Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

T

Törölt tag 1711

Guest
Ez mi lehetett? Pályahiba? Tengelytörés?

Fb csoportban azt írták, hogy 2 másodperccel előtte hallani a síntörést.

+Amerikában nem érdemes 15, de inkább 30 méternél közelebb állni a sorompóhoz, mert ez bármikor megtörténhet annyira feszített munkatempóban és kevés erőforrással dolgoznak a vasutak (most jelentették be, hogy mozdonyok elejére szeret kamerákkal fogják figyelni a pálya állapotát, így már vonalbejárókat is leépíthetik). UP már a karbantartó bázisait árusítja ki, évi min. 500 fős leépítés már megszokott a cégnél. Pedig anno hozzájuk akartam kimenni dolgozni, mikor elkezdtem a közlekedésmérnökit :(

Ráadásul a Rails to trails nevű zöld terrorcsoport is rájuk szállt, sorra záratja be az ideiglenesen ipari célra használt vasútvonalakat, majd csinál belőle sétaútvonalat...
Probléma az, hogy miattuk tavaly egy 50 mérföldes pálya lett az enyészeté amin aratáskor csúcsforgalom volt, amúgy üresen állt, de most majd mehetnek helyette kamionok százai a környező településeken keresztül-kasul.
 
M

molnibalage

Guest
Fb csoportban azt írták, hogy 2 másodperccel előtte hallani a síntörést.

+Amerikában nem érdemes 15, de inkább 30 méternél közelebb állni a sorompóhoz, mert ez bármikor megtörténhet annyira feszített munkatempóban és kevés erőforrással dolgoznak a vasutak (most jelentették be, hogy mozdonyok elejére szeret kamerákkal fogják figyelni a pálya állapotát, így már vonalbejárókat is leépíthetik). UP már a karbantartó bázisait árusítja ki, évi min. 500 fős leépítés már megszokott a cégnél. Pedig anno hozzájuk akartam kimenni dolgozni, mikor elkezdtem a közlekedésmérnökit :(

Ráadásul a Rails to trails nevű zöld terrorcsoport is rájuk szállt, sorra záratja be az ideiglenesen ipari célra használt vasútvonalakat, majd csinál belőle sétaútvonalat...
Probléma az, hogy miattuk tavaly egy 50 mérföldes pálya lett az enyészeté amin aratáskor csúcsforgalom volt, amúgy üresen állt, de most majd mehetnek helyette kamionok százai a környező településeken keresztül-kasul.
Köszi + ma úgy látszik világszerte divat kőhülye ökobaromnak lenni.
 

alali77

Well-Known Member
2011. szeptember 19.
4 186
10 660
113
Nyugaton meg így megy!
Nálunk is ilyennel épülnek már át a nyílt vonalak, béreljük őket. A bérleti díja a szakikkal együtt kb 1milliárd/hónap, utána még kell egy vágány szabályozás. Kurva jó gépek ezek, sajnos a magyar szakik ilyenkor csak az alépítmény váll lapáttal történő igazítását végzik.
 

Pocok75

Well-Known Member
2010. április 19.
2 802
2 554
113
Nálunk is ilyennel épülnek már át a nyílt vonalak, béreljük őket. A bérleti díja a szakikkal együtt kb 1milliárd/hónap, utána még kell egy vágány szabályozás. Kurva jó gépek ezek, sajnos a magyar szakik ilyenkor csak az alépítmény váll lapáttal történő igazítását végzik.
Sajnos tudom hogy megy, évekig voltam felügyeleti pályamester.
 
M

molnibalage

Guest

Ez az ember akkora képmutató, hurráoptimista és propagandista, hogy arra szavak nincsenek

  • Lassan raknak le töltőket? Ja, hogy eddig is oda tudták letenni, hogy az éppen még túlméretezed grid elbírja, de ezen helyek nem korrelálnak autós útvonalakkal? Ja, hogy ezt a nem álmodozók előre megjósolták? Pedig még csak olyan töltőket raknak le, ahol egy autó esetén van jellemzően villámtöltés, ha több áll be, akkor oszlik a teljesítmény.

