Az európai autógyártást temetem.
A héten kétszer is mentem európai (német) autógyár villanyautójával. Egy kalap szar ez, nem alternatíva.
Mol Limo:
VW eUp. Az autóhoz párosítani a telefont bluetoothon 3 perc. Nagyon lassú, szenved a párosítással. Ha "gyújtáskor" nem tartottad nyomva a fékpedált, utána bármit zongorázhatsz a kocsi nem fog megmozdulni. Ezt amúgy ki is írja amikor elfordítod a kulcsot, de ha bármi mást nyomsz, akkor eltűnik az üzenet, és újabb gyújtásig nem is jelenik meg. Szar UI, de megszokható. Megy. Kicsi a hatótáv.
Smart EQ forfour: van 31 km hatótáv az app szerint, 30% töltés. A bluetooth párosítás közben többször kifagy a "rádió". több mint öt perc küszködés mire végre siekrül párosítani azt a fost a telefonnal. Eközben megy a fűtés, mert hideg van kint, egy helyben állunk. 17% akku kapacitás maradt. Kb. 5 perc állófűtés.Nem megyek messzire, csak 15 km-re. Két kilométerrel indulás után közli, hogy már a tartalékról megyünk. Visszértél a Limo zónába: legközelebbi lehetőségnél lecserélem egy benzines picantóra. 3% akkuidő maradt.
Beszállok a Kia legolcsóbb fosába (Picanto). 30 sec alatt párosítom a telefont a fedélzeti rendszerrel. Szól a zene és a navigáció. Nem kell varázstáncot lejteni a pedálokon, hogy méltoztassák az a fos elfogadni az inputot. Működik. Nem tűnik el a töltés fele amíg ezt csinálom. És megyek is elintézni a dolgomat.
Értem, hogy egyik sem mai elektromos, meg nem Tesla, de ezt tudja kizzadni a VW és ezt tapasztalhatom meg, ez így egy kibaszott szar vicc. a legfosabb Dacia ezerszer inkább fejfájásmentes get shit done élményt ad, harmad áron, mint ezek a csodák. Óbudáról a Keletiig nem tudtam elmenni egy töltéssel, 30km hatótávval (ez ~20 km). A papíron 100km-es max hatótáv eleve egy vicc, de úgy néz ki télen az jó ha 30-40km-t jelent.
Ezen jót nevettem. Budàról Pestre utântöltéssel... .
Vorsprung durch Technik.