1 db madár okozta ezt?Mióta élnek arrafelé struccok?Senki nem gondolkozott még el valamilyen "páncélozáson"?Azt kivédeni,higy struccal ütközz nem lehet de azért a szétrobbanó turbinával lehet kezdeni valamit.
Nem biztos hogy csak 1 madár okozta a bajt, vannak olyan madarak amik csapatosan/rajokban repülnek. Ráadásul a struccon kívül is vannak nagy testű madarak, pl. sasok, gólyák, gémek, és nagy, erős csontú/csőrű madarak, pl. a hollók, varjak is, és a hajtóműben a nagy/erős csontok okoznak károkat. Attól is függ, a hajtómű-kompresszor melyik részén találkozik a madár a lapátokkal, a tőrészen vastagabbak, erősebbek a lapátok, itt kisebb sérülést tudnak csak okozni. Ha a jóval vékonyabb, gyengébb lapátvégnél találkoznak, ott már könnyebben görbül vagy törik a lapát, és a letört darab tovább haladva töri-zúzza a többi lapátot. Ráadásul a magas fordulatszámú hajtóműben létrejövő kiegyensúlyozatlanság súlyos vibrációt tud okozni, ekkor szokott bekövetkezni a kompresszor-tárcsa törése, szétrepülése, szerencsétlen esetben ha túl nagy a vibráció ugyanígy járhat a turbina is, ami sokkal veszélyesebb, a kompresszorral ellentétben vörösen izzó szétrepülő repeszeket jelent!! A "páncélozáson" egy ideje dolgoznak, a korszerű hajtóműveknél már követelmény, hogy a szétrepülő kompresszorlapátok és tárcsa ne tudják átütni a hajtómű burkolatát, szóval ne tudjanak a gépen járulékos károkat okozni (a turbina jóval masszívabb szerkezet, súlyosabb anyagból van felépítve, ha az ellen akarnak védekezni akkor nem repülőgépet hanem harckocsit kapnánk ami "kissé" nehezen repülne). A Ruszlán-nál ezzel az a probléma hogy már nem éppen mai darab, a hajtóműve is majd 50 éves tervezésű koncepció, akkoriban ilyen szempontok még nemigen voltak a Szu.-ban. Állandóan a politika által sürgetett, kikövetelt határidőkkel dolgoztak, az volt a lényeg hogy "csak működjön a szerkezet, sajnos balesetek mindig voltak és mindig is lesznek, a repülés meg veszélyes üzem!".