  • Nagy arccal benyögni, hogy mennyit hajlandó fizetni? Apafej, majd a piac beárazza. Amikor több töltőt raknak re egy helyre és reális az, hogy 200 kWh feletti az igény, akkor jó reggelt, a grid fejlesztése és a trafó költsége összemérhető lesz a töltőjével. Akkor mekkora haszonnal is kell árulnia az áramot a tulajnak, hogy csak egy sima államkötvénynél többet hozzon a kút? Milyen érdekes, ahogy elvárja, hogy hobbiját más finanszírozza.

  • Jól tetszett fogalmazni, de nem az állam feladata. A piac viszont majd beárazza azt, hogy ha pár szutyok töltőpont költsége 30M HUF táján lesz fajlagosan akkor hogyan is fog ez profitot termelni, ha adott estben hitelből valósul meg. Na, ebből lesz szép áram ár, még akkor is, ha nem lesz jövedéki termék a töltött áram. Egy ponton túl meg az lesz. Mert az állam már csak olyan, hogy nem engedi el csak úgy a vaskos bevételeket.

  • Aztán azzal jön, hogy forgalmat generál az étteremnek a töltő. Frankó. Ez a töltő tulaját, aki az áramot adja el hol érdekli? Az meg nem a töltés költsége, hogy a várakozás miatt akkor drágán kajál az ember? Mert ki ne találja már, hogy a töltőállomásokon olcsó kaja van. Ennyit a tömeges villanyautózásról, ez féktelen luxus, amit részben más fizet. Szép dolog magas lóról dumálni... Üzengetés helyett picit gondolkozhatna.

  • Nem kedves András, addig nem zöld az autózás, ameddig nem a reális árát fizeti meg az áramnak és addig végképp nem, amíg nem francia/norvég CO2g/kWh táján van a termelés. Ön maximum, hiszi, hogy az. Sorvezetőnek: https://www.electricitymap.org/?page=map&solar=false&remote=true&wind=false
Röviden, szar mikor pofáncsap a valóság, hogy luxus hobbi az egész?
 

Kurfürst

Well-Known Member
2017. szeptember 14.
5 146
16 754
113

Van abban az emberben valami rendkívül irritáló sznobság, ez tény, viszont meglehetősen korrekt és normális hangvételű blogbejegyzései vannak és nem nagyon rejti véka alá a negatívumokat sem.

A magam részéről én a másik ismert zenebohóccal ellentétben, aki amúgy őt másolja ezerrel, én hitelesebb figurának tartom az ürgét, abban kétségtelenül igaza van, hogy a magyar elektromls töltő hálózat relatív szarul van kiépítve. Ha ugy tetszik ez is egy információ amit nem árt ha megfontolsz mielőtt esetleg elektromos autó vásárlásra adod esetleg a fejed. Hasznosnak hasznos és érdemes megismerni ezt a véleményt, mert legalább látszik hogy atgondolta.

Mondjuk hogy ezzel mi baja van olyanoknak, akik amúgy sem a villamossághoz, sem az autózáshoz, sem az állam működéséhez nem szagolnak sokat, sem elektromos, sem bármilyen más autót nem akarnak venni mert nekik tiltja a vallásuk, nos ezt a részét nem igazán értem.
 
M

molnibalage

Guest
Van abban az emberben valami rendkívül irritáló sznobság, ez tény, viszont meglehetősen korrekt és normális hangvételű blogbejegyzései vannak és nem nagyon rejti véka alá a negatívumokat sem.

A magam részéről én a másik ismert zenebohóccal ellentétben, aki amúgy őt másolja ezerrel, én hitelesebb figurának tartom az ürgét, abban kétségtelenül igaza van, hogy a magyar elektromls töltő hálózat relatív szarul van kiépítve. Ha ugy tetszik ez is egy információ amit nem árt ha megfontolsz mielőtt esetleg elektromos autó vásárlásra adod esetleg a fejed. Hasznosnak hasznos és érdemes megismerni ezt a véleményt, mert legalább látszik hogy atgondolta.

