Aero L-159 Alca

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.

molnibalage

Well-Known Member
2010. április 18.
30 186
35 203
113
Hülyeségeket beszélsz molni, ahogy az esetek felében szoktál. A másik felében nem, mert mégiscsak mérnök vagy. Amit feljebb írtam az NTFCről az jól ismert infó a program bukásáról nálunk. 14 Gripen esetében pedig egy elbukott egészségügyi, személyes konfliktus vagy egy családi probléma is olyan lemorzsolódási tényező ami előidézhet eseti pilótaígényt. Te nem fegyveres testületnél dolgozol, hiába a pénz, ez se tervezhető annyira mint gondolod!
Én már csak legyintek rád... A tisza + energetika "vita" óta képtelen vagyok komolyan venni téged... Most sem... Mindenki hülye, csak te vagy helikopter...
 

blogen

Well-Known Member
2010. április 20.
10 460
9 245
113
Én már csak legyintek rád... A tisza + energetika "vita" óta képtelen vagyok komolyan venni téged... Most sem... Mindenki hülye, csak te vagy helikopter...
Vagy te hagyod ki megint a képletből az élő embereket, az adott kérdéshez kötődő ismert tényezőket.
 

rudi

Well-Known Member
2015. november 30.
5 481
10 657
113
Addig nem volt zsákutca amíg a MiG-29-re képeztek pilótákat, mivel ugyanaz a körskálás/metrikus műszer- és kijelzés-rendszere volt mindhárom típusnak. Attól kezdve lett zsákutca hogy a MiG-29-et kivonták a rendszerből,
Ha nem volt zsákutca akkor kérlek írd meg hány pilótát sikerült kiképezni Jak52-Alba-Mig29 vonalon?
90százalék, hogy csak Aero Vodochody beszerzés lesz, ezt nem akarod elhinni.
Most viccelsz?...Olvass már csak egy kicsit vissza pls. Pontosan ezt írtam én is.

Szerény véleményem szerint az NFTC felmondása rossz döntés volt, de a döntés megszületett.
Most abból kell kiindulni hogy Mo.on lesz a képzés és ha már így döntöttek akkor jól kéne csinálni (nem úgy mint a 90-es évek végén próbálták)
A Zlin egy alap kiképző gép. Arra alkalmas hogy a jelöltek közül már a kezdeti fázisban kiszűrjék aki nem alkalmas pilótának vagy úgy általában a katonai pályára.
Ezt követően már csak a kiképzési rendszeren múlik hogy hány és milyen típust iktatsz be a Gripen előtt.
A katonai pilóták képzése a jelenleg nemzetközileg elfogadott standardok szerint több lépcsőben történik vagyis a nagy sebességű jet előtt van egy nehezebb, gyorsabb légcsavaros típus és egy könnyű jet. ezeket a rendszereket a gépekkel együtt készen lehet kapni a piacon.
Persze nem szentírás hogy ezt így kell csinálni idehaza is, de akkor ki kell találni egy új képzési rendszert, ki kell dolgozni a tematikát hozzá, oktatókat kell képezni hozzá, a kiválasztott repülőgépeket ennek megfelelően kell kialakítani, stb…
Én nem hiszem repülés szakmai és költség szempontból egy önálló magyar képzési rendszer létrehozása lenne a leg hatékonyabb megoldás.
Szerintem az optimális továbbra is az NFTC lenne, de ha már született egy v.színű inkább politikai mint szakmai döntés akkor egy kész képzési rendszert kéne idehaza is implementálni.
Általában minden komolyabb kiképző gépeket gyártó cég kínál a gépeihez ilyen kiképzési rendszereket.
Szerintem az a fontos hogy:
- olyan gépeket vegyenek amik a szimpla kiképzés mellett ha úgy hozza a sors - harci bevetéseket is
repülhetnek (van bennük radar, önvédelmi rendszer, datalink, stb..)
- ne csak négy darabot vegyenek hanem legalább egy századra valót.
 
