Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

M

molnibalage

Guest
https://index.hu/belfold/budapest/2018/08/29/miert_van_dugo_csepelen/

Ide vezet az, ha nincs integrált közlekedésszervező cég valódi jogkörökkel és szétszedik akkor, amikor igazán kezdett már működni.

Még nincs iskolakezdés,* de konstans dugó van Budán is Szerémi úttól is a belvárosig. Tegnap az egész város egy merő dugó volt még este 7 után is. Egy átlagos nyári hétköznapon fél 7 felé a főutak már nyugodtak voltak eddig.

A 4-6 vili az iskolakezdés első hetében sem fog járni, az 1-es vilit már meg sem néztem inkább. Vastaps. Csak így tovább...

Mennyire örülök, hogy én budira is bringával járok...

*2013-ban, az utolsó iskolakezdésnél, amikor még én is agglomerációból jártam bringával a szokásos reggeli 5-600 méteres sor kb. 3,5 km-es volt mindenféle lezárás nélkül. Szép lesz ez idén gyerekek...
 

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
19 220
60 246
113
Ne is mond. Hülyék ezek teljesen. Feltúrták egyben az egész M0-át szigetnél, majd a halásztelket miklóssal összekötő utat lezárták, majd ezután a miklósi M0 fölhajtót is, miközben egy két helyen még kereszteződést és körforgalmat is bontanak :D
Normálisak ezek? :eek:
Szóval innen a Csepel-szigetről lényegében nem lehet kijutni , pedig még iskola sincs....
 
M

molnibalage

Guest
Ne is mond. Hülyék ezek teljesen. Feltúrták egyben az egész M0-át szigetnél, majd a halásztelket miklóssal összekötő utat lezárták, majd ezután a miklósi M0 fölhajtót is, miközben egy két helyen még kereszteződést és körforgalmat is bontanak :D
Normálisak ezek? :eek:
Szóval innen a Csepel-szigetről lényegében nem lehet kijutni , pedig még iskola sincs....
Az egész helyzetről ez ugrik be.

Székely és a fia elmennek fát vágni, a gyerek azonban megunja apja folytonos okoskodását és kötekedését és belevágja a fejszét az apja hátába. Az öreg összeesik, vergődik, majd megkérdezi a fiát:
- Fiam, ez direkt vót, vagy csak úgy viccből?
- Ez nagyon is direkt volt, édesapám - mondja a gyerek.
- Akkor jóvan, mert viccnek eléggé durva lett volna.

Szóval ez viccnek durva lenne, de ez a rögvalóság.
 
  • Tetszik
Reactions: fip7

szpg9

Well-Known Member
2017. december 17.
1 676
1 187
113
https://index.hu/belfold/hirek/2018/08/27/baleset_karambol_m1_autopalya/
sajnos :(

évek óta ugatom, hogy az összes kelet-európai olcsójánost kitiltatni a francba. Ipari hulladék trélereken hordják haza a nyugati kohószökevényeket. Régen rengeteget voltam úton, rendszerint éjjel mentem haza. Egyszer én is majdnem beledurrantottam egy ilyenbe éjjel. Világítás nélkül ment a drága. A másikról meg tavaly leesett méretes fadarab, átmentem rajta, mert nem voltam benne biztos, hogy egy kitérőmanővert a mögöttem lévő hogyan fogad. Mondjuk úgy, hogy a hanghatás maradandó élmény lett. Évente volt szélvédő-repedésem valami szartól - főleg az M1-es kezdőszakaszán kínáltak meg valamivel. De mondhatom, hogy markolókanál félig felfeslett bálakötéllel, vagy nagy körfűrész úgy rögzítve, hogy a fűrészlapon dobta át a spanifert. (A télen lepotyogó jégről a kamionokról már nem is szólok, az evidens. )

Az, hogy minden szart felszórnak az autóra, csak hab a tortán. Babakocsi, alkatrészek, amit akarsz. Kapásból egy 4000 eurós bírsággal indítanék, csak úgy, arcra, aztán a többi. Az osztrákok rendszeresen kiszedik őket. A Transit-on a négyből a bal hátsó fék működött, a tréleren semmi, közben rajta volt 2 kocsi.


