1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

Autó-motor, elektromos járművek, közlekedés

Diskurzus a(z) 'Kantin' témában - molnibalage által indítva @ 2018. február 9..

  1. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Most akkor nem egészen világos, hogy egyetértesz-e vagy sem.
    Én pislogok, hogy ha valaki szerint a városhoz közelebbi rész felesleges. Pont azért a végén, amit írsz. A legrövidebb út miatt.
     
  2. Allesmor Obranna

    Allesmor Obranna Well-Known Member

    Már hogyan érthetnék egyet az M0 nyugati befejezésének elhagyásával, mikor észak-pestiként vagy 90km-t égetem jelenleg a benzint kelet felé, vagy mehetek a városi dugón keresztül.
    Nem beszélve az észak-budai agglomeráció lakóiról, akik meg Budán keresztül szívnak.
    Álszent dolog környezetvédelemre hivatkozva negligálni az M0 nyugati szakaszát, mikor Solymár-Üröm-Pilisvörösvár-Budakalász lakói naponta szívnak, de minimum a kamionok gázolajfüstjét.

    Az M0-ást be kell fejezni az eredeti tervek szerint, alagutakkal, akármilyen drága is. Senkit se fog meghatni egy Zsámbék-Esztergom 2x1 sáv autóút, mert nem releváns szakasz.
     
    fishbed, nyugger, Ratamahata and 2 others like this.
  3. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Ámen.
     
  4. hunter85

    hunter85 Well-Known Member

    Mik azok az alagutas tervek?
    Nem hallottam rola.
     
  5. Allesmor Obranna

    Allesmor Obranna Well-Known Member

    Vezesd keresztül az M0-t az M1-ig a Megyeri hídtól és megérted.

    Apropó Megyeri híd. Ha nem lesz nyugati M0-as, akkor az meg mivegre van?
    Tavaly októberben a Pilisből Budakalászon hazajövet dugóba kerültem, mert az M0 jelenlegi végállomását képező Megyeri híd végi körforgalomba valahogy beszorult egy kamion a péntek délutáni csúcsforgalomban.
    Nos, ezzel beállt a Megyeri híd buda felé (Újpestig és Fótig), a Szentendrei út Szentendre felöl onnan és felé Budáról, egész Budakalász, de Üröm és Pomáz is. Hiába van a körforgalom felett elkerülő felüljáró, akkorát duzzasztott a forgalmon ez a kis malőr.
    Ez is egy része problémának.
     
    fishbed, misinator and molnibalage like this.
  6. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Mit jelent az "üzemanyagcella"?
     
  7. Matróz Kommandó

    Matróz Kommandó Well-Known Member

    A 10-ig megépítik.
    Onnét délre M0 M1 felé vagy nyugat irányban M10 néven az M100-asig.
     
  8. Allesmor Obranna

    Allesmor Obranna Well-Known Member

    Üzemanyagcella, tüzelőanyag-cella, vagy akár a tüzelőanyag-elem mind jó kifejezés. Mindegyik hivatalos.
     
  9. Allesmor Obranna

    Allesmor Obranna Well-Known Member

    Pont ezt a völgyhidas, alagútas szakaszt akarják elhagyni, az M100-hoz képest később megépíteni, vagy a kesztölci szakasszal kiváltani.
     
  10. Matróz Kommandó

    Matróz Kommandó Well-Known Member

    Nem ezt hagynák el, hanem az ezt követőt, amit a térkép "másképp" szaggatott vonallal jelöl.
     
  11. Kurfürst

    Kurfürst Well-Known Member

    Hidrogén.
     
  12. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Milyen konverziós faktora lenne elektromossággá, mennyi a kWh/kg? Mennyire szabályozható és mi a max. teljesítmény limitje?

    Az árát is? :)
     
  13. Kurfürst

    Kurfürst Well-Known Member

    35-50% körüli értékeket mértek 10-12 évvel ezelőtti kísérletekben. Ez az elektromos meghajtásra lehet igaz, de az sem gond ha a hidrogént egyszerűen elégetik egy hagyományoshoz hasonló sugárhajtású hajtóműben (ami jó esetben 25-30%-os hatékonysággal bír, ha csak a hajtóművet nézzük).