  • Tetszik
Reactions: senki

molnibalage

Well-Known Member
2010. április 18.
30 186
35 203
113
Ha nem volt zsákutca akkor kérlek írd meg hány pilótát sikerült kiképezni Jak52-Alba-Mig29 vonalon?

Most viccelsz?...Olvass már csak egy kicsit vissza pls. Pontosan ezt írtam én is.

Szerény véleményem szerint az NFTC felmondása rossz döntés volt, de a döntés megszületett.
Most abból kell kiindulni hogy Mo.on lesz a képzés és ha már így döntöttek akkor jól kéne csinálni (nem úgy mint a 90-es évek végén próbálták)
A Zlin egy alap kiképző gép. Arra alkalmas hogy a jelöltek közül már a kezdeti fázisban kiszűrjék aki nem alkalmas pilótának vagy úgy általában a katonai pályára.
Ezt követően már csak a kiképzési rendszeren múlik hogy hány és milyen típust iktatsz be a Gripen előtt.
A katonai pilóták képzése a jelenleg nemzetközileg elfogadott standardok szerint több lépcsőben történik vagyis a nagy sebességű jet előtt van egy nehezebb, gyorsabb légcsavaros típus és egy könnyű jet. ezeket a rendszereket a gépekkel együtt készen lehet kapni a piacon.
Persze nem szentírás hogy ezt így kell csinálni idehaza is, de akkor ki kell találni egy új képzési rendszert, ki kell dolgozni a tematikát hozzá, oktatókat kell képezni hozzá, a kiválasztott repülőgépeket ennek megfelelően kell kialakítani, stb…
Én nem hiszem repülés szakmai és költség szempontból egy önálló magyar képzési rendszer létrehozása lenne a leg hatékonyabb megoldás.
Szerintem az optimális továbbra is az NFTC lenne, de ha már született egy v.színű inkább politikai mint szakmai döntés akkor egy kész képzési rendszert kéne idehaza is implementálni.
Általában minden komolyabb kiképző gépeket gyártó cég kínál a gépeihez ilyen kiképzési rendszereket.
Szerintem az a fontos hogy:
- olyan gépeket vegyenek amik a szimpla kiképzés mellett ha úgy hozza a sors - harci bevetéseket is
repülhetnek (van bennük radar, önvédelmi rendszer, datalink, stb..)
- ne csak négy darabot vegyenek hanem legalább egy századra valót.
Megint ott vagyunk, hogy az NFTC folyamatos alacsonyabb költsége mellett százmillió dolláros nagyságrendekkel dobálózunk. A szárazföldiek keze meg megint ökölbe szorul...
 
  • Tetszik
Reactions: borisz and endre

blogen

Well-Known Member
2010. április 20.
10 460
9 245
113
Ha nem volt zsákutca akkor kérlek írd meg hány pilótát sikerült kiképezni Jak52-Alba-Mig29 vonalon?

Most viccelsz?...Olvass már csak egy kicsit vissza pls. Pontosan ezt írtam én is.

