Magának a Kuzinak az üzemeltetésével kapcsolatos tapasztalatszerzés,mert ha jól tudom, háborúban még sosem vett részt.
Akár a blama is bevállalható a hajó részéről, mert így a haditengerészet ütheti az asztalt, jó sok meghibásodási jelentéssel alátámasztva, hogy nekik kell egy normális, atommeghajtású repülőgéphordozó,ami nem kotlik le állandóan( a RITM 2000 reaktorról nem érkezett semmi aggodalomra okot adó hír, szóval nagy eséllyel kiválóan teljesít az Arktika jégtörőben).
p.s: Mack, magyarázd el, mert én meg ezt nem értem, hogy egy haditengerészeti gépet szárazföldi bázisra telepítve(nem NIKTA),csak egy sima random szárazföldi bázis, mikképpen gyakoroltatod a haditengerészeti pilótákkal a hajófedélzeti leszállásokat, és miképpen gyakoroltatod a haditengerészet hordozóra vezényelt személyi állományával az új repülőgépek, éles körülmények közti, hajófedélzeti kiszolgálását?
..., hát tizenkét emelet magasról! :rolleyes:
Bocsika! Ezt viccnek szántam! DD
 
A kínaiak nem küldték Szíria partjaihoz a hordozójukat. Ez többször felröppent, de kacsa. Egy pillanatig sem kérdőjeleztem meg a hordozók létjogosultságát. De ebben a konkrét esetben, amiben az oroszok vannak, márpedig, hogy vannak a frontovanhoz közel szárazföldi repülőtereik, már nem jelent akkora segítséget.
A hajófedélzeti leszállás, az ugyanolyan éles és gyakorlórepülés során is. Úgyszintén az hordozófedélzeti üzemeltetés terén sincs különbség. A hordozófedélzeti üzemmód az egyik legveszedelmesebb feladat a személyzet részére. Maximális fegyelem van minden téren és gyakorlatilag nincs különbség béke és háború közt.
 
Viszont a hordozó fedélzetéről éles, nem gyakorló küldetésre járni naponta akár többször azt csak így lehet. Szerintem biztos, hogy egyrészt erőfitogtatás van a háttérben, másrészt pedig az új technika kipróbálása, megmutatása. India felé is, hiszen náluk is MiG-29K van rendszerben, így talán leadnak még egy utánrendelést. A legénységnek is kiváló és minden bizonnyal kőkemény gyakorlati lehetőség lesz ez. (Mikor futott ki a hajó utoljára hosszabb távú bevetésre? Két-három éve? Szíria után több év kiesés biztosan lesz a felújítás miatt) Biztos, hogy osztottak-szoroztak és mérlegelték ennek a bevetésnek az ár-érték arányát, és végül erre a döntésre jutottak.
 
Az új technika kipróbálása mellett a fiatal pilóták kiképzése valós (háborús) korulmények kozott is szerepet játszik.
 
A kínaiak nem küldték Szíria partjaihoz a hordozójukat. Ez többször felröppent, de kacsa. Egy pillanatig sem kérdőjeleztem meg a hordozók létjogosultságát. De ebben a konkrét esetben, amiben az oroszok vannak, márpedig, hogy vannak a frontovanhoz közel szárazföldi repülőtereik, már nem jelent akkora segítséget.
A hajófedélzeti leszállás, az ugyanolyan éles és gyakorlórepülés során is. Úgyszintén az hordozófedélzeti üzemeltetés terén sincs különbség. A hordozófedélzeti üzemmód az egyik legveszedelmesebb feladat a személyzet részére. Maximális fegyelem van minden téren és gyakorlatilag nincs különbség béke és háború közt.
Szerintem a grísáék most fogják véglegesen eldönteni, hogy kell-e nekik egy-két méreg drága hordozó. A kínaiak már eldöntötték! A bejegyzésed utolsó bekezdésével majdnem egyetértek! De, hogy fog viselkedni egy nyílt háború kellős közepén? Ugye, Te is tisztában vagy az Akagi, Kaga, Hiryu és Soryu történetével?
 
  • Tetszik
Reactions: aquarell
Hölgyek, Urak!
Ha, akkora romhalmaz lenne és nem biztonságos, akkor nem küldenék a Földközi-tengerre...! Azé' a betárazott javadalmak és a személyi és műszaki állomány elvesztése nem kis gondot okozna még Putyinnak sem!

Az flotta legalapvetőbb hagyománya, hogy minden szart elküldenek a háborúba, csak minnél nagyobb és öregebb legyen. Ez a Kuznyecov semmi ahhoz képest, ami Csuzimához felvonult!
 
  • Tetszik
Reactions: Mackensen
Szerintem a grísáék most fogják véglegesen eldönteni, hogy kell-e nekik egy-két méreg drága hordozó. A kínaiak már eldöntötték! A bejegyzésed utolsó bekezdésével majdnem egyetértek! De, hogy fog viselkedni egy nyílt háború kellős közepén? Ugye, Te is tisztában vagy az Akagi, Kaga, Hiryu és Soryu történetével?

Nos, ez az amiben kételkedek. Ez a konfliktus szinte irreleváns hordozók szempontjából. Ok, hogy használják a hajófedélzeti gépeket, de az ellenfél gyakorlatilag szabadcsapatokból áll. Nincseken katonai értelemben vehető komoly célpontok.

Ami pedig a Kuznetsovot illeti. Az a hordozó soha nem volt a szó igazi értelmében vett hordozó, mivel církálói feladatokat is el kellett lásson. Ezért rengeteg kompromisszumra kényszerültek. Az egyik legkomolyabb, hogy a hajó fedélzetére már nem fért el komoly repülőszervizelési kapacitás. Talán hajtóművet tudnak cserélni és kb, ennyi. Hajtóművet már tuti, hogy nem tudnak javítani és próbapadjuk sincs, ahol be tudják üzemelni a már megjavított hajtóművet.
Amerikaiaknál van ilyen kapacitás és a repülőiket hosszú hónapokig tudják üzemelni külső segítség nélkül.
Próbapad a Kitty Hawk fedélzetén
jet-test.jpg

961023-N-0000H-001.jpg

Tehát ha jól értem, vadi új gépeket fognak a fedélzetén üzemeltetni, úgy, hogy gyakorlatilag semmilyen komoly karbantartási kapacitással nem rendelkeznek.
Gondolom ilyen esetekben szállítógépen gyorsan Tartruszba juttatják majd a kívánt alkatrészt. Szállítóhajón, majd elviszik a hordozóra és ott kicserélik. És ezt fogják éles harci helyzetnek nevezni.
Szóval érdekesnek ígérkezik az egész.