Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

M

molnibalage

Guest
A napi 20 perc az max az agglósokat érinti, de azt meg én nem értem hogy mi a csudáért kellene az agglomerációs lakosok igényeit folyamatosan kiszolgálni, úgy hogy egy forintot nem adnak amúgy bele az egészbe. Csak ezért mert fogta magát és kiköltözött valami alvóvárosba, de persze dolgozni, meg vásárolni, meg szórakozni, meg minden másért azért továbbra is ide akar járni. Minden reggel/este beáll tőlük a közlekedés, a járműforgalom és terhelés nagy részét ők adják, és most még azért is megy a sípolás, hogy jajj, át kell szállni, oldja meg a főváros, mert Alvóbasznád önkormányzata egy buszmegállót se épít, meg egy óvodát se, de milyen jó olcsó is ott élni. Szerintem meg oldja meg helyben. Részemről ott tartok hogy egy rohadt nagy városfalat kellene építeni, a belépő 5000 forint.
Pislogok, hogy ennyi szamárságot hogyan sikerült összehordani...
  • Talán egyikük sem fizet adót...?
  • A cég, ami fővárosi székhelyű az hova fizet adót..?
  • A fővárosban bármelyik szolgáltatás esetén a cég hol fizet adót?
  • Ezek szerint, akkor a fővárosi hogyan merészeli használni a fővároson kívüli közutakat...? Akkor minden fővárosit holnaptól kezdjenek vámolni, amikor átmegy a városhatáron?
Nem elég hogy hülyeséget irkálsz, de a legtipikusabb bunkó fővárosi attitűddel sikerült kombinálni...
 

Kurfürst

Well-Known Member
2017. szeptember 14.
5 146
16 754
113
Látom már adószakértő is lettél. Sorold már fel kérlek ezeket az adónemeket, hova is fizeted meg milyen jogcímen... SZJA? Államnak fizeted. ÁFA? Államnak fizeted. HEPA? Na azt tényleg az Önkormányzatnak fizeted, bár baromi kíváncsi vagyok annak levezetésére, hogy egy fővárosi cég pénzéből a fővárosi önkormányzatnak ugyan mi a búbánatos fenéért kellene Álmosbasznád fellendülésére és lakóinak kényelmes életvitelére költeni..? Azt gazdálkodják ki az Ámosbasznádi cégek szépen... Törökbálintnak, Budaörsnek valahogy sikerült... mondjuk az infrastrukturális költségekbe valahogy nekik is büdös beszállni, csak használják.

Lehet mesélni hosszasan hogy Gödöllő, Fót stb. mivel járul hozzá a fővárosi tömegközlekedés fenntartásához. Meg lehet tájékozódni is kicsit, mi is a probléma.. https://index.hu/urbanista/2018/03/04/budapesti_agglomeracio_hanyan_fernek_meg_bele/

Arról van szó, hogy az agglomeráció tartja a markát a tömegközlekedésért, de egy kurva forinttal nem járul hozzá mert az már legyen a BKV baja. De P+R parkoló kell. Meg átszállás az már ne legyen 10 perc. Főpályaudvar a Deák téren legyen két négyes metró árából mert az az úri meg a kényelmes. Ja de pééééénzt, na azt már nem akarunk adni, mert sokkal olcsóbb úgy, hogy helyben nem építünk meg semmit, de abszolúte semmit, majd a főváros megépíti nekünk és szépen beleülünk a jóba. Rosszabb esetben csak bepöfög reggel és kipöfög este az import német diesel roncsával, amiből persze a katalizátort már rég kikötötte, amikor kiderült mennyi lenne javítani. Esetleg kivesz egy albérletet és onnan osztja az észt a fővárosiaknak, hogyan is kellene ezt csinálni a saját városukban.

Akinek meg nem inge..
 
