Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

phaidros

Well-Known Member
2014. augusztus 9.
11 366
30 872
113
Érdeklődnék, hogy kinek-mi a véleménye, hogy nem e lehetne egy olyan szállítmányozási út, amely Kína-Kazahsztán vasúttal, onnan pedig olyan hajóosztállyal, amely Kaszpi-tenger - Volga - Volga-Don csatorna - Don - Azovi, majd Fekete-tenger, majd Duna útvonalon haladna? De nem csak Kínát lehetne így elérni, hanem a Kaszpi térség többi országát is.
Ez technikailag megvalósítható lenne? Igaz, hogy valószínűleg kevesebb konténert, vagy ömlesztett árút tudnának szállítani a hajók (főleg ha Kína belsejéből kell szállítmányozni), de rövidebb úton és olyan területek is megnyílnának, amik jelenleg nehezebben elérhetőek.
 

antigonosz

Well-Known Member
2013. június 30.
28 884
65 681
113
Érdeklődnék, hogy kinek-mi a véleménye, hogy nem e lehetne egy olyan szállítmányozási út, amely Kína-Kazahsztán vasúttal, onnan pedig olyan hajóosztállyal, amely Kaszpi-tenger - Volga - Volga-Don csatorna - Don - Azovi, majd Fekete-tenger, majd Duna útvonalon haladna? De nem csak Kínát lehetne így elérni, hanem a Kaszpi térség többi országát is.
Ez technikailag megvalósítható lenne? Igaz, hogy valószínűleg kevesebb konténert, vagy ömlesztett árút tudnának szállítani a hajók (főleg ha Kína belsejéből kell szállítmányozni), de rövidebb úton és olyan területek is megnyílnának, amik jelenleg nehezebben elérhetőek.
Azovi tenger eleg puskaporos egy ideje.
Plusz a hajok kisebbek kell legyenek mint az oceani hajok. Kevesebb kontener is fer rajuk igy. Szerintem a vonat gyorsabb, plane ha mar eljott onnet idaig europa kapujaig.
 
T

Törölt tag 1711

Guest
Érdeklődnék, hogy kinek-mi a véleménye, hogy nem e lehetne egy olyan szállítmányozási út, amely Kína-Kazahsztán vasúttal, onnan pedig olyan hajóosztállyal, amely Kaszpi-tenger - Volga - Volga-Don csatorna - Don - Azovi, majd Fekete-tenger, majd Duna útvonalon haladna? De nem csak Kínát lehetne így elérni, hanem a Kaszpi térség többi országát is.
Ez technikailag megvalósítható lenne? Igaz, hogy valószínűleg kevesebb konténert, vagy ömlesztett árút tudnának szállítani a hajók (főleg ha Kína belsejéből kell szállítmányozni), de rövidebb úton és olyan területek is megnyílnának, amik jelenleg nehezebben elérhetőek.

Volt egy Kína - Kazahsztán - Kaszpi tenger - Azerbajdzsán - Grúzia - Fekete tenger - Ukrajna - Záhony útvonal is, de az első próbaúton a Kínába tartó üres konténerek Kazahsztánban "eltűntek" majd 2 hónappal később egy Isten háta mögötti állomáson kerültek elő.
Többet nem próbálták megkerülni a ruszkikat.
 
  • Tetszik
Reactions: phaidros and zolkas

phaidros

Well-Known Member
2014. augusztus 9.
11 366
30 872
113
Volt egy Kína - Kazahsztán - Kaszpi tenger - Azerbajdzsán - Grúzia - Fekete tenger - Ukrajna - Záhony útvonal is, de az első próbaúton a Kínába tartó üres konténerek Kazahsztánban "eltűntek" majd 2 hónappal később egy Isten háta mögötti állomáson kerültek elő.
Többet nem próbálták megkerülni a ruszkikat.
:D Remek.
 

phaidros

Well-Known Member
2014. augusztus 9.
11 366
30 872
113
Azovi tenger eleg puskaporos egy ideje.
Plusz a hajok kisebbek kell legyenek mint az oceani hajok. Kevesebb kontener is fer rajuk igy. Szerintem a vonat gyorsabb, plane ha mar eljott onnet idaig europa kapujaig.
Igen, de most hajó után jön a vonat (Pireustól); a sorrend cserélődne fel, mert hajón ugyan úgy elhozod BP-ig, de akár a Duna-Majna-Rajna csatornán Rotterdamig, sőt, még Svájcba is.
Volt olyan magyar gyártású hajóosztály, hogy Duna-tengerjáró hajó. Már a háború előtt is Alexandriáig elmentek.
 

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
18 403
55 215
113
T

Törölt tag 4082

Guest
Hát, ha lehagyod a reakcióidőt akkor ezek a számok. Ezek a nyers fékutak. Nem a féktáv.
100 k/m-h-ról? Ez tuti?
Van erről valahol jegyzőkönyv vagy teszt? Meg mekkora teherrel és milyen aszfalton és felületen?
Amúgy igen, egy normál közúti autó 7-7,5 m/s² vészfékezési lassulásra képes. Ez lett feltornászva a 80as évek 6,5-7 m/s² éről a gumikkal és az ABSel.