146*40 (5840 Ft) "eddig még soha nem tankoltam ingyenesen " nem tudom a programomba illeszteni csak a parkolás többe került volna.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
@ozymandias, azt tudom hogy Győr világviszonylatban is kiemelkedő, de tényleg ez lenne a világ legnagyobb motor gyártó üzeme ?
Szerk. A honlapjuk szerint igen, de valahogy nehezen tudom elhinni.
A kasztni bonyolultságában sehol sincs egy motorhoz vagy egy váltóhoz képest. Lepréseled a lemezeket, fényképpel leellenōzöd, majd a készülékben a robotok lehegesztik. Ezután lōsz róla 6000 fényképet pár másodperc alatt és összehasonlítod a mesterrel. Ha ok, megy tovább a festésre (a festéskor csinálják az utolsó hōkezelést. A lakk beégetésénél használt hōmérséklet meg idō adja a kasztniban használt acélok utolsó 20%-os szilárdságnövekedését).
66 db busz akkora plusz lenne egy úton, ahol óránként ezres nagyságrendű jármű közlekedik? Tudom, hogy a terhelés exponenciálisan okoz gondot, tehát 1000+66 esetén sokkal kisebb a dugóra való hajlam, mint 5000+66-nál, de azért ez valahol kicsit túlaggódásnak tűnik. Ráadásul a buszok egy része eleve kiféle tart.Február 4-tól, jövő hétfőtől felújítás miatt, 22 km hosszan lezárják a Budapest-Hatvan vasútvonalat Aszód és Pécel között. A munka 10 hónapig tart, ezalatt vonatpótló buszok szállítják azt a napi 6000-8000 utast, aki erre jár be dolgozni. Attól lehet tartani, hogy a 66 vonatpótló busz beállítása jelentősen megterheli a csúcsidőben már amúgy is zsúfolt M3-as bevezetőt és a 3-as utat.
https://index.hu/belfold/2019/01/30/tiz_honapra_lezarjak_az_egyik_legfontosabb_vasutvonalat
Kiválásos kemenyédes a lakkbeegétési hōmérsékleten fejezōdik be, elōtt kisebb a szilárdság, ami miatt könnyebb az anyagot hajlítani meg préselni. Ezek a kiválások (másodlagos fázisok) ezen a hōmérsékleten jönnek létre, melyek gátolják a diszlokációk mozgását, ami így szilárdság-növekedést okoz. Ezek a borítólemezek, amik a BH-acélok (bake hardening)Mi tud még történni az acélban 170-180 fokon (tudomásom szerint ez a fényezés "beégetésének" hőmérséklete vizbázisú festékeknél) ami a szilárdságnövekedés 20%-t adja? Mert emlékeim alapján (boldogult vas-szén állapotábra és a Tamman ábrák jutnak most eszembe) az acélban ilyenkor már nincs (legalábbis ezt tanitották) szövetszerkezeti átalakulás, a legalacsonyabb hőmérséklet, amire ott emlékszem, az a 723 fok volt, ami a szövetszerkezetben változást okozott.
Ha lehet, egyszerűen, pliz!
Kiválásos kemenyédes a lakkbeegétési hōmérsékleten fejezōdik be, elōtt kisebb a szilárdság, ami miatt könnyebb az anyagot hajlítani meg préselni. Ezek a kiválások (másodlagos fázisok) ezen a hōmérsékleten jönnek létre, melyek gátolják a diszlokációk mozgását, ami így szilárdság-növekedést okoz. Ezek a borítólemezek, amik a BH-acélok (bake hardening)
A nagyszilárdságú (DP, IF) meg az ultranagy-szilárdságú (MarB, TRIP, TWIP) acélokból lesz a váz. Ott más játék zajlik az anyagban
A vas-szén állapotábra túl van ragozva. Csak egyensúlyi állapotban érvényes, ez meg nem nincs az iparban, az összetétel meg nagyon más... Ha diagram kell, akkor CCT, TTT diagram.
66 db busz akkora plusz lenne egy úton, ahol óránként ezres nagyságrendű jármű közlekedik?
A beszállítók is elkezdtek leállni.https://www.portfolio.hu/gazdasag/tenyleg-osszecsomagolhatja-a-magyar-gyarat-az-audi.311977.html
mese habbal.
