Minek nekik híd ha útjaik ugysincsenek.Romániában leszakadt egy vasúti híd.
https://www.libertatea.ro/ultima-or...te-blocat-2361235/gallery/2361240?pid=2361235
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Minek nekik híd ha útjaik ugysincsenek.Romániában leszakadt egy vasúti híd.
https://www.libertatea.ro/ultima-or...te-blocat-2361235/gallery/2361240?pid=2361235
Ez ritkán, de igaz lehet, de legtöbb esetben a rendszerek mechanikai alaphelyzetei biztosítják a védelmet. Ebben a helyzetben vannak árammentes (értsd. működő elektronika nélküli) helyzetben. A backupra meg nincs pénz. Nem bírja el a mai autó ára. Az elektronikai hibák is leginkább a fillérbaszásra vezethetők vissza. (örök érvényű amit Liam Neeson mondott a K-19 című film elején arról, hogy ő azért nem tud küzdeni az amerikaiakkal, mert valami hülye egy 10 kopejkás kapcsolót rakott a 30 kopejkás helyébe.
Fontos, biztonságkritikus rendszereknél legalább 2x-es redundancia van az autóban, és biztonságos alaphelyzet elektronikus rendszereknél is követelmény. (legalábbis amin én dolgoztam a témában, európai közép és főleg felső kategóriás autók)
Elektromos szervó fáziskiesés? Erre örülnék egy linknek vagy utalásnak, mert a mai autótechnikában -tapasztalatom szerint- vagy működik a rendszer vagy jön a notlauf. Merthogy amit ismerek, az mind egyenáramú.... Vagy jön a semmi, és vigyorog a rendszerhiba lámpocska. Lemaradtam....Ez elég gondosan szabályozott és ellenőrzött dolog a fejlett világban. Az másfelől igaz, hogy egy elektronikus rendszer vagy működik, letilt, nem fog csikorogva működgetni, mint pl. egy váltott fogaskerék, de ez is változóban van, például a most fejlesztés alatt álló elektronikus szervők már részleges leállást is kell tudjanak ha a villanymotor vagy a meghajtó áramkörök bizonyos fázisai esnek ki, akkor csökkentett rásegítéssel még egy biztonságos hazautat/szervízig tartó utat támogatni fognak.
Az ablaktörlő meghajtásában nincs ilyen redundancia, az elpukkant, csere. Az elektronika egész más meghibásodási jelleggörbével működik mint a mechanika, de nem véletlen szorítja ki a mechanikus megoldásokat, mivel nagyon sok előnye van, és hosszabb távon a vevőnek is olcsóbb. Persze megy a fillérbaszás, és okoz gondokat is, de a fizika több gondot okoz: a félvezetők olyan hőstressz mellet üzemeltetése aminek egy motortérben vannak kitéve még csak a katonaságok számára ismert dolog, a közgondolkozásban egy processzor elnyűhetetlen, örökké megy amíg a specifikációt betartva üzemeltetik. Valójában a févezető is öregszik, és romlanak a paraméterei míg egyszercsak annyit nem hibázik, hogy le kell kapcsolni végleg, vagy nem is működik magától sem. Az extrém körülmények közötti üzem tapasztalatai mostanság kezdenek megérkezni, mostanra kezdi kiforrni magát ez a résztudomány az előző evtizedek tapasztalatai alapján, ami alapján lehet megfelelően méretezett megoldásokkal olcsóbb, tartósabb elektronikát gyártani. A mechanika ezeken a tapasztalatokon egy évszázada túljutott.
Nem tudom , min dolgozott, de a LEGALÁBBB 2x-szeres redundanciát én LEGFELJEBB 2x-szeresként tapasztalom. Van olyan biztonsági szempontból kritikus elem, mint pl. a gázpedál érzékelés ami kettőzött lehet, (az is úgy, hogy ha a két jel ellentmond, beugrik a notlauf üzemmód), de pl. a fékezés már (elektronikailag) sem kettőzött. Bármely jeladó defektnél marad a hagyományos hidraulika (néha az sem) Pl. az legkritikusabb rendszerben, az ESP-ben egyetlen elem sem kettőzött. Fillérbaszás.Olyan dolgokról beszélünk, mint a hossz- és keresztgyorsulás érzékelő (minden filléres telóban van), vagy nyúlásmérő bélyeges nyomásmérő....röhej.
Elektromos szervó fáziskiesés? Erre örülnék egy linknek vagy utalásnak, mert a mai autótechnikában -tapasztalatom szerint- vagy működik a rendszer vagy jön a notlauf. Merthogy amit ismerek, az mind egyenáramú.... Vagy jön a semmi, és vigyorog a rendszerhiba lámpocska. Lemaradtam....
Hőstressz? Extrém körülmények? Egy autóban? -20 fok....+120fok. Na azért ez nem egy műhold vagy egy F-22! Schmidt úr kocsijáról beszélünk! Ráadásul előre ismert viszonyok, semmi váratlan! És egy Hall jeladó (amiből 108 darab van egy PC billentyűzetben) mitől lesz hirtelen (több)tízezres tétel? Vagy egy NTC jeladó ami egy DSG váltóban -40...+150 fok között 50g terhelésig működik, az miért nem bírja el a hűtővíz hihetetlen- szinte konstans- 105 fokos hőmérsékletét? Fillérbaszás II.
Baszki. Ekkora híd mikor dőlt össze utoljára? Ez olyan, mintha a Megyeri híd szakadna le.Úgy néz ki a leszakadó hidak idejét éljük:
http://www.origo.hu/nagyvilag/20180814-genovai-viadukt-leszakadasa.html
Ezzel azt akarod mondani, hogy vészesen sok bugyutaság van az írásban?https://index.hu/gazdasag/penzbesze...forradalom_senki_sem_tud_majd_elugrani_elole/
Az ilyen tényleg robbanómotorral utazzon...
Valahogy úgy A téma viszont nagyon is fontos, csak nem ilyen tálalással..Ezzel azt akarod mondani, hogy vészesen sok bugyutaság van az írásban?
Motorvonatokat vásárolnának a bolgárok
A körülbelül 345 millió euró (112 milliárd forint) értékű, nyílt tender a járművek vásárlásán felül azok maximum tizenöt évnyi karbantartását és javítását is magába foglalja, utóbbit azonban csak legfeljebb 2 millió 800 ezer futott kilométerig lesz köteles végrehajtani a majdani nyertes. A pályázatokat október 12-ig lehet beadni, az értékelési folyamat október 15-én indul. A járművek várhatóan 2023-tól állhatnak majd menetrend szerinti forgalomba.
http://iho.hu/hir/motorvonatokat-vasarolnanak-a-bolgarok-180824