Nyugaton meg így megy!
Nem csak nyugaton. Nálunk is így építik már a vasutakat.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Nyugaton meg így megy!
A H autó kapcsán azért nem bír magával András, tolt egy ilyen kommentet.
.
Az kemény.
Azt nem értem, hogy ha már érvelni próbál, akkor azt miért nem számokkal és miért nevetségesen érzelmi alapon csinálja... Mennyi villanyautó volt világszerte és itthon 2007 táján, amikor még csak a T. Roadster volt, ami egyértelműen luxustermék? Ja, hogy kb. 0 vagy tényleg nulla. Na mennyi ma a világon a hidrogénes autók elterjedtsége? Pontosan annyi, mint 2007-ben a villanyautóé volt. Semmi. Nem létező autóhoz hova építsen töltőhálózatot bárki? Ahogy itthon is lett vilannyautó szépen, lassan azon helyekre elkezdték letenni, ahol ez műszakilag nem volt nagy truváj.
Az okot össze tetszik keverni az okozattal. Nem azért nem terjed a H cellás megoldás, mert nincs töltési lehetőség. Szimplán nem is gyártanak ilyet még úgy igazából. Amit gyártanak is olyan drága jelenleg, hogy kb. techsznobok veszik hobbiból a gyakorlatilag luxusautó árú járműveket. Mint a villanyautót, mert különbség nincs akárhogy is próbálja erőlködve beállítani a helyzetet másnak, kivéve, ha igen erős kompromisszumokat köt hosszútávú autózás terén. Ez van ma összes. A gyártási mennyiség mikroszkóp alatt talán kivehető a globális mennyiséghez képest.
https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_fuel_cell_vehicles#Cars
Ma a villanyautó már azért vonalvastagságnyi a statisztikában, a H cella itt sincs. Azt meg felesleges tényként leírni, hogy mennyi H töltő lesz 2030-ban úgy, hogy nincs minta, amiből lehetne akár merészen extrapolálni. A villámtöltőknél bejött ez? Ja, nem...
Nézzük meg a helyzetet számokban. Benzinkútból van kb. 2100 db.
https://hirlevel.egov.hu/2017/04/10/interaktiv-terkepen-az-orszag-benzinkuthalozata/
http://www.ksh.hu/docs/hun/xtabla/jelszall/tabljsz09_02_25.html
Személyautóból évente nő kb. 100k-val az állomány, az most kb. 3,5 millió.
http://www.ksh.hu/docs/hun/xstadat/xstadat_eves/i_ode006b.html
3,5M/2100 = 1666 jármű / töltőhely
A technológia szerencsés vonása, hogy a töltési sebesség minden kútnál azonos és kicsi, a tároló kapacitás az, ami a forgalom helyétől függően változik, ahogy a kútfejek száma. Ezért lehet ilyen megdöbbentően magas az egy kútra eső jármű mennyiség aránya, mert a töltés 5 perc alatt lezavarható.
Namármost a villanytöltés ideje alsó hangon 10-szer több még úgy is, hogy csak 80%-ra tölt az ember 85 kWh-t. Mivel a videóban villámtöltő szót emelte ki, ezért csak arra végzem el a számítást.
10000 db villanyautó / 45 db töltő* = 222 jármű / töltőhely
*Ennyi 50kW teljesítményt elérő töltőt találtam nagyságrendileg, de összesen több száz ponton van töltő, csak hát az a fránya technika, az olcsó töltő lassan tölt. Ja hogy ez az "olcsóság" ára. Ki hogy árazza be szabad/munkaidő kiesését... Csak nem arról van szó, hogy akkor a technológiának alapvető korlátai vannak, amit idővel meg kell fizetni? És ez ellen tetszik tiltakozni, hogy nem hajlandó 80 Ft/kWh felett fizetni? Ej...
