• Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
10 679
15 707
113
Érdekes cikk:
https://totalcar.hu/magazin/kozelet/2018/05/28/nagyon_bejott_az_ingyen_bkv_tallinnban/
Persze nincs ingyen, az államnak évi 320 ezrében van forintban, ami olyan mintha itthon 3 éves bérletet venni mindenki/fő.... Azt nem tudom, hogy mekkora itthon az állami szubvenció a jegyárakhoz képest.
Ha nem is a teljesen ingyenes tömeg közlekedés, de egy sokkal olcsóbb állam által támogatott tömegközlekedés biztos jót tenne. Meg az is jót tenne, ha a bérletek legalább megyei szinten lennének érvényesek, minden alap szintű szolgáltatásra. Mert azért az vicc, hogy egy HÉV bérlet drágább, mint egy Budapest bérlet....
 

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
10 679
15 707
113
zeal

"Az elovarosi es a helykozi kozlekedes ott sem ingyenes."

Nem is ezt állítottam, hanem, hogy 10-20 ezer egy HÉV bérlet ami 1 vonalra jó, közben meg 10 ezer egy BP bérlet amivel BP-n belül bárhova és bármivel mehetsz. Enyhén szólva aránytalan szerintem....
Ráadásul Budapest olyan nagy, Pest megye meg hozzá képes olyan kicsi, hogy szerintem lehetne a megyének egységes tömegközlekedése. Egy cég és egy bérlet a megyén belül mindenre.
 
  • Tetszik
Reactions: zeal

molnibalage

Well-Known Member
2010. április 18.
34 130
43 655
113
zeal

"Az elovarosi es a helykozi kozlekedes ott sem ingyenes."

Nem is ezt állítottam, hanem, hogy 10-20 ezer egy HÉV bérlet ami 1 vonalra jó, közben meg 10 ezer egy BP bérlet amivel BP-n belül bárhova és bármivel mehetsz. Enyhén szólva aránytalan szerintem....
Ráadásul Budapest olyan nagy, Pest megye meg hozzá képes olyan kicsi, hogy szerintem lehetne a megyének egységes tömegközlekedése. Egy cég és egy bérlet a megyén belül mindenre.
Igen az. A BKV bérlet a fővárosi keresetekkel nézni erős túlzással ingyen van a vidéki bérletek árához képest. Mondjuk én még ezt sem veszem meg, bringa rulez. Karbantartással is 35k-ból kijön a bringa évente.
 

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
10 679
15 707
113
Jó dolog a bringa, főleg vidéken. Csak kevés a bicikli út, nagyon kevés...
 

Ooorky

Well-Known Member
2016. szeptember 1.
4 351
8 116
113
  • Tetszik
Reactions: fip7

Hpasp

Well-Known Member
2018. január 28.
3 485
16 521
113
Ennek kellene lennie az autózás jövőjének...

 

Tcat

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2009. április 27.
1 516
3 113
113
Októberben újraindul a Szingapúr - New York közvetlen járat:

Ahogy nézem a kabin konfiguráció olyasmi lesz, mint ahogy anno nyitott ezen az útvonalon a Singapore Airlines: prémium túrista és üzleti székezés. Ezt anno a járat 4. évében, 2008-ban átvariálták, hogy csak business székekkel repültek az útvonalra rakott A340-500-asaik.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed

ozymandias

Well-Known Member
2013. június 4.
1 778
6 456
113
Olcsó Tesla részvény lesz sztem nem sokára bőven eladó!
Majd a kamatemelés elintézi. Amíg olcsó a pénz a csűrhének, addig van rally a tōzsdén. Ha nincs, akkor megy és csengeti a váltakozó kamatozású lakàshitelt, mert a pénzügyi tudomány oda már nem volt elég...
 

Hpasp

Well-Known Member
2018. január 28.
3 485
16 521
113
Ezt most ironizálás vagy sem?

Komoly, a Hidrogén autózás (amennyiben sikerül elérhetővé tenni) szinte az összes többi opció előnyét ötvözné...