Szerény véleményem szerint az NFTC felmondása rossz döntés volt, de a döntés megszületett.
Most abból kell kiindulni hogy Mo.on lesz a képzés és ha már így döntöttek akkor jól kéne csinálni (nem úgy mint a 90-es évek végén próbálták)
A Zlin egy alap kiképző gép. Arra alkalmas hogy a jelöltek közül már a kezdeti fázisban kiszűrjék aki nem alkalmas pilótának vagy úgy általában a katonai pályára.
Ezt követően már csak a kiképzési rendszeren múlik hogy hány és milyen típust iktatsz be a Gripen előtt.
A katonai pilóták képzése a jelenleg nemzetközileg elfogadott standardok szerint több lépcsőben történik vagyis a nagy sebességű jet előtt van egy nehezebb, gyorsabb légcsavaros típus és egy könnyű jet. ezeket a rendszereket a gépekkel együtt készen lehet kapni a piacon.
Persze nem szentírás hogy ezt így kell csinálni idehaza is, de akkor ki kell találni egy új képzési rendszert, ki kell dolgozni a tematikát hozzá, oktatókat kell képezni hozzá, a kiválasztott repülőgépeket ennek megfelelően kell kialakítani, stb…
Én nem hiszem repülés szakmai és költség szempontból egy önálló magyar képzési rendszer létrehozása lenne a leg hatékonyabb megoldás.
Szerintem az optimális továbbra is az NFTC lenne, de ha már született egy v.színű inkább politikai mint szakmai döntés akkor egy kész képzési rendszert kéne idehaza is implementálni.
Általában minden komolyabb kiképző gépeket gyártó cég kínál a gépeihez ilyen kiképzési rendszereket.
Szerintem az a fontos hogy:
- olyan gépeket vegyenek amik a szimpla kiképzés mellett ha úgy hozza a sors - harci bevetéseket is
repülhetnek (van bennük radar, önvédelmi rendszer, datalink, stb..)
- ne csak négy darabot vegyenek hanem legalább egy századra valót.

Erre a minimálprogramra a legolcsóbb a hat turboprop lenne. Inkább tankra költsük a pénzt!
 

blogen

Well-Known Member
2010. április 20.
10 460
9 245
113
Ha nem volt zsákutca akkor kérlek írd meg hány pilótát sikerült kiképezni Jak52-Alba-Mig29 vonalon?

Most viccelsz?...Olvass már csak egy kicsit vissza pls. Pontosan ezt írtam én is.

Szerény véleményem szerint az NFTC felmondása rossz döntés volt, de a döntés megszületett.
Most abból kell kiindulni hogy Mo.on lesz a képzés és ha már így döntöttek akkor jól kéne csinálni (nem úgy mint a 90-es évek végén próbálták)
A Zlin egy alap kiképző gép. Arra alkalmas hogy a jelöltek közül már a kezdeti fázisban kiszűrjék aki nem alkalmas pilótának vagy úgy általában a katonai pályára.
Ezt követően már csak a kiképzési rendszeren múlik hogy hány és milyen típust iktatsz be a Gripen előtt.
A katonai pilóták képzése a jelenleg nemzetközileg elfogadott standardok szerint több lépcsőben történik vagyis a nagy sebességű jet előtt van egy nehezebb, gyorsabb légcsavaros típus és egy könnyű jet. ezeket a rendszereket a gépekkel együtt készen lehet kapni a piacon.
Persze nem szentírás hogy ezt így kell csinálni idehaza is, de akkor ki kell találni egy új képzési rendszert, ki kell dolgozni a tematikát hozzá, oktatókat kell képezni hozzá, a kiválasztott repülőgépeket ennek megfelelően kell kialakítani, stb…
Én nem hiszem repülés szakmai és költség szempontból egy önálló magyar képzési rendszer létrehozása lenne a leg hatékonyabb megoldás.
Szerintem az optimális továbbra is az NFTC lenne, de ha már született egy v.színű inkább politikai mint szakmai döntés akkor egy kész képzési rendszert kéne idehaza is implementálni.
Általában minden komolyabb kiképző gépeket gyártó cég kínál a gépeihez ilyen kiképzési rendszereket.
Szerintem az a fontos hogy:
- olyan gépeket vegyenek amik a szimpla kiképzés mellett ha úgy hozza a sors - harci bevetéseket is
repülhetnek (van bennük radar, önvédelmi rendszer, datalink, stb..)
- ne csak négy darabot vegyenek hanem legalább egy századra valót.

Erre a minimálprogramra a legolcsóbb a hat turboprop lenne. Inkább tankra költsük a pénzt!
 

blogen

Well-Known Member
2010. április 20.
10 460
9 245
113
Ha nem volt zsákutca akkor kérlek írd meg hány pilótát sikerült kiképezni Jak52-Alba-Mig29 vonalon?

