Admiral Kuznyecov / Kuznetsov / Project 11435 (Szovjetunió)

Miért, hány darab kétezer tonna feletti hajó adták át mondjuk az elmúlt öt évben? Exporttal együtt?
És mennyit Kína, India, Nagy-Britannia, Spanyolország vagy Franciaország? Esetleg Japán?

Kína és Dél-Kórea(amit kihagytál) a két legnagyobb hajóépítő. India nem jó példa. Oroszok nem csak hadihajókat, hanem ellátó-hajókat, vontató, tanker, oceanográfiai, kutató-mentő hajókat is építenek a flotta számára.Ezenkívül atomjégtörőket, dízel-elektromos jégtörőket, atomtengeralattjárókat, dízel-elektromos tengeralattjárókat is építenek.
Az orosz hajóépítési problémákról már sokszor volt írva, ezért nem lehet egy szinten emlegetni más országokkal - nem azonosak a körülmények.
Hogy melyik hajógyárakban milyen hajók épülnek és mik voltak átadva arról szintén írtam. Ott a megfelelő topikok.
 
  • Tetszik
Reactions: fip7
Kína és Dél-Kórea(amit kihagytál) a két legnagyobb hajóépítő. India nem jó példa. Oroszok nem csak hadihajókat, hanem ellátó-hajókat, vontató, tanker, oceanográfiai, kutató-mentő hajókat is építenek a flotta számára.Ezenkívül atomjégtörőket, dízel-elektromos jégtörőket, atomtengeralattjárókat, dízel-elektromos tengeralattjárókat is építenek.
Az orosz hajóépítési problémákról már sokszor volt írva, ezért nem lehet egy szinten emlegetni más országokkal - nem azonosak a körülmények.
Hogy melyik hajógyárakban milyen hajók épülnek és mik voltak átadva arról szintén írtam. Ott a megfelelő topikok.
.
Ha megnézed a gacsat által feltett wikipedia linket, a 2016-os lista tele van kinai meg dél-koreaia cégekkel, tehát nem hagyta ki.
Ami érdekes, szomorú is egyben, hogy a nyugati világból csak egyetlen cég fért be 9-nek, de fényévekre lemaradva az elsőktől. Amerikai cég meg egy sincs.
Ehhez képest viszont az orosz tizedik hely annyira nem is rossz
 
  • Tetszik
Reactions: vilmoci
.
Ha megnézed a gacsat által feltett wikipedia linket, a 2016-os lista tele van kinai meg dél-koreaia cégekkel, tehát nem hagyta ki.
Ami érdekes, szomorú is egyben, hogy a nyugati világból csak egyetlen cég fért be 9-nek, de fényévekre lemaradva az elsőktől. Amerikai cég meg egy sincs.
Ehhez képest viszont az orosz tizedik hely annyira nem is rossz

Kihagyta...
"Kína, India, Nagy-Britannia, Spanyolország vagy Franciaország? Esetleg Japán?"

Nem néztem gacsat linkjét mert ismerem a legfrisebb listát. Az orosz Egyesített Hajóépítő Vállalat egy konszern ami magába foglalja az orosz(állami) hajógyárakat.
 
Itt országok szerint az arány, 2018-as adatok.
_%D0%BF%D0%BE%D1%81%D1%82%D1%80%D0%BE%D0%B9%D0%BA%D0%B0.jpg


Egyes években hány darab hajót építettek az adott országok

_%D0%BF%D0%BE%D1%81%D1%82%D1%80%D0%BE%D0%B9%D0%BA%D0%B0%281%29.jpg

Legyártottt hajók száma 2018-ban országok szerint százalékban
 
.
Ha megnézed a gacsat által feltett wikipedia linket, a 2016-os lista tele van kinai meg dél-koreaia cégekkel, tehát nem hagyta ki.
Ami érdekes, szomorú is egyben, hogy a nyugati világból csak egyetlen cég fért be 9-nek, de fényévekre lemaradva az elsőktől. Amerikai cég meg egy sincs.
Ehhez képest viszont az orosz tizedik hely annyira nem is rossz
Mert a hadihajókat szerintem nem is számolták.
 
.
Ha megnézed a gacsat által feltett wikipedia linket, a 2016-os lista tele van kinai meg dél-koreaia cégekkel, tehát nem hagyta ki.
Ami érdekes, szomorú is egyben, hogy a nyugati világból csak egyetlen cég fért be 9-nek, de fényévekre lemaradva az elsőktől. Amerikai cég meg egy sincs.
Ehhez képest viszont az orosz tizedik hely annyira nem is rossz
Inkább az az érdekes, hogy Japánban még van hajógyártás. Még érdekesebb, hogy Spanyolországban meg nincs. Jó éghajlat, sok tenger, munkaerő dögivel.
 
Facebbok csoportból van a kép, @boki , reális? Le tudod fordítani a szöveget?

79149648_2499546736928295_4776288415253528576_n.jpg

1-es számú energetikai részben(kazánok vagy turbinák) keletkezett a tüz és terjedt tovább(a képen lángok) 600m2 területre ami komoly kár, ezzel több pénz fog kelleni a hajó felújítására és az idő is kitolódik.Még a károk felmérése nem volt meg.
 
