Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
19 351
60 943
113
antigonosz

Rendes autós aksi (12V) is van bennük a rádiónak és a többi cuccnak.
A meghajtás általában egy batár nagy akku tömb az autó padlólemezében vagy kardán alagútjában.
 
  • Tetszik
Reactions: antigonosz

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
19 351
60 943
113
antigonosz

"Meg egy legalább húsz évig kitartó akkumulátor. Mert tegyük fel veszel egy kocsit használtan , mondjuk négy évesen, mikor még jó kondiban van, aztán használod, és három négy év múlva egy hideg téli reggelen raebredsz hogy az akksi már régi,aztán még arra hogy venni kéne bele egy újat. Az meg mennyi is? 2 millió kb? Meg a csere még kb fél millió? Annyiért már majdnem kapsz egy Láda Vestat, vagy Nivat újonnan. Nem beszélve rola hogy amiben sok az elektronika az gyakrabban is romlik el, elektromos autót még nem minden utcasarkon tudnak szervizelni. Meg mi van ha valakinek kicsik ezek az elektromos csodák és valami normális méretű autót akar, valamit ami már olyan rendes hét üléses pl . Mert abból nem nagyon van kínálat."

20 évig semmilyen aksi nem tart ki. Ellenben a mai autók gépészete sem bír ki annyit, ebben fogadni mernék. Sajnos elmúlt már az Astra F-k, béka lámpás Corollák korszaka, amikor az autót örök élet +1 év-re építették. (feltéve, hogy megfelelően van üzemben tartva, pl olajcserék). Szerintem az is jó ha a mai típusok nagy része kibírja a 10 évet gazdasági totálkár nélkül (motor/váltó halál, szétrohadás stb...) Elég pesszimista vagyok a mai kocsikat illetően.
10 évet meg a mai elektromos kocsik is kibírnak. Az első Nissan Leafe-k és Opel Amperák nagyon jól bírják még mindig. Az utóbbit olyan szinten túl tervezték , hogy még 6 évesen és 200.000 km-el is tudja a gyárilag megadott hatótáv értékeket!
(A trükk az, hogy majdnem akkora aksi van benne mint a Leaf-ben, de se teljesen feltölteni se lemeríteni nem lehet. Így 200.000 km után is tudja a 60 km-t)
De ha aksit kell cserélni az tényleg húzós. (vagy invertert!)
Itt a kérdés az, hogy akarsz-e egy 15-20 éves hagyományos kocsiban motor cserélni? Az is sokszor többe kerül, mint az autó használt értéke....

A másik része az, hogy kicsik-e ezek az elektromos autók?
A belterük meglepően nagy a méretükhöz képest de ez mindig relatív dolog. (ugye mihez képest?)
Van 7 üléses is, Tesla gyárt ilyet. De az nem halandóknak való. De ha bele gondolsz, ma már hagyományos 7 személyes családi egyterűt se nagyon gyártanak , pedig nagyon jó kocsik voltak. Egy mai 7 személyes SUV 3-500 kg-al nehezebb, viszont sokkal szűkebb, mint mondjuk egy 10 évvel ezelőtti komolyabb egyterű.
Olyan amcsi cuccokról nem is beszélve, mint a Grand Voyarger :D
De ép elméjű méret kategóriában nekem az Opel Zafira sorozat nagy kedvencem a mai napig. Csak sajna ki fogják vezetni a gyártásból :hadonaszos:
 

sirdavegd

Well-Known Member
2016. január 5.
1 269
2 090
113
https://totalcar.hu/magazin/hirek/2018/07/19/tesla_640_ezer_kilometerrel/
Vannak benne szép számok:
-9 Ft/km a Tesla S karbantartása a standard 30-40Ft/km helyett
- 640 ezer km alatt kétszer cseréltek cseréltek garanciálisan aksit, egyik 92%-ra, másik 78%-ra esett (de most akkor egy cellát vagy a teljes pakkot cserélték?!)
- sofőrszolgálat, városok közötti forgalomban hajtja, 3 éves, 17 ezer km/hó futással
 

