Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
7 408
20 564
113
Többféle megoldás egy kereszteződésre.
Transzport Tycoon autista wikijét idézi :)
Amúgy az ütközésvizsgálat gyengusz, többször átmennek egymáson, nem tudom, hogy mennyire lenne stabil a rangsor, ha jobb üzközésvizsgálattal ismételnék meg a kísérletet.

Látszik azért a nagy áteresztő képességűeknél, hogy nem biztos, hogy egy ilyen kereszteződés a megoldás, inkább a közlekedési hálózat tágabb struktúráját lehet érdemes megnézni, mert nagyon elvetemültek is vannak :)
 

alali77

Well-Known Member
2011. szeptember 19.
4 186
10 660
113
Többféle megoldás egy kereszteződésre.
Tök jó, csak a szimulációban nagyon sok helyen csúszott hiba, egymáson átmenő járművek, a lóherében meg vannak irányok ahol a felhajtó jármű a harmadik sávba sorol. Ez így nem mérvadó. (jó nem teljesen rossz, de azért nem tökéletes)
Mindig irigyeltem a kollégákat akik ilyet csinálnak. Hátmég akik egy vasútállomás működésére készítik a szimulációt, azokat még inkább.
 
  • Tetszik
Reactions: Veér Ispán

Kurfürst

Well-Known Member
2017. szeptember 14.
5 146
16 754
113
Egyszerűen szarok a bíróink.
Itt is az ügyész ráhúzta volna a lepedőt, de a helsinki bizottság 2010-re berágta magát mindenhová és ha megpróbálják kimozdítani őket akkor egyből sérül a jogállamiság...

Maga a bírósági rendszer... nem túl hatékony. Szocialista örökség, sajnos.

Eleve kontraszelekció van, a felvételkor a tanulmányi eredményt és a magolási képességet nézik, a pedálhuszárok között pedig ritkán van karakán ember, aki megoldás és nem megfeleléscentrikus. Aztán ez végigmegy az egész karrierrendszerükön - a bírói előmenetel ráadásul hülye mérőszámokon alapul, ki hány ügyet egy évben ledarálni, mennyi idő alatt, van-e két évnél hosszabb, hány döntést dob vissza a másodfok, mert valami eljárásjogi problémát véltek felfedezni.

Szocialista hagyaték a szocializáció, ami a bírót egy állami csinonynikként kezelte, és nem önálló, közhatalmat gyakorló magiszterként. Ebbe beleszokik az új generáció is, mert az öregek akik ott ülnek azt adják tovább. Tisztelet a kivételnek, de kevesen vannak.

Az ilyen rendszer nem abba az irányba hat, hogy karakán, jó, a kideríthető igazsághoz közel álló döntéseket hozzon a bíró, hanem azzal van elfoglalva, hogy folyamatosan csak a saját seggét fedezze és ezt jól lepapírozza.

Nem segít az sem, hogy rengeteg a belső adminisztráció, is, aminek nagy része szintén a bíró nyakába szakad, ahelyett hogy lenne egy rakat kevésbé képzett ember szórakozna ezzel, hogy a 10-15-20 évet erre tanuló bírónak legyen energiája az ügy lényegére koncentrálni. Leíró kevés van, a bírók saját maguknak diktálják le diktafonra a tárgyalást, kvázi egyszemélyben jegyzőkönyvezetők, bírók és titkárok. Rengeteg piti ügyet ebben a rendszerben csak kínkeservesen lehet letárgyalni, pedig arra akár az is jó lenne, ha bizonyos értékhatár / büntetési tétel mellett akár egy tapasztaltabb bírósági titkár (=jogvégzett bíró "tanonc", akinek még nincs bírói kinevezése) letárgyalná a mari néni 4 hónapja nem fizeti a közösköltséget / Józsi ellopott egy kiflit a boltból típusú ügyeket. Erre elvileg lehetőség van, gyakorlatilag meg nincs, mert nincs elég titkár.