Csak azt is meg kéne írnod, hogyan képzeled? Mert most kell vinnem a kocsimat műszakira. Ezt említettem egy ismerősnek, aki azt mondta, kis pénzért tud olyan lehetőséget, hogy oda sem kell mennem, mégis megcsinálják a műszaki vizsgát. Nem éltem a lehetőséggel, így nem tudom hogyan ment volna, de vélhetően vannak ilyen lehetőségek. Amíg kis pénzért el lehet intézni a dolgokat, addig nem lesz rend és a kohó szökevény autók, a Te (Mi) neheztelésed ellenére is vígan, friss műszakival fognak furikázni az utakon...
 

anonim999

Well-Known Member
2016. március 19.
2 683
4 438
113
Elkészült a DB első kínai gyártású hibridmozdonya
A négytengelyes, AZLok típusnevű dízelmozdonyok dízelerőforrása egy generátort hajt meg, ami lítium-titanát-oxid akkumulátorokba termeli az elektromosságot. A rendszer összesen hétszázötven kilowatt teljesítményre és száz kilométer per órás legnagyobb üzemi sebességre képes. Ha a gép nem mozog, a dízelmotort és a generátort ki lehet kapcsolni, a szükséges energiát az akkumulátorok biztosítják.
http://iho.hu/hir/elkeszult-a-db-elso-kinai-gyartasu-hibridmozdonya-180830
 

ghostface

Well-Known Member
2010. június 20.
2 933
10 630
113
Aurus Senate. Putyin autójának civil változata:

aurus-senat-new-luxury-sedan.jpg


1e2b800f2cce840364b2dc0d9a93a4fb.jpg


Aurus-Senat-3.jpg


2018-aurus-senat.jpg


Ami mondjuk meghökkentett, az a csavarrugós felfüggesztés. Viszont a relatív kis méretű motor (4.4 V8 biturbo), a hibrid hajtás és a 4 kerékhajtás megfelel a jelenlegi trendnek.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed and fip7

Kurfürst

Well-Known Member
2017. szeptember 14.
5 146
16 754
113
M

molnibalage

Guest
Ehem. Budaörsi úti - M1/M7 bevezető buszsáv sztori megvan?
Hogy nem működött az első nap és emiatt sokan anyáztak? Ja, hogy kiforrni sem hagyták az egészet. Tehát a BKK hibázott esetlegesen egye, de arról nem szól történet, hogy mi a másik 50 dolog, ami bejött.

Tipukus. Vitézi menesztése óta megint olyan igazi posztszoci szar országban érzem magam. Az egész BKV és városi közlekedésszervezés pusztulat szar. A BKV egy része pusztul, mert vannak dolgok, aminek már így nincs gazdája. 2014-ig úgy tűnt, hogy ebből a fostaliga szar helyből lehet jobb hely. Nem lett.
 

Kurfürst

Well-Known Member
2017. szeptember 14.
5 146
16 754
113
A budaörsi busszsáv sztori ugye arról szólt, hogy direkt és fullba tollta a BKK a kretént. Értsd: szándékosan okoztak dugókat a bevezetőkön. Nem balfaszságból, mint most délen, hanem szándékosan az volt a cél, hogy mindenki álljon a dugóban. Te erre a BKK-ra mondod hogy mennyire frankó volt akkor a dugókezelési stratégiájuk? Hát...

Nekem sokkal szimpatikusabb a BKK működése amióta a Vitézy hülyegyereket kirúgták. Egy debil volt akinek ugyan fogalma nem volt a közlekedés szervezésből, egy dologban volt nagy, a felelősséget másra áthárítani és mások munkájáért a dicsőséget learatni, miközben az egész BKK felső vezetést telepakolta a saját, ugyanolyan semmirekellő sleppjével.
 

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 073
15 029
113
Ne is mond. Hülyék ezek teljesen. Feltúrták egyben az egész M0-át szigetnél, majd a halásztelket miklóssal összekötő utat lezárták, majd ezután a miklósi M0 fölhajtót is, miközben egy két helyen még kereszteződést és körforgalmat is bontanak :D
Normálisak ezek? :eek:
Szóval innen a Csepel-szigetről lényegében nem lehet kijutni , pedig még iskola sincs....
Szigetszentmiklós-Liszt-Ferihegy 30km, amíg jártam oda dolgozni 30-35 perc volt az út, hétfő reggel 2 óra 25 perc!!!! Még az a szerencse hogy az M0-ra fel se hajtottam Miklósnál (messziről látszott az álló/araszoló kamionsor), de Taksony felé is alig tudtunk kijutni a szigetről, 55!!! percig tartott az 51-es útig az 5 km - 10-20m lépésben, 2-3 perc pihenő!! Onnan meg 45 perc a Haraszti-Alsónémedi kereszteződésig - lehet vagy 8-10 km!!! Még az a szerencse hogy a gép indulása is késett, így elérték az utasok. A Csepel-sziget egy közlekedési csapda lett, bejutni még úgy-ahogy sikerül, de kijutni innen egy rémálom, a Dunántúl felé pl. egyetlen kivezető sáv maradt a lakihegyi M0-felhajtónál ... vagy irány be Csepelen-Kvassay-hídon keresztül a kelenföldi hídra a városi tömegnyomorral súlyosbítva...
Szóval ezt jól kitalálták az "okosok", aranyba kellene foglalni őket!! Olvasztott aranyba ...
 