sirdavegd

Well-Known Member
2016. január 5.
1 269
2 090
113
antigonosz

"Meg egy legalább húsz évig kitartó akkumulátor. Mert tegyük fel veszel egy kocsit használtan , mondjuk négy évesen, mikor még jó kondiban van, aztán használod, és három négy év múlva egy hideg téli reggelen raebredsz hogy az akksi már régi,aztán még arra hogy venni kéne bele egy újat. Az meg mennyi is? 2 millió kb? Meg a csere még kb fél millió? Annyiért már majdnem kapsz egy Láda Vestat, vagy Nivat újonnan. Nem beszélve rola hogy amiben sok az elektronika az gyakrabban is romlik el, elektromos autót még nem minden utcasarkon tudnak szervizelni. Meg mi van ha valakinek kicsik ezek az elektromos csodák és valami normális méretű autót akar, valamit ami már olyan rendes hét üléses pl . Mert abból nem nagyon van kínálat."

20 évig semmilyen aksi nem tart ki. Ellenben a mai autók gépészete sem bír ki annyit, ebben fogadni mernék. Sajnos elmúlt már az Astra F-k, béka lámpás Corollák korszaka, amikor az autót örök élet +1 év-re építették. (feltéve, hogy megfelelően van üzemben tartva, pl olajcserék). Szerintem az is jó ha a mai típusok nagy része kibírja a 10 évet gazdasági totálkár nélkül (motor/váltó halál, szétrohadás stb...) Elég pesszimista vagyok a mai kocsikat illetően.
10 évet meg a mai elektromos kocsik is kibírnak. Az első Nissan Leafe-k és Opel Amperák nagyon jól bírják még mindig. Az utóbbit olyan szinten túl tervezték , hogy még 6 évesen és 200.000 km-el is tudja a gyárilag megadott hatótáv értékeket!
(A trükk az, hogy majdnem akkora aksi van benne mint a Leaf-ben, de se teljesen feltölteni se lemeríteni nem lehet. Így 200.000 km után is tudja a 60 km-t)
De ha aksit kell cserélni az tényleg húzós. (vagy invertert!)
Itt a kérdés az, hogy akarsz-e egy 15-20 éves hagyományos kocsiban motor cserélni? Az is sokszor többe kerül, mint az autó használt értéke....

A másik része az, hogy kicsik-e ezek az elektromos autók?
A belterük meglepően nagy a méretükhöz képest de ez mindig relatív dolog. (ugye mihez képest?)
Van 7 üléses is, Tesla gyárt ilyet. De az nem halandóknak való. De ha bele gondolsz, ma már hagyományos 7 személyes családi egyterűt se nagyon gyártanak , pedig nagyon jó kocsik voltak. Egy mai 7 személyes SUV 3-500 kg-al nehezebb, viszont sokkal szűkebb, mint mondjuk egy 10 évvel ezelőtti komolyabb egyterű.
Olyan amcsi cuccokról nem is beszélve, mint a Grand Voyarger :D
De ép elméjű méret kategóriában nekem az Opel Zafira sorozat nagy kedvencem a mai napig. Csak sajna ki fogják vezetni a gyártásból :hadonaszos:
Egy elektromos autó sokkal primitívebb műszakilag egy benzin/dízelesnél. Egy dízelnél ott a kettős tömegű lendkerék, turbók, mittomén. Vagy például a múltkori Golf VII csapágyas sztorija: https://totalcar.hu/belsoseg/2018/07/16/megmentettem_egy_csapagyas_golf_pd_tdi-t/
Vagy a BMW motortüzek: https://totalcar.hu/magazin/kozelet/2018/06/05/ismet_elpusztitotta_magat_egy_bmw_520d/
Viszont nem tömegtermelt technológia, szóval amíg Csík nem ilyet reszel a fészerben, addig nem lesz belőle itthon, mert "drága" (mondjuk ezt a panel BMW-Merci-Audik országában...).
 