Mondjuk hogy ezzel mi baja van olyanoknak, akik amúgy sem a villamossághoz, sem az autózáshoz, sem az állam működéséhez nem szagolnak sokat, sem elektromos, sem bármilyen más autót nem akarnak venni mert nekik tiltja a vallásuk, nos ezt a részét nem igazán értem.
A sznobság egészen idáig elment volna, de ezzel a videóval nálam végképp ledobta a biztosítékot. Eddig azt propagálta, hogy fú, aztán itt milyen gyorsan el fog terjedni minden és milyen fain és olcsó lesz...

...aztán most benyögi, hogy mekkora összeg felett nem hajlandó tankolni, mert szerinte az már pofátlan, meg hogy milyen jó, mert töltő mellett étteremnek bevétele van. A szezont keveri a fazonnal és a saját, igen komolyan más által összedobott életvitelét veszi mércének és extrapolál abból a végtelenbe. Megalol. Felőlem tegye, csak akkor talán kisebb arccal nyilatkozzon ki dolgokat. Főleg úgy, hogy a horvátországi nyaralós videó elején is úgy kezdi, hogy "akik szerint semmire nem jó a villanyautó és íme bizonyíték" videó akkora BS volt, hogy röhögtem. Konkrétan kb. akkor mentem én is cimborákkal és volt egy szép nagy masszív terelés baleset miatt. Az ő imádott villanyautójával szépen lerohadt volna...

A töltő hálózat azért néz ki így, mert a költségminimumot figyelembe véve így lehet kiépíteni. Bár halványan szegénykém már azt is kimondja, hogy tudja, hogy tízmilliós tétel egy gyorstöltő és még a trafó szót is hajlandó kimondani, de aztán azon eltöprengeni, hogy ezt ki fogja letenni úgy, hogy értelmezhető időn belül profit is legyen, azon már nem gondolkozott el. Mert a töltő telepítő és üzemeltetőnek nem Patreonon dobják össze a pénzt a két szép szeméért.

Az utolsó kommenteded meg nem értem és erősen személyeskedő is.

Propagálja azt is a lelkem, hogy ő itten mennyire zöld. Kihez képest? A SUV-val furikázóhóz képest igen. Hozzám képest meg kanyarban sincs, aki bringával jár. Na ennyit a fene nagy "zöld" életmódjáról. Azon felül autózik belvárosban és a két szép szeméért kapta vagy még most is kapja az ingyen parkolót. Itt is a szezon a fazonnal van keverve. Teljesen mindegy, hogy az emberek életterét villany vagy benzinen autó veszi el. Semmi köze a hajtásnak ahhoz, hogy a városban emberek és nem autók élnek.

Az is vicces, hogy "tiltja a vallásuk" résszel a te pofád is nagy. Most akkor mondjam erre azt, hogy :
  • Nincs rá szükségem a városban mozgáshoz. Vegyem meg úgy, hogy az év 345+ napján állna az utcán? Mert a garázs sincs ingyen ám...
  • Az autót hitelre kéne venni, mert a bringát megvettem zsebből. X év alatt a rajta való anyagi bukás kb. 0 a kocsihoz képes.
  • Ott parkolok, ahol akarok ingyen nem kell hozzá zöld rendszám. A villanyautó lehet, hogy ingyen parkol (vagy már az sem), de akkor is keresni kell vele a helyet.
  • Átlag csúcsidőben az autó sokszor még csak nem is gyorsabb nálam. Mindig mosolygok, amikor az álló kocsisor mellett húzok el. Több munkatársam ennek ellenére azért sem BKV-zni nem hajlandó sem tekerni. Csak morogni. Kinek mi a hobbija...
  • Drága. A kocsi éves biztosítás többe kerülne, mint a bringa szervizelése egy évben úgy átlagban.
  • Emisszióm 0, csak valahogy Andráskának nem tűnik fel, hogy ez valóban zöld. Ja, és olcsó is. Csak én nem tolok videókat arról, hogy ez jó... Nekem jó. Ha más szopni akar, az ő dolga.

