Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
A cikkben van egy erős állítás:
"a világ 15 legnagyobb áruszállító hajója több szén-dioxidot juttat a levegőbe, mint a Föld összes személyautója."
Ez idézett részt szeretném látva levezetve, mert fizikai/kémiai képtelenségnek tűnik.http://www.origo.hu/auto/20180702-a...fikazast-szamokkal-vag-vissza-a-vilagnak.html
A cikkben van egy erős állítás:
"a világ 15 legnagyobb áruszállító hajója több szén-dioxidot juttat a levegőbe, mint a Föld összes személyautója."
Igen, de ennek sok hatása nincs a CO2 kibocsátásra. A kéntartalon és NOx szennyezés egészen más tészta.Nemzetközi vizeken semmilyen szabályozást nem kell betartaniuk ezért szó szerint olajipari hulladékkal működnek.
....
Kéntartalom miatt kénes szennyezők és más szennyezők terén ez már igaz lehet, hiszen 1000-szeres kéntartalom az tényeg durva. Csak a kén az mióta CO2...?????
....
Vagy én hülyültem volna meg...? Kétlem. Ennyire hülyének lehet nézni az átlagembert...
http://www.origo.hu/auto/20180702-a...fikazast-szamokkal-vag-vissza-a-vilagnak.html
A cikkben van egy erős állítás:
"a világ 15 legnagyobb áruszállító hajója több szén-dioxidot juttat a levegőbe, mint a Föld összes személyautója."
Nagyságrendileg pedig sanszosan igaz. Elég megnézni a hajók üzemanyag befogadó képességét és mozgatott tömeget. Aztán a difi csak a fajlagos kibocsátás.molnibalage
Nem véletlenül írtam, hogy erős állítás!
Amúgy:
Ennek a képnek se tudom ellenőrizni a hitelességét.
Nem olvasok, linkelték. 444 és origo írást akkor látok, ha linkelik. Akkor általában a szénné alázás esete jön.Feltehetően valahol az információ útján előjött a "Jereváni rádió" esete, valóban volt lassan 10 éve egy hír, mely szerint a 15 legnagyobb tengeri teherszállító hajó szenyezőbb, mint az összes autó. Forrás
Az eredeti cikk SOx / SO2 szennyezésről ír. Még a kalkuláció módját is megadják:
The calculations of ship and car pollution are based on the world's largest 85,790KW ships' diesel engines which operate about 280 days a year generating roughly 5,200 tonnes of SOx a year, compared with diesel and petrol cars which drive 15,000km a year and emit approximately 101gm of SO2/SoX a year.
Ne olvass szerintem Origo-t Molni. Régóta mondom, mégse hallgatsz rám...
Nem olvasok, linkelték. 444 és origo írást akkor látok, ha linkelik. Akkor általában a szénné alázás esete jön.
Azért valahol örülök, hogy a számokból kijön az, amit feltételeztem, hogy az SOx kibocsátást húzták rá a CO2-re.
Persze a cikknek szerzője nincs, nehogy még a képébe lehessen mondani, hogy "forráskritika, jó reggelt".
Majd kommentelem, ha lehet. De ez mutatja azt, hogy mennyire 0 az újságíró szakma... Komolyan mondom elmegyek írni, ha ilyen szarokért fizetnek. Egy ilyen hülyéket alázó cikkért mennyit fizetnének...? Mert itt ingyen kommentelve megírom. Erőlködés nélkül 4 óra munkával rittyentek belőle cikket grafikonnal.Zavarbaejtő hasonlóság a cikkek terén... DasAuto blog, a WeltAuto blogja, dettó ugyanezt a marhaságot mondja. Vagy azonos a szerző, vagy valamelyik cikket plagizálták.
Amikor az ostoba hülyét majmol...
Egy ilyen hülyéket alázó cikkért mennyit fizetnének...?
Nem ott jelenne meg, hanem máshol, ahol lehet ekéznia konkurenciát, hogy mekora marhák...Valószínűleg semennyit. Egyetlen főnök se szereti ha a beosztottja okosabb nála
Egy teli korszerű repülőgép fogyasztása ebben a kategóriában van. Azér a kb. 2-3 liter/100 km az nem rossz úgy, hogy nem 200 km/h a sebesség és nem kell vágányt sem építeni hozzá...Amúgy ha már hatékonyság, akkor eszembe jutott az amit a német wikipedián olvastam anno az ICE-3 szócikknél (német gyorsvasút)
Ott az állt, hogy egy (elektromos) ICE 3 , 1 db utasra lebontva utasonként 0.33 liter benzinnek megfelelő energiát használ fel 100 km-en átlagosan. És ugye itt közel 200 km/h-s átlag sebességekről beszélünk...
Most ha korrigáljuk a PR-t azzal, hogy ugye az elektromos áramot is valamiből előállítják (legyen benzin) akkor is az jön ki (33%-os hatásfokot feltételezve), hogy egy ICE 3 (ha tele van) akkor 200 km/h-s átlag sebességnél ,100 km-en 1 literes benzin fogyasztást produkál utasonként.
Ez azért bődületesen hatékony, szerintem!
Ezzel szemben egy autó vagy egy repülőgép.....
Ezzel szemben egy repülőgép a Lufthansa-csoportnál (holding) 2017-ben 3,68l/100km/utas átlagos fogyasztással repültek a gépek. Csakhogy itt 3-4-szeres a sebesség, és olyan útvonalak is léteznek amit se autóval, se vonattal nem lehet megjárni nemhogy órák, de semennyi idő alatt se!!Amúgy ha már hatékonyság, akkor eszembe jutott az amit a német wikipedián olvastam anno az ICE-3 szócikknél (német gyorsvasút)
Ott az állt, hogy egy (elektromos) ICE 3 , 1 db utasra lebontva utasonként 0.33 liter benzinnek megfelelő energiát használ fel 100 km-en átlagosan. És ugye itt közel 200 km/h-s átlag sebességekről beszélünk...
Most ha korrigáljuk a PR-t azzal, hogy ugye az elektromos áramot is valamiből előállítják (legyen benzin) akkor is az jön ki (33%-os hatásfokot feltételezve), hogy egy ICE 3 (ha tele van) akkor 200 km/h-s átlag sebességnél ,100 km-en 1 literes benzin fogyasztást produkál utasonként.
Ez azért bődületesen hatékony, szerintem!
Ezzel szemben egy autó vagy egy repülőgép.....