M
molnibalage
Guest
Ez mi lehetett? Pályahiba? Tengelytörés?
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Ez mi lehetett? Pályahiba? Tengelytörés?
Ez mi lehetett? Pályahiba? Tengelytörés?
Köszi + ma úgy látszik világszerte divat kőhülye ökobaromnak lenni.Fb csoportban azt írták, hogy 2 másodperccel előtte hallani a síntörést.
+Amerikában nem érdemes 15, de inkább 30 méternél közelebb állni a sorompóhoz, mert ez bármikor megtörténhet annyira feszített munkatempóban és kevés erőforrással dolgoznak a vasutak (most jelentették be, hogy mozdonyok elejére szeret kamerákkal fogják figyelni a pálya állapotát, így már vonalbejárókat is leépíthetik). UP már a karbantartó bázisait árusítja ki, évi min. 500 fős leépítés már megszokott a cégnél. Pedig anno hozzájuk akartam kimenni dolgozni, mikor elkezdtem a közlekedésmérnökit
Ráadásul a Rails to trails nevű zöld terrorcsoport is rájuk szállt, sorra záratja be az ideiglenesen ipari célra használt vasútvonalakat, majd csinál belőle sétaútvonalat...
Probléma az, hogy miattuk tavaly egy 50 mérföldes pálya lett az enyészeté amin aratáskor csúcsforgalom volt, amúgy üresen állt, de most majd mehetnek helyette kamionok százai a környező településeken keresztül-kasul.
Nálunk is ilyennel épülnek már át a nyílt vonalak, béreljük őket. A bérleti díja a szakikkal együtt kb 1milliárd/hónap, utána még kell egy vágány szabályozás. Kurva jó gépek ezek, sajnos a magyar szakik ilyenkor csak az alépítmény váll lapáttal történő igazítását végzik.Nyugaton meg így megy!
Sajnos tudom hogy megy, évekig voltam felügyeleti pályamester.Nálunk is ilyennel épülnek már át a nyílt vonalak, béreljük őket. A bérleti díja a szakikkal együtt kb 1milliárd/hónap, utána még kell egy vágány szabályozás. Kurva jó gépek ezek, sajnos a magyar szakik ilyenkor csak az alépítmény váll lapáttal történő igazítását végzik.
Nemcsak neki...Úgy látszik Molni új voodoobabája HAndrás alakú lesz.
Nemcsak neki...
A sznobság egészen idáig elment volna, de ezzel a videóval nálam végképp ledobta a biztosítékot. Eddig azt propagálta, hogy fú, aztán itt milyen gyorsan el fog terjedni minden és milyen fain és olcsó lesz...Van abban az emberben valami rendkívül irritáló sznobság, ez tény, viszont meglehetősen korrekt és normális hangvételű blogbejegyzései vannak és nem nagyon rejti véka alá a negatívumokat sem.
A magam részéről én a másik ismert zenebohóccal ellentétben, aki amúgy őt másolja ezerrel, én hitelesebb figurának tartom az ürgét, abban kétségtelenül igaza van, hogy a magyar elektromls töltő hálózat relatív szarul van kiépítve. Ha ugy tetszik ez is egy információ amit nem árt ha megfontolsz mielőtt esetleg elektromos autó vásárlásra adod esetleg a fejed. Hasznosnak hasznos és érdemes megismerni ezt a véleményt, mert legalább látszik hogy atgondolta.
Mondjuk hogy ezzel mi baja van olyanoknak, akik amúgy sem a villamossághoz, sem az autózáshoz, sem az állam működéséhez nem szagolnak sokat, sem elektromos, sem bármilyen más autót nem akarnak venni mert nekik tiltja a vallásuk, nos ezt a részét nem igazán értem.
https://forum.htka.hu/threads/villamosenergia-termelés-energiagazdálkodás.631/page-322#post-523962Van itt a HTKA-n is egy HAndrás nicknevű valaki. Esetleg ugyan arról a személyről van szó?
Van itt a HTKA-n is egy HAndrás nicknevű valaki. Esetleg ugyan arról a személyről van szó?
Ízlelgessük az András által említett 85 Ft/kWh táji árat. Tegyük fel, hogy 30 Ft/kWh áron veszi a töltő az áramot, mert sikerül ezt szerződéssel és előre lekötéssel ezt kibulizni.
A töltésnél csak a valóban töltött áramot lehet eladni, mert a termék az, viszont a gyorstöltés hatásfoka 80% táján van. Tehát a 85-30 profit különbözete már 20%-a kuka. Az ÁFÁ-t tudtommal az államnak fizeted, nem a termék eladójának. Van üzemeltetési költség is, meg persze annak költsége, hogy mi lenne, ha másba fekteted mondjuk az a 30M HUF-ot, amibe kerül egy nagyobb kapacitású töltő trafóval. Ezek után teljesen hurráoptimistán árrazuk be a kWh-ként profitot mondjuk 35 Ft/kWh-ra. Ez igen megengedő szerintem a fentiek alapján.