Így a bírói lét megragad önmaga tehermentesítésének / saját segge levédésének / helyi urambátyám áskálódások közötti lavízozás szintjén. Ricsikét valószínűleg azért nem baszták be egyenest a kvóterba, mert szentéletű gyerek, hanem mert a bíró nem meri a döntés súlyát bevállalni. Ebben a rendszerben azonban nem is lehet tőle elvárni...
 

ximix

Well-Known Member
2017. december 1.
869
2 526
93
Tök jó, csak a szimulációban nagyon sok helyen csúszott hiba, egymáson átmenő járművek, a lóherében meg vannak irányok ahol a felhajtó jármű a harmadik sávba sorol. Ez így nem mérvadó. (jó nem teljesen rossz, de azért nem tökéletes)
Mindig irigyeltem a kollégákat akik ilyet csinálnak. Hát még akik egy vasútállomás működésére készítik a szimulációt, azokat még inkább.

Na igen nem tökéletes, de ami engem is meglepett, hogy a lámpával vezérelt sima kereszteződéshez képest ami valami ~400 járművet tudott átereszteni,
a különféle kialakítások nehezen tudtak csak, nem sokkal nagyobb számot elérni és csak az utolsó 3-4 változat tudott 900-1000 felé eljutni.

A jó öreg Busz vs Autó
Solaris Urbino 18 vs 161 autó

1450162_455633184542419_1077834738_n[1].jpg


161x5 liter-el számolva is pislogásra ad okot, 805 liter üzemanyag
Ha szelős 100főt számolunk akkor is 500 liter, a sok indulás miatt lehet a busz kb 55 litert pdf benyakal, de még így is összességében jobb a helyzet.

Nem tudom megélem-e amikor a városvezetés a top-on lesz és az embereket ráveszi, hogy melóba a tömeg közlekedést használják és ezzel egyidőben fejleszti a gépparkot is hogy ne keljen heringbe nyomni.
Talán ha az idővel játszanának az elején, hogy amikor az autók miatt a legnagyobb dugok vannak azokban az időkben tömegközlekedést használok valami kedvezményt kapnának akár a havi bérletből árából is + az eleve xx éve azt használók is kaphatnának valami hűség kedvezményt.
 
M

molnibalage

Guest
Na igen nem tökéletes, de ami engem is meglepett, hogy a lámpával vezérelt sima kereszteződéshez képest ami valami ~400 járművet tudott átereszteni,
a különféle kialakítások nehezen tudtak csak, nem sokkal nagyobb számot elérni és csak az utolsó 3-4 változat tudott 900-1000 felé eljutni.

A jó öreg Busz vs Autó
Solaris Urbino 18 vs 161 autó

1450162_455633184542419_1077834738_n[1].jpg


161x5 liter-el számolva is pislogásra ad okot, 805 liter üzemanyag
Ha szelős 100főt számolunk akkor is 500 liter, a sok indulás miatt lehet a busz kb 55 litert pdf benyakal, de még így is összességében jobb a helyzet.

Nem tudom megélem-e amikor a városvezetés a top-on lesz és az embereket ráveszi, hogy melóba a tömeg közlekedést használják és ezzel egyidőben fejleszti a gépparkot is hogy ne keljen heringbe nyomni.
Talán ha az idővel játszanának az elején, hogy amikor az autók miatt a legnagyobb dugok vannak azokban az időkben tömegközlekedést használok valami kedvezményt kapnának akár a havi bérletből árából is + az eleve xx éve azt használók is kaphatnának valami hűség kedvezményt.
Ha az autózás valós klímára gyakorolt lábnyomát megfizetné az emberiség, akkor kb. senki nem autózhatna.
A "muris" az, hogy a többségnek nem esett le az, hogy igazából a XX. század második felének életmódja a bolygó erőforrásainak pazarlásával lényegében az átlagembernek tette lehetővé azt az életmódot, ami valójában luxus lenne, ha törődtünk volna azzal, hogy mibe került.

A tömeges egyéni közlekedés úgy tűnik ilyen kategória. Csak az óccó és egykoron édes olaj miatt lényegében sikerült egy olyan módra felhúzni teljes civilizációt, társadalmat és ipart, amit nem lehet fenntartani reálisan nézve. De sokan azt hiszik, hogy a tudomány majd csodát tesz. Nem fog.

Mert egész egyszerűen az jön ki, hogy egy autó 1,3-2,5 tonna és ül benne max 5-8 ember, ha családi kocsi vagy furgon. Mert ilyen méretben az "egyéb" részek sok teret és tömeget visznek el.

