Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Ha egy nagy sebességgel forgó turbina- vagy kompresszortárcsa törik szét és repül be a törzsbe, az a másik oldalon ki is megy - hacsak nem valami páncélozott vagy masszívabb cucc volt a törzsben a teher amiben elakadna! Néhány mm-es durállemez egy ilyen kirepülő hajtómű-alkatrésznek nem akadály, annyi mintha újságpapírból lenne a burkolat és csúzlival csapágygolyót küldenék rá.Itt egy videó a teljes leszállásról.
Nem jöttek hosszúra, pedig viszonylag alacsonyan kellett visszafordulniuk.
Amit nem értek, hogy miért nem tudtak megállni? Nyilván tele volt a tank, nem volt idő leengedni. Alig lassul a földetérés után.
Sugárféket nyilván csak a megmarad 3 hajtóművön lehet nyitni, de Boki videóján sem látni hogy használták volna.
Illetve mi okozta a jobb oldali sérüléseket?
Madarak kerültek a hajtómübe.
1 db madár okozta ezt?Mióta élnek arrafelé struccok?Senki nem gondolkozott még el valamilyen "páncélozáson"?Azt kivédeni,higy struccal ütközz nem lehet de azért a szétrobbanó turbinával lehet kezdeni valamit.
1 db madár okozta ezt?Mióta élnek arrafelé struccok?Senki nem gondolkozott még el valamilyen "páncélozáson"?Azt kivédeni,higy struccal ütközz nem lehet de azért a szétrobbanó turbinával lehet kezdeni valamit.
Elgondolkoztak ha jól emlékszem pl az A380 hajtóművei már úgy vannak tervezve,hogy ilyen esetben a hajtómű szerkezete burkolta megfogja a szétrepulő hajtómű "darabokat".De ha emel erre jár akkor megszakérti a témát.
Nem kell "strucc"! - Annál a forgási sebességnél 1 kibillenő lapát elég ahhoz, hogy az összes többi körmérkőzést játsszon a bennmaradásért. És a "játék" során fellépő hatalmas erőhatások meg már elintézik, hogy - mint ez esetben - nagyobb darabok is törjenek...1 db madár okozta ezt?Mióta élnek arrafelé struccok?Senki nem gondolkozott még el valamilyen "páncélozáson"?Azt kivédeni,higy struccal ütközz nem lehet de azért a szétrobbanó turbinával lehet kezdeni valamit.
Nem biztos hogy csak 1 madár okozta a bajt, vannak olyan madarak amik csapatosan/rajokban repülnek. Ráadásul a struccon kívül is vannak nagy testű madarak, pl. sasok, gólyák, gémek, és nagy, erős csontú/csőrű madarak, pl. a hollók, varjak is, és a hajtóműben a nagy/erős csontok okoznak károkat. Attól is függ, a hajtómű-kompresszor melyik részén találkozik a madár a lapátokkal, a tőrészen vastagabbak, erősebbek a lapátok, itt kisebb sérülést tudnak csak okozni. Ha a jóval vékonyabb, gyengébb lapátvégnél találkoznak, ott már könnyebben görbül vagy törik a lapát, és a letört darab tovább haladva töri-zúzza a többi lapátot. Ráadásul a magas fordulatszámú hajtóműben létrejövő kiegyensúlyozatlanság súlyos vibrációt tud okozni, ekkor szokott bekövetkezni a kompresszor-tárcsa törése, szétrepülése, szerencsétlen esetben ha túl nagy a vibráció ugyanígy járhat a turbina is, ami sokkal veszélyesebb, a kompresszorral ellentétben vörösen izzó szétrepülő repeszeket jelent!! A "páncélozáson" egy ideje dolgoznak, a korszerű hajtóműveknél már követelmény, hogy a szétrepülő kompresszorlapátok és tárcsa ne tudják átütni a hajtómű burkolatát, szóval ne tudjanak a gépen járulékos károkat okozni (a turbina jóval masszívabb szerkezet, súlyosabb anyagból van felépítve, ha az ellen akarnak védekezni akkor nem repülőgépet hanem harckocsit kapnánk ami "kissé" nehezen repülne). A Ruszlán-nál ezzel az a probléma hogy már nem éppen mai darab, a hajtóműve is majd 50 éves tervezésű koncepció, akkoriban ilyen szempontok még nemigen voltak a Szu.-ban. Állandóan a politika által sürgetett, kikövetelt határidőkkel dolgoztak, az volt a lényeg hogy "csak működjön a szerkezet, sajnos balesetek mindig voltak és mindig is lesznek, a repülés meg veszélyes üzem!".1 db madár okozta ezt?Mióta élnek arrafelé struccok?Senki nem gondolkozott még el valamilyen "páncélozáson"?Azt kivédeni,higy struccal ütközz nem lehet de azért a szétrobbanó turbinával lehet kezdeni valamit.
Minden olyan általam ismert balesetnél amikor a kompresszor és / vagy a ventillátor fokozat szétrepült a borítás is ripityára tört és sérült a törzs meg a szárny.A tesztelés célja, hogy a hajtómű burkolata ne engedje át a szétrobbanó darabokat. - Jelen esetben a hajtómű burkolat nagy része ripityára tört, és a darabok szétrepültek...
A Ruszlanokkal kapcsolatos aggodalom fő forrása nyilván a gép hajtóműve, a Progress D-18-as (korábban Lotarjev D-18), ebben az évben ez a második eset, hogy a hatalmas, húsz tonna körüli tolóerejű hajtómű meghibásodása miatt egy ilyen óriásgép kényszerleszáll.
Pár tucat példányos darabszámnál?Ha még januárban írják ezt, akkor oké, de november van.Tényleg annyira nagy cucc, hogy kétszer is kényszerleszállt hajtóműhiba miatt?
A felrobbant melletti bal külső hajtóművet a túlfutás után még három óráig nem tudták leállítani.
Ez hogyan lehetseges? Vagy csak nem mertek kozel mereszkedni?
Pont úgy, mint anno a Quantas A380-asnál. Azt a tűzoltók állították le habbal.
De harom orat (!) ment? Meg mindig nem ertem, miert...