Airbus A400M Atlas

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.

laca

Active Member
2013. november 6.
269
248
43
Miért használják ezt a "propelleres" megoldást... mik az előnyei meg a hátrányai?
A magic által mondottakon felül, szerintem nem elhanyagolható szempont a működési gazdaságosság sem. Nem túl magas szubszónikus sebességtartományban jóval gazdaságosabban üzemelnek a turboprop gépek és ezt próbálják még javítani a propfan fejlesztésekkel lásd pl. AN-70. Ahogy sűrítik a propellereket és "ívelik" a formáját, a turboprop egyre inkább propfan jellegű lesz.
http://en.wikipedia.org/wiki/Propfan
A hátrányok: bonyolultabb a propeller kialakítása, kiegyensúlyozása, karbantartása és nagyobb a zaj.
A rendszeres "postajárat" C-130-ast sokszor még bent a lakásban is hallom :).
 

gacsat

Well-Known Member
2010. augusztus 2.
10 635
3 525
113
Így a gép le tud szállni talán még egy kellően kemény talajú mezőre is de alig előkészített szükségrepterekre mindenképp.
A hagyományos sugárhajtómű a beszívott törmeléktől pláne kisebb kövektől jó eséllyel elhalálozna.

Hát, az Il76os fő erőssége a bárhol való leszállás.
 

pela3

Well-Known Member
2013. október 17.
1 368
204
63
http://www.flightradar24.com/AIB5C4/2cc5544

2/2 egy időben repül. :D

Ezek a problémás törökök.. :)))
 

GrGLy

Well-Known Pofa
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2011. június 6.
2 392
70
48
De más nagy katonai szállítógépeknél ez nem volt szempont? Azoknál hagyományos sugárhajtóműveket használnak. Van különbség fogyasztásban vagy tolóerő / tömeg arányban?

Attól függ, mit értesz katonai gép alatt. Azokon belül is van sima szállító, meg taktikai szállító, a taktikai szállító meg tipikusan az a gép, amely egy jobban meggereblyézett mezőn is képes üzemelni (főleg, ha STOL) :)

Egyébként meg:

http://www.youtube.com/watch?v=SnS-C_oyEd0

:)
 

marton

Well-Known Member
2013. április 16.
1 039
713
113
Pár hóapja szó volt arról, hogy a Luftwaffe telepítene Pápára A-400-ast a saját állományából. Van arról valami hír/változás, vagy csak akkor volt róla szó és azóta csend?
 

warrior

Member
2014. február 25.
170
3
18
gacsatnak!
Az Il-76 sőt a C-17 is képes szükségreptereken leszállni, de az igazán rossz minőségű "reptereken" /pl. mezőn/ való leszállás inkább a propelleres gépek "erőssége".

Amúgy az A400M típusismertetőjét olvasva nem jósolok nagy jövőt az "Atlasnak". Hisz a fejlesztő országokon kívül ki fog megvásárolni egy méregdrága, hibáktól hemzsegő gépet...
 

GrGLy

Well-Known Pofa
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2011. június 6.
2 392
70
48
Erre a cikk nem tér ki. De gondolom a törökök okkal tagadták meg az átvételt...

Lehetnek annak vastagon politikai okai is. Nem igazán tudok róla, hogy komolyabb problémák lennének a gépekkel, mondjuk annyira nem is néztem utána, szóval akár még igaz is lehet.
 

warrior

Member
2014. február 25.
170
3
18
Szerintem politikai okok esetén visszamondanák a rendelést, és nem engednék be a gépet /pedig Törökországban folyt a tesztelés/. A nem vesszük át című játékkal elsősorban az Airbust szivatják, bár - igazad van - áttételesen a fejlesztő országokat is...
 

arbalest

Well-Known Member
2011. január 11.
5 489
7 637
113
Mint a cikk is írta, ugyanilyen gépeket a franciák már vettek át, sőt Maliban már be is vetették őket.
 

antigonosz

Well-Known Member
2013. június 30.
21 379
20 820
113
Nem hiszem hogy a francik reklamálnának nagyon a félig meddig hazai gyártású A400 ellen. De a törökök be is tarthatnak politikailag. Van is miért nekik. Az airbusnál meg gondolom nem örülnek most, ha nem jön be a dolog munkahelyek szűnnek meg és nincs profit sem.
 

Terminator

Well-Known Member
2010. április 19.
16 925
24 555
113
Ha rosszindulatú akarok lenni, akkor lehet hogy a franciák valamilyen politikai nyomás hatására vették át a gépeket és vannak velük problémák.

Ha kevésbé vagyok rosszindulatú, akkor csak kisebb hibák vannak a géppel, de a törökök szigorúan vették az kisebb eltéréseket, hiányosságokat.

Esetleg olyan lehet, mint a csehek esete a C295-tel.
 

arbalest

Well-Known Member
2011. január 11.
5 489
7 637
113
Azért az alapján, hogy kvázi háborús övezetbe küldték a gépet, nagy probléma nem lehet vele.
 

marton

Well-Known Member
2013. április 16.
1 039
713
113
Alfa74.
Nem tudom kifejteni, a M1 híradójában volt amikor valamit tavaly átadtak Pápán, ott volt a Luftwaffétől valaki és ezt is bemondták. valamelyik topikban talán pár hsz. volt is róla,, talán a "Magyar haderő lehets..."
 

Terminator

Well-Known Member
2010. április 19.
16 925
24 555
113
Alfa74.
Nem tudom kifejteni, a M1 híradójában volt amikor valamit tavaly átadtak Pápán, ott volt a Luftwaffétől valaki és ezt is bemondták. valamelyik topikban talán pár hsz. volt is róla,, talán a "Magyar haderő lehets..."

A Luftwaffe idén kapja meg az első A400M-jét. Még évek kérdése mire idetelepítik, ha ide akarják telepíteni.
 

warrior

Member
2014. február 25.
170
3
18
Igaz, a Mali kalandot figyelembe véve nagy gond nem lehet a géppel...
Az már más kérdés, hogy a franciáknak - mint fejlesztő országnak - még roncsként is át kell venniük a gépet. Ellenkező esetben saját maguk alatt vágnák a fát...
A törökök persze a "hamutartó hiánya miatt" is balhézhatnak...!