T

Törölt tag 1711

Guest
Ezt addig olvastam amíg a dili eljutott a "daráljuk le a városházát és pakoljunk egy központi pályaudvart a belváros közepébe", mert az "rendkívül izgalmas építészeti feladat, sok lehetőséget tartogat magában". Meg a Merlin színházat is (virágnyelven: "érdekes kihívás a Merlin színház integrálása egy ilyen koncepcióba").

Én személy szerint pont leszarom ha az átutazó vidékieknek kényelmesebb lenne, ha az amúgy rendkívül tipikus Nagykanizsa-Nyíregyháza útvonalon egyszer nem kellene átszállniuk a metróra.

Nem lenne itt gond ha értelmes menetrend lenne. De amíg pl. a Záhony-Bécs nemzetközi "gyors" fél órát álldogál minden ok nélkül a Keletiben, ahelyett, hogy Kőbányáról 15 perc alatt átmenne Kelenföldre aztán padlógázzal kifele... ráadásul a hulladék szar 120a-n megy Budapest-Szolnok között, Szolnok-Záhony között meg minden városnak minősített tanyán megáll, hogy a maradék kevés utasnak is elmenjen az életkedve... addig nincs értelme pályaudvar építésekről beszélni.

De szvsz Kelenföldet nagyon elbaxták modernizáláskor. Állomás épületét le kellett volna gyalulni és modernebbre, kisebbre újjáépíteni (addig konténerből elüzemelgetett volna, mint sok más állomás). P+R bevinni a föld alá, meghagyni a teljes vágányhálózatot, esetleg bővíteni. Mivel minden Déliből északra, és a Keletiből nyugatra tartó vonat megáll itt, ezért lehetett volna egy átszálló hub, Kőbányával így is van összeköttetése a székesfehérvári személyvonatok révén...
 

sirdavegd

Well-Known Member
2016. január 5.
1 269
2 090
113
Nem lenne itt gond ha értelmes menetrend lenne. De amíg pl. a Záhony-Bécs nemzetközi "gyors" fél órát álldogál minden ok nélkül a Keletiben, ahelyett, hogy Kőbányáról 15 perc alatt átmenne Kelenföldre aztán padlógázzal kifele... ráadásul a hulladék szar 120a-n megy Budapest-Szolnok között, Szolnok-Záhony között meg minden városnak minősített tanyán megáll, hogy a maradék kevés utasnak is elmenjen az életkedve... addig nincs értelme pályaudvar építésekről beszélni.

De szvsz Kelenföldet nagyon elbaxták modernizáláskor. Állomás épületét le kellett volna gyalulni és modernebbre, kisebbre újjáépíteni (addig konténerből elüzemelgetett volna, mint sok más állomás). P+R bevinni a föld alá, meghagyni a teljes vágányhálózatot, esetleg bővíteni. Mivel minden Déliből északra, és a Keletiből nyugatra tartó vonat megáll itt, ezért lehetett volna egy átszálló hub, Kőbányával így is van összeköttetése a székesfehérvári személyvonatok révén...
Ami kéne az a 3. vágány Fradi és Kelenföld közé, a hídra is (pontosabban egy 3. híd a meglévőek mellé). Elvileg ebben az EU-s költségvetési ciklusban meglesz.
Kelenföld állomás lassan saját magát bontja le - az aluljáróban már most is minden funkció megvan, tök felesleges az épület (hacsak valami biztber nem lakik benne).
 
T

Törölt tag 1711

Guest
Ami kéne az a 3. vágány Fradi és Kelenföld közé, a hídra is (pontosabban egy 3. híd a meglévőek mellé). Elvileg ebben az EU-s költségvetési ciklusban meglesz.
Kelenföld állomás lassan saját magát bontja le - az aluljáróban már most is minden funkció megvan, tök felesleges az épület (hacsak valami biztber nem lakik benne).

Lakik, ráadásul az emeleten...
 
