Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

M

molnibalage

Guest
Molni, te még sosem előzted a sort dugóban jobbról -balról? Váltogattad az utat a járda és úttest közt felváltva? Bicikliztél járdán? Bicikliztél át zebrán megállás nélkül?
Stb.
Ritkán, kivéve az utóbbit. De a kikelésed a gyalogos tette ellen röhejes. Álló kocsisor. A jobbról balról váltás csak akkor áll fent nálam, amikor érdekes módon egy valaki képtelen felismerni, hogy úgy vezet, hogy nem férek el mellette jobbra. Egyébként mit zavar téged, hogy jobbról el megy melletted egy bringa, ahol amúgy is haladnak akkor is, ha te állsz és akkor is, ha nem...?
 

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
19 204
60 094
113
antigonosz

"Azok bőven jó autók, csak sajnos 20+osak."

Nem kicsit jó autók. Sokszor dumálok kocsikról mindenféle emberekkel (valahogy mindig szóba kerül) és nem egy mondta, hogyha újra gyártanák őket , olyan új kocsit vennének. (Régi Corolla, Astra)
Meg is értem őket. Az Astrát imádtam csak kihíztam :(
 

antigonosz

Well-Known Member
2013. június 30.
29 917
72 968
113
Ritkán, kivéve az utóbbit. De a kikelésed a gyalogos tette ellen röhejes. Álló kocsisor. A jobbról balról váltás csak akkor áll fent nálam, amikor érdekes módon egy valaki képtelen felismerni, hogy úgy vezet, hogy nem férek el mellette jobbra. Egyébként mit zavar téged, hogy jobbról el megy melletted egy bringa, ahol amúgy is haladnak akkor is, ha te állsz és akkor is, ha nem...?
Idegesítő, várja ki mögöttem a sorát ő is, éppúgy részt vesz a közlekedésben. Én elmehetek jobbról autóval mellette? Nem. Ha letöri a tükröm, vagy meghúzza a kocsi oldalát kifizeti? Nem. Ha én jobbra tartok és ő benézi, mert megy mint egy tank a biciklivel hiszen "mindenhol" mehet úgy képzeli, nekem jön, összetöri magát, dugót okoz ezzel, helyszínelés, a mentőben meg meghal más valaki mert nem jut időben célba. Nekem számítanom kell rá hogy valaki jobbról előz? Vagy a kocsisor között? Meg figyeljek még előre, jobbra,meg balra is, mag fel a lámpára, meg a gyalogosokra a járdán, hogy melyik ugrik elém, meg még hova nem? Nem tudom, én ritkán biciklizek, meg nem is városban, de nem előzöm meg a körforgalomnál várakozó autót, hanem megállok mögötte ugyanúgy mint autóval ha lennék.
Biciklisnek akkor lenne jogosultsága részt venni a forgalomban ha rendelkezne kresz vizsgával, autóra meg segédmotorra is kell, biciklire miért nem? Részt vesz a forgalomban az úttesten. Plusz műszaki vizsga a biciklire, mert mindenféle ákombákom xarral mehetnek, nekem meg ugye valamiért az autóra műszaki kell. Na és biztosítás, az tényleg fontos lenne, elég sok baleset van a bringásokkal szerintem ahhoz hogy létjogosultsága legyen, szerintem egy évi 5000 ft-ba mondjuk talán te sem halnál bele, és mindjárt nincs gond ha valakinek összetöröd a kocsiját. A feleségem unokahúga faxán belebringázott egy parkoló autóba, jól összebaxta a hátulját, szó nélkül otthagyta, de volt hogy zebrán majdnem elütöttem mert lendületből átkerekezett előttem a járdáról jövet ,lassítás nélkül. Vannak ilyenek. Nagypapi 80+, letolja a bringát a járdáról a zebrára és próbálkozik a felüléssel, a sor áll, mert rajta van a zebrán, totál kiszámíthatatlan, az öreg remeg, eltelik vagy két perc mire nyeregbe pattan, nem hiszem hogy lovashuszár volt fiatalkorában, aztán elindul végre ,le a zebráról, az úton, nagy kilengésekkel. Hogy őszinte legyek félelmetesek tudnak lenni a biciklisek.
Na meg a másik félelmetes jelenség ezek az elektromos rokkantkocsik, az összes nyugdíjas ezekkel száguldozik a boltba meg a kocsmába. Mindenhol elmegy ez is, úton,járdán vegyesen. Bot meg a bevásárlószatyor beállítva. Csak azt nem tudom ha ekkora rehabos akkor hogyan ballag fel a negyedikre???
 

rappali_

Well-Known Member
2016. szeptember 18.
3 304
16 135
113
antigonosz

"Azok bőven jó autók, csak sajnos 20+osak."

Nem kicsit jó autók. Sokszor dumálok kocsikról mindenféle emberekkel (valahogy mindig szóba kerül) és nem egy mondta, hogyha újra gyártanák őket , olyan új kocsit vennének. (Régi Corolla, Astra)
Meg is értem őket. Az Astrát imádtam csak kihíztam :(
Nekem az A Vectra volt eddig a legjobb kocsim. Ha c20let mocival lett volna, megtartom. Sajna ma kényszerhelyzet van; vagy van egy öreg megbízható kocsid, vagy élve szállsz ki a koccanásból.
 
