• Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

aquarell

Well-Known Member
2015. január 20.
10 101
25 080
113
Nezd meg, hâny embert visz a metró óránkènt és mennyit a monorail. :(
A monorail még a villamosnak sem alternativâja. Egyszerüen egy próbâlkozás, amiröl kiderült, hogy nem megoldás a növekvö tömegközlekedésre.
 

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
4 518
10 332
113
A mozgáskorlátozott emberek számára egy horror az egész. Mindenféle zaj szempontjából is rosszabb, mert nem lehet lényegében zajszigetelni semennyire. A teherforgalom meg lehetetlen rajta...
Mondjuk a mai modern villamoshálózatokon nincs ilyen, de tudja fene, hogy milyen igény lenne rá főleg, ha annyira ellenség lett ma a belső égésű motor.
Zajszigetelni éppenséggel lehetne, a tetejére meg a pályára zajszigetelő geometria, illetve egy lelógó paraván ami csak a jármű ablakvonalának a tetejéig jön le. A jaz angyja a függesztésnél a görgőknél keletkezik.
 

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
4 518
10 332
113
Sok hátránya van a monorailnek a normál "rail" járművekkel szemben, nem véletlenül nem terjedt el. Drága állomásokat kell építeni neki. A villamosnak nem igazán alternatívája, max. a metrónak, "HÉV"-nek.
Lehet, hogy drágák azok az állomások, de egyben felüljárók is lehetnek, ahol indokolt, és még mindig olcsóbbak mint a metró. Az elővárosi vasút is csak azért olcsóbb, mert abból most nagy telepített kapacitás van, kiszolgáló szakértelemmel, de az nem fér el mindenhol.

Az, hogy mozgáskorlátozottaknak horror, azt félig aláírom, de csak félig, mert ma már lift van minden metróállomáson is, ennél is megoldható. A villamosnál sokkal drágább, és bonyolultabb, az tény. A Metrónál nem bonyolultabb. A drága megállókhoz meg kis áteresztő képességhez (utascsere szempontjából) meg vegyük hozzá a new yorki metró magasépítésű megállóit. Ott is tud működni hasonló megoldás.
 
  • Tetszik
Reactions: pöcshuszár

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
4 518
10 332
113
Az európai autógyártást temetem.

A héten kétszer is mentem európai (német) autógyár villanyautójával. Egy kalap szar ez, nem alternatíva.

Mol Limo:
VW eUp. Az autóhoz párosítani a telefont bluetoothon 3 perc. Nagyon lassú, szenved a párosítással. Ha "gyújtáskor" nem tartottad nyomva a fékpedált, utána bármit zongorázhatsz a kocsi nem fog megmozdulni. Ezt amúgy ki is írja amikor elfordítod a kulcsot, de ha bármi mást nyomsz, akkor eltűnik az üzenet, és újabb gyújtásig nem is jelenik meg. Szar UI, de megszokható. Megy. Kicsi a hatótáv.

Smart EQ forfour: van 31 km hatótáv az app szerint, 30% töltés. A bluetooth párosítás közben többször kifagy a "rádió". több mint öt perc küszködés mire végre siekrül párosítani azt a fost a telefonnal. Eközben megy a fűtés, mert hideg van kint, egy helyben állunk. 17% akku kapacitás maradt. Kb. 5 perc állófűtés.Nem megyek messzire, csak 15 km-re. Két kilométerrel indulás után közli, hogy már a tartalékról megyünk. Visszértél a Limo zónába: legközelebbi lehetőségnél lecserélem egy benzines picantóra. 3% akkuidő maradt.

Beszállok a Kia legolcsóbb fosába (Picanto). 30 sec alatt párosítom a telefont a fedélzeti rendszerrel. Szól a zene és a navigáció. Nem kell varázstáncot lejteni a pedálokon, hogy méltoztassák az a fos elfogadni az inputot. Működik. Nem tűnik el a töltés fele amíg ezt csinálom. És megyek is elintézni a dolgomat.

Értem, hogy egyik sem mai elektromos, meg nem Tesla, de ezt tudja kizzadni a VW és ezt tapasztalhatom meg, ez így egy kibaszott szar vicc. a legfosabb Dacia ezerszer inkább fejfájásmentes get shit done élményt ad, harmad áron, mint ezek a csodák. Óbudáról a Keletiig nem tudtam elmenni egy töltéssel, 30km hatótávval (ez ~20 km). A papíron 100km-es max hatótáv eleve egy vicc, de úgy néz ki télen az jó ha 30-40km-t jelent.
 

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
4 518
10 332
113
Úgy néz ki az ID3 sem lesz sokkal jobb, de legalább drága:
Ok, 100 olyan dolgot mondtak, ami miatt nem használnám, de jók a tárolók! :D (Ok, a jó futómű nekem fontos, de ez így amit a videóban mutatnak elég szar, és mindez... 14M-nál kezdődik... Hát azért komoly autót kapsz már benzin/diesel vonalon, ennél a villanygolfnál jobbat)
 

Kurfürst

Well-Known Member
2017. szeptember 14.
3 149
6 039
113
Elektromos is meg VW csoport. Mind a kettő önmagában is olyan 1,5x-es szorzó a való használati értékéhez képest, pláne ha extrázod, akkor még több, mert minden vacakért külön lehúznának a pifkék. Ha innen nézzük, végülis nem drága. :D

A belseje meg iszonyat spúr.
 

aquarell

Well-Known Member
2015. január 20.
10 101
25 080
113
Metro kapacitâsa órânként 10-30000 utas, sürüségtöl függöen. Monorailnâl ezt el sem lehet képzelni. A sebessége meg kritikán aluli.
Basszus, ha olyan jó lenne, akkor mindenütt monorail lenne, nem pedig metro.
 