A közösségi közlekedés járműveinél az egy főre eső járműtömeg, tehát a szükséges energiaigény nevetségesen alacsony. A hajtásrendszer a haszon tér töredékét viszi el. És ezen nem lehet változtatni, mert az ember mérete és a fizika adott.
 
  • Tetszik
Reactions: misinator
T

Törölt tag 1711

Guest
Miközben mi megmentjük a világot Indiában ilyen népautókkal próbálkoznak:



Kiváncsiságból ránéztem a Suzuki indiai kínálatára (csak ami nálunk is kapható) :

Ignis 1.0
Swift 1.2
Vitara 1.5
literes szívómotor, első kettőnél választható cng üzem.
Semmi hibrid, semmi turbó...
 

gafzhu

Well-Known Member
2019. június 15.
4 711
10 649
113
Ez mind szép és jó. Vegyük a buszt. 20 km busszal 40 perc autóval 20. Visszafelé ha lekésed épp a buszt, akkor várakozhatsz 1/2-1 órát a következőre. Mondjuk legyen napi + 1 óra a tömegközlekedés. Ez 20 éve alatt legalább 1/2 év veszteség az életből. Olvasást kérem nem emlegetni, mert szardíniaként állsz a tömegben 40 percig.
 

alali77

Well-Known Member
2011. szeptember 19.
4 186
10 660
113
Miközben mi megmentjük a világot Indiában ilyen népautókkal próbálkoznak:



Kiváncsiságból ránéztem a Suzuki indiai kínálatára (csak ami nálunk is kapható) :

Ignis 1.0
Swift 1.2
Vitara 1.5
literes szívómotor, első kettőnél választható cng üzem.
Semmi hibrid, semmi turbó...
Azért a Nano nem lett egy sikertörténet, már nem próbálkoznak vele, ha jól emlékszem 2016-tól már alig készült pár darab, talán két éve le is állt a gyártás.
Nem tudom mi lesz az autózás jövője, de szerintem nálunk az átlag ember a következő 10 évben sajnos el fogja veszíteni az autót, ami rengeteg, felmérhetetlen változást fog hozni, a falvak még inkább elnéptelenednek, Közel-keleti olaj kevésbé lesz fontos meg mit tudom én. De az EU-nak sokkal lassabb változásokat kellene elvárni az autóiparától, mert ez így egy baromság, gyárbezárás lesz mindenhol.
A közösségi közlekedés fejlesztését kellene pörgetni ezerrel, és nem elektromos alapon, lehetőleg olcsó megoldásokkal, nagyon együttműködve a helyi önkormányzatokkal, falubuszok, vasúti mellékvonalakat ÉSSZEL nagyon meggondolni, települések közötti kerékpárút. (akár 8-10 kilométerre is simán járható, mielőtt szakítottam a vádlim én is rendszeresen jöttem dolgozni bringával Budafokról Angyalföldre, nem esett le tőle a fejem, sőt. Most pihi még egy darabig. Alföldön a 20km/h sem lehetetlen átlagsebességben egy életerős embernek/diáknak) Valamint a nyuggereknek is tessék fizetni, miért ingyenes? Szépen egy folyamatosan növekvő összeggel ők is fizessenek, hogy a végén kell-e nekik kedvezmény vagy sem, az szociálpolitika, de így nem fizeti ezt ki senki a MÁV-nak meg a többi cégnek. (tudom hogy kapnak kompenzációt, csak nem a valódi számok után)
Amit meg még a járvány vége előtt betiltanék az a 400-500 kilométeres repülőutak, tessék vonatozni! És a letiltott táv növekedjen minden évben 100km-vel, irgalmatlan szennyező ágazat. Muszáj építeni a nagy sebességű vasutat, nálunk is elindult már több vonal tervezése, (nyilván totál hülye nyomvonalat hoz majd, mert engednek a politikának, nálunk nem kellene megálló csak Budapest, Debrecen, Miskolc, Szeged, nagyon talán Győr) a Budapest-Bécs vasútvonalat meg fel kell nyomni 140-160-200km/h-ra, amennyit csak tud a geometria, azt a fosfej baszakodást amit ott művelünk a biztosítóberendezéssel be kell fejezni. (meg a pálya karbantartással, bazmeg, te jó ég, elmaradt síncsiszolás miatt is volt már rajta sebességkorlátozás, mikor már vannak olyan gépek amihez vágányzár sem kell http://innorail.hu/a-nagysebessegu-sincsiszolo-jarmu-magyar-vonatkozasai/) Ami most a vasúti pályákon zajlik fejlesztés címén annak a 90 százaléka az elmaradt karbantartást pótolja, kb a magasperon-aluljáró-perontető az összes fejlesztés amit hoz, a többi lófütyi. (kivétel ahol van villamosítás)
Hosszú agymenés lett, bocsánat.
 
