Nem biztos, hogy jó ötlet a vontatókötelek síkjában mászkálni.BREM jármüvekkel vontatták el a gépet
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Nem biztos, hogy jó ötlet a vontatókötelek síkjában mászkálni.BREM jármüvekkel vontatták el a gépet
Pár tucat példányos darabszámnál?
Ugyanez jutott nekem is eszembe, oroszosan kezelik a munkavédelmet. De legalább láthatósági van rajtuk.Nem biztos, hogy jó ötlet a vontatókötelek síkjában mászkálni.
Nekem úgy rémlik, hogy a típus 40 éves, nagyjából. Gépenként van 4 hajtómű (a Mriján 6) és most évi két esettől kellene annyira rettegni?
Amennyire így hirtelen utána tudtam nézni nem nagyon látom be a kialakult "hisztit".
2020: 2 hiba, 2019: 1, 2018: 0, 2017: 1, 2016: 0, 2015: 0, 2014: 1, 2013: 2, 2012: 2.
Nem látom, hogy hol lenne az a kiugró érték, ami miatt földön kéne tartani a típust.
Mert elszakadt az a vezeték, amivel irányítani/leállítani lehet. Nafta volt, FADEC volt, üzemelt. Ez volt az A380asnál is. Lehet, nem akarták tönkretenni, vagy jobban bírta a vizet/habbot a RR Trent-nél, esetleg nem volt megfelelő teljesítményű vízágyú...
Talán repülésbiztonsági szakértő vagy?
Nem ezen adatok alapján döntik el a légügyi hatóságok és légitársaságok, hogy melyik gép biztonságos és melyik nem.
ha azon az oldalon elmentek a villanykábelek „helóba” a szétrepülő kompresszor darabjai miatt, akkor valószínűleg nem lehett a tűzcsapot sem elzárni...Pont ezt kerdezem, hogy nem tudtak a "naftat" leallitani, elvagni?
Megsérült az elektromos rendszernek az a része, amely a hajtóműhöz szállított kerzint szállító szivattyúkat és nyitó/elzáró szelepeket vezérli.Pont ezt kerdezem, hogy nem tudtak a "naftat" leallitani, elvagni?
Ahogy a cikk is írja, inkább az orosz-ukrán szembenállás lehet az oka az orosz gépek leállásának. Az Antonov, az ukrán gyártó 2014 óta nem támogatja az orosz An-124-esek üzemeltetését. Az oroszok megprobálták maguk megoldani, több ukrán alkatrészt helyettesítettek orosszal. Ezek szerint nem mindent sikerült. Ez így egy ügyes kommunikációs húzás az oroszoktól. De lehet mögötte igazság. (pl. a honvédségi An-26osok ukrán nagyjavításának minőségére is volt panasz.)
A NATO SALIS program szolgáltatója is az Antonov lett a Volga Dnepr helyett, mert ők tudták biztosítani a megfelelő számú gépet. (pl. koronavírus elleni vedőeszközök szállításakor is)
Pont ezt kerdezem, hogy nem tudtak a "naftat" leallitani, elvagni?
Ahogy a cikk is írja, inkább az orosz-ukrán szembenállás lehet az oka az orosz gépek leállásának. Az Antonov, az ukrán gyártó 2014 óta nem támogatja az orosz An-124-esek üzemeltetését. Az oroszok megprobálták maguk megoldani, több ukrán alkatrészt helyettesítettek orosszal. Ezek szerint nem mindent sikerült. Ez így egy ügyes kommunikációs húzás az oroszoktól. De lehet mögötte igazság. (pl. a honvédségi An-26osok ukrán nagyjavításának minőségére is volt panasz.)
A NATO SALIS program szolgáltatója is az Antonov lett a Volga Dnepr helyett, mert ők tudták biztosítani a megfelelő számú gépet. (pl. koronavírus elleni vedőeszközök szállításakor is)
Milyen ukrán alkatrészekkel? Több benne az orosz alkatrész mint az ukrán. A hajtómüvekkel van a probléma azt nem tudják javítani, Ivcsenko-Progressz, Motor Szics sajnos ukrán kézbe-Ukrajnához került.
Várj várj.. Akkor most az orosz munkával van a baj vagy az ukránnal? Mert először azt írod, hogy az orosz helyettesítő megoldások nem jók, majd picivel később már az ukránok munkáját mondod rossznak.
A NATO SALIS-ból inkább politikai okok miatt távozott a Volga , és nem azért, mert ne tudtak volna biztosítani gépeket, hisz azóta is folyamatosan repültek a Volga 124-esek. Az igazság inkább az lehet, hogy az ukránok feláldozták a saját repgyártásukat azért, hogy kibabrálhassanak az oroszokkal. Viszont ezzel csak maguknak ártottak. Picit ugyan lassították az oroszokat, de ők ezt megfogják oldani. Ukrajna viszont elveszti szép lassan az Antonovot, mint repülőgép gyárat és a Motorsich-et is mint hajtómű gyártót. Vajon kinek volt ez jó, kinek az érdeke érvényesült? A kérdés költői..
Ha jol emlekszem, az oroszok pl. elektronikat helyettesitettek hazai gyartassal. Nem az orosz helyettesito alkatresszel van a baj, hanem hogy nem tudtak meg mindent helyettesiteni. pl hajtomu.
Az oroszok szerint minden An-124est le kell allitani, nem csak az orosz gepeket. Erre irtam hogy az ukran karbantartasi minoseg miatt ebben lehet azert igazsag.
Igen, ugy tunik az ukranok sajat magukkal szurtak ki azzal hogy nem javitjak az orosz gepeket, igy elestek a karbantartasi bevetelek nagy reszetol. Azt gondoltak a tobb teherszallitasi feladattal majd potoljak a kieso bevetelt.
Például ebben az esetben, pont nem.Pedig de, ez altalaban az egyik leggyakoribb faktor, ami alapjan a foldre parancsolnak valamit.
Szerintem nem is igen javították ők soha az orosz gépeket. Arra ott van az Aviastar. Inkább az alkatrész ellátásban vettek részt, ami hosszú évekig még stabil bevételt és fejlődési lehetőséget biztosított volna az ukránoknak.