+ normális hatótávolság (5~600km)
+ gyors tankolás (pár perc)
+ nagy nyomaték (elektromos motor)
+ kis zajterhelés (elektromos motor)
+ nincs mindenféle gyanús gázok kipufogása a jármű által
+ megoldhatja a napelemek/szélturbinák által időszakosan feleslegesen túltermelt villamosenergia problémáját (hidrogént kell belőle csinálni)
- drága
- új infrastruktúra (hidrogénkutak/szállítók/termelők) kell hozzá (ez még drágább)

... szerintem értelmes megközelítés lehetne a tömegközlekedést először átállítani erre, a jelenlegi diesel hajtás helyett.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed

zeal

Well-Known Member
2014. április 9.
6 949
16 660
113
+ normális hatótávolság (5~600km)
+ gyors tankolás (pár perc)
+ nagy nyomaték (elektromos motor)
+ kis zajterhelés (elektromos motor)
+ nincs mindenféle gyanús gázok kipufogása a jármű által
A szilardtest akkuk ugyanezt meg tudjak oldani. Talan csak a toltes nem ennyire gyors, de cserebe kevesbe korulmenyes es relative veszelytelen.
+ megoldhatja a napelemek/szélturbinák által időszakosan feleslegesen túltermelt villamosenergia problémáját (hidrogént kell belőle csinálni)
Olaszorszagban a hidrogenbol metant csinalnak es teherautokat uzemeltetnek vele. A metant konnyebb tarolni.
- drága
- új infrastruktúra (hidrogénkutak/szállítók/termelők) kell hozzá (ez még drágább)
A metanhoz szinte kesz van az infrastruktura.
... szerintem értelmes megközelítés lehetne a tömegközlekedést először átállítani erre, a jelenlegi diesel hajtás helyett.
Tekintve a folosleges hidrogen korlatozott mennyiseget, nekem a vonatok atallitasa jutott eszembe. Elobb vagy utobb azokkal a dizelekkel is kell majd valamit kezdeni.
 
  • Tetszik
Reactions: fip7 and blitzkrieg

molnibalage

Well-Known Member
2010. április 18.
34 130
43 655
113
Komoly, a Hidrogén autózás (amennyiben sikerül elérhetővé tenni) szinte az összes többi opció előnyét ötvözné...

+ normális hatótávolság (5~600km)
+ gyors tankolás (pár perc)
+ nagy nyomaték (elektromos motor)
+ kis zajterhelés (elektromos motor)
+ nincs mindenféle gyanús gázok kipufogása a jármű által
+ megoldhatja a napelemek/szélturbinák által időszakosan feleslegesen túltermelt villamosenergia problémáját (hidrogént kell belőle csinálni)
- drága
- új infrastruktúra (hidrogénkutak/szállítók/termelők) kell hozzá (ez még drágább)

... szerintem értelmes megközelítés lehetne a tömegközlekedést először átállítani erre, a jelenlegi diesel hajtás helyett.
Én valahogy nem vagyok blodog attól, hogy 700 bar nyomású nyomástartó edényekkel rohangáljanak. Az egész ciklus teljes hatásfoka is elgondolkodtató. A jármű magában jó paramétereket mutat, csak a teljes ciklus energiafogyasztása iszonyatosan magasnak látszik.

2008 táján egy hurráoptimista BME-s egy interjúban közölte, hogy a H technológia elkerülhetetlen az akkori árak mellett. (Ez még pont a válság előtt volt.) Azóta eltelt 10 éve. Lényegében sehol nincsa H cellás üzem, ezzel szemben a gyök2 user és hype miatt az aksikkal szórakoznak...

Szóval, még ha praktikusabb is lenne műszakilag a PR-on, a Tesla féle agyatlan hype-tól kezdve n+1 dolgon elbukott ez az egész eddig és nyomokban sem látom azt, hogy elterjedne. Kb. előre látom, hogy a vellany és akkslobbi tolná a Hindenburg féle katasztrófák rémét, hogy miért ne legyen és a választók ellenállásán bukhat az egész még, ha műszakilag és akár közgazdaságilag is értelmes az egész.
 
  • Tetszik
Reactions: blitzkrieg

molnibalage

Well-Known Member
2010. április 18.
34 130
43 655
113
A szilardtest akkuk ugyanezt meg tudjak oldani. Talan csak a toltes nem ennyire gyors, de cserebe kevesbe korulmenyes es relative veszelytelen.
Mit értesz szilárdtest akksik alatt? Ahol 100 kW villamos teljesítmény és 10 kW nagyságrendű hulladékhő van kis térfogatban, ott azért történhetnek csúnya dolgok...

Olaszorszagban a hidrogenbol metant csinalnak es teherautokat uzemeltetnek vele. A metant konnyebb tarolni.
A teljes ciklus hatásfokát azért megnézném, hogy a 1kWh villanyból (?) mennyi marad a hajáslánc végén...

A metanhoz szinte kesz van az infrastruktura.