Szóval ameddig játssza itt az aranyos nyugodt embert, de hülyeségekbe áll bele teli talppal addig tapsolnom kéne neki. Pont olyan hittérítő, mint Manfred, csak kicsit kedvesebb, de agyatlansági szintben majdnem ott van. Eddig még nem érte el azt a szintet, de az ár benyögéssel és az éttermes résszel és a körítéssel már igen. Szezon a téma és fazonnal érvel. Nevetséges. Az eddigi olcsóságát a kocsinak más dobta össze. Most amikor kezd a valós piaci ár felé első lépésként konvergálni az üzemeltetése, akkor meg egyből tol egy ilyen videót. Lol...
 
M

molnibalage

Guest
Ízlelgessük az András által említett 85 Ft/kWh táji árat. Tegyük fel, hogy 30 Ft/kWh áron veszi a töltő az áramot, mert sikerül ezt szerződéssel és előre lekötéssel ezt kibulizni.

A töltésnél csak a valóban töltött áramot lehet eladni, mert a termék az, viszont a gyorstöltés hatásfoka 80% táján van. Tehát a 85-30 profit különbözete már 20%-a kuka. Az ÁFÁ-t tudtommal az államnak fizeted, nem a termék eladójának. Van üzemeltetési költség is, meg persze annak költsége, hogy mi lenne, ha másba fekteted mondjuk az a 30M HUF-ot, amibe kerül egy nagyobb kapacitású töltő trafóval. Ezek után teljesen hurráoptimistán árrazuk be a kWh-ként profitot mondjuk 35 Ft/kWh-ra. Ez igen megengedő szerintem a fentiek alapján.

5 éves államkötvénynél ma 4% táji kamat van. Tehát 30M beruházás 5 év után 38M. Tehát akkor nézzük meg, hogy mennyi áramot kéne eladni 38M bevételhez, ami azt jelenti, hogy 5 év után a pénzénél van a beruházó.

38 000 000 / 35 = 1 085 000 kWh.
Tegyük fel, hogy a gyorstöltéssel átlagosan 50 kWh-t tölt. Egy Tesla 85 kWh-s kapacitás 80%-ra nem 0-ról töltve kb. ennyi. Ez 5 év alatt 21700 töltés. Ez naponta 12 db töltés. Mivel a gyorstöltés is legalább 1 órát jelent (YT videók alapján igazából többet, de legyünk nagyvonalúak) az átlag nappai ébrenlétet figyelembe véve és azt, hogy egyszerre esnek be vevők sokkal több beruházást igényel, mert 200 kW feletti teljesítményt jelent, nem csak 2x15 misis töltőhely lerakását, kell trafó is.

Na, akkor András esetleg elgondolkozhatott volna azon, hogy vágyai és a realitás hol fognak találkozni...
A MOL-nál dolgozva volt olyan 6 év alatt az üzemviteli számok alapján biztosan megtérülő beruházást, ami utána már profitot termelt volna. Nem csinálták meg, másba tolták a pénzt.

Ez alapján talán sejthető, hogy miért terjed lassan a töltő és miért nem akarják letenni azokat. Ráadásul, ha majd jövedéki termék is lesz, ami árat emel, akkor lesz csak fincsi...

Külföldön a helyzet még murisabb, mert Németországban az áram ára 2-3-szorosa a hazaihoz képes, tehát így kell majd profitot termelni. Iszonyatosan hosszú megtérülési idők jönnek ki úgy, hogy feltesszük, hogy nem hitelből, hanem zsebből telepítik ezeket.

Ennyire "van sarkon" az olcsó és tömeges villanyautózés... Az, hogy környezetbarát legyen, az még odébb van...
 
