Azok meg broke, semmire nincs penzuk, a fejlesztesek szinte mind allnak.
Kína megvenné az egészet, csak hát ennek van némi akadálya:
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Azok meg broke, semmire nincs penzuk, a fejlesztesek szinte mind allnak.
Kína megvenné az egészet, csak hát ennek van némi akadálya:
Például ebben az esetben, pont nem.
Kína megvenné az egészet, csak hát ennek van némi akadálya:
Emlékeztetőül: még 2016-ban a kínai befektetők megszerezték a Motor Sics vállalati jogait, de a mai napig nem tudják teljes mértékben érvényesíteni tulajdonosi jogaikat, mivel a kormányzati szervek blokkolták a vállalkozás tevékenységét amerikai utasítás alapján. DE betelt a pohár. A kínaiak 3,5 milliárd USD kártérítést követelnek azukrán államtól .
Vagy ha nem tudnak megfelelő teljesítményű hajtóművet gyártani...A legújabb hírek szerint a leendő órásgép, az An-124-est váltani szándékozó "Elefánt" jellege, hajtóműveinek száma, mérete, feladatköre, kapacitása még mindig nincs eldöntve, dolgoznak rajta. Könnyen lehet, hogy a Ruszlán orosz váltótípusa valami kisebb és nem pedig nagyobb gép lesz, ha erre lesz igény.
Vagy ha nem tudnak megfelelő teljesítményű hajtóművet gyártani...
Civilben sürgős, mert a Volga-Dnepr Ruslan gépei már 1 ideje a földön vesztegelnek, melyeket nem tudsz Iljusinnal pótolni. Hogy az orosz haderő Ruslanjai közül hány lehet üzemképes, azt csak a jó Isten tudja... - de azokat sem fogod Iljusinokkal pótolni...!!!Fejlesztik a PD-35 hajtómüvet. Egyébként nem olyan sürgős most az Elefant mivel jelenleg 2 katonai szállítógép program is fut. Az Il-76MD-96A és az Il-112V. Ezenkívül a polgári MSz-21-300/310, Il-114-300 és SSJ100-modernizáció. Ez összesen 5 program.
.Fejlesztik a PD-35 hajtómüvet. Egyébként nem olyan sürgős most az Elefant mivel jelenleg 2 katonai szállítógép program is fut. Az Il-76MD-96A és az Il-112V. Ezenkívül a polgári MSz-21-300/310, Il-114-300 és SSJ100-modernizáció. Ez összesen 5 program.
+ felmerült az IL-96os kéthajtóművesítése is.A lelassult fejlesztésű PD-14-es után/közben a PD-35 emlegetése sokáig csak “nedves álomnak” és “oroszos nagyotmondásnak” tűnt, de mára már kiderült, hogy nagyon is komoly a projekt. Mikor ugyanis a PD-14-est bejelentették, úgy tűnt, váratlanul megszaladt az oroszok képzelőereje és rögvest rávágták, hogy amúgy dolgoznak a Pratt&Whitney PW1000G geared fan és az angol Rolls Royce Ultrafan hajtómű orosz változatán, a PD-18-on, az ukrán D-136-os orosz változatán, a PD-12V-n, amit a Mi-26-osokba szánnak, a PD-24-esen és a család legnagyobbján, a PD-35-ösön is.
Hát persze, mondta erre a Nyugat.
Azóta kiderült, hogy a geared fan PD-18-as talán valóban túlzás lehetett, hiszen ez a P&W-nek is nagyon sok fejtörést okozott és okoz még most is (az oroszok amúgy jól ismerik, mert az MSz-21-esekben ezek dolgoznak egyelőre), a Rolls Royce az Ultrafan-jához a német Liebherr-el kooperál, tehát még nekik is kihívás (a GE meg egyszerűen nem is foglalkozik ezzel a technológiával).
Ezzel szemben viszont a PD-14 halad, a PD-24 egyelőre hátrébb szorult a fontossági sorrendben, hiszen nem épül számára célprojekt, amit hajthatna. A PD-12V felhasználási területe fix, a többi csak pénz és idő kérdése (amúgy ezzel a Szolovjovhoz visszakerülne az óriáshelikopterek hajtóműgyártása, hiszen a Mi-26-os ukrán Lotarjev D-136-osa előtt a Mi-6/10/12 gépekben a Szolovjov D-20V hajtóművei dolgoztak. Az Aviadvigatyel pedig a Perm-i Szolovjov gyár maga).
Hanem a PD-35-ös az a PD-14-es talán legkisebb technológiai rizikóval készülő amolyan felskálázása lenne. Ennek a 350kN-os tolóerő kategóriának megvan az az előnye, hogy egyszerre jó a kéthajtóműves nagy utasszállítóknak, mint amilyenek méretre az A330, B787, vagy újabban az A350, illetve négyhajtóműves kivitelben lehetne rájuk alapozni egy “Ruszlan-verő” óriás teherszállítót, ami az An-124-eseknél nagyobb, de az An-225-ösnél valamivel kisebb, de mindenképpen olcsóbban és egyszerűbben üzemeltethető.
Továbbá, ha kiszámoljuk, a 2x 350kN az kb a C-17-es rövid fel- és leszállási úthosszú, az Il-76-os és az An-124-es (A400M és C-5M Super Galaxy) közé eső négyhajtóműves gép tolóereje is. Az Il-76MD-90 ugyanis 4x 140 kN-al, míg a C-17-es 4x 180kN-l operál. A japán Kawasaki C-2 gép 2x 270kN tolóereje kb az alap Il-76-os szállítási teljesítményével rokon.
Tehát a PD-35-ös, mint projekt, egyszerre lenne képes lefedni egy jövőbeni “Szuper Ruszlan”, egy lehetséges, kéthajtóműves orosz C-17-es és egy orosz B787/A350-es igényeit is.
Ezért is emlegetik egyre sűrűbben ezt a programot.
Igen, volt ilyen ábránd, de azóta nagy hallgatás van róla. Gondolom a költségek /hajtóműfejlesztés + szárnycsere/ kijózanították őket...+ felmerült az IL-96os kéthajtóművesítése is.
Nem átépítésről volt szó, hanem új sorozatról. Szerintem a PD-14 után a 35ös már gyorsan menni fog.Igen, volt ilyen ábránd, de azóta nagy hallgatás van róla. Gondolom a költségek /hajtóműfejlesztés + szárnycsere/ kijózanították őket...
Akkor is új szárnyat kell tervezni, ami nem két rubel lesz, sőt a PD-35-ből is különböző változatokat kell majd gyártani /pl. a CFM-LEAP-1-nek is 3 különböző változata van/...Nem átépítésről volt szó, hanem új sorozatról. Szerintem a PD-14 után a 35ös már gyorsan menni fog.
Igen azok is kapnak majd PD-35 hajtómüvet az Elafant és a CR929 mellett. A PD-35 repülési tesztjei 2025-re vannak betervezve. Az új hajtómü egyes elemeit már tesztelik+ felmerült az IL-96os kéthajtóművesítése is.
Hát persze. Nem csak szárnyat, az egész gépet újra kell tervezni. Pl főfutóműből is egyel több van rajta, mint feltétlenül kéne.Akkor is új szárnyat kell tervezni, ami nem két rubel lesz, sőt a PD-35-ből is különböző változatokat kell majd gyártani /pl. a CFM-LEAP-1-nek is 3 különböző változata van/...
Tegnap 6 Ruszlan szállt fel egyszerre, ami először történt meg Oo történetében.