Fáj a feje.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Fáj a feje.
USS Fitzgerald és McCain úton hazafelé.
Az ág is húzza ezt a két szerencsétlen rombolótÚgy tűnik ez a hajó szállít hajót megoldás nem túl kíméletes a szállítmányhoz.
A USS John S. McCain törzsén egy repedés keletkezett szállításkor, szegény USS Fitzgeraldon meg további két léket ütöttek a szállítóhajó szerkezeti elemei pakoláskor...
https://thediplomat.com/2017/11/uss-fitzgerald-returns-to-yokosuka-to-repair-new-damage/
Az alapvető kialakítása lehet, hogy ma már az, ehhez képest közelében nincs hasonló mértben semmilyen más létező tömegesen gyártott hajóosztálynak ma sem. Vagy rosszul látom?
A következő hajó esetén lehet, hogy a Navy-nek nem kellene feltalálni újra a kereket, csak ráncfelvarrni dolgokat... Vagy esetleg kétszintű megoldásban gondolkodni, mert Perry méretben is ma kis túlzással csodát lehet tenni. Nem kell mindenre 10+ ezer tonnás romboló, ami valójában szinte már cirkáló...
Köszi az összefoglalót. Már csak az nem világos, hogy akkor melyik Burke milyen ASW képességgel bír.A teljes értékű válaszhoz vissza kell menni az időben.
Köszi az összefoglalót. Már csak az nem világos, hogy akkor melyik Burke milyen ASW képességgel bír.
- Minden Burke dupla hangáros?
- Melyiken van vontatott szonár?
Húha. Ez alapján vakarom a fejem, hogy melyik megoldás ad magasabb harcértéket hosszútávon.Flight I. és II. -> Nincs hangár, csak helileszálló-hely, van vontatott szonár és 2x4 Harpoon indítónak hely, 2x CIWS (egy elől és egy hátul, alapkiépítésben 2x Phalanx)
Flight IIA. -> 2x hangár, nincs vontatott szonár és nincs Harpoon-indító, a 2x CIWS helye megvan, de csak a hátsót építik fel (az első hiányzik, a hátsó Phalanx)
Húha. Ez alapján vakarom a fejem, hogy melyik megoldás ad magasabb harcértéket hosszútávon.
- A vontatott szonár egyesek szerint az ASW képesség Szent Grálja, de ha csak el heli van, akkor hiába van vontatott szonár, azért a kiegészítő képesség gyenge. El tudom képzelni mekkora szopás lehet a hangár nélküli helikopterüzem a világ n+1 részén.
- Ellenkező esetben meg szép szép a két hangár és heli, de nincs szonár...
- Ez nálam azt jelenti, hogy igazából egy CSG/CBG-van a csoport két oldalán 1-1 ilyen hajó kell, amik kiegészítik egymást.
Én eddig úgy tudtam, hogy a legkorszerűbb vonatott szonárokon már vannak vezérsíkok is, ezért sebességtől függetlenül képesek tartani a mélységet. Ezen felül az áramlási zajok miatt 10 csomó felett passzív szonarozni egyre kevésbé van értelme.A vontatott szonár azért "szent grál", mert ugye szép dolog a ma már általánosan elvárt beépített szonár, ám azzal nehezen, vagy akár sehogy se veszel észre egy olyan tengót, amely egy un. vízhőmérséklet-törés alatt bújkál. Ilyenek nincsenek mindig és mindenhol, de a lényege ugye az, hogy "megtöri", akár vissza is verheti a hangokat a két eltérő hőmérsékletű tengervíz találkozásánál, így bizonyos szintig még az aktív szonár ellen is fedést ad. A vontatott szonár típustól függően 150-250 méterre leengedhető, így reálisan nézve ezen rétegek alatt dolgozhat. A baj vele annyi, hogy ennyire mélyre engedett szonárnál a vontatási sebesség 6-8-10 csomó körül mozog, ha ennél gyorsabban halad a vontató hajó, akkor egyszerűen a felhajtóerő miatt "felúszik" a vontatott szonár a felszín felé.
Arra is kíváncsi lennék, hogy maga a heli zaja mennyire zavarja a szonárt és a tengó mennyire hallja a helit.A helikopterek is jó dolgok hiszen akár több tíz km-re is dolgozhatnak a hajótól, merülőszonárral, szonárbójákkal, csak hát azért az ő szonárjuk messze nem az az érzékenységet nyújtja, mint a vontatott szonárok.
LCS-ek nyílt tengerre is mennének CSG/CBG-be? Húha..A Flight IIA esetén arról volt szó, hogy végül is nem nagy para a vontatott szonár hiánya, majd az LCS-ek ASW modulokkal kísérik őket, és ők fogják a vontatott szonárral, a Burke meg helikopterekkel keresni a tengót. Csakhogy az LCS ASW modulok még mindig nincsenek készen.
