1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

Aero L-159 Alca

Diskurzus a(z) 'Kiképző repülőgépek' témában - GrGLy által indítva @ 2013. január 6..

  1. borisz

    borisz Well-Known Member

    Érkezett már Irakba F-16??
     
  2. seleya

    seleya New Member

    Ha jól emlékszem nem, az átadott példányokkal az USAban képzik az Iraqi pilótákat (ha jól tévedek)
     
  3. borisz

    borisz Well-Known Member

    K-val. I képző esetén meg kis kezdőbetű a földrajzi név.
     
  4. weasel007

    weasel007 Well-Known Member

  5. Pocok75

    Pocok75 Well-Known Member

    Iraki Alca bolgár földön!
    [​IMG]
     
    Luthero and endre like this.
  6. Pocok75

    Pocok75 Well-Known Member

  7. zotyek78

    zotyek78 Well-Known Member

  8. Terminator

    Terminator Well-Known Member

    endre likes this.
  9. Terminator

    Terminator Well-Known Member

  10. rudi

    rudi Well-Known Member

    Ezt a 2012-es Aeromagazin videót most dobta fel a Youtube és szerintem ide való:

    A videó végén látszik egy ALCA légi üzemanyag utántöltő csonkkal...Erről eddig még nem tudtam.
     
    fishbed and tonyo like this.
  11. Sharid

    Sharid Well-Known Member

    de nem sikerült felvételt találnom róla légi utántöltés közben.
    a gyári anyag is valami olyant írt hogy "megteremthető (az L-159-en) a légi üzemanyag-felvétel képessége
     
  12. Terminator

    Terminator Well-Known Member

    rudi and endre like this.
  13. Szittya

    Szittya Well-Known Member

    Hat nem tudjak ezek az usasok hogy az alca nem jo ilyenre sot az osszes indulo eggyike se alkalmas erre a feladatra... Itt a forumon mar szazszor leirtak mar. /csak azert is az alcanak szurkolok./
     
  14. rudi

    rudi Well-Known Member

    Szurkolni lehet, de az esélye az 0.
    A másik jet típust - Textron, Scorpion - is kizárták a versenyből mert elvárás a nem előkészített pályáról való üzemelés.
    Ezenkívül ha könnyű jetet akarnánaknaz USAkok akkor ott lenne a Hawk illetve annaknaz USA változata a T45 illetve már most kész van a fenti gépek bázisán létrehozott az ALCA-nál messze potensebb Adwanved Hawk.
    Ez a hír inkább egy esetleges hazai beszerzés szempontjából lehet érdekes mert lehet esély arra hogy több és korszerűbb rendszerekkel szerelik fel a gépeket.
     
    Szittya likes this.
  15. borisz

    borisz Well-Known Member

    Hagyjad már, talán L-39NG. Mindegy, akárhogy is lesz, pénzkidobás.
     
  16. rudi

    rudi Well-Known Member

    Nem biztos hogy pénzkidobás lenne...
    Én el tudok képzelni egy olyan légierőt ahol lenne szerepe egy viszonylag olcsó, korszerűen felszerelt hangsebesség alatti gépnek.
    Persze egy két dolog kéne még hogy értelme legyen...
     
    tonyo likes this.
  17. gonny

    gonny Well-Known Member

    Ha valaki segítene:
    Végülis
    miért kellene lecserélni az A-10-est?
    Annyit változtak volna a csatagépekkel kapcsolatos elvárások?
    Úgy tudom, a kategóriájában felülmúlhatatlan, mokány kis gép volt, iszonyú tűzerővel.
    És ez a cseh-izraeli izé mitől lesz jobb?
    Ráadásul azt hallottam, hogy A-10-est nem ad el az USAF, még ha szemétre kell dobni, akkor se.
    Vagyis nem szeretnének egyszer csak szembekerülni vele.
    Tehát?
     
  18. gonny

    gonny Well-Known Member

    Igazából harcászati indokok érdekelnének,
    a gazdasági, politikai részét el tudom képzelni, még ha nem is ismerem konkrétan.
     
  19. wolfram

    wolfram Well-Known Member


    A "harcászati indoka" az volt, hogy majd az F-35-ös váltja, mert az mindenre is jó lesz. Most meg azon megy a károgás, hogy drága üzemeltetni valami kis szar, nulla páncélzatú és túlélőképességű egyhajtóműveshez képest. A repóraköltsége valahol 8-17000 dollár között van, ennél pontosabb értéket nem tudok. Egy propelleres (Texan, Tucano) költsége meg úgy 3-6000 dollár között lehet (de egy új típusnak a rendszeresítése még pluszköltségekkel is jár). De előreláthatólag amúgy nem lesz lecserélve még jó darabig. Akár 2030-2040-ig is kihúzhatják, szerencsésebb esetben. Persze ez a politikusokon múlik elsősorban. A hadsereg szeretné, ha maradna. De a légierőnél (ami az üzemeltetője) jó páran már nagyon ki akarnák vonni. Viszont a légierő jelenlegi titkára, Heather Wilson nagy rajongója a típusnak.
    http://www.thedrive.com/the-war-zon...-exist-but-theyre-mired-in-bureaucratic-limbo

    És épp most fogadták el a szárnycsereprogram további finanszírozását.

    https://mcsally.house.gov/media-center/press-releases/mcsally-clears-next-hurdle-10-re-wing-funding
     
    endre, fishbed, fip7 and 1 other person like this.
  20. gonny

    gonny Well-Known Member

    Akkor, ha jól értem, nem volt harcászati indok. :)
     
    endre likes this.

Ezen oldal megosztása