M

molnibalage

Guest
Ja, és ez még csak kWh alapú, az András által említett idő alapú és 80% feletti töltés büntije nincs is benne, ha valaki többet tölt.
 
  • Tetszik
Reactions: svajcibeka

Crusader

Well-Known Member
2018. november 27.
871
2 444
93
Van itt a HTKA-n is egy HAndrás nicknevű valaki. Esetleg ugyan arról a személyről van szó?
 
T

torsen

Guest
Ízlelgessük az András által említett 85 Ft/kWh táji árat. Tegyük fel, hogy 30 Ft/kWh áron veszi a töltő az áramot, mert sikerül ezt szerződéssel és előre lekötéssel ezt kibulizni.

A töltésnél csak a valóban töltött áramot lehet eladni, mert a termék az, viszont a gyorstöltés hatásfoka 80% táján van. Tehát a 85-30 profit különbözete már 20%-a kuka. Az ÁFÁ-t tudtommal az államnak fizeted, nem a termék eladójának. Van üzemeltetési költség is, meg persze annak költsége, hogy mi lenne, ha másba fekteted mondjuk az a 30M HUF-ot, amibe kerül egy nagyobb kapacitású töltő trafóval. Ezek után teljesen hurráoptimistán árrazuk be a kWh-ként profitot mondjuk 35 Ft/kWh-ra. Ez igen megengedő szerintem a fentiek alapján.

5 éves államkötvénynél ma 4% táji kamat van. Tehát 30M beruházás 5 év után 38M. Tehát akkor nézzük meg, hogy mennyi áramot kéne eladni 38M bevételhez, ami azt jelenti, hogy 5 év után a pénzénél van a beruházó.

38 000 000 / 35 = 1 085 000 kWh.
Tegyük fel, hogy a gyorstöltéssel átlagosan 50 kWh-t tölt. Egy Tesla 85 kWh-s kapacitás 80%-ra nem 0-ról töltve kb. ennyi. Ez 5 év alatt 21700 töltés. Ez naponta 12 db töltés. Mivel a gyorstöltés is legalább 1 órát jelent (YT videók alapján igazából többet, de legyünk nagyvonalúak) az átlag nappai ébrenlétet figyelembe véve és azt, hogy egyszerre esnek be vevők sokkal több beruházást igényel, mert 200 kW feletti teljesítményt jelent, nem csak 2x15 misis töltőhely lerakását, kell trafó is.

Na, akkor András esetleg elgondolkozhatott volna azon, hogy vágyai és a realitás hol fognak találkozni...
A MOL-nál dolgozva volt olyan 6 év alatt az üzemviteli számok alapján biztosan megtérülő beruházást, ami utána már profitot termelt volna. Nem csinálták meg, másba tolták a pénzt.

Ez alapján talán sejthető, hogy miért terjed lassan a töltő és miért nem akarják letenni azokat. Ráadásul, ha majd jövedéki termék is lesz, ami árat emel, akkor lesz csak fincsi...

Külföldön a helyzet még murisabb, mert Németországban az áram ára 2-3-szorosa a hazaihoz képes, tehát így kell majd profitot termelni. Iszonyatosan hosszú megtérülési idők jönnek ki úgy, hogy feltesszük, hogy nem hitelből, hanem zsebből telepítik ezeket.

Ennyire "van sarkon" az olcsó és tömeges villanyautózés... Az, hogy környezetbarát legyen, az még odébb van...

Nem csak gazdasági ésszerűség van hanem van törvényi kényszer is!
https://www.swarco.com/sthu/Megoldá...zabályozás-az-elektromos-töltőkre-vonatkozóan
 
M

molnibalage

Guest
A H autó kapcsán azért nem bír magával András, tolt egy ilyen kommentet.

2030-ra 14 hidrogentolto lesz Magyarorszagon. Szamolgatnod meg tok felesleges, mert egyreszt van eu tamogatas, masreszt latjuk, hogy kulfoldon is megeri a toltobiznisz
.

