A H autó kapcsán azért nem bír magával András, tolt egy ilyen kommentet.
.
Az kemény.
Azt nem értem, hogy ha már érvelni próbál, akkor azt miért nem számokkal és miért nevetségesen érzelmi alapon csinálja... Mennyi villanyautó volt világszerte és itthon 2007 táján, amikor még csak a T. Roadster volt, ami egyértelműen luxustermék? Ja, hogy kb. 0 vagy tényleg nulla. Na mennyi ma a világon a hidrogénes autók elterjedtsége? Pontosan annyi, mint 2007-ben a villanyautóé volt. Semmi. Nem létező autóhoz hova építsen töltőhálózatot bárki? Ahogy itthon is lett vilannyautó szépen, lassan azon helyekre elkezdték letenni, ahol ez műszakilag nem volt nagy truváj.
Az okot össze tetszik keverni az okozattal. Nem azért nem terjed a H cellás megoldás, mert nincs töltési lehetőség. Szimplán nem is gyártanak ilyet még úgy igazából. Amit gyártanak is olyan drága jelenleg, hogy kb. techsznobok veszik hobbiból a gyakorlatilag luxusautó árú járműveket. Mint a villanyautót, mert különbség nincs akárhogy is próbálja erőlködve beállítani a helyzetet másnak, kivéve, ha igen erős kompromisszumokat köt hosszútávú autózás terén. Ez van ma összes. A gyártási mennyiség mikroszkóp alatt talán kivehető a globális mennyiséghez képest.
https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_fuel_cell_vehicles#Cars
Ma a villanyautó már azért vonalvastagságnyi a statisztikában, a H cella itt sincs. Azt meg felesleges tényként leírni, hogy mennyi H töltő lesz 2030-ban úgy, hogy nincs minta, amiből lehetne akár merészen extrapolálni. A villámtöltőknél bejött ez? Ja, nem...