Olaszország modernizálja a C1 Ariete harckocsikat
https://www-armadninoviny-cz.transl...tr_sl=cs&_x_tr_tl=hu&_x_tr_hl=sk&_x_tr_pto=sc
Az Ares Osservatorio Difesa olasz katonai blog szerint zöld utat kapott a 125 darab C1 Ariete harckocsi mélyreható modernizálása. Az Iveco Defense Vehicles és az OTO Melara (a Leonardo konszern része) konzorciuma 980 millió euróért javítja a harckocsikat.
Az olasz hadsereg három harckocsiezredben 160 darab C1 Ariete harckocsit üzemeltet 120 mm-es ágyúval. További 40 harckocsi van raktárban – feltehetően pótalkatrészek forrásaként.
A harckocsikat 300 db kerekes Centauro és Centauro II harckocsiromboló egészíti ki 105 mm-es ágyúval, ill. 120 mm.
2035 után az olasz hadsereg új generációs harckocsikat kíván bevezetni. Olaszország régóta igyekszik belépni a francia-német MGCS (Main Ground Combat System) harckocsiprogramba. A következő generációs MGCS tank 2040 körül áll majd szolgálatba.
Az MGCS program azonban bajban van , főként azért, mert nem tudják összehangolni a német és a francia ipar érdekeit.
Érthető, hogy az olasz ipar is a maximális részesedést várja az MGCS fejlesztésében és gyártásában (természetesen a német és francia ipar rovására). Olaszország mindenesetre továbbra sem csatlakozott az MGCS-programhoz,
ezért a médiában felmerül a lehetőség, hogy Olaszország részt vegyen a lengyel, ill. most lengyel-koreai,
új generációs tank K2PL és később K3.
Mindenesetre a C1 Ariete harckocsi az olasz hadsereg szolgálatában marad a következő 15 évben. Róma azonban csak 125 C1-es harckocsit modernizál az AMV (Aggiornamento Mezza Vita; Mid-Life Update) program részeként. A fennmaradó 35 harckocsi ezért a raktárakba kerül.
Három C1 Ariete AMV prototípus készül. Az első prototípus továbbfejlesztett motorral, sebességváltóval és szélesebb lánctalpakkal teszteli majd a futóművet. A második egy továbbfejlesztett torony új érzékelőkkel és elektronikával. A harmadik prototípus továbbfejlesztett alvázat és tornyot kap.
Olaszország ezért
Nagy-Britanniához hasonlóan csökkenti az aktív harckocsik számát. Éppen ellenkezőleg, Közép- és Kelet-Európa legtöbb országa, köztük Németország és Skandinávia jelentős páncélos erők megerősítését tervezi. De Olaszország a leszerelt Arietét nagyobb számú kerekes Centauro II harckocsirombolóval fogja lecserélni.
Spekuláció: Csak 120 harckocsi modernizálása nem biztos, hogy pénzhiány vagy fenyegetés hiánya miatt van. A valódi ok a pótalkatrészek hiánya és így az Ariete tankok egy részének leszerelésének, majd későbbi kannibalizálásának szükségessége lehet.
Az Ariete harckocsik modernizálása során széles körben felhasználják a Centauro II harckocsiromboló érzékelőit, amelyet szintén az Iveco / OTO Melara konzorcium gyárt. Leonardo, az OTO Melera anyavállalata még egy Ariete bemutató tankot is épített a Centauro II HITFACT MkII harci moduljával. A cég ilyen megoldást kínál az olasz hadseregnek. A HITFACT MkII egy nagyon könnyű torony, nagyon gyenge (a klasszikus tanktornyokhoz képest) páncélvédelemmel.
Az AMV program azonban nem tartalmaz új harci modult. A frissítés fő céljai között szerepel egy új, 1120 kW-os Iveco MTCA V12AMV motor (eredetileg 932 kW), az új Renk HSWL 295TM sebességváltó, a 20%-kal szélesebb nyomtávok a csökkentett talajnyomás és a jobb tapadás érdekében, valamint egy erősebb fékrendszer.
A teljesítmény növelése és a szélesebb övek szükségesek a további ROMOR-A páncél felszerelése miatt. Javul a futómű aknavédelme is, a harckocsi új oltórendszert és tömegpusztító fegyverek elleni védelmet kap.
Az Ariete AMV harckocsi agya az olasz TURMS-T (Tank Universal Reconfiguration Modular System) tűzvezérlő rendszer lesz, amely magában foglalja a Lothar lövész irányzékát és az ATTILA-D parancsnok panorámaérzékelőjét.
A harckocsi fő fegyverzete továbbra is a 120 mm-es OTO 120-as löveg (44-es kaliberű), sima csövű, 800 töltény élettartamú (nyilvánvalóan erős szubkaliberű lőszerekre érvényes). A maximális elméleti tűzsebesség legfeljebb nyolc lövés percenként. A toronyban 15 darab lőszer található, az alvázban további 27 töltény.
Az ágyúhoz egy 7,62 mm-es MG3-as géppuska, a másik pedig a toronytetőre van felszerelve. Az ágyú szögtartománya -9 és +20 fok között van. Mozgását elektrohidraulikus hajtások biztosítják.
Forrás: Ares Osservatorio Difesa