Az kemény.

Azt nem értem, hogy ha már érvelni próbál, akkor azt miért nem számokkal és miért nevetségesen érzelmi alapon csinálja... Mennyi villanyautó volt világszerte és itthon 2007 táján, amikor még csak a T. Roadster volt, ami egyértelműen luxustermék? Ja, hogy kb. 0 vagy tényleg nulla. Na mennyi ma a világon a hidrogénes autók elterjedtsége? Pontosan annyi, mint 2007-ben a villanyautóé volt. Semmi. Nem létező autóhoz hova építsen töltőhálózatot bárki? Ahogy itthon is lett vilannyautó szépen, lassan azon helyekre elkezdték letenni, ahol ez műszakilag nem volt nagy truváj.

Az okot össze tetszik keverni az okozattal. Nem azért nem terjed a H cellás megoldás, mert nincs töltési lehetőség. Szimplán nem is gyártanak ilyet még úgy igazából. Amit gyártanak is olyan drága jelenleg, hogy kb. techsznobok veszik hobbiból a gyakorlatilag luxusautó árú járműveket. Mint a villanyautót, mert különbség nincs akárhogy is próbálja erőlködve beállítani a helyzetet másnak, kivéve, ha igen erős kompromisszumokat köt hosszútávú autózás terén. Ez van ma összes. A gyártási mennyiség mikroszkóp alatt talán kivehető a globális mennyiséghez képest.
https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_fuel_cell_vehicles#Cars

Ma a villanyautó már azért vonalvastagságnyi a statisztikában, a H cella itt sincs. Azt meg felesleges tényként leírni, hogy mennyi H töltő lesz 2030-ban úgy, hogy nincs minta, amiből lehetne akár merészen extrapolálni. A villámtöltőknél bejött ez? Ja, nem...


Nézzük meg a helyzetet számokban. Benzinkútból van kb. 2100 db.
https://hirlevel.egov.hu/2017/04/10/interaktiv-terkepen-az-orszag-benzinkuthalozata/
http://www.ksh.hu/docs/hun/xtabla/jelszall/tabljsz09_02_25.html

Személyautóból évente nő kb. 100k-val az állomány, az most kb. 3,5 millió.
http://www.ksh.hu/docs/hun/xstadat/xstadat_eves/i_ode006b.html

3,5M/2100 = 1666 jármű / töltőhely

A technológia szerencsés vonása, hogy a töltési sebesség minden kútnál azonos és kicsi, a tároló kapacitás az, ami a forgalom helyétől függően változik, ahogy a kútfejek száma. Ezért lehet ilyen megdöbbentően magas az egy kútra eső jármű mennyiség aránya, mert a töltés 5 perc alatt lezavarható.

Namármost a villanytöltés ideje alsó hangon 10-szer több még úgy is, hogy csak 80%-ra tölt az ember 85 kWh-t. Mivel a videóban villámtöltő szót emelte ki, ezért csak arra végzem el a számítást.
10000 db villanyautó / 45 db töltő* = 222 jármű / töltőhely

*Ennyi 50kW teljesítményt elérő töltőt találtam nagyságrendileg, de összesen több száz ponton van töltő, csak hát az a fránya technika, az olcsó töltő lassan tölt. Ja hogy ez az "olcsóság" ára. Ki hogy árazza be szabad/munkaidő kiesését... Csak nem arról van szó, hogy akkor a technológiának alapvető korlátai vannak, amit idővel meg kell fizetni? És ez ellen tetszik tiltakozni, hogy nem hajlandó 80 Ft/kWh felett fizetni? Ej...