Most viccelsz?...Olvass már csak egy kicsit vissza pls. Pontosan ezt írtam én is.

Szerény véleményem szerint az NFTC felmondása rossz döntés volt, de a döntés megszületett.
Most abból kell kiindulni hogy Mo.on lesz a képzés és ha már így döntöttek akkor jól kéne csinálni (nem úgy mint a 90-es évek végén próbálták)
A Zlin egy alap kiképző gép. Arra alkalmas hogy a jelöltek közül már a kezdeti fázisban kiszűrjék aki nem alkalmas pilótának vagy úgy általában a katonai pályára.
Ezt követően már csak a kiképzési rendszeren múlik hogy hány és milyen típust iktatsz be a Gripen előtt.
A katonai pilóták képzése a jelenleg nemzetközileg elfogadott standardok szerint több lépcsőben történik vagyis a nagy sebességű jet előtt van egy nehezebb, gyorsabb légcsavaros típus és egy könnyű jet. ezeket a rendszereket a gépekkel együtt készen lehet kapni a piacon.
Persze nem szentírás hogy ezt így kell csinálni idehaza is, de akkor ki kell találni egy új képzési rendszert, ki kell dolgozni a tematikát hozzá, oktatókat kell képezni hozzá, a kiválasztott repülőgépeket ennek megfelelően kell kialakítani, stb…
Én nem hiszem repülés szakmai és költség szempontból egy önálló magyar képzési rendszer létrehozása lenne a leg hatékonyabb megoldás.
Szerintem az optimális továbbra is az NFTC lenne, de ha már született egy v.színű inkább politikai mint szakmai döntés akkor egy kész képzési rendszert kéne idehaza is implementálni.
Általában minden komolyabb kiképző gépeket gyártó cég kínál a gépeihez ilyen kiképzési rendszereket.
Szerintem az a fontos hogy:
- olyan gépeket vegyenek amik a szimpla kiképzés mellett ha úgy hozza a sors - harci bevetéseket is
repülhetnek (van bennük radar, önvédelmi rendszer, datalink, stb..)
- ne csak négy darabot vegyenek hanem legalább egy századra valót.

Erre a minimálprogramra a legolcsóbb a hat turboprop lenne. Inkább tankra költsük a pénzt!
 

ms07

Well-Known Member
2012. október 19.
2 314
1 777
113
Ha nem volt zsákutca akkor kérlek írd meg hány pilótát sikerült kiképezni Jak52-Alba-Mig29 vonalon?

Most viccelsz?...Olvass már csak egy kicsit vissza pls. Pontosan ezt írtam én is.

Szerény véleményem szerint az NFTC felmondása rossz döntés volt, de a döntés megszületett.
Most abból kell kiindulni hogy Mo.on lesz a képzés és ha már így döntöttek akkor jól kéne csinálni (nem úgy mint a 90-es évek végén próbálták)
A Zlin egy alap kiképző gép. Arra alkalmas hogy a jelöltek közül már a kezdeti fázisban kiszűrjék aki nem alkalmas pilótának vagy úgy általában a katonai pályára.
Ezt követően már csak a kiképzési rendszeren múlik hogy hány és milyen típust iktatsz be a Gripen előtt.
A katonai pilóták képzése a jelenleg nemzetközileg elfogadott standardok szerint több lépcsőben történik vagyis a nagy sebességű jet előtt van egy nehezebb, gyorsabb légcsavaros típus és egy könnyű jet. ezeket a rendszereket a gépekkel együtt készen lehet kapni a piacon.
Persze nem szentírás hogy ezt így kell csinálni idehaza is, de akkor ki kell találni egy új képzési rendszert, ki kell dolgozni a tematikát hozzá, oktatókat kell képezni hozzá, a kiválasztott repülőgépeket ennek megfelelően kell kialakítani, stb…
Én nem hiszem repülés szakmai és költség szempontból egy önálló magyar képzési rendszer létrehozása lenne a leg hatékonyabb megoldás.
Szerintem az optimális továbbra is az NFTC lenne, de ha már született egy v.színű inkább politikai mint szakmai döntés akkor egy kész képzési rendszert kéne idehaza is implementálni.
Általában minden komolyabb kiképző gépeket gyártó cég kínál a gépeihez ilyen kiképzési rendszereket.
Szerintem az a fontos hogy:
- olyan gépeket vegyenek amik a szimpla kiképzés mellett ha úgy hozza a sors - harci bevetéseket is
repülhetnek (van bennük radar, önvédelmi rendszer, datalink, stb..)
- ne csak négy darabot vegyenek hanem legalább egy századra valót.