Az ön "problémája" az, hogy oda teszik ezeket, ahol fizetőképes kereslet van, ahol van elég gazdag techsznob, akiknek telik erre a hobbira, mert mondjuk Pateronon is megfinanszírozzák. Ja, hogy ez nem az ország keleti része. A fenti szám az mutatja, hogy hiába relatíve magas az ellátottság, az abszolút kereslet kis mértéke és az ország gazdasági szerkezete miatt egyes területekre nem teszik le. Tehát akkor most akkor döntse már el, hogy akar villanyautózni vagy sem, mert ez így kezd paródiába átmenni. A valós költségeit ki kell fizetni annak, ha villámtöltőkkel akarja teli szórják az országot. Ezzel az a baj, hogy a meglevő hálózatokat nem arra méretezték, hogy ezekkel teli szórják és trafó kell, ami drága, ahogy maga a töltő sem két fillér.
Ha autópályák mellé akar, akkor még parazita sem lehet egy nagyobb település celláján, mert az nincs. Tehát, ha arról álmodik, hogy legyen villámtöltő és valóban "villám" (1 óra) alatt töltsön még akkor is, ha beesik egy másik villanyautós sznob és ne 2 óra legyen a töltés, akkor már ottan vagyunk, hogy igen masszív beruházási költség van úgy hogy a megtérüléshez annyi villanyautó kéne, hogy az a láthatáron nincs. Lásd előző komment. mindezt úgy, hogy fizetőképes kereslet sehol, csak ennek is - már elnézést - cseszik utána számolni.
Gazdaságilag nincs racionalitása annak, hogy letegyenek 10M Ft-os nagyságrendben levő töltőt (ön mondta az árát emlékeim szerint), ami évente ma használnának kb. 300-400 alkalommal jelenleg mikor az emberi megtérüléshez két nagyságrenddel több kéne. Vagy kifizeti korai beszállóként ezt az árat? Ja, hogy azt nem akarja. Vastaps.
Szóval értem én, hogy önnek szívének kedves hobbi ez, de akkor döntse el, hogy mennyit szán rá és a igen erős propaganda duma mellett hogy ez milyen jó hogyan volt batárósága benyögni olyat, hogy akkor 80 Ft/kWh árat szán erre. Ez nem kívánságműsor. A benzin ára sem az. A villámtöltőt akar emberi sűrűségben, akkor ne legyenek ilyen nevetséges elvárásai az árral.
Amikor az autózás indult az is úgy volt, hogy az ember vitte magával kannában a benzint. Persze nem tud az ember magával vinni 600 kg akksit. Pech, ez a technológia ilyen és akkor lesz majd jobb infrastruktúra, ha lesz rá fizetőképes kereslet. Az meg nem a teljes személyautó flotta 0,28%-át kivetető aránynál lesz, hanem mondjuk amikor már legalább 5%. Az meg külön vicc, hogy még támogatás is van. Melyik benzinkútnak van állami támogatása?
Szóval nem az irreális vágyak mozgatják a világot, hiába is magyarázom ezt már többedjére. Az egészséges optimizmus jó dolog, de az agyatlan rajongás és elvárás az már nem.
Ha szemét akarnék lenni láthatólag azért nem gondolkozik az ipse, mert anno az Apple felé volt ekkora fan. Most új ikonja van a villanyautó. Egyszer talán ebből is kiábrándul, amikor valós költségei látszanak majd....
Neharagudj de a villanyautózás egy látszatzöld történet.
Nem teljesen úgy szennyezi a környezetet mint a belsőégésű motorok, nincs is még róla annyiszor szó, de ez ugyanúgy nem környezetbarát.
A villamos energiát elő kell állítani.
Atomenergia:nem környezetkímélő. Főleg egy csernobol, vagy fukusima után nehéz védeni.
Szénerőművek: nem kell részletezni.
Napelemont mostanában merül fel az elhasználósott napelemekkel nem tudják mit fognak kezdeni. Nincs még meg a megfelelő bevállt technológia.
Vizi erőművek a környezetüket, élővilágát teszik álltalábn tönkre, vagy legalábbis rongálják.
Az elektromos autók akkumulátorait kb 150000 km után cserélni kell. És az aksik is igencsak környezetszennyezőek.