Az ön "problémája" az, hogy oda teszik ezeket, ahol fizetőképes kereslet van, ahol van elég gazdag techsznob, akiknek telik erre a hobbira, mert mondjuk Pateronon is megfinanszírozzák. Ja, hogy ez nem az ország keleti része. A fenti szám az mutatja, hogy hiába relatíve magas az ellátottság, az abszolút kereslet kis mértéke és az ország gazdasági szerkezete miatt egyes területekre nem teszik le. Tehát akkor most akkor döntse már el, hogy akar villanyautózni vagy sem, mert ez így kezd paródiába átmenni. A valós költségeit ki kell fizetni annak, ha villámtöltőkkel akarja teli szórják az országot. Ezzel az a baj, hogy a meglevő hálózatokat nem arra méretezték, hogy ezekkel teli szórják és trafó kell, ami drága, ahogy maga a töltő sem két fillér.

Ha autópályák mellé akar, akkor még parazita sem lehet egy nagyobb település celláján, mert az nincs. Tehát, ha arról álmodik, hogy legyen villámtöltő és valóban "villám" (1 óra) alatt töltsön még akkor is, ha beesik egy másik villanyautós sznob és ne 2 óra legyen a töltés, akkor már ottan vagyunk, hogy igen masszív beruházási költség van úgy hogy a megtérüléshez annyi villanyautó kéne, hogy az a láthatáron nincs. Lásd előző komment. mindezt úgy, hogy fizetőképes kereslet sehol, csak ennek is - már elnézést - cseszik utána számolni.

Gazdaságilag nincs racionalitása annak, hogy letegyenek 10M Ft-os nagyságrendben levő töltőt (ön mondta az árát emlékeim szerint), ami évente ma használnának kb. 300-400 alkalommal jelenleg mikor az emberi megtérüléshez két nagyságrenddel több kéne. Vagy kifizeti korai beszállóként ezt az árat? Ja, hogy azt nem akarja. Vastaps.

Szóval értem én, hogy önnek szívének kedves hobbi ez, de akkor döntse el, hogy mennyit szán rá és a igen erős propaganda duma mellett hogy ez milyen jó hogyan volt batárósága benyögni olyat, hogy akkor 80 Ft/kWh árat szán erre. Ez nem kívánságműsor. A benzin ára sem az. A villámtöltőt akar emberi sűrűségben, akkor ne legyenek ilyen nevetséges elvárásai az árral.

Amikor az autózás indult az is úgy volt, hogy az ember vitte magával kannában a benzint. Persze nem tud az ember magával vinni 600 kg akksit. Pech, ez a technológia ilyen és akkor lesz majd jobb infrastruktúra, ha lesz rá fizetőképes kereslet. Az meg nem a teljes személyautó flotta 0,28%-át kivetető aránynál lesz, hanem mondjuk amikor már legalább 5%. Az meg külön vicc, hogy még támogatás is van. Melyik benzinkútnak van állami támogatása?

Szóval nem az irreális vágyak mozgatják a világot, hiába is magyarázom ezt már többedjére. Az egészséges optimizmus jó dolog, de az agyatlan rajongás és elvárás az már nem.

Ha szemét akarnék lenni láthatólag azért nem gondolkozik az ipse, mert anno az Apple felé volt ekkora fan. Most új ikonja van a villanyautó. Egyszer talán ebből is kiábrándul, amikor valós költségei látszanak majd....
 
  • Tetszik
Reactions: nyugger and 2ndt

Kurfürst

Well-Known Member
2017. szeptember 14.
5 146
16 754
113
  • és a saját, igen komolyan más által összedobott életvitelét veszi mércének és extrapolál abból a végtelenbe. Megalol.
  • mert a töltő telepítő és üzemeltetőnek nem Patreonon dobják össze a pénzt a két szép szeméért.
  • hogy ő itten mennyire zöld. Kihez képest? A SUV-val furikázóhóz képest igen. Hozzám képest meg kanyarban sincs, aki bringával jár.
  • Na ennyit a fene nagy "zöld" életmódjáról. Azon felül autózik belvárosban és a két szép szeméért kapta vagy még most is kapja az ingyen parkolót.
  • Drága. A kocsi éves biztosítás többe kerülne, mint a bringa szervizelése egy évben úgy átlagban
  • Ha szemét akarnék lenni láthatólag azért nem gondolkozik az ipse, mert anno az Apple felé volt ekkora fan. Most új ikonja van a villanyautó. Egyszer talán ebből is kiábrándul, amikor valós költségei látszanak majd....