1-es számú energetikai részben(kazánok vagy turbinák) keletkezett a tüz és terjedt tovább(a képen lángok) 600m2 területre ami komoly kár, ezzel több pénz fog kelleni a hajó felújítására és az idő is kitolódik.Még a károk felmérése nem volt meg.
Az igazan szar ugy nem maga a kozvetlen tuzkar hanem hogy 300 fok folott az acel kilagyul elveszti a mechanikai tulajdonsagait. A rajta levo hatalmas suly miatt a deformacio azonnal elindul es elmaszik illetve akar ossze is csuklik az adott szekcio. Egy tuznel nem csak az adott tuzfeszek eloltasaval kell szamolni hanem az osszes szonszedos fal hutesevel is. Boundry cooling. Egy egyszeru szobaban egy kanapetuz cca 2 perc alatt eri el a 200 C fokos homersekletet. Egy intenzic hajotuznel es sokkal gyorsabb es magasabb homersekletu folyamat mert a hoenergia nem tud elvezetodni.

A hajotuz szar ugy. Ha komoly tuz volt es nem csak komoly fust akkor annak a hajonak annyi. Vagy iszonyat penzen es idon fogjak megjavitani.
 
  • Tetszik
Reactions: Python and Bleroka
Esti képek. A tüzet állítólag már eloltották, de még mindig füst száll fel energetikai (kazánok) részből. A hivatalos álláspont szerint hegesztéskor szikra esett egy tartályba ami mazut maradékokat tartalmazott.

pc56_3mFq44.jpg

f5TUf-x4nhw.jpg

U_Wr7KrsijA.jpg
az igen... Hegesztenek és felgyújtják a hajót. A javítás így még érdekesebb lesz. Kérdés, hogy a főtartók közül mit ért a tűz és mennyi időre. Nem lennék most a hegesztőmérnök helyében, ott valakik nagyon picsán lesznek rúgva. Egy fejmagassában végzett hegesztésnél a szikra úgy 5 méter magasra illetve 12 méterre tud elpattogni. Ez a minimális biztonsági sáv. Ha ez nem adott, akkor szépen mindent közetgyapottal le kell védeni. Ahol hegesztenek, ott flexezés is lesz, szóval dettó.

A javítás nem lehetetlen, "csupán" pénz és idő kérdése, bár ehhez viszont tényleg nagyon spéci szárazdokk fog kelleni, mert a hajó merevsége már nem olyan, mint régen. Javítani meg csak úgy lehet, hogy a károsodott rész tehermentesítve van.

Nem is értem, hogyan...
 
az igen... Hegesztenek és felgyújtják a hajót. A javítás így még érdekesebb lesz. Kérdés, hogy a főtartók közül mit ért a tűz és mennyi időre. Nem lennék most a hegesztőmérnök helyében, ott valakik nagyon picsán lesznek rúgva. Egy fejmagassában végzett hegesztésnél a szikra úgy 5 méter magasra illetve 12 méterre tud elpattogni. Ez a minimális biztonsági sáv. Ha ez nem adott, akkor szépen mindent közetgyapottal le kell védeni. Ahol hegesztenek, ott flexezés is lesz, szóval dettó.

A javítás nem lehetetlen, "csupán" pénz és idő kérdése, bár ehhez viszont tényleg nagyon spéci szárazdokk fog kelleni, mert a hajó merevsége már nem olyan, mint régen. Javítani meg csak úgy lehet, hogy a károsodott rész tehermentesítve van.

Nem is értem, hogyan...

Rendszeresn kigyujtanak a hagesztők egy egy tengeralattjárót viszont a hajó az új skill!
 
az igen... Hegesztenek és felgyújtják a hajót. A javítás így még érdekesebb lesz. Kérdés, hogy a főtartók közül mit ért a tűz és mennyi időre. Nem lennék most a hegesztőmérnök helyében, ott valakik nagyon picsán lesznek rúgva. Egy fejmagassában végzett hegesztésnél a szikra úgy 5 méter magasra illetve 12 méterre tud elpattogni. Ez a minimális biztonsági sáv. Ha ez nem adott, akkor szépen mindent közetgyapottal le kell védeni. Ahol hegesztenek, ott flexezés is lesz, szóval dettó.

A javítás nem lehetetlen, "csupán" pénz és idő kérdése, bár ehhez viszont tényleg nagyon spéci szárazdokk fog kelleni, mert a hajó merevsége már nem olyan, mint régen. Javítani meg csak úgy lehet, hogy a károsodott rész tehermentesítve van.

Nem is értem, hogyan...

Trehányság?....Valami elképesztő véletlen?.....Mindkettő?....
 
1-es számú energetikai részben(kazánok vagy turbinák) keletkezett a tüz és terjedt tovább(a képen lángok) 600m2 területre ami komoly kár, ezzel több pénz fog kelleni a hajó felújítására és az idő is kitolódik.Még a károk felmérése nem volt meg.
Szóval eltüzelték az áramellátást.
 
Az igazan szar ugy nem maga a kozvetlen tuzkar hanem hogy 300 fok folott az acel kilagyul elveszti a mechanikai tulajdonsagait. A rajta levo hatalmas suly miatt a deformacio azonnal elindul es elmaszik illetve akar ossze is csuklik az adott szekcio. Egy tuznel nem csak az adott tuzfeszek eloltasaval kell szamolni hanem az osszes szonszedos fal hutesevel is. Boundry cooling. Egy egyszeru szobaban egy kanapetuz cca 2 perc alatt eri el a 200 C fokos homersekletet. Egy intenzic hajotuznel es sokkal gyorsabb es magasabb homersekletu folyamat mert a hoenergia nem tud elvezetodni.

A hajotuz szar ugy. Ha komoly tuz volt es nem csak komoly fust akkor annak a hajonak annyi. Vagy iszonyat penzen es idon fogjak megjavitani.
.
.
2009-ben már egyszer volt egy komoly tűz a Kuznyecovon:
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.