Teljesen nem értem miért is zöld autók ezek.
Az pedig hog HA stílusa, mondanivalója másokat is idegesít, nem csodálom.
Nem iróniának szántam. Egy ismerősöm aki van olyan szerencsés és évente eljut a csendes óceánra horgászni, mesélte hogy fukusima óta mérik a sugárzását a kifogott halknak, és az drasztikusan megnőtt. Nem is eszik meg. Visszadobják.
Ha nem igaz elnézést.
Azért én nyugatnak tartom Magyarországot, ha kicsit keletebbre is van!Nem csak nyugaton. Nálunk is így építik már a vasutakat.
Azért én nyugatnak tartom Magyarországot, ha kicsit keletebbre is van!
az utóbbi 2 hét alatt 800 Km-t villanyoztam.
A végét azért nem kellett volna. De az ingyen parkolása a villanyautóknak olyan kedvezmény, aminek semmi értelme. Az autók azért fizetnek a parkolásért, mert területet használnak, az életteret csökkentik. Ebben egy grammal nem jobb a villanyautó a benzinesnél.Vagy 8 éve felszállt Nyíregyházán egy idősebb brit házaspár az IC-re és a férj azt mondta, hogy " Finally, this is Europe." (vagy vmi ilyesmi).
Szerencsétlenek 2 hetet sz**tak Ukrajnában, mire eljutottak a Krímről Záhonyig tömegközlekedéssel(, majd a jó öreg rozsdás személyvonattal Nyíregyházára)...
Tavaly én két nap alatt lenyomtam Tatabánya-Hódmezővásárhely-Kisvárda-Ungvár-Kisvárda-Sopron-Tatabánya körutat, de nem tudom mi köze van ennek ahhoz, hogy dízellel járok...
Villany jelenleg jó a városi minyonoknak, akik a település határa táblát is csak távcsővel látják.
"Villany" (az a fajta amelyikben zöld rendszámhoz elegendő akku van, minden másra ott a V6-os motor) meg a sznob újgazdagoknak akik még a parkolásért sem akarnak fizetni, meg amúgy is a mozgáskorlátozott parkolóba állnak.
Anno lassan több, mint 3 éve egy, fénykorában a 60 lóerőt is maximum alulról karcoló vagy 10-15 éves full fapados Skoda Fabiával tanultam meg vezetni és mondhatom a veszprémi domborzat szépségeit jópárszor megszenvedtem, de legalább nem ideális körülményeket kaptam magam mellé. Azzal a szándékkal egyetértek, hogy újgazdag Vérpistike a jogsit megkapva (khmm és nem megvéve mint amiket hallok egyes helyeken) ne kezdhessen el fejetlen csirke módjara száguldozni, hogy az első kanyarnál aztán jobb esetben az árokba vagy rosszabb esetben a szembe sávba szálljon el, de akkor már inkább legyen kötelező egy kurzusnyi vezetéstechnikai tréning, minthogy libakergetős teljesítményre korlátozzák a friss jogsisokat. Ha meg Vérpistike juszt is fullkreténbe tolja az úton akkor a kedves zsandárok jól basszák meg helyben egy masszív bírsággal, illetve repüljön az a szép rózsaszín műanyag lapka is tőle pár évre. (Bennem már sajna kialakult egy olyan sztereotípia, hogy ha hátulról audist látok érkezni akkor tudom, hogy ez megint dupla záróvonalat átlépve fog szucid előzésbe kezdeni és sajna nagyon sokszor be is jön.) Meg az is igaz, hogy a vizsgapapírt megkapva nem válik egyből az ember perfekt sofőrré (oktatómat idézve nem kormánykerékkel a kezében születik az ember) hanem igenis kell menni, rutint szerezni, gyakorolni előbb kihaltabb utakon majd fokozatosan beilleszkedni a forgalomba, viszont ezt ne korlátozzák már le agyatlan, nem átgondolt jogszabályokkal. Igen bevallom miután meglett a jogsim utána egy évig pálya közelébe nem mertem menni majd aztán fokozatosan azt is megszoktam és utána már ha nem is simán de levezettem egy Veszprém-Varasd illetve Veszprém-Czestochowa-Krakkó-Zakopane távot is.Bulgáriában előterjesztettek egy törvényt, hogy a friss B jogosítvánnyal rendelkezők 2 évig csak maximum 55kw (68LE) autókat vezethetnek.