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
4 518
10 332
113
Elektromos is meg VW csoport. Mind a kettő önmagában is olyan 1,5x-es szorzó a való használati értékéhez képest, pláne ha extrázod, akkor még több, mert minden vacakért külön lehúznának a pifkék. Ha innen nézzük, végülis nem drága. :D

A belseje meg iszonyat spúr.
Használati értéke: 400km katalógus hatótáv, 300 valójában... bekapcsolom a fűtést már csak 280-at mutat...

Anyu az oviba olcsóbb, vagy nagyobb presztízsű/kényelmű alternatívákkal is tud ennyiért csemetét fuvarozni.
 

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 084
15 006
113
átfogalmazaom: a monorail miért ne közlekedhetne hosszabb szerelvénnyel?
Talán mert a hosszabb szerelvények fele-kétharmada kilógna az állomások peronjából? Persze erre is van megoldás: nem 10-percenként, hanem 3-percenként kell járatni a rövid szerelvényeket, és akkor adott idő alatt sokkal több az utasférőhely.
 

aquarell

Well-Known Member
2015. január 20.
10 101
25 080
113
Az európai autógyártást temetem.

A héten kétszer is mentem európai (német) autógyár villanyautójával. Egy kalap szar ez, nem alternatíva.

Mol Limo:
VW eUp. Az autóhoz párosítani a telefont bluetoothon 3 perc. Nagyon lassú, szenved a párosítással. Ha "gyújtáskor" nem tartottad nyomva a fékpedált, utána bármit zongorázhatsz a kocsi nem fog megmozdulni. Ezt amúgy ki is írja amikor elfordítod a kulcsot, de ha bármi mást nyomsz, akkor eltűnik az üzenet, és újabb gyújtásig nem is jelenik meg. Szar UI, de megszokható. Megy. Kicsi a hatótáv.

Smart EQ forfour: van 31 km hatótáv az app szerint, 30% töltés. A bluetooth párosítás közben többször kifagy a "rádió". több mint öt perc küszködés mire végre siekrül párosítani azt a fost a telefonnal. Eközben megy a fűtés, mert hideg van kint, egy helyben állunk. 17% akku kapacitás maradt. Kb. 5 perc állófűtés.Nem megyek messzire, csak 15 km-re. Két kilométerrel indulás után közli, hogy már a tartalékról megyünk. Visszértél a Limo zónába: legközelebbi lehetőségnél lecserélem egy benzines picantóra. 3% akkuidő maradt.

Beszállok a Kia legolcsóbb fosába (Picanto). 30 sec alatt párosítom a telefont a fedélzeti rendszerrel. Szól a zene és a navigáció. Nem kell varázstáncot lejteni a pedálokon, hogy méltoztassák az a fos elfogadni az inputot. Működik. Nem tűnik el a töltés fele amíg ezt csinálom. És megyek is elintézni a dolgomat.

Értem, hogy egyik sem mai elektromos, meg nem Tesla, de ezt tudja kizzadni a VW és ezt tapasztalhatom meg, ez így egy kibaszott szar vicc. a legfosabb Dacia ezerszer inkább fejfájásmentes get shit done élményt ad, harmad áron, mint ezek a csodák. Óbudáról a Keletiig nem tudtam elmenni egy töltéssel, 30km hatótávval (ez ~20 km). A papíron 100km-es max hatótáv eleve egy vicc, de úgy néz ki télen az jó ha 30-40km-t jelent.

Ezen jót nevettem. Budàról Pestre utântöltéssel... :). :)
Vorsprung durch Technik. :(
 

Kurfürst

Well-Known Member
2017. szeptember 14.
3 149
6 039
113
Használati értéke: 400km katalógus hatótáv, 300 valójában... bekapcsolom a fűtést már csak 280-at mutat...

Ez általános kis elektromos auto betegség, ezért nem feltétlenül ekézném konkrétan az ID3-at. De kétségtelenül sok pénzért nagyon sok komprommisszum van a hatótáv terén.

Anyu az oviba olcsóbb, vagy nagyobb presztízsű/kényelmű alternatívákkal is tud ennyiért csemetét fuvarozni.

Na ez már érdekesebb, nő ismerős most vett eGolfot használtan, úgy már egész reális alternatíva lehet, főleg hogy szinte kizárólag városban / 100 km-en belül használja, és használtan már egész értelmes ára kezd lenne. Persze nem első kocsi, de városban anyu rohangálós kocsijának szerintem nem rossz, ha sokat megy vele.
 

ozymandias

Well-Known Member
2013. június 4.
2 399
12 799
113
A monorail nem működik, mondom úgy, hogy a Monorail Ashgabat meg a Port Harcourt valahol "gyerekem"...

Amiket felsoroltatok, főleg az a gond. Persze ezek a Monorail-ek csendesek, mert gumikeréken megy. Hely minimális van rajta. Előnye még, hogy könnyű. Bologna-nál is épült egy Monorail. Az autópálya feletti hidat le tudtuk gyártani 2 darabból és közúton lehetett levinni. A projektet az ára és a szállítási kapacitása miatt kritizalják, pedig lassan készen van.