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
19 351
60 943
113
sirdavegd

Személyes sztorim. Japán 14 éves "prémium" kategóriás kocsim van, szívó benzin, alig (valós) 215.000 km-el. Ebben az évben lényegében havi 100.000-remben van a fönntartása. Mindig elromlik benne valami. Múlt csütörtökön autópályán elfolyt/csöpögött belőle a motor olaj :rolleyes:
2 liter olaj bele, irány a szerviz. Ott most közel 100 ezerből megoldották, hogy használható legyen. De ahhoz, hogy teljesen jó legyen több, mint 700.000 forintot kellene rákölteni. És hangsúlyozom, szívó benzines.
Ennek fényében érdekes nézni azt, hogy milyen sok(k) egy elektromos autóba egy új aksi vagy egy inverter.
És nekem még "jó" autóm van, ismerek német "prémiumosokat" akiknél évente 1-2 millió elmegy az autó fenntartására stabilan.
 
  • Tetszik
Reactions: sirdavegd

antigonosz

Well-Known Member
2013. június 30.
29 943
73 245
113
sirdavegd

Személyes sztorim. Japán 14 éves "prémium" kategóriás kocsim van, szívó benzin, alig (valós) 215.000 km-el. Ebben az évben lényegében havi 100.000-remben van a fönntartása. Mindig elromlik benne valami. Múlt csütörtökön autópályán elfolyt/csöpögött belőle a motor olaj :rolleyes:
2 liter olaj bele, irány a szerviz. Ott most közel 100 ezerből megoldották, hogy használható legyen. De ahhoz, hogy teljesen jó legyen több, mint 700.000 forintot kellene rákölteni. És hangsúlyozom, szívó benzines.
Ennek fényében érdekes nézni azt, hogy milyen sok(k) egy elektromos autóba egy új aksi vagy egy inverter.
És nekem még "jó" autóm van, ismerek német "prémiumosokat" akiknél évente 1-2 millió elmegy az autó fenntartására stabilan.
Haaat fip szerintem ott valami nincs rendben, nekem két kocsi van, szintén benzines, egyik fiatalabb, a másik öregebb de az atlaguk kb ugyanennyi év, a kilométer is átlag ennyi, de nekem egy év alatt a kettőre nem kell 100000-et költeni szerviz miatt, el is adnám ha többet kellene valamelyikre max 100-nal egy évben.
 

antigonosz

Well-Known Member
2013. június 30.
29 943
73 245
113
sirdavegd

Személyes sztorim. Japán 14 éves "prémium" kategóriás kocsim van, szívó benzin, alig (valós) 215.000 km-el. Ebben az évben lényegében havi 100.000-remben van a fönntartása. Mindig elromlik benne valami. Múlt csütörtökön autópályán elfolyt/csöpögött belőle a motor olaj :rolleyes:
2 liter olaj bele, irány a szerviz. Ott most közel 100 ezerből megoldották, hogy használható legyen. De ahhoz, hogy teljesen jó legyen több, mint 700.000 forintot kellene rákölteni. És hangsúlyozom, szívó benzines.
Ennek fényében érdekes nézni azt, hogy milyen sok(k) egy elektromos autóba egy új aksi vagy egy inverter.
És nekem még "jó" autóm van, ismerek német "prémiumosokat" akiknél évente 1-2 millió elmegy az autó fenntartására stabilan.
Haaat fip szerintem ott valami nincs rendben, nekem két kocsi van, szintén benzines, egyik fiatalabb, a másik öregebb de az atlaguk kb ugyanennyi év, a kilométer is átlag ennyi, de nekem egy év alatt a kettőre nem kell 100000-et költeni szerviz miatt, el is adnám ha többet kellene valamelyikre max 100-nal egy évben.
 

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
19 351
60 943
113
antigonosz

Egy F Astrára vagy egy béka lámpás Corollára nem is kell többet költeni évi 100-nál, és akkor még rossz éved volt :D
Nem tudom milyen autóid vannak, de amelyik ismerősömnek "modernebb" kocsija van ezeknél az egy vagon pénzt rájuk költ.
 