Ha elfogadják kb arra korlátozzák őket, hogy 15+ éves dízelekkel járjanak...
Az meg extra érdekes lesz ha ez elterjed esetleg.
Mondjuk az tény, hogy rengeteg balesetet fiatal kölykök okoznak a szülők által seggük alá rakott Audikkal meg BMW-kel...
A végét azért nem kellett volna. De az ingyen parkolása a villanyautóknak olyan kedvezmény, aminek semmi értelme. Az autók azért fizetnek a parkolásért, mert területet használnak, az életteret csökkentik. Ebben egy grammal nem jobb a villanyautó a benzinesnél.
Ez tiszta sor, csak ettől még mindig nincs difi villany és nem villanyautó helyfoglalása között. Ezektől teljesen független, hogy nem inf. fejlesztési forrásként tekintettek erre, hanem simán adó jellegű bevételként, ami bármire költhető.Elvileg azzal az indokolással vezette be anno a főváros a parkolási dijakat, hogy majd abból P + R parkolók létesülnek és majd milyen jó lesz, hogy az agglomerációs autók nem jönnek be a városba. Ezeket azóta is várjuk megvalósulni..
Ez tök jó, csak amikor már nem lesz ehhez autó egyszerűen, akkor nem lesz új sofőr?Mondjuk én fél éves jogsival egy nyarat ingáztam egy ütött-kopott Renault Master-rel Nyíregyháza-Maglód között, néha túlterhelve, néha 140-nel, néha mindkettő, szal én se szólhatok egy rossz szót se.
Olaszoknál is van hasonló szabályozás, 1 évig max 60kw/tonna, kivéve ha legalább 5 éves tapasztalattal rendelkező utas van mellette.
Ausztráloknál meg max 130kw/tonna...
Úgyhogy nem egyedi a dolog.
Amugy 68 le autoval is lehet baromkodni...
Ez tök jó, csak amikor már nem lesz ehhez autó egyszerűen, akkor nem lesz új sofőr?
Ez tiszta sor, csak ettől még mindig nincs difi villany és nem villanyautó helyfoglalása között. Ezektől teljesen független, hogy nem inf. fejlesztési forrásként tekintettek erre, hanem simán adó jellegű bevételként, ami bármire költhető.
Ez tiszta sor, de miért a szezon alapján kap kedvezményt egy autó, amikor fazon a téma...? Az autózást nem csak a szennyezés miatt akarják kiszorítani a városból? Az mennyivel jobb, hogy park helyén nem benzines, hanem villanyautó parkol? Vagy azért nem tudsz sétálni és nincs járda, mert 60 centis járdára is kibaszott autó parkol fel?Én nem akadok ki ezen az ingyenes parkolási dolgon, ez egy ösztönző hogy növekedjék az elektromos autók száma a városban. Itt persze nem a "hybrid" Porsche Cayenne és társaira gondolok, az az autógyártók trükkje hogy a portfóliójuk egésze megfeleljen átlagban a kibocsátási normáknak.
Az e-autó helyben kevésbé szennyez, ha elterjednek, jobb lehet levegő minőség, ami minden város rákfenéje (és nem, nem csak az személyautók miatt. az inkább csak jobban szem előtt van). Lássuk be, ez még mindig jobb, mint amikor a 15+ éves német import diesel telekormolja a várost és cserébe bedob 500 forintot. Valamivel segíteni kell ezt a váltást, ezek pedig egyszer adókedvezmények (regadó és tsai), vagy ingyen parkolási lehetőség, kötelező töltők bevásárlóközpontokban. Ha kellően elterjednek, ezek majd nyilván eltűnnek.