  • Tetszik
Reactions: sirdavegd
M

molnibalage

Guest
Nem lenne itt gond ha értelmes menetrend lenne. De amíg pl. a Záhony-Bécs nemzetközi "gyors" fél órát álldogál minden ok nélkül a Keletiben, ahelyett, hogy Kőbányáról 15 perc alatt átmenne Kelenföldre aztán padlógázzal kifele... ráadásul a hulladék szar 120a-n megy Budapest-Szolnok között, Szolnok-Záhony között meg minden városnak minősített tanyán megáll, hogy a maradék kevés utasnak is elmenjen az életkedve... addig nincs értelme pályaudvar építésekről beszélni.

De szvsz Kelenföldet nagyon elbaxták modernizáláskor. Állomás épületét le kellett volna gyalulni és modernebbre, kisebbre újjáépíteni (addig konténerből elüzemelgetett volna, mint sok más állomás). P+R bevinni a föld alá, meghagyni a teljes vágányhálózatot, esetleg bővíteni. Mivel minden Déliből északra, és a Keletiből nyugatra tartó vonat megáll itt, ezért lehetett volna egy átszálló hub, Kőbányával így is van összeköttetése a székesfehérvári személyvonatok révén...
Az állomás védelem alatt áll. Sajnos ez itthon kb. arra jó, hogy minden csak szétrohadjon, mert minden szart meg akarnak őrizni a múlnak. Nem értem, hogy milyen alapon, mert 100-150+ éve épült épület sem méretben sem funkcióban nem felel meg a mai követelményeknek. Támogatom egyes esetekben a műemlékvédelmet, hogy de minden szar szutyok 100+ éves épületnél ajvékolás van, attól már a falnak megyek... Ez a műemlékvédelem a szart állapotok konzerválásában világbajnok eddig.
 
  • Tetszik
Reactions: sirdavegd

misinator

Well-Known Member
2011. október 5.
4 601
12 694
113
Mostanra szépen felgyűlt a nem átadható A320neo mennyiség:
Erről jutott eszembe, hogy mi lehet a Berlin-Brandenburg repülőtérrel...
Arra emlékeztem, hogy irtó blamázs, de hogy beüzemelték e már, abban elbizonytalanodtam.

A wiki azt írja, hogy: A jelenlegi feltételezések szerint a repülőtér 2019 októberébe nyílik meg, esetleg 2020-ban, ha a jelenlegi határidőt sem képesek tartani.
https://hu.wikipedia.org/wiki/Berlin-Brandenburg_repülőtér

Übergáz...
 

ozymandias

Well-Known Member
2013. június 4.
2 776
18 012
113
https://index.hu/tech/2018/06/18/el...eet_legal_zaj_hangos_suritett_levego_tartaly/

Kitalálom. Egy tárcsás Tesla-turbinára fog rádolgozni... Az a baj, hogy manapság minden idiótaságot le lehet írni és átmegy a rendszeren.

2500km/h-val kiáramló levegō. Jah. Meg tartály ilyen nyomással fárasztō igénybevételre. Persze. Városban ekkora sebességgel kiáramló levegō. Naná. És ō még a zseniális mérnök kategória. :eek:
 

zeal

Well-Known Member
2014. április 9.
7 958
22 843
113
https://index.hu/tech/2018/06/18/el...eet_legal_zaj_hangos_suritett_levego_tartaly/

Kitalálom. Egy tárcsás Tesla-turbinára fog rádolgozni... Az a baj, hogy manapság minden idiótaságot le lehet írni és átmegy a rendszeren.

2500km/h-val kiáramló levegō. Jah. Meg tartály ilyen nyomással fárasztō igénybevételre. Persze. Városban ekkora sebességgel kiáramló levegō. Naná. És ō még a zseniális mérnök kategória. :eek:
Tultolta az elektromos biciklit es most mar ciki lenne neki egy benzines/gazos/dizel hatotavnovelot beletenni az autoba vagy a nyerges vontatoba. Kinos. :rolleyes: