1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

Autó-motor, elektromos járművek, közlekedés

Diskurzus a(z) 'Kantin' témában - molnibalage által indítva @ 2018. február 9..

  1. blitzkrieg

    blitzkrieg Well-Known Member

    Szerencsére azért elég jó a gazdasági növekedés, miből gondolod, hogy ennyi marad 10 év múlva is az éjszakai völgy?
     
  2. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Ez sem igaz. A mélyvölgy igény növekedés a munkaerőhiány miatt megállt sőt, egyes régiókban már csökkent. Országos szinten kb. tetőzik. Még, ha lesz is igény növekedés a jövőbeli ipari nagyberuházások miatt (Tiszaújvároson pl) akkor sem lesz ekkora növekmény, hogy akár csak stabilan legyen meg a 4GW nemhogy a 4,4. És ahogy már mondtam az többi erőműnek van szabályozási minimuma. Olyan nincs, hogy 4,4GW völgyigényből termel 4,3-at valami és a többi 2,5GW termelő meg oldja meg azt, hogy a számukra lefedett tartomány két szélén vannak fél nap alatt, mert ez erőművek kapcsolgatásával jár, ami mese habbal, hogy gyakran csinálják.

    [​IMG]


    Nézegesd vissza a dolgokat.
    https://www.mavir.hu/web/mavir/rendszerterheles
     
  3. blitzkrieg

    blitzkrieg Well-Known Member

    Te tényleg azt gondolod, hogy nem lesz ennél jelentősen nagyobb a völgyígény? Nézd meg mennyi az egy főre jutó fogyasztás a szomszédos országokban, vagy az egész EU-ban. Romániát leszámítva mindenhol 2-3-szor több áramot fogyasztanak. Most nem keresek utána, de gondolom az éjjeli völgy idején is jóval nagyobb ezek szerint a fogyasztás.
    https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_countries_by_electricity_consumption
    Nem csak a MOL építkezik.
    https://www.portfolio.hu/gazdasag/20180922/itt-a-beruhazasi-lista-ami-felrazza-magyarorszagot-298610
    Ez tavalyi cikk, azóta még bővült a lista, pl. az SDI nemrég bejelentett bővítése is 400 milliárd forintos.
    Ezek a gyárak valószínűleg dolgoznak majd éjszaka is.
    A munkaerőhiány pedig pont, hogy egyre nagyobb áramfogyasztást generál. Hisz ezekben a gyárakban már egyre inkább nem biorobotok fognak dolgozni, hanem valódi robotok, amik áramot használnak.
    A fizuk meg ahogy mennek fel, úgy egyre több áramot használ a lakosság is.
    Jah, egyébként meg mire megépül Paks 2, addigra lesznek erőműbezárások. Pl. a Mátrai úgy néz ki, hogy teljesen máshogy fog termelni mint most.
    Jelentős napenergia kapacitása lesz, ami ugyebár éjjel nem fog termelni. Plusz gyorsindítású földgázas blokkjuk is lesz és tavas-tározós vízerőművük is lesz.
     
  4. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Egyes országokban egy hagyományosan magasabb, mert az iparuk jobban megmaradt. De ezt Mo. nem ugrásfüggvénnyel fogja eltüntetni, ha valaha eltünteti. A MAVIR oldalán azt az évet nézed meg, amit nem szégyellsz...

    2009-2010-ben a völgyigény 3GW alatt volt rendszeresen és szinte alig ment 6GW fölé. És senki nem mondja, hogy nem lehet újabb válság, hogy az ipar és mindenki kevesebbet kezd fogyasztani.

    Kérlek linkeld a statisztikát, mond nincs erős kiszámolni, de erős kétségeim vannak, hogy a szomszédos poszt KGST országok fajlagos fogyasztása 2-3-szoros lenne.

    Ez álomnak szép, de nem ez a realitás. Energetikai cégnél dolgozom...

    Az ipar a húzóágazat. Amikor nagy termelő cégeknél megszűnik a 3. műszak, mert nincs ember az - 1/3 fogyasztás.

    Igen, de ettől a minvölgy nem változik. Erre már válaszoltam. 3GW feletti zsinór termelés nem nagyon tudsz a hálózatba rakni. Paks 2 képes frekvenciakövető üzemre, de ez nem nagyon szeretnék.

    Aminek semmi köze a zsinóráram minimumához, mert arra rakódik rá a szabályozható és nem szabályozható termelés...
     
