Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

T

Törölt tag 1711

Guest
Ez melyik vonal? MÁV, BKK/BKV vagy GYSEV?
MÁV.

GySEV-nél is vannak vicces dolgok.
Tavaly májusban végighúzta a csapágyas kocsit Sopronból Csornáig a vonat, kigyújtotta a tarlót, tűzoltást úgy végezték a sínek fölött átirányított vízsugárral, hogy az IC-t még csak nem is értesítették, 120-szal száguldott el a tűzoltók mellett, utána a személyvonat már lassított, áramtalanítás nem volt...

Ludmillák is igazi sikersztorik voltak, csak azért nehogy MÁV-os Csörgő húzza a GySEV-es IC-ket villamosításig Szombathely-Győr között.
7-ből 1 működött vásárláskor, Ukrajnából hozattak szerelőket hozzá, 1 napot is ritkán bírtak ki lerobbanás nélkül, valami csoda folytán sikerült elpasszolni őket maszekoknak, de ugyanolyan megbízhatatlanok.
A csoda motorvonatokat is többet láttam megfeküdve, mint működés közben (sokan meg online azon sírtak, hogy miért nem veszi át őket a MÁV a Bz-k kiváltására...).

Soproni IC-k felváltva GySEV-es / MÁV-os kocsikkal, mozdonnyal közlekednek. Mikor indult a nyári szezon Győrből azért telefonált a főnökének a GySEV-es jegyvizsgáló, mert a MÁV-os IC-re bicikliszállító kocsit is raktak, és mivel nekik nincs ilyenjük ezért a MÁV se rakjon a többire, mert az utasok keresni fogják (Győrben váltják egymást a jegyvizsgálók attól függően kinek a vonalán halad tovább a vonat)...
 
M

molnibalage

Guest
Soproni IC-k felváltva GySEV-es / MÁV-os kocsikkal, mozdonnyal közlekednek. Mikor indult a nyári szezon Győrből azért telefonált a főnökének a GySEV-es jegyvizsgáló, mert a MÁV-os IC-re bicikliszállító kocsit is raktak, és mivel nekik nincs ilyenjük ezért a MÁV se rakjon a többire, mert az utasok keresni fogják (Győrben váltják egymást a jegyvizsgálók attól függően kinek a vonalán halad tovább a vonat)...
Erre egy nem csendes kurvaanyádot tudnék csak mondani.
 

nyugger

Well-Known Member
2012. szeptember 30.
7 003
31 087
113
https://index.hu/belfold/budapest/2019/02/06/belvaros_setaloutca_jarda_parkolo/
Kérdem én mi szükség van erre, amikor a mélygarázsok konganak az ürességtől?
Mivel az ötkerben a helyi lakosok lakásonként két kocsiig ingyen parkolhatnak (pontosabban a második kocsinál már fizetni kell évi 20 ezret) az utcán, addig a kedvezményes lakossági mélygarázsbérlet 30 vagy 35 ezertől indul havi szinten. Na ennyiért ne is csodálják, hogy a többség nem megy le a kocsijával mélygarázsba... (és most nem a batár divatterepjárós bunkókról beszélek akiknek még a rendes parkolás is kihívásnak számít)
 
M

molnibalage

Guest
Mivel az ötkerben a helyi lakosok lakásonként két kocsiig ingyen parkolhatnak (pontosabban a második kocsinál már fizetni kell évi 20 ezret) az utcán, addig a kedvezményes lakossági mélygarázsbérlet 30 vagy 35 ezertől indul havi szinten. Na ennyiért ne is csodálják, hogy a többség nem megy le a kocsijával mélygarázsba... (és most nem a batár divatterepjárós bunkókról beszélek akiknek még a rendes parkolás is kihívásnak számít)
Ez a gyakorlat, ami nevetséges. Alanyi jogon ekkora térhasználatot kapni? Ha egy hot dogos standot akarnék üzemeltetni egy autónyi helyen milliós összegre vámolnak le egy évre. A kocsi az bezzeg ingyen parkolhat. Én tekerek és kapok lófasz a seggembe.

Röhej. A közterület használat valós költségét ideje lenne minimálisan ráterhelni az emberekre. Az nem alanyi jog, hogy másoktól csak lazán elveszik. Ennyi erővel akkor én kérek privát parkterületet, "mert csak".
 

Kurfürst

Well-Known Member
2017. szeptember 14.
5 146
16 755
113
Biciklistaként te mennyit fizetsz a közterület és a közutak használatáért? Mennyit lennél hajlandó fizetni ?
 
M

molnibalage

Guest
Biciklistaként te mennyit fizetsz a közterület és a közutak használatáért? Mennyit lennél hajlandó fizetni ?
Lol.
  1. Amikor otthon vagyok a lakásban tárolom a bringát.
  2. Amikor dolgozom, akkor a cég saját parkolója mellett.
  3. Amikor máshova megyek, akkor a helyfoglalásom mennyivel kisebb is egy autónál? Az utakon mennyi helyet foglalok?
  4. (Én pöfékelek ki szennyezőket?)
Nagyon házhoz mentél a pofonért barátom.
 