T

Törölt tag 1711

Guest
Putyin is megmondta mikor a gréta(tm) marketing körút végén megkérdezték tőle, hogy mi lesz velük ha az EU teljesen zöld lesz:

"Akkor megveszi más, Afrika olajéhségé napról-napra növekszik."

Csak náluk nem lesz az autókban katalizátor sem, nemhogy részecskeszűrő meg adblue...
A rohamtempóban épülő szénerőművekről nem is beszélve.
 

ozymandias

Well-Known Member
2013. június 4.
2 776
18 012
113
Putyin is megmondta mikor a gréta(tm) marketing körút végén megkérdezték tőle, hogy mi lesz velük ha az EU teljesen zöld lesz:

"Akkor megveszi más, Afrika olajéhségé napról-napra növekszik."

Csak náluk nem lesz az autókban katalizátor sem, nemhogy részecskeszűrő meg adblue...
A rohamtempóban épülő szénerőművekről nem is beszélve.

Pontosan, mert gondoljunk bele:

- arab sejk vagy, a pénzed az olajban áll és naponta azt hallod az egyik legnagyobb fogyasztódtól, hogy irgum-burgum, nem lesz belsőégésű motor 2030-tól, de neked van még 20 évre elegendő kőlolajod a mezőn. Mit csinálsz? Felpörgeted a termelést, amit lehet kitermesz, így túlkínálatos lesz a piac. Ezért nem spórol Európa a teljes CO2-n semmit. Még olcsóbb lesz a benzin/dízel, majd máshol fognak még többen autózni. A sötétződ maximum promózhatja magát a szép számokkal...

- senkinek sem érdeke a teljes életciklusos CO2-ről beszélni az elektromos autózás kapcsán - miközben lassan már mindenki a "teljes életciklusra" számított karbonsemlegességgel haknizik. Hogyan lesz tiszta egy olyan autó, amit olyan helyen gyártanak, ahol a 1kWh energiához 400-500gr CO2 kell? Vagy kivisszük Kínába és ahol nem látja a grínpísz, ott nem számoljuk be a rendszerbe!? Hogyan a francban akarnak a németek a német villamos hálózattal és CO2 kvótákkal és villanyárakkal piacképes akkumlátorokat gyártani!? Csak a CO2 kvóta egy Model 3 esetében - 65kWh és ehhez kell 7 tonna CO2, ami mai árfolyamon 300€ .Persze, amikor ezt a német IFO kihozta, akkor mindenki nekik ugrott és hirtelen minden Tesla tulajdonos "szakértő" leltt. Persze, a számokat azóta sem tudták cáfolni, max annyit, hogy találtak egy svéd tanulmányt, amiben a végkövetkeztetés az volt, hogy ha sikerül a villamos energia termelést kizöldíteni, akkor az 1kWh-ra eső CO2 termelés is biztosan csökkeni fog.. Komoly érvek.

- német szezonális volatilitás - még mennek a atomerőművek és a szén - éves szinten 11TWh. A Horváth András-féle agymenésben ezt majd az önvezető üzemben menő Tesla-k fogják kipufferelni. Ez egy 65kWh-s akkupakk esetén úgy laza 170 millió járműnek megfelelő szám lenne a jelenlegi német árampiacon. Ez némileg ellent mond annak a szövegnek, hogy majd a Tesla nem ad el autót, robottaxik lesznek, amiket telefonról hívsz és elvisznek a kívánt címre. Vagyis, ha nem lehet autód és egyre kevesebb autó kell, akkor honnan jön össze ez a misztikus szám? Itt kicsit csiszolni kellene a logikai láncon.
 