  • Tetszik
Reactions: fip7

Kurfürst

Well-Known Member
2017. szeptember 14.
5 146
16 754
113
A déli projekt célja az, hogy a belvárosból a dugót oda helyezzék, ahol az kevesebb embert zavar. Használj közösségi közlekedést, vagy biciklizz! ;)
 

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 073
15 029
113
A déli projekt célja az, hogy a belvárosból a dugót oda helyezzék, ahol az kevesebb embert zavar. Használj közösségi közlekedést, vagy biciklizz! ;)
Köszi, ez tényleg jó megoldás lenne!! Mikor ott dolgoztam a Szszmiklós-Fhegy kocsival volt fél óra, tömegközlekedéssel akkor 2 óra 20-30 perc volt (13 órás ott-tartózkodás + 5 óra oda-vissza - egész jó időbeosztás lett volna 14 napig zsinórban, aztán két nap szünettel újra elölről kezdeni - így gondoltad?!! Esőben-télen is?!!). Most ki se mertem próbálni, az előző heti tapasztalatok alapján nem tudtunk volna olyan korán indulni, hogy elérjék az utasaim a gépet (Csepel-Szigethalom busz 35 perc helyett 4!! óra menetidő!). Kerékpárral meg 2 utast és kétheti cumójukat kivinni Fhegyre?!! Kíváncsi lennék te hogy oldanád meg, okosíts már ki ... :eek:o_O
 

Kurfürst

Well-Known Member
2017. szeptember 14.
5 146
16 754
113
Bocsi, igazából csak a korábbi szuper BKK vezetés egyik nyilatkozatát parafráltam. Nem az én gondolatom és nem is értek vele egyet, mert retrográd gondolkodású vagyok. ;)
 
M

molnibalage

Guest
A budaörsi busszsáv sztori ugye arról szólt, hogy direkt és fullba tollta a BKK a kretént. Értsd: szándékosan okoztak dugókat a bevezetőkön. Nem balfaszságból, mint most délen, hanem szándékosan az volt a cél, hogy mindenki álljon a dugóban. Te erre a BKK-ra mondod hogy mennyire frankó volt akkor a dugókezelési stratégiájuk? Hát...

Nekem sokkal szimpatikusabb a BKK működése amióta a Vitézy hülyegyereket kirúgták. Egy debil volt akinek ugyan fogalma nem volt a közlekedés szervezésből, egy dologban volt nagy, a felelősséget másra áthárítani és mások munkájáért a dicsőséget learatni, miközben az egész BKK felső vezetést telepakolta a saját, ugyanolyan semmirekellő sleppjével.
Szerintem te valami alternatív univerzumban élsz...
 

anonim999

Well-Known Member
2016. március 19.
2 683
4 438
113
Az MTI tudósítása szerint a négy visegrádi ország illetékes miniszterei megállapodtak arról, hogy jövő őszig megvalósíthatósági tanulmány készül az országaikat összekötő gyorsvasút építéséről. Erről Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter szerdán, a dél-lengyelországi Krynicában rendezett gazdasági fórumon beszél.
http://iho.hu/hir/szijjarto-a-nagysebessegu-vasutrol-180906
 
  • Tetszik
Reactions: fip7

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
19 220
60 246
113
Szerintem csak a magyar szakaszon egy ilyen gyors vasút akár 1000 milliárd forintos tétel is lehetne. (komolyabb gyorsvasutaknak olyan 20 milliárd forint km-e)
Bár kérdés, hogy mi számít gyorsnak... Mert a jelenlegi cammogókhoz képest egy 160 km/h körül tépő vonat is már gyorsvasút. :rolleyes:
Egy TGV meg érzésre egyenesen átlép már a hipertérbe :D