1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

Airbus A400M Atlas

Diskurzus a(z) 'Szállító- és légi utántöltő repülőgépek' témában - GrGLy által indítva @ 2013. január 6..

  1. laca

    laca Active Member

    A magic által mondottakon felül, szerintem nem elhanyagolható szempont a működési gazdaságosság sem. Nem túl magas szubszónikus sebességtartományban jóval gazdaságosabban üzemelnek a turboprop gépek és ezt próbálják még javítani a propfan fejlesztésekkel lásd pl. AN-70. Ahogy sűrítik a propellereket és "ívelik" a formáját, a turboprop egyre inkább propfan jellegű lesz.
    http://en.wikipedia.org/wiki/Propfan
    A hátrányok: bonyolultabb a propeller kialakítása, kiegyensúlyozása, karbantartása és nagyobb a zaj.
    A rendszeres "postajárat" C-130-ast sokszor még bent a lakásban is hallom :).
     
  2. gacsat

    gacsat Well-Known Member

    Hát, az Il76os fő erőssége a bárhol való leszállás.
     
  3. gacsat

    gacsat Well-Known Member

    Mekkora égés. Höhö.
     
  4. pela3

    pela3 Well-Known Member

    http://www.flightradar24.com/AIB06MZ/2cc4dd8

    :)
     
  5. pela3

    pela3 Well-Known Member

    http://www.flightradar24.com/AIB5C4/2cc5544

    2/2 egy időben repül. :D

    Ezek a problémás törökök.. :)))
     
  6. GrGLy

    GrGLy Active Member Szerkesztőségi tag Moderátor

    Attól függ, mit értesz katonai gép alatt. Azokon belül is van sima szállító, meg taktikai szállító, a taktikai szállító meg tipikusan az a gép, amely egy jobban meggereblyézett mezőn is képes üzemelni (főleg, ha STOL) :)

    Egyébként meg:

    http://www.youtube.com/watch?v=SnS-C_oyEd0

    :)
     
  7. marton

    marton Well-Known Member

    Pár hóapja szó volt arról, hogy a Luftwaffe telepítene Pápára A-400-ast a saját állományából. Van arról valami hír/változás, vagy csak akkor volt róla szó és azóta csend?
     
  8. alfa74

    alfa74 Active Member

    Na ezt még nem hallottam. Kifejtenéd?
     
  9. warrior

    warrior New Member

    gacsatnak!
    Az Il-76 sőt a C-17 is képes szükségreptereken leszállni, de az igazán rossz minőségű "reptereken" /pl. mezőn/ való leszállás inkább a propelleres gépek "erőssége".

    Amúgy az A400M típusismertetőjét olvasva nem jósolok nagy jövőt az "Atlasnak". Hisz a fejlesztő országokon kívül ki fog megvásárolni egy méregdrága, hibáktól hemzsegő gépet...
     
  10. GrGLy

    GrGLy Active Member Szerkesztőségi tag Moderátor

    Milyen hibák?
     
  11. warrior

    warrior New Member

    Erre a cikk nem tér ki. De gondolom a törökök okkal tagadták meg az átvételt...
     
  12. GrGLy

    GrGLy Active Member Szerkesztőségi tag Moderátor

    Lehetnek annak vastagon politikai okai is. Nem igazán tudok róla, hogy komolyabb problémák lennének a gépekkel, mondjuk annyira nem is néztem utána, szóval akár még igaz is lehet.
     
  13. warrior

    warrior New Member

    Szerintem politikai okok esetén visszamondanák a rendelést, és nem engednék be a gépet /pedig Törökországban folyt a tesztelés/. A nem vesszük át című játékkal elsősorban az Airbust szivatják, bár - igazad van - áttételesen a fejlesztő országokat is...
     
  14. arbalest

    arbalest Well-Known Member

    Mint a cikk is írta, ugyanilyen gépeket a franciák már vettek át, sőt Maliban már be is vetették őket.
     
  15. antigonosz

    antigonosz Well-Known Member

    Nem hiszem hogy a francik reklamálnának nagyon a félig meddig hazai gyártású A400 ellen. De a törökök be is tarthatnak politikailag. Van is miért nekik. Az airbusnál meg gondolom nem örülnek most, ha nem jön be a dolog munkahelyek szűnnek meg és nincs profit sem.
     
  16. Terminator

    Terminator Well-Known Member

    Ha rosszindulatú akarok lenni, akkor lehet hogy a franciák valamilyen politikai nyomás hatására vették át a gépeket és vannak velük problémák.

    Ha kevésbé vagyok rosszindulatú, akkor csak kisebb hibák vannak a géppel, de a törökök szigorúan vették az kisebb eltéréseket, hiányosságokat.

    Esetleg olyan lehet, mint a csehek esete a C295-tel.
     
  17. arbalest

    arbalest Well-Known Member

    Azért az alapján, hogy kvázi háborús övezetbe küldték a gépet, nagy probléma nem lehet vele.
     
  18. marton

    marton Well-Known Member

    Alfa74.
    Nem tudom kifejteni, a M1 híradójában volt amikor valamit tavaly átadtak Pápán, ott volt a Luftwaffétől valaki és ezt is bemondták. valamelyik topikban talán pár hsz. volt is róla,, talán a "Magyar haderő lehets..."
     
  19. Terminator

    Terminator Well-Known Member

    A Luftwaffe idén kapja meg az első A400M-jét. Még évek kérdése mire idetelepítik, ha ide akarják telepíteni.
     
  20. warrior

    warrior New Member

    Igaz, a Mali kalandot figyelembe véve nagy gond nem lehet a géppel...
    Az már más kérdés, hogy a franciáknak - mint fejlesztő országnak - még roncsként is át kell venniük a gépet. Ellenkező esetben saját maguk alatt vágnák a fát...
    A törökök persze a "hamutartó hiánya miatt" is balhézhatnak...!
     

Ezen oldal megosztása