Milyen konverziós faktora lenne elektromossággá, mennyi a kWh/kg?
35-50% körüli értékeket mértek 10-12 évvel ezelőtti kísérletekben. Ez az elektromos meghajtásra lehet igaz, de az sem gond ha a hidrogént egyszerűen elégetik egy hagyományoshoz hasonló sugárhajtású hajtóműben (ami jó esetben 25-30%-os hatékonysággal bír, ha csak a hajtóművet nézzük).
Az energia / tömeg aránya a hidrogénnek verhetetlen. https://en.wikipedia.org/wiki/Hydrogen-powered_aircraft#/media/File:Energy_density.svg
A térfogat a problémásabb, de azt ahogy nézem eddig megoldották - törzsbe került az üzemanyag. Ha viszont hagyományos úton elégetjük a hidrogént (na mi lesz belőle?), így egy hidrogénhajtású légi járműnél az a valószínű (akár elektromos, akár sugárhajtásról beszélünk), hogy az össztömege csökken, a törzs mérete (hossza) növekszik, a szánymérete, a leszálló pálya hossza viszont csökkenhet.
Mennyire szabályozható és mi a max. teljesítmény limitje?
Mennyi? Mi mennyi? A kérdés értelmetlen a konkrét felhasználási körülmények és a konkrét elrendezés meghatározása nélkül.
Az árát is?
Nekem nem gond kifizetni egy business class jegy árát ha cserébe 4-5 óra alatt megkerülöm a földet. Inkább mint egy 24-36 órás haláljárat. Gondolom életedben nem utaztál még annyit repülőgépen. Elárulom: nagyon szar.