  5. fip7

    fip7 Well-Known Member

    Hidrogén autózás bemutató:
     
    monster likes this.
  6. Ooorky

    Ooorky Well-Known Member

  7. Nemerson

    Nemerson Well-Known Member

  8. blitzkrieg

    blitzkrieg Well-Known Member

    Belinkeltem a wikiről a fogyasztás per főt.
    https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_countries_by_electricity_consumption
    Aszerint az egész EU-ban a magyar a legkisebb a románnal együtt. A szlovákok, csehek, lengyelek, szlovénok 2-3-szor többet fogyasztanak.
    Viszont ott valószínűleg téves adatok vannak, mert a világbank szerint meg a magyar fogyasztás nem sokkal kisebb, mint más EU-s országoké.
    https://data.worldbank.org/indicator/EG.USE.ELEC.KH.PC
     
  9. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Az index.hu oldalon egyszer szerzők véleménye vagy leszaromsága túl markánsan jelenik meg. Van egy két szerző, aki terjedelmesebben, korrektül ír és észrevételekre is válaszolt.

    Anno még ide is betettem a levelet, amit írtam a Momentumnak. Válaszoltak is rá.
    https://forum.htka.hu/threads/villamosenergia-termelés-energiagazdálkodás.631/page-150#post-313771

    Aztán 2018-ban (?) az ismert arcuk kőkemény arccal nyilatkozott akkora baromságot, hogy Paks helyett napenergia.
    Most akkor vagy fejlődésképesek esek vagy pont olyan gumigerinc, mint mások és úgy változtatják a véleményt, ahogy jó nekik...

    Kulturális hatások is sokat számítanak. Ahol olcsó az áram, ott hajlamosak sokat fogyasztani belőle. Szerbiában járva azt láttam több lakásban is, hogy hiába van pl. központi fűtés behúzva villamos fűtőtesttel fűtenek. Így, ha kicsi az ipar, akkor a lakossági fogyasztásban aránytalanul nagy a villamos fogyasztás. Nálunk meg szinte mindenki gázzal fűt és csinál melegvizet is. Érdemes lenne korrelációt megnézni a kettő között, hogy ahol sok áram fogy, ott a gázfogyasztás mennyi egy főre.

    Lásd Izland. Iparai szinte semmi, de nézd meg a villanyfogyasztást egy főre...
     
    zeal and blitzkrieg like this.
  10. fip7

    fip7 Well-Known Member

  11. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Jó értem? A szuper mérnökök ennyire nem voltak képesek megbecsülni vagy mérni azt, hogy mennyi adat fog képződni és aztán ebből átlaggal extrapolálni és észrevenni, hogy baj lesz? Ez az cég "forradalmasítja" az autógyártást, ahol lényegében egy SSD szerű tárhely csere címén rádvernek 800 ezer Ft-ot?
    Bocsánat, elmentem röhögni.
     
    nyugger, fishbed, svajcibeka and 2 others like this.
  12. fip7

    fip7 Well-Known Member

    molnibalage

    A kedvencem az volt amikor pár oldallal ezelőtt azzal érveltek, hogy ebben nem mennek tönkre több száz ezer forintos alkatrészek, mint például egy modern dízelben.
    Erre tessék :D
    Meg ugye volt az 1 millió mérföldes Tesla legendája, aminél egy kis utána járással csak kiderült, hogy 3 szor cseréltek benne aksit :rolleyes:

    Persze léteznek megbízható, jól használható elektromos autók is. Csak azok közül egyik sem Tesla :D
     
    nyugger, fishbed, svajcibeka and 4 others like this.
  13. blitzkrieg

    blitzkrieg Well-Known Member

    Látszik, hogy semmi tapasztalata nincs az autógyártásban a Teslának.
     
  14. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Ez nem autógyártás. Ez a méréstechnika, statisztika és simán a memória specifikációinak nem ismerete. Nem tűnt fel, hogy a tesztek során mennyi írási fázis volt? Hogy mennyi a memória limitje? Ezek után nem voltak képesek olyan alapvető műveletekre, amiért engem anno megbuktattak volna méréstechnika és digitális technika alapjai órát 14 éve? Remélem az űrrakétáiknál nem lesz ilyen hiba meg a 10 ezer műholdjukban, mert akkor jaj nekünk...
     