Kurfürst

Well-Known Member
2017. szeptember 14.
5 146
16 755
113
Attól hogy valami kevesebb terület foglal, attól az még nem nulla értékű, tehát ha az az elv, hogy fizessenek a közterület használatért, akkor aranyosan kevesebbet, de fizessen a mélysötét biciklista is.

Ja, azt már te sosem akarsz, csak más fizessen mert a kicsi bicajosnak az tetszene. Nekem erről az a véleményem, ami nagyanyámnak lenne, hogy aki nem fizet és nem is akar, annak kuss a neve.

Ha pedig eljő a tavasz, nyugodtan - és csendben - kitekerhetsz a csepelbasznádi csalánosba, az ott a tiéd, és majd ott a sajátodat a sajátoddal, de hogy ebben a városban mi és hogyan és miért történik, amelynek nem vagy és várhatóan nem is leszel sem polgára, sem adófizetője, nem ugathatsz bele.

Másrészt nézve ugy tűnik nem is éri meg, legalábbis egyes kerületekben
https://444.hu/2019/02/07/veszteseges-a-fizetos-parkolas-zugloban
 
M

molnibalage

Guest
Attól hogy valami kevesebb terület foglal, attól az még nem nulla értékű, tehát ha az az elv, hogy fizessenek a közterület használatért, akkor aranyosan kevesebbet, de fizessen a mélysötét biciklista is.
Látom csak egyfajta modellben tudsz gondolkozni. Az a modell esetbe sem jut, hogy adott szint alatt nem fizet senki, mert az egyéb pozitívumai felett ezzel ösztönzünk. Na szerinted az nem ösztönző, hogy ingyen parkolhat a bringás, mert nem az útfelületen teszi? Mert egy autó helyére leteszel kb. 8-10 db bringát is? Öregem, Ausztirában egyes helyeken tudtommal fizetnek, ha melóba mész, mert belátták, hogy ennek van értelme

Ja, azt már te sosem akarsz, csak más fizessen mert a kicsi bicajosnak az tetszene. Nekem erről az a véleményem, ami nagyanyámnak lenne, hogy aki nem fizet és nem is akar, annak kuss a neve.
Figyu, amikor a főutak mellett tekerek, akkor érzem kocsik bűzés a nyelvemen is. Ha a parkolás és/vagy behajtás egy ponton túl luxus kiadás, akkor ennek forgalomcsökkentő hatása van = élhetőbb környezet. A brigázástól senkinek nem lett élhetetlenebb környezete. Ellenben a belvárosi autópályáktól igen. Az üzletre gyakorolt hatását esetleg nézd meg a Kecskemét - Károlyi utcát a Ferenciek fele tere felé. Egy élhetetlen szar hely volt, most egy virágzó sétáló utca jellegű környék. Nem omlott össze ettől a főváros közlekedése, hogy az Üllői út végét kintebb tolták. A Deák tér áformálása után sem.

Te valami olyan nevetségesen a múltban élsz, hogy az röhejes.

Ha pedig eljő a tavasz, nyugodtan - és csendben - kitekerhetsz a csepelbasznádi csalánosba, az ott a tiéd, és majd ott a sajátodat a sajátoddal, de hogy ebben a városban mi és hogyan és miért történik, amelynek nem vagy és várhatóan nem is leszel sem polgára, sem adófizetője, nem ugathatsz bele.
Lol, ennyi tévedést egy helyen...

Másrészt nézve ugy tűnik nem is éri meg, legalábbis egyes kerületekben
https://444.hu/2019/02/07/veszteseges-a-fizetos-parkolas-zugloban
Akkor nagyon szarul csinálják. A közterület rendelkezésre áll és igen ritkán csinálnak az utakkal bármit. Csak az automaták és az online fizetős rendszer fenntartása feladat. Ha ezzel is veszteséges, akkor inkább ne üzemeltessenek semmit. Egyébként meg nem mindenhol veszteséges, de a 22 db kerületből kettő = akkor minden veszteséges áthallás van. Az igen...
 

Kurfürst

Well-Known Member
2017. szeptember 14.
5 146
16 755
113
Az azért kemény hogy több tucat, ha nem több száz méteren csúsznak. Bár a motorról valahogy mindig azt gondoltam hogy ilyen - jó poén és élmény, de mindegyikbe be van építve egy visszaszámláló, ha az lejár, meghalsz vagy nyomorék leszel.
 
  • Tetszik
Reactions: blitzkrieg
M

molnibalage

Guest
Az azért kemény hogy több tucat, ha nem több száz méteren csúsznak. Bár a motorról valahogy mindig azt gondoltam hogy ilyen - jó poén és élmény, de mindegyikbe be van építve egy visszaszámláló, ha az lejár, meghalsz vagy nyomorék leszel.
Ez tökéletesen igaz állítás a személygépkocsira is. Az arányok mások attól függően, hogy mit csinál az ember és min. Pl. a videón dicséretes, hogy elkapta a csajt...
...de mégis hogyan lehet ekkora IQnuku, hogy ilyen esős időben ekkora sebességgel megy? Lehetett volna 30-as tempóval i menni és akkor nem történik semmi sanszosan.
 
