An-225 Mriya / An-225 Cossack (Antonov)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
48 715
85 695
113
Szerintem még várjunk a hír megerősítésével. Oroszok a repteret akarták elfoglalni, hogy letudjanak szállni az orosz szállítógépek az ejtőernyősökkel. Az ukránok lőtték a repteret, ha megsemmisítették akkor az ukránok voltak. Mégegyszer leírom, várjuk meg míg megerősítik hivatalosan.
 

bekemiklos

New Member
2022. február 26.
10
27
3
Aktuális pletykák: Specnaz visszafoglalta a repteret. Ukránok szerint náluk van. Szerintem akkor járunk a legjobb, ha megállapítjuk, hogy a Pirézeknél van. Műhold képek jelentek meg sértetlen beton mellett tüzekről a reptér környekén (fake-nek tűnik). Mindenki össze-vissza dumál, idétlen banda.

Ami viszi a prímet, az egy célfotó egy lángoló gépről, ami nyitott hangárban áll. Erre térnék ki leginkább. Sem a hangárok mérete, sem pedig formáik nem felelnek meg az Antonov bázisnak.

Ezen a gépen már csak Isten segíthet. Ideje lenne valamit produkálnia.



 

bekemiklos

New Member
2022. február 26.
10
27
3
.
.
.
Szerintem ha ottmaradt a gép, nincsenek jó esélyei. Az átlag orosz katona nem ipratörténeti emléket lát benne, csak egy baszottnagy repülőt, ami sok utánpótlást szállithat az ellenségnek. Tehát ha meglátja, lövi. Remélem, a valódi repülő nincs ott Kijevben, és az An-225 hirek keverednek a repülőképes és a félkész második példány között.
teljesen egyértelmű hogy mi van: most egyik gép sem repképes. a Mrija orrfutója megsérült és hajtóműkarbantartás is van. A félkész gép nem Gostomelben van. A mriját állítólag betolták a nagyhangárba, ami 1 fokkal jobb, mint ha kint állna. Akármennyire is akarjuk, hogy ne semmisüljön meg, be kell látni, hogy esztelen állatság ami most ott megy. Volt már példa a történelemben állatkert és múzeum ágyúzására is, bármi megtörténhet. Megjegyzendő, hogy a ha a gép súlyosan megsérül, akkor az a harci felállás miatt közvetlenül nem az orosznak lesz köszönhető.
 

ghostface

Well-Known Member
2010. június 20.
2 950
10 753
113

bekemiklos

New Member
2022. február 26.
10
27
3
Szerintem nézd meg jobban! A hangár mérete, a zárt hangár mérete, ajtajai, formái, a két hangár között lévő távolság, a két hangár között lévő burkolat jellege, semmi nem stimmel. Én így látom, persze lehet, hogy tévedek. Attól tartok, hogy jó ideig nem fogunk még érdemi információkhoz jutni, Antonov pedig mellőzi a Facebook-ot
 
  • Tetszik
Reactions: formosa1

Mike

Well-Known Member
2011. március 14.
807
2 053
93
Akkor tizenhetedszer is vége...

1. A képen semmi nem látszik mi volt bent
2. A karbantartás a zárt hangárban történik
3. Nincs érdemi fotó
4. Nincs hivatalos infó

Nyilván a kés hegyén van a gép, de még ne temessük.
 

Tegin

Well-Known Member
2020. június 2.
400
1 332
93
Akkor tizenhetedszer is vége...

1. A képen semmi nem látszik mi volt bent
2. A karbantartás a zárt hangárban történik
3. Nincs érdemi fotó
4. Nincs hivatalos infó

Nyilván a kés hegyén van a gép, de még ne temessük.
Nem akartam vészmadárkodni, legyen igazatok azt kívánom.
De egyrészt én úgy látom, ez lehet az Antonov reptér, stimmelnek a méretek, másrészt a nagy, zárt hangár sem ép ha megfigyelitek.
 
  • Tetszik
Reactions: Mike

sequadon

Active Member
2013. december 7.
348
191
43
Itt a hivatalos hír az ukrán állami UKROBORONPROM FB oldaláról: A harcok során elpusztulr az An-225 Mriya szovjet teherszállítógép. !!!
Pontosították.

"Currently it is impossible to assess the plane’s condition and the possibility and cost of its restoring due the lack of access to the aircraft as the control over the airport is taken by the Russian occupiers."

https://ukroboronprom.com.ua/en/news/onovlena-informaciya-shhodo-nasoyi-mriyi
 
  • Szomorú
Reactions: formosa1

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
48 715
85 695
113
Tegnapi mühöldfelvételek. A galíciai tüzérek munkája után:
A hangár eleje sérült meg, tehát esély van arra, hogy a nem teljes gép rongálódott meg.


2pUyeG1xHiA.jpg
 

bekemiklos

New Member
2022. február 26.
10
27
3
Továbbra is fenntartom, hogy a hangárok mérete, formái nem stimmelnek a célfotón lángoló hangárokkal Gostomelben. A képen lángoló hangár paneljei a földig érnek, Gostomelben nem. A gostomeli zárt hangárajtó nem íves, a képen íves hangár látható. A gostomeli hangárajtón Antonov felirat van, itt nincs. A nyitott hangár hossza nagyon nem stimmel és akkor a mai hír:


Az objektivitás jegyében azért megjegyzendő, hogy én a Planet Labs oldalán nem találtam meg a képeket. Ha valaki mégis kitúrja onnan valahogyan, írja meg, köszi.

A napokkal ezelőtti célfotós és a tegnapi fotón lévő különbségeket zongorázni lehet úgy gondolom. Az, hogy az Ukrán politika vagy általa irányított hadipari cég mit jelentett be, megint más kérdés. Az Antonov cég még mindig nem adott ki tájékoztatást és talán ez utóbbi a legőszintébb reakció, amit várhatunk most arról a környékről.

Az sem tiszta, hogy most milyen kézen van a repülőtér. Akárhogy is, az ukrán vezetésnek a valóságtól függetlenül jó eszköz lehet a gép megsemmisülése kommunikáció szempontjából, mely utóbbi megalapozottsága mondhatni egzotikus. Nyilván jobb, mint, hogy esetleg orosz kézen van sértetlenül vagy minimális sérüléssel.

Ha viszont a gép valóban kiégett, akkor már soha nem fog repülni. Írtam erről egy szösszenetet máshova pár napja, bocs a angolomért, nagyon megkopott:

Just to be honest a rebuild is much more a new build due to the available informations this time. Anyone who ever learnt something about airplane structures and materials technology knows that a burned down plane cannot be rebuilt. A plane fire at a point can’t be stopped from spreading due to the huge amount of hydrolic fluids, fuel, engine oil, sealings, plastic componenst, high pressured oxygene tanks etc. Burned airframe alloys can’t be reused, repaired and in some cases even replaced. A strong defirmation also comes with an extreme heat. I really hope so fire is not the thruth about the bird.
It’s a fact the Dream is much more than one unit of a type but the type is a symbol too. I think we should will be really glad if an another unit gets into build but nobody should loose the circumstances out of sight that this can be an extremly long time followed by a really high pricetag. (...)