    Az energia / tömeg aránya a hidrogénnek verhetetlen. https://en.wikipedia.org/wiki/Hydrogen-powered_aircraft#/media/File:Energy_density.svg

    A térfogat a problémásabb, de azt ahogy nézem eddig megoldották - törzsbe került az üzemanyag. Ha viszont hagyományos úton elégetjük a hidrogént (na mi lesz belőle?), így egy hidrogénhajtású légi járműnél az a valószínű (akár elektromos, akár sugárhajtásról beszélünk), hogy az össztömege csökken, a törzs mérete (hossza) növekszik, a szánymérete, a leszálló pálya hossza viszont csökkenhet.

    Mennyi? Mi mennyi? A kérdés értelmetlen a konkrét felhasználási körülmények és a konkrét elrendezés meghatározása nélkül.

    Nekem nem gond kifizetni egy business class jegy árát ha cserébe 4-5 óra alatt megkerülöm a földet. Inkább mint egy 24-36 órás haláljárat. Gondolom életedben nem utaztál még annyit repülőgépen. Elárulom: nagyon szar.
     
  14. Kurfürst

    Kurfürst Well-Known Member

    Nem hiszem hogy véglegesen elkaszálták, inkább prioritás kérdés. A 10-es út kapacitása nevetségesen kicsi a forgalomhoz képest, oda úgy kell egy normális út, mint egy falat kenyér az ott lakóknak, gyakorlatilag az egyetlen komoly agglomerációs terület, amit nem köt össze normális út a fővárossal (illetve az észak pesti, de majd valamikor pár száz év múlva elkészül az M2 is... talán). Olyan szempontból is van benne logika, hogy Esztergomnál legalább van (közel s távol az egyelten) dunai híd.

    Amíg nincs ami elvezesse egy budai M0-n érkező forgalmat, addig lehet hogy egyszerűen csak nincs értelme megkezdeni (más kérdés hogy az észak-budai forgalmat sem tudja felvenni a városi infrastruktúra, déli irányban biztos nem). Ettől függetlenül kell az M0 utolsó budai szakasza is, mert ez ebben a formában (legalbábbis kerülőútnak) nem lenne ideális.

    Ha nem csak ezt nézzük, akkor másra viszont megoldást jelenthet. Pl. hogy az elmúlt évtizedekben nyomokban sem volt komoly várostervezés, nem jelöltek ki előre útvonalakat, közlekedési kapacitásra kijelölt területeket, településfunkciókat..
     
  15. Allesmor Obranna

    Allesmor Obranna Well-Known Member

    Molnibalage:

    A hidrogéncella nem mai gyerek, az Apollo űrhajók is ilyen energiatárolókat használtak. A Space Shuttle is. Nagyon régi nóta.
     
    molnibalage likes this.
  16. emel

    emel Well-Known Member

    Meg néhány német tengó, ezek a legtovább víz alatti üzemben hajózni képes tengeralattjárók az atomhajtányosok után.
     
  17. torsen

    torsen Well-Known Member

    Meg Toyota Mirai, Honda Clarity, Hyundai Tucson FCEV.... ezek már megvehetők.
    https://www.toyota.com/all-vehicles/
     
  18. emel

    emel Well-Known Member

    Majd ha ötösöm lesz a lottón ... csak úgy kíváncsiságból esetleg. :D
     
  19. torsen

    torsen Well-Known Member

    Egyelőre akkor se! Hol tankolsz? Amúgy a tesztelők szerint jó autó Mirai is és a Clarity is.
     
  20. emel

    emel Well-Known Member

    Persze hogy nekik jó, mert nem kell nekik kifizetni a vételárat. Ha ingyen alám tennék nekem is jó lenne ... :D
     
    torsen likes this.

Ezen oldal megosztása