Lehet, hogy rosszul értelmezhetően írtam, lényeg, hogy eddig úgy néz ki, turboproppal nem számolnak, hiába van kb mindenhol benne a képzési rendszerben. Ha már politikai döntés, nagyon nyomják a V4 összefogást, így meg lehetne csinâlni, de egyedül, pár géppel... Mondjuk ez az összefogâs is csak szâjkarate mâr évek óta
 
  • Tetszik
Reactions: endre

Terminator

Well-Known Member
2010. április 19.
14 371
18 000
113
Addig nem volt zsákutca amíg a MiG-29-re képeztek pilótákat, mivel ugyanaz a körskálás/metrikus műszer- és kijelzés-rendszere volt mindhárom típusnak. Attól kezdve lett zsákutca hogy a MiG-29-et kivonták a rendszerből, mert a hagyományos Albával nem lehetett a képernyős/HUD-os angolszász kijelzési rendszerű Gripenre előképezni a pilótákat, ekkor lépett be az ALCA-bérlés a csehektől a kanadai kiképzés mellé.



Az Albatrosok kivonása után évekig bérelt a MH egy ALCA gépet és oktatópilótát a csehektől Kecskemétre települve, lehet hogy azon repült a gyakorlat fenntartása érdekében.


Az Alca-t nem csak addig kellett bérelni, amíg olyan pilótákat küldtek Gripen átképzésre, akik nem egyből az NFTC-n végeztek, hanem volt már honvédségi pilóta múltja (MIG-21, MiG-29,Alba)? Mert szokni kellett nekik a képernyős/HUD-os/angol mértékegységes pilótafülkét? 2010 után is volt még Alca bérlés?

Hihetetlen, hogy mennyire nem emékszem már a 5-10 évvel ezelőtti dolgokra. Ez az információbőség átka o_O
 

blogen

Well-Known Member
2010. április 20.
10 460
9 245
113
Pzl-130 Orlik, nekünk ennyi kellene:

 

Terminator

Well-Known Member
2010. április 19.
14 371
18 000
113
Valami olyasmi elképzelés is van a magyar képzéssel kapcsolatban, hogy ha valami nem megy a pilótajelöltnek, akkor addig repültetik amíg meg nem tanulja. Ha már x időt és pénzt ráfordítottak a jelöltre, akkor az elbocsátása is veszteség. Nem úgy lenne mint az NFTC-n, hogy csak egy ismétlési/pótvizsga lehetőség van és viszlát.
 

misinator

Well-Known Member
2011. október 5.
3 068
3 308
113
Minden működő rendszerben kell tartalékot is képezni, főleg igaz ez egy olyan rendszerre, ahol egy önállóan gépre ültethető pilóta kiképzése min 5-6 évig is eltart. Ha nincs tartalék, elég egy olyan katapultálás ami után nem ülhet többé a pilóta a Gripenbe (lásd a kecskeméti kényszerleszállás és katapultálás következményéit), és hosszú évekig pilóta-hiányra lenne ítélve a légierő. Ráadásul pilóta-fogyás nemcsak katapultálás miatt lehetséges, elég egy kissé durvábbra sikerült manőver túl nagy G-túlterheléssel, egy földi baleset, komolyabb betegség, az éves orvosin kimutatott egészségügyi probléma (pl. bizonyos határon túli látásromlás), vagy egyszerűen leszerel a pilóta és elmegy a polgári repülésbe sokkal jobb pénzért, és alig néhány hónap alatt a légierő elveszítheti akár a pilótaállományának 20-40%át!! Folyamatosan képzésben lévő tartalékok nélkül ezek megoldhatatlan helyzetet jelentenének.