  • Tetszik
Reactions: blitzkrieg

Kurfürst

Well-Known Member
2017. szeptember 14.
5 146
16 755
113
Ez tökéletesen igaz állítás a személygépkocsira is. Az arányok mások attól függően, hogy mit csinál az ember és min.

Nem igazán összevethető a kettő, ezzel az erővel a lépcsőn lemenni is egy időzített bomba. Kocsiban nagyságrendekkel kisebb az esély arra, hogy bekövetkezzen a baleset, és ha be is következik, akkor is kevésbé valószínű hogy ott is maradj. Valamiért nincsen 50-el betonfalnak menős NACP teszt motorral - ezt egy mai, de akár egy vagy két évtizeddel régebbi kocsiban is simán megúszod, jó eséllyel törések nélkül.

Pl. a videón dicséretes, hogy elkapta a csajt......de mégis hogyan lehet ekkora IQnuku, hogy ilyen esős időben ekkora sebességgel megy? Lehetett volna 30-as tempóval i menni és akkor nem történik semmi sanszosan.

Nem hiszem hogy nagyon gyorsan ment, csak motorral csalóka a sebesség. Robogón a 30-as tötymörgés is 80-90-nek érződik. A gond az hogy az egész amúgy marha instabil gépezetet csak két apró fonott virsli tartja az úton. Mindenesetre a csaj fejét elnézve valami hasonlót gondolhatott a dologról és nem a hála sugárzott róla (függetlenül attól, hogy a srác nagyon jól reagálta le ösztönösen).
 
  • Tetszik
Reactions: blitzkrieg

zeal

Well-Known Member
2014. április 9.
7 958
22 843
113
...de mégis hogyan lehet ekkora IQnuku, hogy ilyen esős időben ekkora sebességgel megy? Lehetett volna 30-as tempóval i menni és akkor nem történik semmi sanszosan.
A nagy eso nem zavarja kulonosebben a motorozast. Sokkal veszelyesebb, ha eppen csak par csepp eso eri az aszfaltot, mert a viz osszeall a finom porral es csuszos reteget kepez. Nekem meg igy tanitottak.
Itt is azt lehetett a baj, hogy valamiert nem mosta le az utfeluletet az eso es az csupa sar volt. Mintha egy vizatfolyas lenne az eses elott... Mondjuk az ilyen mennyisegu por szarazon is nagyon kellemetlen a kanyarban.

Nem igazán összevethető a kettő,
wikipedia:
Activities that increase the death risk by roughly one micromort, and their associated cause of death:
  • Travelling 6 miles (9.7 km) by motorbike (accident)
  • Travelling 17 miles (27 km) by walking (accident)
  • Travelling 10 miles (16 km) by bicycle (accident)
  • Travelling 230 miles (370 km) by car (accident)
  • Travelling 1000 miles (1600 km) by jet (accident)
  • Travelling 6000 miles (9656 km) by train (accident)
 
M

molnibalage

Guest
Nem igazán összevethető a kettő, ezzel az erővel a lépcsőn lemenni is egy időzített bomba. Kocsiban nagyságrendekkel kisebb az esély arra, hogy bekövetkezzen a baleset, és ha be is következik, akkor is kevésbé valószínű hogy ott is maradj. Valamiért nincsen 50-el betonfalnak menős NACP teszt motorral - ezt egy mai, de akár egy vagy két évtizeddel régebbi kocsiban is simán megúszod, jó eséllyel törések nélkül.
A motoros viselkedése kb. az ön és közveszélyes autós szintjén van a lenti számítás alapján. Olyan, mint aki azért nem ütközik frontálisan, mert satufékez a szembejövő előzésnél.

Nem hiszem hogy nagyon gyorsan ment, csak motorral csalóka a sebesség. Robogón a 30-as tötymörgés is 80-90-nek érződik. A gond az hogy az egész amúgy marha instabil gépezetet csak két apró fonott virsli tartja az úton. Mindenesetre a csaj fejét elnézve valami hasonlót gondolhatott a dologról és nem a hála sugárzott róla (függetlenül attól, hogy a srác nagyon jól reagálta le ösztönösen)
Az elválasztó felfestés hossza és elhaladásának üteme elég jó képet ad.
  • A motor méretéhez és a többi autóhoz képest a szaggatott vonal felfestése olyan 2,2 méter hosszú.
  • Kettő felfestés között olyan 3,5 félszeres térköz van kb.
  • 7 sec alatt 18-19 db festés megy el.
  • 18*(2,2+3,5*2,2) = 178 méter
  • 178/7*3,6 = 91 km/h.
Ha csak 3-szoros térköz két vonal között és csak 2 méteres a vonal, akkor is úgy minimum 70-es tempóval mentek szakadó esőben, ahol látszik a vízátfolyás. Hááááááááááát....