T

Törölt tag 1711

Guest
Pár hónapja egy cikk alatt maguk a villanyautó tulajok is hőbörögtek az ellen, hogy az ő drága járművük pufferelje a hálózatot, mert egyrészt mi van ha hamarabb be kell menni munkába és az autó meg ott áll 20%-os töltéssel, másrészt az ő faszával ne verjék a csalánt, az akkucsere költséget rá fogja verni a gyártó ha pufferelés miatt idő előtt legyilkolja.
 
M

molnibalage

Guest
Pontosan, mert gondoljunk bele:

- arab sejk vagy, a pénzed az olajban áll és naponta azt hallod az egyik legnagyobb fogyasztódtól, hogy irgum-burgum, nem lesz belsőégésű motor 2030-tól, de neked van még 20 évre elegendő kőlolajod a mezőn. Mit csinálsz? Felpörgeted a termelést, amit lehet kitermesz, így túlkínálatos lesz a piac. Ezért nem spórol Európa a teljes CO2-n semmit. Még olcsóbb lesz a benzin/dízel, majd máshol fognak még többen autózni. A sötétződ maximum promózhatja magát a szép számokkal...

- senkinek sem érdeke a teljes életciklusos CO2-ről beszélni az elektromos autózás kapcsán - miközben lassan már mindenki a "teljes életciklusra" számított karbonsemlegességgel haknizik. Hogyan lesz tiszta egy olyan autó, amit olyan helyen gyártanak, ahol a 1kWh energiához 400-500gr CO2 kell? Vagy kivisszük Kínába és ahol nem látja a grínpísz, ott nem számoljuk be a rendszerbe!? Hogyan a francban akarnak a németek a német villamos hálózattal és CO2 kvótákkal és villanyárakkal piacképes akkumlátorokat gyártani!? Csak a CO2 kvóta egy Model 3 esetében - 65kWh és ehhez kell 7 tonna CO2, ami mai árfolyamon 300€ .Persze, amikor ezt a német IFO kihozta, akkor mindenki nekik ugrott és hirtelen minden Tesla tulajdonos "szakértő" leltt. Persze, a számokat azóta sem tudták cáfolni, max annyit, hogy találtak egy svéd tanulmányt, amiben a végkövetkeztetés az volt, hogy ha sikerül a villamos energia termelést kizöldíteni, akkor az 1kWh-ra eső CO2 termelés is biztosan csökkeni fog.. Komoly érvek.

- német szezonális volatilitás - még mennek a atomerőművek és a szén - éves szinten 11TWh. A Horváth András-féle agymenésben ezt majd az önvezető üzemben menő Tesla-k fogják kipufferelni. Ez egy 65kWh-s akkupakk esetén úgy laza 170 millió járműnek megfelelő szám lenne a jelenlegi német árampiacon. Ez némileg ellent mond annak a szövegnek, hogy majd a Tesla nem ad el autót, robottaxik lesznek, amiket telefonról hívsz és elvisznek a kívánt címre. Vagyis, ha nem lehet autód és egyre kevesebb autó kell, akkor honnan jön össze ez a misztikus szám? Itt kicsit csiszolni kellene a logikai láncon.
Pár hónapja egy cikk alatt maguk a villanyautó tulajok is hőbörögtek az ellen, hogy az ő drága járművük pufferelje a hálózatot, mert egyrészt mi van ha hamarabb be kell menni munkába és az autó meg ott áll 20%-os töltéssel, másrészt az ő faszával ne verjék a csalánt, az akkucsere költséget rá fogja verni a gyártó ha pufferelés miatt idő előtt legyilkolja.
Hát igen. Amikor az agyatlan hívőknek magyaráz az ember, akkor minden problémára reagálnak valamivel. Aztán, mikor az ember nekik szegezi a kérdést, hogy ezen "érvek" közül egymásnak ellentmond, majd amikor megkérdezzük, hogy ez mikor és lesz tiszta, akkor mégén vagyok a hülye.
 

tarzaan

Well-Known Member
2014. március 25.
12 801
17 601
113
Miközben mi megmentjük a világot Indiában ilyen népautókkal próbálkoznak:



Kiváncsiságból ránéztem a Suzuki indiai kínálatára (csak ami nálunk is kapható) :

Ignis 1.0
Swift 1.2
Vitara 1.5
literes szívómotor, első kettőnél választható cng üzem.
Semmi hibrid, semmi turbó...

Viszont konnyu, keves anyag kell bele.