Ezt elmondhatnád a főnökeimnek is az egészségügy logisztikájában...:confused:
(Én már próbáltam, de addig nem fogják megérteni, amíg a háromból egyszerre két ember nem fog táppénzre kerülni)
 
  • Tetszik
Reactions: endre

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 080
14 992
113
Valami olyasmi elképzelés is van a magyar képzéssel kapcsolatban, hogy ha valami nem megy a pilótajelöltnek, akkor addig repültetik amíg meg nem tanulja. Ha már x időt és pénzt ráfordítottak a jelöltre, akkor az elbocsátása is veszteség. Nem úgy lenne mint az NFTC-n, hogy csak egy ismétlési/pótvizsga lehetőség van és viszlát.
Ha van is ilyen elképzelés, akkor az csak azon alapulhat, hogy bárki bármire alkalmas, csak elég sokat kell vele gyakoroltatni! Szerinted igaz ez?!! Mert szerintem kizárt, különben nem lennének előírt minimum-követelmények sehol semmihez, mondván: "előbb-utóbb majd úgyis megtanulja..." Szóval ha ezt erőltetik akkor előbb-utóbb életveszélyesbe fordulhat a dolog, csak a mikor a kérdéses. A másik, lehet hogy néhány pilóta-inasnál ez beválik, de a többségnél valószínűleg sokkal többe kerülhet mint a tényleg valóban alkalmas embereket kiképezni ...
 
  • Tetszik
Reactions: molnibalage

Terminator

Well-Known Member
2010. április 19.
14 371
18 000
113
Ha van is ilyen elképzelés, akkor az csak azon alapulhat, hogy bárki bármire alkalmas, csak elég sokat kell vele gyakoroltatni! Szerinted igaz ez?!! Mert szerintem kizárt, különben nem lennének előírt minimum-követelmények sehol semmihez, mondván: "előbb-utóbb majd úgyis megtanulja..." Szóval ha ezt erőltetik akkor előbb-utóbb életveszélyesbe fordulhat a dolog, csak a mikor a kérdéses. A másik, lehet hogy néhány pilóta-inasnál ez beválik, de a többségnél valószínűleg sokkal többe kerülhet mint a tényleg valóban alkalmas embereket kiképezni ...

Nyilván csak olyanoknak adnának így újabb esélyt, akiben látják hogy képes és alkalmas is rá, csak valami valamiért nem sikerül jól neki. De lehet hogy félreértettem. Ezt is az NFTC rugalmatlanságával kapcsolatban mondták, még az új hazai képzés tervezése során.


http://rtl.hu/rtlklub/hirek/hatter/cikkek/105331

"'Tóth Máté hadnagy: Minket úgy küldtek ki, hogy 3 vadászpilóta kell és egy helikopteres. És hát mindenki vadászpilóta szeretett volna lenni, én is, helikopterrel nem is repültem előtte.... És hát nekem volt egy rontott vizsgám, négyből egy nem sikerült elsőre, és utána már hiába igyekeztem, nem tudtam a többieket behozni, ott másképp számolják a dolgokat."



Találtam még 1-2 régi írást az NFTC-ről:

2005

http://rtl.hu/rtlklub/hirek/hatter/cikkek/105331

"A Honvédelmi Minisztérium annyit árult csak el, hogy milliárdos tétel a program évente, és hogy mégis olcsóbb így, Kanadában képezni őket, mint itthon lenne.
'Ha a számokat megnézzük, azt, hogy éves szinten 5-8 pilótára van szüksége a légierőnek, és ehhez fent kéne tartani egy külön légibázist, ahol többfajta kiképzőgéppel kellene rendelkezni. Az üzembetartása is költség, akkor ez több százmillárdos költség éves szinten, amelyet nem lehet összevetni azzal az összeggel, amivel ezt külföldön kiképezni tudjuk, arról nem is beszélve, hogy olyan eljárásmódokat tanulnak meg a kanadai kiképzőközpontban, ami Nato-módszer, ezután úgy érkeznek haza a fiatal pilóták, hogy Nato-kötelékbe is tudjanak feladatokat végrehajtani később' – mondta Bocskai István, a Honvédelmi Minisztérium kommunikációs igazgatója."