  • Tetszik
Reactions: fip7

misinator

Well-Known Member
2011. október 5.
4 602
12 709
113
Tudom ciki, de en birom az ilyen nyomi autokat. :rolleyes:
http://www.origo.hu/auto/20180719-lada-granta-frissites.html
20180719lada-granta.jpg


20180719lada-granta3.jpg

Bár nem frissítettem még a népítéletemet, de egy termosztátház cserén kívül a 12 év alatt a szervizeken kívül még semmire nem költöttem (Azokat meg megtudom csinálni magam). Igaz, hogy csak 108 ezer kilométer van benne, de az napi kétszeri hidegindítás.
(Még a féktárcsa is gyári; s nem érte el a kopáshatárt, az ablaktörlőlapátokat már tavaly cserélni kellett, mert el kezdtek csíkozni...a nyavalyások:hadonaszos:)

https://nepitelet.hu/autok/fiat/albea_2003/a_torok_lancia/
 
  • Tetszik
Reactions: zeal
M

molnibalage

Guest
Idegesítő, várja ki mögöttem a sorát ő is, éppúgy részt vesz a közlekedésben. Én elmehetek jobbról autóval mellette? Nem. Ha letöri a tükröm, vagy meghúzza a kocsi oldalát kifizeti? Nem. Ha én jobbra tartok és ő benézi, mert megy mint egy tank a biciklivel hiszen "mindenhol" mehet úgy képzeli, nekem jön, összetöri magát, dugót okoz ezzel, helyszínelés, a mentőben meg meghal más valaki mert nem jut időben célba. Nekem számítanom kell rá hogy valaki jobbról előz? Vagy a kocsisor között? Meg figyeljek még előre, jobbra,meg balra is, mag fel a lámpára, meg a gyalogosokra a járdán, hogy melyik ugrik elém, meg még hova nem? Nem tudom, én ritkán biciklizek, meg nem is városban, de nem előzöm meg a körforgalomnál várakozó autót, hanem megállok mögötte ugyanúgy mint autóval ha lennék.
Biciklisnek akkor lenne jogosultsága részt venni a forgalomban ha rendelkezne kresz vizsgával, autóra meg segédmotorra is kell, biciklire miért nem? Részt vesz a forgalomban az úttesten. Plusz műszaki vizsga a biciklire, mert mindenféle ákombákom xarral mehetnek, nekem meg ugye valamiért az autóra műszaki kell. Na és biztosítás, az tényleg fontos lenne, elég sok baleset van a bringásokkal szerintem ahhoz hogy létjogosultsága legyen, szerintem egy évi 5000 ft-ba mondjuk talán te sem halnál bele, és mindjárt nincs gond ha valakinek összetöröd a kocsiját. A feleségem unokahúga faxán belebringázott egy parkoló autóba, jól összebaxta a hátulját, szó nélkül otthagyta, de volt hogy zebrán majdnem elütöttem mert lendületből átkerekezett előttem a járdáról jövet ,lassítás nélkül. Vannak ilyenek. Nagypapi 80+, letolja a bringát a járdáról a zebrára és próbálkozik a felüléssel, a sor áll, mert rajta van a zebrán, totál kiszámíthatatlan, az öreg remeg, eltelik vagy két perc mire nyeregbe pattan, nem hiszem hogy lovashuszár volt fiatalkorában, aztán elindul végre ,le a zebráról, az úton, nagy kilengésekkel. Hogy őszinte legyek félelmetesek tudnak lenni a biciklisek.
Na meg a másik félelmetes jelenség ezek az elektromos rokkantkocsik, az összes nyugdíjas ezekkel száguldozik a boltba meg a kocsmába. Mindenhol elmegy ez is, úton,járdán vegyesen. Bot meg a bevásárlószatyor beállítva. Csak azt nem tudom ha ekkora rehabos akkor hogyan ballag fel a negyedikre???
Továbbra is nevetsegesen egyoldalú a megkozelitesed...
 

Kurfürst

Well-Known Member
2017. szeptember 14.
5 146
16 754
113
nah, nyaraláson sikerült egy bérelt Renault Megane / CC kabriot vezetnem. A kabrió élmény egész poén, viszont két dologra jöttem rá:

1.Sosem lesz francia autóm, Renault legalábbis biztos nem (borzalmasan gagyi az egész, de tényleg. Szörnyű zörgős műanyag a belső,
2. Sosem lesz CVT váltós kocsim, borzalmas. Eddig nem értettem miért szidják, de ez valami borzalmas, teljesen a saját feje után meg, nem húz, nem megy..
 

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
19 204
60 094
113
Okoskodó cikk:
https://totalcar.hu/magazin/kozelet...e=index.hu&utm_medium=doboz&utm_campaign=link

Valóban sok a gond, de amíg olyanokat írnak le, hogy " A tulajdonos rakjon bele több pénzt, több tőkét", de közben " az állam meg az EU ne rakjon bele pénzt" addig nem tudom komolyan venni. A hazai vállalkozó környezet nagyon tőke szegény, aki a cikket írta az nincs tisztában a magyar vállalkozások realitásával.