Tekintve a folosleges hidrogen korlatozott mennyiseget, nekem a vonatok atallitasa jutott eszembe. Elobb vagy utobb azokkal a dizelekkel is kell majd valamit kezdeni
Ezt a részt nem értem. A metánt hidrogénből csinálják, aztán meg hidrogén korlátozott mennyiségről írsz. Nem kicsit zavaros...
 

zeal

Well-Known Member
2014. április 9.
6 949
16 660
113
Mit értesz szilárdtest akksik alatt? Ahol 100 kW villamos teljesítmény és 10 kW nagyságrendű hulladékhő van kis térfogatban, ott azért történhetnek csúnya dolgok...
Ugy nez ki, hogy a kozeli jovoben a li-ion aksikat fogja valtani. Sokkal biztonsagosabb. Jol birja a seruleseket.
A teljes ciklus hatásfokát azért megnézném, hogy a 1kWh villanyból (?) mennyi marad a hajáslánc végén...
Ha az idoszakosan tultermelt zold arambol es az ipari hulladek hidrogenbol keszitik akkor a koltseg sem lesz extrem magas.
Ezt a részt nem értem. A metánt hidrogénből csinálják, aztán meg hidrogén korlátozott mennyiségről írsz. Nem kicsit zavaros...
Ugy nez ki nem lesz eleg az iparban folosleges hidrogen (vagy az abbol keszitett metan) a teljes kozlekedes mukodtetesehez, de annak egy reszere eleg lehet. Szerintem kevesbe lenne zavaros a helyzet, ha nem kapkodna minden kozlekedesben resztvevo a hidrogen utan, hanem tudomasul venne, hogy ez csak egy reszuknel mukodhet.
Hpasp nem konkretizalta, hogy a tomegkozlekedesben melyik resztvevo atallasat preferalna. En raboktem a vonatokra, mert a buszoknal jelentos varosi hasznalat van, vagyis oda az akkus megoldas is eleg jo lehet.
 

molnibalage

Well-Known Member
2010. április 18.
34 130
43 655
113
Ugy nez ki, hogy a kozeli jovoben a li-ion aksikat fogja valtani. Sokkal biztonsagosabb. Jol birja a seruleseket.
Hát, erre nem építenék várat. 14 éve van az "úgy néz ki" az akksiiparban. Komoly változás nem volt.

Ha az idoszakosan tultermelt zold arambol es az ipari hulladek hidrogenbol keszitik akkor a koltseg sem lesz extrem magas.
Ezen a kommenten mosolygok. Az ipari folyamatoknál a folyamatos termelés az, ami megy. A túltermelt zöld áram meg esetleges, erre építeni nem lehet sem műszakilag sem árképzés szinten. Nemzetgazdaságilag pont úgy káros marad a "zöld" (muhahaha) áram ettől. Ha ezt nem atomenergiával csináljuk, akkor a szarnak adunk csak egy pofont továbbra is.

Ugy nez ki nem lesz eleg az iparban folosleges hidrogen (vagy az abbol keszitett metan) a teljes kozlekedes mukodtetesehez, de annak egy reszere eleg lehet. Szerintem kevesbe lenne zavaros a helyzet, ha nem kapkodna minden kozlekedesben resztvevo a hidrogen utan, hanem tudomasul venne, hogy ez csak egy reszuknel mukodhet.
Hpasp nem konkretizalta, hogy a tomegkozlekedesben melyik resztvevo atallasat preferalna. En raboktem a vonatokra, mert a buszoknal jelentos varosi hasznalat van, vagyis oda az akkus megoldas is eleg jo lehet.
Vonatkoknál felsővezeték kell és kész. Mi a frászért adunk hozzá egy hatásfokláncot az egészhez, amikor direkt villamos hajtás is megy...?
Buszok, teherautók, ezeknél könnyebben megoldható a dolog.
 

zeal

Well-Known Member
2014. április 9.
6 949
16 660
113
Hát, erre nem építenék várat. 14 éve van az "úgy néz ki" az akksiiparban. Komoly változás nem volt.
A Fisker/Karma(?) 2020-ra jon ki egy e-autoval amiben mar nem a li-ion aksik lesznek. A Toyota is addigra tervezi bemutatni az elso szilardtest akkus autojat.
 

Ooorky

Well-Known Member
2016. szeptember 1.
4 351
8 116
113
A Toyota is addigra tervezi bemutatni az elso szilardtest akkus autojat.

Ha be akarja mutatni 2 év múlva akkor miért most kötött szerződést a Hondával és a Nissan-nal a közös fejlesztésről?
Miért nyilatkozta azt 1 hónapja, hogy legkorábban 2022-ben indulhat a gyártás?
Miért pesszimista a Nissan ezzel kapcsolatban és várják a 20-as évek közepére az áttörést?
 
  • Tetszik
Reactions: blitzkrieg