  • Tetszik
Reactions: antigonosz
T

torsen

Guest
20 évig semmilyen aksi nem tart ki. Ellenben a mai autók gépészete sem bír ki annyit, ebben fogadni mernék. Sajnos elmúlt már az Astra F-k, béka lámpás Corollák korszaka, amikor az autót örök élet +1 év-re építették. (feltéve, hogy megfelelően van üzemben tartva, pl olajcserék). Szerintem az is jó ha a mai típusok nagy része kibírja a 10 évet gazdasági totálkár nélkül (motor/váltó halál, szétrohadás stb...) Elég pesszimista vagyok a mai kocsikat illetően.
10 évet meg a mai elektromos kocsik is kibírnak. Az első Nissan Leafe-k és Opel Amperák nagyon jól bírják még mindig. Az utóbbit olyan szinten túl tervezték , hogy még 6 évesen és 200.000 km-el is tudja a gyárilag megadott hatótáv értékeket!
(A trükk az, hogy majdnem akkora aksi van benne mint a Leaf-ben, de se teljesen feltölteni se lemeríteni nem lehet. Így 200.000 km után is tudja a 60 km-t)
De ha aksit kell cserélni az tényleg húzós. (vagy invertert!)
Itt a kérdés az, hogy akarsz-e egy 15-20 éves hagyományos kocsiban motor cserélni? Az is sokszor többe kerül, mint az autó használt értéke....

A másik része az, hogy kicsik-e ezek az elektromos autók?
A belterük meglepően nagy a méretükhöz képest de ez mindig relatív dolog. (ugye mihez képest?)
Van 7 üléses is, Tesla gyárt ilyet. De az nem halandóknak való. De ha bele gondolsz, ma már hagyományos 7 személyes családi egyterűt se nagyon gyártanak , pedig nagyon jó kocsik voltak. Egy mai 7 személyes SUV 3-500 kg-al nehezebb, viszont sokkal szűkebb, mint mondjuk egy 10 évvel ezelőtti komolyabb egyterű.
Olyan amcsi cuccokról nem is beszélve, mint a Grand Voyarger :D
De ép elméjű méret kategóriában nekem az Opel Zafira sorozat nagy kedvencem a mai napig. Csak sajna ki fogják vezetni a gyártásból :hadonaszos:

Hivatalosan az akksi élettartamot 80%-ra történő kapacitásesésnél határozzák meg. (SOH: state of health) ezért furcsa a 92%-os csere. De miután az akkustack blokkokból áll (általában 6-12 cella van bennük) és ezen cellák SOH-ját a vezérlő külön-külön ellenőrzi, így egy blokk "betegsége" indokolhat cserét.
Az ampera "trükkje" érthető, hiszen van benne belsőégésű motor. Majd minden hybrid úgy dolgozik, hogy nem meríti le az akksit 20% (SOC state of capacity) alá, hogy a BM indíthatósága mindig biztosított legyen, és nem tölt 80% fölé, hogy a rekuperált "ingyen" energiának mindig legyen "hely". A villanyautó (BEV) esetében ezek nem korlátoznak és nem játszhatók meg.
Hybrid komponensek árait már korábban valahol írtam, de a Toyota pl. a Prius II. akkupakkot 200e körül CSERÉLI, a hybridvezérlő és a hajtás (MG', MG2, bolygóműves nyomatékosztó és fordulatszám csökkentők) ára 300e fölött van. Oka, hogy a kokányolással/bontott darabokkal ne rontsák a hybrid technika renoméját. (ez gyakprlatilag önköltségi ár)
 

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
19 351
60 943
113
torsen

"Hybrid komponensek árait már korábban valahol írtam, de a Toyota pl. a Prius II. akkupakkot 200e körül CSERÉLI, a hybridvezérlő és a hajtás (MG', MG2, bolygóműves nyomatékosztó és fordulatszám csökkentők) ára 300e fölött van."

Ugyan ez a cég, 350-ért akar kormány-összekötőt rám sózni, meg 250-ért katalizátort....
De a szervizesek jó fejek, mondják keressek bontóban, meg ajánlottak egy nagyon jó maszek "tuning" kipufogó műhelyt :D:D:D
 
T

torsen

Guest
A Toyota alkatrészek sose voltak olcsók...viszont (elvileg) kevés kell belőlük. A kat. ára azért kicsi így is magas. A "kormányösszekötő" gondolom nem csak a két összekötő rúd a külső-, belső rúdfejekkel. Vagy ha igen, akkor menekülj!
 

rappali_

Well-Known Member
2016. szeptember 18.
3 307
16 165
113
torsen

"Hybrid komponensek árait már korábban valahol írtam, de a Toyota pl. a Prius II. akkupakkot 200e körül CSERÉLI, a hybridvezérlő és a hajtás (MG', MG2, bolygóműves nyomatékosztó és fordulatszám csökkentők) ára 300e fölött van."