5 éves államkötvénynél ma 4% táji kamat van. Tehát 30M beruházás 5 év után 38M. Tehát akkor nézzük meg, hogy mennyi áramot kéne eladni 38M bevételhez, ami azt jelenti, hogy 5 év után a pénzénél van a beruházó.
38 000 000 / 35 = 1 085 000 kWh.
Tegyük fel, hogy a gyorstöltéssel átlagosan 50 kWh-t tölt. Egy Tesla 85 kWh-s kapacitás 80%-ra nem 0-ról töltve kb. ennyi. Ez 5 év alatt 21700 töltés. Ez naponta 12 db töltés. Mivel a gyorstöltés is legalább 1 órát jelent (YT videók alapján igazából többet, de legyünk nagyvonalúak) az átlag nappai ébrenlétet figyelembe véve és azt, hogy egyszerre esnek be vevők sokkal több beruházást igényel, mert 200 kW feletti teljesítményt jelent, nem csak 2x15 misis töltőhely lerakását, kell trafó is.
Na, akkor András esetleg elgondolkozhatott volna azon, hogy vágyai és a realitás hol fognak találkozni...
A MOL-nál dolgozva volt olyan 6 év alatt az üzemviteli számok alapján biztosan megtérülő beruházást, ami utána már profitot termelt volna. Nem csinálták meg, másba tolták a pénzt.
Ez alapján talán sejthető, hogy miért terjed lassan a töltő és miért nem akarják letenni azokat. Ráadásul, ha majd jövedéki termék is lesz, ami árat emel, akkor lesz csak fincsi...
Külföldön a helyzet még murisabb, mert Németországban az áram ára 2-3-szorosa a hazaihoz képes, tehát így kell majd profitot termelni. Iszonyatosan hosszú megtérülési idők jönnek ki úgy, hogy feltesszük, hogy nem hitelből, hanem zsebből telepítik ezeket.
Ennyire "van sarkon" az olcsó és tömeges villanyautózés... Az, hogy környezetbarát legyen, az még odébb van...
.2030-ra 14 hidrogentolto lesz Magyarorszagon. Szamolgatnod meg tok felesleges, mert egyreszt van eu tamogatas, masreszt latjuk, hogy kulfoldon is megeri a toltobiznisz
- és a saját, igen komolyan más által összedobott életvitelét veszi mércének és extrapolál abból a végtelenbe. Megalol.
- mert a töltő telepítő és üzemeltetőnek nem Patreonon dobják össze a pénzt a két szép szeméért.
- hogy ő itten mennyire zöld. Kihez képest? A SUV-val furikázóhóz képest igen. Hozzám képest meg kanyarban sincs, aki bringával jár.
- Na ennyit a fene nagy "zöld" életmódjáról. Azon felül autózik belvárosban és a két szép szeméért kapta vagy még most is kapja az ingyen parkolót.
- Drága. A kocsi éves biztosítás többe kerülne, mint a bringa szervizelése egy évben úgy átlagban
- Ha szemét akarnék lenni láthatólag azért nem gondolkozik az ipse, mert anno az Apple felé volt ekkora fan. Most új ikonja van a villanyautó. Egyszer talán ebből is kiábrándul, amikor valós költségei látszanak majd....
Lejáratni? Dehogy. Csak szimplán irritáló, amikor műszak és gazdasági ökörségeket terjeszt. Ez a videó volt a hab tortán, amikor ezek után benyögi, hogy szerinte mi a rablás. Epic.Nekem ezekből az elszólásokból inkább úgy tűnik hogy inkább a féltékenység motivál abban, hogy megpróbálod lejáratni és nem annyira mondanivalója... Azért azt tudni kell, hogy HA stílusát, mondanivalóját lehet szeretni, nem szeretni, de az tény hogy abszolút a mélyből jött, saját erejéből küzdötte fel magát, vállalkozott, saját erejéből éli ezt a kellemes felső-középosztálybeli életszínvonalat. Nem a "Patreonon kalapolták neki össze".
Egyébként mindig is early adopter volt, már akkor apple cuccai voltak, amikor még kb. senkinek fingja nem volt róla itthon, hogy mi az. A villanyautózásban is az, ebben nincs semmi meglepő, az early adopterség nettó szívás, erről szól a bejegyzés, meg hogy hogyan lehetne még máshogy, hogy jobban terjedhessen, feltehetően az olajiparban érdekeltek nagy szomorúságára.
Számomra mindenesetre érdekesek és hasznosak a villanyautózással kapcsolatos megnyilvánulásai, nem hiszem, hogy megvett volna az e-autózásnak, de jó látni előnyeit, hátrányait valaki más tapasztalataiból.