1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

Admiral Kuznyecov (Projekt 1143.5)

Diskurzus a(z) 'Repülőgép-hordozók' témában - Tcat által indítva @ 2013. január 5..

  1. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Természetesen tudok erről, de ez ez én szememben az erőlködés kategóira. Ez kb. arra jó, hogy a hordozó csoport felett lebegjen és annyi. Kiváló támpont az ellennek, hogy hol van az Kuzi...

    Ehhez képest az E-2 gépek bárhova kihúzhatnak. Persze azok őrjáratozási zónájából is lehet saccolgatni, de offenzív módon is használható az E-2, mert csapásmérő gépeket is kísérhet...

    Ne kezeljük már ezt a helit komoly képességnek, mert nem az. Inkább csak a low level ASM/CM-ek ellen jó, de azoknál is legfelebb 80-100 km-es távolságig. Az antenna mérete korlátos, ezzel nem lehet varázsolni. Behatárolja a felbontást és a használt hullámhosszt is.
     
  2. Mackensen

    Mackensen Well-Known Member Szerkesztőségi tag Moderátor

  3. Nagy Csaba

    Nagy Csaba Member

    Egyet értek veled, de csak ez van a ruszkiknak. Csak az Uljanovszk rendelkezett volna merev szárnyú AWACS géppel, ezeket Mackensennél megtekintheted. S ezeknek lett volna az Uljanovszk-on gőzkatapult is. Azért a felderítési távolsággal viszont vitába szállnék veled, mert az anyahajókra legveszélyesebb alacsonyan repülő rakéták repülőgépek ellen a 4-6km magasan repülő lokátor horizont kiterjesztésével a hordozóhoz képest sokat segít. Egyébbként ezt használták az Angolok is az Ark Rolyal/Illustrious osztályon is (S 61 valamelyik verziója, lásd fénykép) , tehát persze hogy szükségmegoldás, de korántsem marhaság!!!
    [​IMG]
     
    gacsat and Mackensen like this.
  4. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

  5. Mackensen

    Mackensen Well-Known Member Szerkesztőségi tag Moderátor

  6. gacsat

    gacsat Well-Known Member

  7. dudi

    dudi Well-Known Member


    A Hajón volt a jelfeldolgozás nem pedig a helikopteren.Az A-50-el az volt a baj,hogy még a marha nagy gépben sem fért el az elektronika.De ez itt nem lehet probléma hisz a hajón bőven van hely.Igazság szerint egy perc sem múlt el abból,hogy a kis Kamov(meg persze a hajó) komolyabb számítási kapacitással rendelkezett mint az A-50.
     
  8. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Az A-50 esetén akkor rejtély, hogy miért nem a lesugárzást válaszották és miért pakoltál tele emberekkel és az összes haderőnem kommrendeszerével.
     
  9. dudi

    dudi Well-Known Member


    Gondolom azért mert nem csak saját területek felett tervezték alkalmazni.
     
  10. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Az A-50 elsősorban a PVO számára készült tudtommal, utána esetleg a Frontlégierő számára - ma már a csapatlégvédelem és a honi légvédelem is képes A-50-nel kommunikálni - a flotta számára igénylése kicsit homályos, bár az GIUK és Távol-keleten ameddig nem mentek távol partoktól, addig hasznát vehették.
     
  11. dudi

    dudi Well-Known Member

    Akkor nem tudom.
     
  12. nyugger

    nyugger Well-Known Member

    Talán tavaly járta be a VK-t az a kép ahol egy random orosz tanyán feküdtek az Uljanovszk egykoron tervezett gőzkatapuljainak maradványai, de egyszerűen nem találom azt képet. (talán még disznóitatónak is használták)
    Mellesleg itt van pár kép a szebb időket is megjárt Majak/Sz1-M katapultról és teszteléséről 1986-ból és környékéről (a minőség néhol nem a legszebb de csak ezt találtam)
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
     
    fip7, misinator, wolfram and 6 others like this.

Ezen oldal megosztása