Ugyan ez a cég, 350-ért akar kormány-összekötőt rám sózni, meg 250-ért katalizátort....
De a szervizesek jó fejek, mondják keressek bontóban, meg ajánlottak egy nagyon jó maszek "tuning" kipufogó műhelyt :D:D:D
Hagyományos fordon a kettőstömegű-vezérlés csere 500e ;)
 
  • Tetszik
Reactions: fip7 and sirdavegd

antigonosz

Well-Known Member
2013. június 30.
29 943
73 245
113
Hagyományos fordon a kettőstömegű-vezérlés csere 500e ;)
Jézusom, pedig anno az 1.8-as Zetec benzines Escort kombim egy elnyűhetetlen gép volt. Arra 4 év alatt összesen 110000-et költöttem olajcserével, igaz volt hogy közel 40000-et mentem vele mire észrevettem mennyit is kocsikáztam egy olajjal. :) Akkoriban heti 3-4 Lenti utam volt egy csajhoz 220 el-vissza. :) De bírta, mindent, és sok minden befért, hűtőláda is, csak sajnos a nyúlványok elrohadtak hátul, de így is többért eladtam mint amennyiért vettem. Még midig fáj érte a szívem.
antigonosz

Egy F Astrára vagy egy béka lámpás Corollára nem is kell többet költeni évi 100-nál, és akkor még rossz éved volt :D
Nem tudom milyen autóid vannak, de amelyik ismerősömnek "modernebb" kocsija van ezeknél az egy vagon pénzt rájuk költ.
Azok bőven jó autók, csak sajnos 20+osak. Az Astra vezérműtengelye elkopik, meg picit rohad, de sok alkatrész a Vectrából átvehető, és olcsó is. A régi Toyoták meg legendák. Az újak szerintem nem. Ezért félek lecserélni őket, nem szeretek kocsira költeni. A szememben csak munkaeszköz. Pedig a következő egy évben megy mind a kettő a háztól. Az asszonynak van egy Aveója a gyerekeket hurcolni, fapados kocsi, kicsi, gyenge, de futkosni elég, és olcsó. Csak osztrák volt és minden tavaszra át kell kennem rozsdamaróval hogy megfogja egy időre, de eddig 3 év alatt egyedül két pár hátsó fék betétet kapott a három olajcserén kívül. Én egy Picassoval járok, de az gyalázatos, hihetetlen mit ki bírt. Vontattam vele épp múlt héten a vonóhorogra kötve egy diófa tuskót a szeméttelepig. De volt benn már 5 m-es gerendák, tetőlécek, deszkák tömkelege, 150 db kisméretű tégla, MTD fűnyírótraktor, egyszerre két mosógép, hűtőláda, kutyaól,birkák, csirkék,tűzifa, stb... Volt mikor a megfagyott szántáson vonóhorogra kötve húzkodtam fel a rönköket vele a patakmederből. :) Igaz már vége van, mert hátsó futómű betegsége ezt is elérte, és csere kb 100000. Szóval menni fog egy éven belül.
Meg a másik is.
Ami lesz helyette valami olcsó de nagy xar. Benzines, vonóhorgos, 3 gyerekülés hátul kitétel, 1,8-2,0 benzin kb, max 10 éves. Akár régi Picasso is de lehet az újabb Grand is. Annak már 700kg a teherbírása. Ez meg így nehéz ügy, mert errefelé nyugaton ilyesmi ritka, Pest meg az Alföld, de én messze nem megyek, minek. Anno volt egy Voyagerem is futólag úgy 15 (?) éve azért sírtam, pedig xar volt, dízel. De a kaszni az csúcs volt, két pasi két csaj is volt benne, mármint normál felállásban persze. :D Dízel egy 20 évvel ezelőtti 88-as 33-as Alfa meg a Voyager óta nem jöhet szóba életem hátralevő részében.
Szóval majd meglátjuk, kell valami nagy pakolós, benzines olcsó az asszonynak, én meg veszek valami újabb Nívát mert tele a tököm a hóátfúvással meg úgyis földúton is járok szóval kell valami árkon bokron át autó. Erre kényelmesen van egy év.
 