Húha. Ez alapján vakarom a fejem, hogy melyik megoldás ad magasabb harcértéket hosszútávon.
A két hajó azonos, de a "one size fits all" részben teljesül. Azért valljuk be lehet, hogy még mindig olcsóbb ez, mint akkor az, hogy legyen csak egyféle Burke és akkor mellé egy teljesen másik romboló vagy fregatt osztály.
Mondjuk a Perryk kiszórána nálam akkor is ősbűn. Persze a US Navy csak nagyban tud gondolkodni és ennek csapdájáva mínusz a költségvágások kb. azt eredményeznék, mint a repcsiknél. 1991-ben volt A-6, A-7, F-18, F-14, S-3. Most meg van F-18C/D és Super Hornet... Vállalhatatlan n+1 totálisan eltérő korú és képességű hajóosztály fenntartása. Kiszórták a régieket és az akkor újnak számító AB osztály alapján lett két ág. Ez is valami...
Ebből a szempontból példát vehetnének a JMSDF-ről, amely talán a legkiegyensúlyozottabb flotta ma a világon. Átfedésekkel persze, de a 4-5000 tonnás dedikált ASW fregattól a közepes légvédelmet biztosító rombolón át a 10 000 tonnás ABM AEGIS-ig külön-külön, egymásra épülő osztályokat hoztak, hoznak létre.A haditengerészetek egy része elfogadta, hogy nem kell mindegyik (nagyobb) hadihajónak teljes értékű légvédelmi képességgel és ASW / ASuW képességgel rendelkeznie. A Burke-nek persze vannak követői, a brit Type-45 is mindent bele osztály. Oké, még nem teljesen, mert csapármérő robotrepülőgép indítási képessége nincs (van hely 12db teljes hosszúságú Mk.41-nek (Tomahawk) vagy Sylver A70-nek (Storm Shadow), de nem kerültek beépítésre). De érdekes módon még a Kínaiak is követik, a Type-52C és D osztály is ennek megfelelő.
Az, hogy vállalhatatlan az eltérő korú és képességű hajóosztály fenntartása... Ezzel nem értek egyet. A US NAVY-nek ott voltak a Spruance-osztályú rombolói. Mechanikailag megegyeztek a Ticonderoga-osztállyal, de dedikáltan ASW feladatkörűek voltak. 2019-ig hadrendben lehetett volna tartani őket, és tökéletesen megfeleltek az ASW / ASuW feladatkörre. Ne mond, hogy egy hordozócsoport mellé 1-2 AEGIS cirkáló és 2-3 AEGIS romboló szükséges. Szvsz 3 AEGIS hajó untig elég lenne, a maradék 1-2 pedig lehetne ASW feladatkörű. Egy Burke 1,8 milliárd dollár, két FREMM fregatt nagyon kényelmesen kijöhetne belőle, a plusz hajóosztályból következő extra költségekkel együtt.
Én pazarlásnak tartom, amit az US NAVY csinál...
Én eddig úgy tudtam, hogy a legkorszerűbb vonatott szonárokon már vannak vezérsíkok is, ezért sebességtől függetlenül képesek tartani a mélységet. Ezen felül az áramlási zajok miatt 10 csomó felett passzív szonarozni egyre kevésbé van értelme.
Arra is kíváncsi lennék, hogy maga a heli zaja mennyire zavarja a szonárt és a tengó mennyire hallja a helit.
LCS-ek nyílt tengerre is mennének CSG/CBG-be? Húha..
A kérdés az, hogy minek kellene két FREMM egy Burke helyett. Mert ez már felhasználói igény. Miért jobb az, ha két FREMM van egy CSG-ben egy Buke helyett a képességek összességét nézve?Egy Burke 1,8 milliárd dollár, két FREMM fregatt nagyon kényelmesen kijöhetne belőle, a plusz hajóosztályból következő extra költségekkel együtt.
Én pazarlásnak tartom, amit az US NAVY csinál...
Egyébként nem lenne a képességek terén semmilyen érvágás, ha az egyik AB vontatott szonárt vinne, a másik meg két darab helikoptert hangárban. Ezek nem magányos hajók, együtt harcolnak egy kötelékben.
Egyébként a Vikingek kivonásával maradt a hordozó kötelékeknek merev szárnyú ASW képessége?
Csak ez azt jelenti, hogy életképességhez min 3-4 db hajónak kell együtt mennie. Ehhez képest 2 db Burke együtt fullos és önmagában a CW sugárzók miatt az AEGIS-nek SM-mel és ESSM-mel is 360 fokos tűzíve van...Ebből a szempontból példát vehetnének a JMSDF-ről, amely talán a legkiegyensúlyozottabb flotta ma a világon. Átfedésekkel persze, de a 4-5000 tonnás dedikált ASW fregattól a közepes légvédelmet biztosító rombolón át a 10 000 tonnás ABM AEGIS-ig külön-külön, egymásra épülő osztályokat hoztak, hoznak létre.