    FilcTroll, fishbed and blitzkrieg like this.
  15. pöcshuszár

    pöcshuszár Well-Known Member

    Tehát miről is van szó?
    A korai modell S-eknél (cirka 8-10év).....esetenként....előfordulhat egy flash tároló elhasználódási hiba! Király!
    Srácok! Szeretném jelezni, hogy a 2016 után gyártott összes Apple laptop minden korábban cserélhető alkatrésze már alaplapra integrált. Úgy, mint memória, háttértár, töltésvezérlés, video chip (bár ez utóbbi már elég régóta így van). Az Apple a termékeire, ha jól emlékszem már csak 5 éves életciklust ad meg (korábban 7 volt), ami azt jelenti, hogy 5 év után nem köteles tartani hozzájuk alkatrészt. DE addig is egy alaplap csere bőven 150-200.000Ft felett van (csak az alkatrész!). Ami egy 600.000Ft-os gép esetén a gép több mint 1/3-ada. Ha azt is figyelembe vesszük, hogy egy laptop (nem csak Apple) élettartama tényleg nagyjából 4-5 évre tehető (persze elmennek tovább is, de ez az amit mindenki elvárhat tőlük), már egészen más kontextusba helyezi a dolgokat.
    Ha pedig hozzáteszem, hogy hasonló tapasztalatom van Lenovo All-in-One géppel, DELL laptoppal, stb-stb..... :eek:;)
    És akkor, hogy az árakat is tisztába tegyük: Vegyük csak azt, hogy mondjuk egy kis turbós TFSI motornál egy igen gyakran előforduló motorhiba mennyibe is fáj? Hja és a TFSI a letérdelést - megfelelő odafigyelés hiányában - képes akár 60-100.000km-enként előadni! De elég csak a SMART-ra gondolni, ami alapvetően 80-100 ezrenként motor generálozni kell.
    A vicces az az egészben, hogy a Tesla problémája messze nem ilyen jellegű. A probléma megoldása ilyen elektronikai eszközök esetén elsősorban esetszámhoz kötődik. Amennyiben ténylegesen tömegesen előforduló hibáról lenne szó, a gyártó bármikor hirdethet rá visszahívást, ami ráadásul nem is kerülne neki túl sokba. Ugyanis ha felépíti rá a logisztikát (azaz raktárkészletet képez a tartalék vezérlőkből) akkor pillanatok alatt megoldható a csere. Ráadásul a kiszerelt vezérlők újrahasznosíthatóak. Egyszerűen csak ki kell forrasztani az elfáradt memória chipeket, és kicserélni (5 perces művelet). Majd ráküldik újra a firmware-t, és teszt után meg mehet is vissza a vezérlő egység a logisztikai rendszerbe, újra felhasználásra.
    Na, akkor próbálj meg egy mondjuk vezérléshibából (láncmegnyúlás) szétütött szelepekkel beálló motorú belsőégésűt nagygenerálozni! :rolleyes: Sem időben, sem pénzben nem ennyi lesz.
    De egy kettős tömegű lendkerék + kuplung szett (ezeket együtt szokták cserélni, és gyakorlatilag szinte minden modern belsőégésűbe belekerülnek, legyen az benzines, vagy dízel) is kopó-, fogyóeszköznek számít (5-600 ezres "kis" beavatkozás).
    Én elhiszem, hogy nagyon fáj az olyan felhasználóknál a dolog, akinél előjön ez a Teslás vezérlő hiba. Lehet belőle vicces cikkeket rittyenteni, de ha ez tömeges problémának mutatkozik akkor biztos vagyok benne, hogy a Tesla lépni fog. Vagy már azelőtt. Mivel neki nem jó a negatív reklám, és a Tesla léptékében ez egy fillérekért orvosolható utólagos beavatkozást igényel.
     
    Kurfürst likes this.
  16. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Persze. Ne vegyél almás terméket sem, amit eddig sem tettem. Okkal. Mert értelme 0.
     
    papi, fip7 and blitzkrieg like this.
  17. pöcshuszár

    pöcshuszár Well-Known Member

    Szerintem senkinek sem volt semmilyen tapasztalata a 10 évvel ezelőtti flash tárolók élettartamával kapcsolatban.
     
  18. blitzkrieg

    blitzkrieg Well-Known Member

    Musk mondta egyszer, hogy neki a Space X a mindenne, a többivel csak azért foglalkozik, hogy pénze legyen az űrmeghódíccsához.
    Vagyis a többi igazából csak mellékes, úgy is van megcsinálva ezek szerint. :)
     
  19. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Mindig is ismert volt és megvolt adva az újraírhatási mennyisége a flash alapú memóriának. Ez egy garanciális paraméterük. A korai és gyakran írt SSD-k ezért ma már igen rottyon vannak, ami még fut egyáltalán. Simán trehányak voltak a jelek szerint.

    Ez azért mókás, mert tudtommal a SpaceX már nyereséges. A Tesla meg masszívan veszteséges.
     
    Fennek and fip7 like this.
  20. fip7

    fip7 Well-Known Member

    pöcshuszár

    Nem értem minek véded a védhetetlent. :D
    Az Aple termékes párhuzam jogos. Ugyanis egy gagyi kínai fost sóznak rád prémium árban, egy kemény marketing beetetés segítségével. Nah, a Tesla pont ugyan ez ;)
     
    nyugger, fishbed, Fennek and 2 others like this.

Ezen oldal megosztása