Nekem ezekből az elszólásokból inkább úgy tűnik hogy inkább a féltékenység motivál abban, hogy megpróbálod lejáratni és nem annyira mondanivalója... Azért azt tudni kell, hogy HA stílusát, mondanivalóját lehet szeretni, nem szeretni, de az tény hogy abszolút a mélyből jött, saját erejéből küzdötte fel magát, vállalkozott, saját erejéből éli ezt a kellemes felső-középosztálybeli életszínvonalat. Nem a "Patreonon kalapolták neki össze".

Egyébként mindig is early adopter volt, már akkor apple cuccai voltak, amikor még kb. senkinek fingja nem volt róla itthon, hogy mi az. A villanyautózásban is az, ebben nincs semmi meglepő, az early adopterség nettó szívás, erről szól a bejegyzés, meg hogy hogyan lehetne még máshogy, hogy jobban terjedhessen, feltehetően az olajiparban érdekeltek nagy szomorúságára.

Számomra mindenesetre érdekesek és hasznosak a villanyautózással kapcsolatos megnyilvánulásai, nem hiszem, hogy megvett volna az e-autózásnak, de jó látni előnyeit, hátrányait valaki más tapasztalataiból.
 
  • Tetszik
Reactions: blitzkrieg
M

molnibalage

Guest
Nekem ezekből az elszólásokból inkább úgy tűnik hogy inkább a féltékenység motivál abban, hogy megpróbálod lejáratni és nem annyira mondanivalója... Azért azt tudni kell, hogy HA stílusát, mondanivalóját lehet szeretni, nem szeretni, de az tény hogy abszolút a mélyből jött, saját erejéből küzdötte fel magát, vállalkozott, saját erejéből éli ezt a kellemes felső-középosztálybeli életszínvonalat. Nem a "Patreonon kalapolták neki össze".

Egyébként mindig is early adopter volt, már akkor apple cuccai voltak, amikor még kb. senkinek fingja nem volt róla itthon, hogy mi az. A villanyautózásban is az, ebben nincs semmi meglepő, az early adopterség nettó szívás, erről szól a bejegyzés, meg hogy hogyan lehetne még máshogy, hogy jobban terjedhessen, feltehetően az olajiparban érdekeltek nagy szomorúságára.

Számomra mindenesetre érdekesek és hasznosak a villanyautózással kapcsolatos megnyilvánulásai, nem hiszem, hogy megvett volna az e-autózásnak, de jó látni előnyeit, hátrányait valaki más tapasztalataiból.
Lejáratni? Dehogy. Csak szimplán irritáló, amikor műszak és gazdasági ökörségeket terjeszt. Ez a videó volt a hab tortán, amikor ezek után benyögi, hogy szerinte mi a rablás. Epic.

A Patreon arról szólt, hogy neki van kvázi ingyen pénze, gondolom állása is, és akkor benyögi, hogy ez neki már drága. Ehhez szerinted nem vastag arcbőr kell? Amikor több éves léptékben húzza az ívet, hogy ez a jövő? Erre meg mondja ezt. Ez nem képmutatás szerinted?

Az én célom az, hogy csak simán felhívjam már a figyelmet arra, hogy ne a bullshit jelzőknek higgyen az ember, hanem picit számoljon már. Ezt megteszi és kiderül, hogy a fickó csak hadovál. Van egy drága hobbija, amit más finanszíroz és erre alapozva hittérít. Ez még mindig nem lenne annyira gáz, de aztán benyögte, hogy szerinte mi a "rablás". Ez már azért facepalmos...
 
T

Törölt tag 1711

Guest
Az az 1100 dollár nem olyan sok. Hiszen jövedelemnek minősül ezért becsületesen adózik utána. 'wink-wink'