An-124 Ruslan / An-124 Condor (Antonov)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

enzo

Well-Known Member
2014. augusztus 4.
14 446
36 488
113
Azok meg broke, semmire nincs penzuk, a fejlesztesek szinte mind allnak.

Kína megvenné az egészet, csak hát ennek van némi akadálya:

6a6cda8c0700e85ae7f0e1e17c695e618d168462a9fe77cd2119cfc4b5cb4e54.jpg
 
  • Tetszik
Reactions: ghostrider

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
48 578
85 083
113
Kína megvenné az egészet, csak hát ennek van némi akadálya:

6a6cda8c0700e85ae7f0e1e17c695e618d168462a9fe77cd2119cfc4b5cb4e54.jpg

Emlékeztetőül: még 2016-ban a kínai befektetők megszerezték a Motor Sics vállalati jogait, de a mai napig nem tudják teljes mértékben érvényesíteni tulajdonosi jogaikat, mivel a kormányzati szervek blokkolták a vállalkozás tevékenységét amerikai utasítás alapján. DE betelt a pohár. A kínaiak 3,5 milliárd USD kártérítést követelnek azukrán államtól .
 
K

kamm

Guest
Igen, ahogy mostanaban sokszor, sok helyen mar pedzegettem, az ukranok teljesen lehetetlen helyzetbe kormanyoztak magukat.
Az oroszok, akiktol az egesz gazdasaguk fuggott, nemhogy elfoglalta a Krimet toluk, de azota is hadban allo fel (!) es emiatt az ukranok a minimalisan megtermelt GDP-t is fegyverekre kenytelenek kolteni, amiben meg ugye az amerikaiakra szorulnak, mas nem ad nekik "hitelbe" (=segelykent, ami az amerikai hadiipar zsebebe megy) fegyvert. Viszont a mindent elrohasztott, rendszerszintu korrupcio es a keleti konstans haborus helyzet miatt sem az europaiak, sem az amerikai hajlandoak szanalni es feltokesiteni oket, de az amerikai befolyas miatt senki mas meg szoba sem johet. Ja es biztos, ami biztos, gyorsan osszevesztek a nyugati szokszedokkal is (velunk, lengyelekkel), igy mar biztos, hogy jo darabig a NATOhoz sem lehet kozeledniuk.
Mondom, ha nem lesz gyokeres valtozas a korrupcioban, akkor 10-15 ev es eltunik az orszag...

Kína megvenné az egészet, csak hát ennek van némi akadálya:

6a6cda8c0700e85ae7f0e1e17c695e618d168462a9fe77cd2119cfc4b5cb4e54.jpg
Emlékeztetőül: még 2016-ban a kínai befektetők megszerezték a Motor Sics vállalati jogait, de a mai napig nem tudják teljes mértékben érvényesíteni tulajdonosi jogaikat, mivel a kormányzati szervek blokkolták a vállalkozás tevékenységét amerikai utasítás alapján. DE betelt a pohár. A kínaiak 3,5 milliárd USD kártérítést követelnek azukrán államtól .
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 757
66 587
113
A legújabb hírek szerint a leendő órásgép, az An-124-est váltani szándékozó "Elefánt" jellege, hajtóműveinek száma, mérete, feladatköre, kapacitása még mindig nincs eldöntve, dolgoznak rajta. Könnyen lehet, hogy a Ruszlan orosz váltótípusa valami kisebb és nem pedig nagyobb gép lesz, ha erre lesz igény.
 

formosa1

Well-Known Member
2016. augusztus 30.
1 575
978
113
A legújabb hírek szerint a leendő órásgép, az An-124-est váltani szándékozó "Elefánt" jellege, hajtóműveinek száma, mérete, feladatköre, kapacitása még mindig nincs eldöntve, dolgoznak rajta. Könnyen lehet, hogy a Ruszlán orosz váltótípusa valami kisebb és nem pedig nagyobb gép lesz, ha erre lesz igény.
Vagy ha nem tudnak megfelelő teljesítményű hajtóművet gyártani... :)
 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
48 578
85 083
113
Vagy ha nem tudnak megfelelő teljesítményű hajtóművet gyártani... :)

Fejlesztik a PD-35 hajtómüvet. Egyébként nem olyan sürgős most az Elefant mivel jelenleg 2 katonai szállítógép program is fut. Az Il-76MD-96A és az Il-112V. Ezenkívül a polgári MSz-21-300/310, Il-114-300 és SSJ100-modernizáció. Ez összesen 5 program.
 

formosa1

Well-Known Member
2016. augusztus 30.
1 575
978
113
Fejlesztik a PD-35 hajtómüvet. Egyébként nem olyan sürgős most az Elefant mivel jelenleg 2 katonai szállítógép program is fut. Az Il-76MD-96A és az Il-112V. Ezenkívül a polgári MSz-21-300/310, Il-114-300 és SSJ100-modernizáció. Ez összesen 5 program.
Civilben sürgős, mert a Volga-Dnepr Ruslan gépei már 1 ideje a földön vesztegelnek, melyeket nem tudsz Iljusinnal pótolni. Hogy az orosz haderő Ruslanjai közül hány lehet üzemképes, azt csak a jó Isten tudja... - de azokat sem fogod Iljusinokkal pótolni...!!!
 