  • Tetszik
Reactions: fip7 and sirdavegd

antigonosz

Well-Known Member
2013. június 30.
29 943
73 245
113
Sokszor csak ennyi kell.
De miért nem a gyalogátkelő helyen megy át? Ha elütöm meg persze én vagyok a hibás. A magyar buszokból a túloldalon integet a buszsofőr... Nekem nagyon tele a hócipőm az idióta gyalogosokkal meg biciklisekkel. Kreszt nem kell tudniuk, ihatnak is kedvükre, az új szabályok szerint övék a világ mert mindenhol elsőbbségük van, akkor is ha nekiáll cigizni a zebrán mint nekem múltkor az öreglány. Sík ideg vagyok miattuk, a motoros meg jobbról balról előz, míg rá nem nyitom az ajtót... :mad:
 
T

Törölt tag 1711

Guest
Sík ideg vagyok miattuk, a motoros meg jobbról balról előz, míg rá nem nyitom az ajtót... :mad:

Ami után kapsz te is öt évet, mint az a szerencsétlen fickó, aki 3 éve nem vette észre a jobbról előző biciklist mikor ki akart szállni az anyósülésről...
 

antigonosz

Well-Known Member
2013. június 30.
29 943
73 245
113
Ami után kapsz te is öt évet, mint az a szerencsétlen fickó, aki 3 éve nem vette észre a jobbról előző biciklist mikor ki akart szállni az anyósülésről...
Ez szörnyű, akkor el is ásom. Hihetetlen mit meg nem tehetnek. Nagyon xar így vezetni, pláne hogy csak az autós lehet a hibás. Ha netán 1%-ban ki is hozzák a gyalogost vagy a biciklist hibásnak soha az életben nem fizeti ki a károdat, pláne ha több milliós kocsid van.
 
  • Tetszik
Reactions: bartinieffektus
M

molnibalage

Guest
Ez szörnyű, akkor el is ásom. Hihetetlen mit meg nem tehetnek. Nagyon xar így vezetni, pláne hogy csak az autós lehet a hibás. Ha netán 1%-ban ki is hozzák a gyalogost vagy a biciklist hibásnak soha az életben nem fizeti ki a károdat, pláne ha több milliós kocsid van.
Azért erősen beszűkült megközelítést látok itt és az előző kommentben is...
 
  • Tetszik
Reactions: sirdavegd
T

Törölt tag 1711

Guest
Molni, te még sosem előzted a sort dugóban jobbról -balról? Váltogattad az utat a járda és úttest közt felváltva? Bicikliztél járdán? Bicikliztél át zebrán megállás nélkül?
Stb.

Engem tegnapelőtt lámpás zebrán "ütött" el egy tahó (átjött piros lámpán és mivel én bunkó módon zöld jelzésre leléptem a járdáról ezért ki akart kerülni, de ahogy előreléptem belém akadt a kormány széle és felborult). Azonnal kapcsoltak a reflexek és rázuhantam, könyökkel előre. Nem volt őszinte a mosolya amikor biztosítottam, hogy nem esett semmi bajom és nem szándékozom feljelenteni. 100-ból maximum 1 ilyen aki leszar minden szabályt, de pont elég, hogy miatta az összeset megbélyegezzék...

Szerintem ami undorítóbb az az, hogy elektromos robogóval lehet menni kerékpárúton papírok nélkül... Sok vénasszony ezt úgy értelmezi, hogy a gyalogosnak kötelessége őt átengedni, miközben cikk-cakkban halad a járdán. Másik fő felhasználó, a kedvenc kisebbségünk pedig természetesen ezt is felcsavarta 11-re, általában 30-40-nel száguldoznak, de láttam már utánfutós példányt is Tatabányán az állomás előtt miközben letolt mindenkit a járdáról.