Továbbra is fenntartom, hogy a hangárok mérete, formái nem stimmelnek a célfotón lángoló hangárokkal Gostomelben. A képen lángoló hangár paneljei a földig érnek, Gostomelben nem. A gostomeli zárt hangárajtó nem íves, a képen íves hangár látható. A gostomeli hangárajtón Antonov felirat van, itt nincs. A nyitott hangár hossza nagyon nem stimmel és akkor a mai hír:
A new satellite imagery shows the hangar damaged but also the tail of world’s biggest aircraft. A new image from Planet Labs shows the damage at Antonov Airport in Hostomel. The hangar hosting the An-225 has been damaged by a strike and according to the Foreign Minister Affair and the President...
www.airlive.net
Az objektivitás jegyében azért megjegyzendő, hogy én a Planet Labs oldalán nem találtam meg a képeket. Ha valaki mégis kitúrja onnan valahogyan, írja meg, köszi.
A napokkal ezelőtti célfotós és a tegnapi fotón lévő különbségeket zongorázni lehet úgy gondolom. Az, hogy az Ukrán politika vagy általa irányított hadipari cég mit jelentett be, megint más kérdés. Az Antonov cég még mindig nem adott ki tájékoztatást és talán ez utóbbi a legőszintébb reakció, amit várhatunk most arról a környékről.
Az sem tiszta, hogy most milyen kézen van a repülőtér. Akárhogy is, az ukrán vezetésnek a valóságtól függetlenül jó eszköz lehet a gép megsemmisülése kommunikáció szempontjából, mely utóbbi megalapozottsága mondhatni egzotikus. Nyilván jobb, mint, hogy esetleg orosz kézen van sértetlenül vagy minimális sérüléssel.
Ha viszont a gép valóban kiégett, akkor már soha nem fog repülni. Írtam erről egy szösszenetet máshova pár napja, bocs a angolomért, nagyon megkopott:
Just to be honest a rebuild is much more a new build due to the available informations this time. Anyone who ever learnt something about airplane structures and materials technology knows that a burned down plane cannot be rebuilt. A plane fire at a point can’t be stopped from spreading due to the huge amount of hydrolic fluids, fuel, engine oil, sealings, plastic componenst, high pressured oxygene tanks etc. Burned airframe alloys can’t be reused, repaired and in some cases even replaced. A strong defirmation also comes with an extreme heat. I really hope so fire is not the thruth about the bird.
It’s a fact the Dream is much more than one unit of a type but the type is a symbol too. I think we should will be really glad if an another unit gets into build but nobody should loose the circumstances out of sight that this can be an extremly long time followed by a really high pricetag. (...)