  • Tetszik
Reactions: Cifu

Capslock27

Well-Known Member
2017. október 30.
2 613
6 083
113
Fejlesztik a PD-35 hajtómüvet. Egyébként nem olyan sürgős most az Elefant mivel jelenleg 2 katonai szállítógép program is fut. Az Il-76MD-96A és az Il-112V. Ezenkívül a polgári MSz-21-300/310, Il-114-300 és SSJ100-modernizáció. Ez összesen 5 program.
.
.
Itt off, de szerinted az SSJ100 Superjettől mit remélnek.....? Mármint piaci alapon.
 
  • Tetszik
Reactions: borisz

gacsat

Well-Known Member
2010. augusztus 2.
16 678
14 641
113
A lelassult fejlesztésű PD-14-es után/közben a PD-35 emlegetése sokáig csak “nedves álomnak” és “oroszos nagyotmondásnak” tűnt, de mára már kiderült, hogy nagyon is komoly a projekt. Mikor ugyanis a PD-14-est bejelentették, úgy tűnt, váratlanul megszaladt az oroszok képzelőereje és rögvest rávágták, hogy amúgy dolgoznak a Pratt&Whitney PW1000G geared fan és az angol Rolls Royce Ultrafan hajtómű orosz változatán, a PD-18-on, az ukrán D-136-os orosz változatán, a PD-12V-n, amit a Mi-26-osokba szánnak, a PD-24-esen és a család legnagyobbján, a PD-35-ösön is.
Hát persze, mondta erre a Nyugat.
Azóta kiderült, hogy a geared fan PD-18-as talán valóban túlzás lehetett, hiszen ez a P&W-nek is nagyon sok fejtörést okozott és okoz még most is (az oroszok amúgy jól ismerik, mert az MSz-21-esekben ezek dolgoznak egyelőre), a Rolls Royce az Ultrafan-jához a német Liebherr-el kooperál, tehát még nekik is kihívás (a GE meg egyszerűen nem is foglalkozik ezzel a technológiával).

Ezzel szemben viszont a PD-14 halad, a PD-24 egyelőre hátrébb szorult a fontossági sorrendben, hiszen nem épül számára célprojekt, amit hajthatna. A PD-12V felhasználási területe fix, a többi csak pénz és idő kérdése (amúgy ezzel a Szolovjovhoz visszakerülne az óriáshelikopterek hajtóműgyártása, hiszen a Mi-26-os ukrán Lotarjev D-136-osa előtt a Mi-6/10/12 gépekben a Szolovjov D-20V hajtóművei dolgoztak. Az Aviadvigatyel pedig a Perm-i Szolovjov gyár maga).

Hanem a PD-35-ös az a PD-14-es talán legkisebb technológiai rizikóval készülő amolyan felskálázása lenne. Ennek a 350kN-os tolóerő kategóriának megvan az az előnye, hogy egyszerre jó a kéthajtóműves nagy utasszállítóknak, mint amilyenek méretre az A330, B787, vagy újabban az A350, illetve négyhajtóműves kivitelben lehetne rájuk alapozni egy “Ruszlan-verő” óriás teherszállítót, ami az An-124-eseknél nagyobb, de az An-225-ösnél valamivel kisebb, de mindenképpen olcsóbban és egyszerűbben üzemeltethető.
Továbbá, ha kiszámoljuk, a 2x 350kN az kb a C-17-es rövid fel- és leszállási úthosszú, az Il-76-os és az An-124-es (A400M és C-5M Super Galaxy) közé eső négyhajtóműves gép tolóereje is. Az Il-76MD-90 ugyanis 4x 140 kN-al, míg a C-17-es 4x 180kN-l operál. A japán Kawasaki C-2 gép 2x 270kN tolóereje kb az alap Il-76-os szállítási teljesítményével rokon.

Tehát a PD-35-ös, mint projekt, egyszerre lenne képes lefedni egy jövőbeni “Szuper Ruszlan”, egy lehetséges, kéthajtóműves orosz C-17-es és egy orosz B787/A350-es igényeit is.
Ezért is emlegetik egyre sűrűbben ezt a programot.
+ felmerült az IL-96os kéthajtóművesítése is.
 

gacsat

Well-Known Member
2010. augusztus 2.
16 678
14 641
113
Igen, volt ilyen ábránd, de azóta nagy hallgatás van róla. Gondolom a költségek /hajtóműfejlesztés + szárnycsere/ kijózanították őket... :)
Nem átépítésről volt szó, hanem új sorozatról. Szerintem a PD-14 után a 35ös már gyorsan menni fog.
 

formosa1

Well-Known Member
2016. augusztus 30.
1 575
978
113
Nem átépítésről volt szó, hanem új sorozatról. Szerintem a PD-14 után a 35ös már gyorsan menni fog.
Akkor is új szárnyat kell tervezni, ami nem két rubel lesz, sőt a PD-35-ből is különböző változatokat kell majd gyártani /pl. a CFM-LEAP-1-nek is 3 különböző változata van/...
 

gacsat

Well-Known Member
2010. augusztus 2.
16 678
14 641
113
Akkor is új szárnyat kell tervezni, ami nem két rubel lesz, sőt a PD-35-ből is különböző változatokat kell majd gyártani /pl. a CFM-LEAP-1-nek is 3 különböző változata van/...
Hát persze. Nem csak szárnyat, az egész gépet újra kell tervezni. Pl főfutóműből is egyel több van rajta, mint feltétlenül kéne.
 

gacsat

Well-Known Member
2010. augusztus 2.
16 678
14 641
113
A fő probléma akkor is megmarad: Hogy fogják ezeket a gépeket elsózni a légitársaságokra?