2005-ben már azt írták, hogy "Az NFTC programban 17 éven át évi 7-8 pilótát képeznek – legalábbis az eredeti, 2002-ben megkötött államközi megállapodás ezt tartalmazta. Mára már kiderült: ez sok lesz. Nem kell ennyi."



"A 17 évre kötött szerződés évente 7 fő repülőgép-vezető képzésére ad lehetőséget, amely a légierő igényei szerint bizonyos keretek között rugalmasan változtatható."

http://old.biztonsagpolitika.hu/?id=16&aid=1086&title=valaszut-elott-a-magyar-legiero#_ftn1


Kíváncsi lennék rá, hogy melyek voltak ezek a keretek:
 
  • Tetszik
Reactions: endre and arcas

antigonosz

Well-Known Member
2013. június 30.
20 590
17 650
113
De az NFTC nem " hüúdefaszák vagyunk, viktorakirály nemzeti" és nincs belőle zsebpénz bizonyos embereknek...
Igen, plusz egy halom ezredesnek,tábornoknak fizetett hely, pozíció miután nyugdíjas lett. Elég megnézni a rendőr iskolákat, mindet valami parkolópályára tett, vagy nyugdíjas tiszt vezeti.
 
  • Tetszik
Reactions: endre

antigonosz

Well-Known Member
2013. június 30.
20 590
17 650
113
Valami olyasmi elképzelés is van a magyar képzéssel kapcsolatban, hogy ha valami nem megy a pilótajelöltnek, akkor addig repültetik amíg meg nem tanulja. Ha már x időt és pénzt ráfordítottak a jelöltre, akkor az elbocsátása is veszteség. Nem úgy lenne mint az NFTC-n, hogy csak egy ismétlési/pótvizsga lehetőség van és viszlát.
Erről az jutott eszembe hogy ez így kiváló lehetőség a csokosoknak,valakik fiának, sógor koma jobaratnak, hogyha meg hülye is az a gyerek majd csak tiszt urat meg pilotat nevelnek belőle mert már a nagypapa is laktanyaparancsnok volt a nephadseregben.
 

senki

Active Member
2018. július 27.
249
134
43
Igen, plusz egy halom ezredesnek,tábornoknak fizetett hely, pozíció miután nyugdíjas lett. Elég megnézni a rendőr iskolákat, mindet valami parkolópályára tett, vagy nyugdíjas tiszt vezeti.
Boxsánat, de nem értek veled egyet. Ezek frázisok, én nem tudok ilyen tisztekről, de ha felsorolnád, hogy kik és milyen beosztásban vannak felnyílna a szemem.
 

rudi

Well-Known Member
2015. november 30.
5 481
10 657
113
Valami olyasmi elképzelés is van a magyar képzéssel kapcsolatban, hogy ha valami nem megy a pilótajelöltnek, akkor addig repültetik amíg meg nem tanulja...
Ennek nem sok értelme lenne…
Különösen nem a kiképzés elején ahol bizonyos készségek meglétét keresik a növendékekben.
Ha ezek a készségek nincsenek meg akkor felesleges tovább erőltetni…(értsd: ha valakinek bot füle van kár erőltetni a zenei karriert)

Ha meg valakit protekciós alapon hiányzó készségei ellenére tovább engednek akkor jó kitolnak a sráccal, mert komoly veszélynek teszik ki (sajnos láttam már ilyesmit…:().