"Azonban ha sztrájkok akadályozzák a termelést és Ingostadtban azt látják a vezérek, hogy romlik a profitráta és Magyarországon nagyon nehéz megegyezni a szakszervezetekkel, akkor átgondolhatják a további fejlesztéseket...." Tudok mutatni erős szakszervezetet, úgy hívják, hogy IG-Metall meg IG-BCE. Pillanatok alatt olyan sztrájkot rittyentenek össze, mint a huzat és ezt eljátszák majdnem minden évben. Kezdenek egy demonstrációval, majd jövő héten 1 nap, majd kövtkező héten 3 nap, majd 1 hét. Ezzel szemben Mo-n az elmúlt majd 20 évben sikerült összehozni ezt a 100 órát!? Ettől megy a nagy rettegés - miközben semleges kommentár jött a politika részéről (de persze, a környezetből meg ugyanaz, mint az Audi magyar vezetésétől...)
Egy autógyárat nem fogsz csak úgy ukfuk-mukkk elvinni, pláne nem ekkora léptékben. Egy autógyár nem csak egy autógyár, hanem beszállítók hálózata. A győri ipari park sem a véletlen miatt olyan összetételű és szerkezetű. Az Audi győri üzeme a világ legnagyobb motorgyártó komplexuma, de ehhez kell a többi beszállító egyidejű jelenléte is. Szar ügy, ha előadod a just-in-time rendszert, de ez sem varázsszer, pláne, ha vidd be, meg szállítsd el megy akkora tételben, mint Győrben. Ott az infrastruktúra, dupla 160-as ipari vágány Ausztriáig, de a Duna sem egy utolsó szempont (Ingolstadt is a Duna partján van...)
Persze, lehet fenyegetőzni, de ez sokkal többe kerülne, mint amennyit nyerhetnek belőle - ugyan, hová a francba vinné a gyárát!? A V4 az utolsó államalakulat, ami még szalonképes nyugaton. Oroszországba!? Holnap jön egy jenki ukáz, aztán szevasz. Kínában gyártani a motort, majd levámolni és elszállítani a világ másik felére!? Nyugat-Európa!? Magasabb bért fizetni, mint Mo-n 9 emelés után!? Balkán!? Felejtsd el. Dél-Európa!? Aki munkaképes, az ott van a Vaterland-on. Sakk-matt.
Hagyni kell a picsába a rablómesét és tiszta vizet önteni a pohárba. Ahogy az Audi-nak is van egy árceltije, úgy a magyar munkaerőnek is van egy bércetlije. Régen voltak ócccsó Audik, de az a világ elmúlt. Ha egy autómárka felléphet a prémium ligába, akkor más is. Nem puffogni kell meg fenyegetőzni - alaptézis amúgy az, hogy aki fenyegetőzik, az tisztában van a gyenge alkupozíciójával, legyen az munkáltató vagy munkavállaló...
Akkor mi legyen, ne újítsák fel? Ha nem nyúlnak hozzá akkor meg az a baj.Ehh újságírók...Február 4-tól, jövő hétfőtől felújítás miatt, 22 km hosszan lezárják a Budapest-Hatvan vasútvonalat Aszód és Pécel között. A munka 10 hónapig tart, ezalatt vonatpótló buszok szállítják azt a napi 6000-8000 utast, aki erre jár be dolgozni. Attól lehet tartani, hogy a 66 vonatpótló busz beállítása jelentősen megterheli a csúcsidőben már amúgy is zsúfolt M3-as bevezetőt és a 3-as utat.
https://index.hu/belfold/2019/01/30/tiz_honapra_lezarjak_az_egyik_legfontosabb_vasutvonalat
Nem, nagyon nem ez a helyzet...A sűrített levegős megoldás valószínűleg nem gyorsításra hanem a tapadás növelésére lehet használva majd.
Egy felfelé irányuló fúvókacsoport minden kerék felett a kanyarban meg tudja növelni a megcsúszni készülő kerék tapadását, kis tizedmásodperces löketekkel.
A Bosch kísérletezik ilyesmivel motorokra:
https://www.engadget.com/2018/05/18/bosch-jet-thruster-motorcycle-slide-recovery/
De, újítsák fel, de úgy hogy legalább az egyik vágányon van forgalom, csökkentett sebességgel.Akkor mi legyen, ne újítsák fel? Ha nem nyúlnak hozzá akkor meg az a baj.Ehh újságírók...
A vasútbarátok ajánlottak a Budapest-Miskolc InterCity számára kitérő útvonalat észak felé, kb. 20 perccel hosszabb menetidő. Nem lehet, ott is állomást újítanának fel. Szépen, összehangolva... A MÁV illetékest minden nap utaztatnám a Hatvan-Bp vonalon, csak hogy érezze a súlyát a döntésüknek...Akkor mi legyen, ne újítsák fel? Ha nem nyúlnak hozzá akkor meg az a baj.Ehh újságírók.