Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Transzport Tycoon autista wikijét idéziTöbbféle megoldás egy kereszteződésre.
Tök jó, csak a szimulációban nagyon sok helyen csúszott hiba, egymáson átmenő járművek, a lóherében meg vannak irányok ahol a felhajtó jármű a harmadik sávba sorol. Ez így nem mérvadó. (jó nem teljesen rossz, de azért nem tökéletes)Többféle megoldás egy kereszteződésre.
Egy kisebb városmag helyét foglalják el egyesek.Egyes megoldàsok helyigénye drámaian nagy és előbb utóbb mégsem elég az áteresztőkepesség.
Egyszerűen szarok a bíróink.
Itt is az ügyész ráhúzta volna a lepedőt, de a helsinki bizottság 2010-re berágta magát mindenhová és ha megpróbálják kimozdítani őket akkor egyből sérül a jogállamiság...
És a jövőben ezeket a szarokat akarják kötelezővé és kikapcsolhatatlanná tenni...?Ismét jól működött egy vezetési segédlet:
https://totalcar.hu/magazin/kozelet/2020/12/03/a_szalagkorlatba_vezette_magat_a_bmw/
Kurfürst
A korrupciót se hagyd ki. Jól keresnek ők a botrányos ítéleteken. Főleg polgári perben.
Hát van még tér a fejlődésre...És a jövőben ezeket a szarokat akarják kötelezővé és kikapcsolhatatlanná tenni...?
Tök jó, csak a szimulációban nagyon sok helyen csúszott hiba, egymáson átmenő járművek, a lóherében meg vannak irányok ahol a felhajtó jármű a harmadik sávba sorol. Ez így nem mérvadó. (jó nem teljesen rossz, de azért nem tökéletes)
Mindig irigyeltem a kollégákat akik ilyet csinálnak. Hát még akik egy vasútállomás működésére készítik a szimulációt, azokat még inkább.
Ha az autózás valós klímára gyakorolt lábnyomát megfizetné az emberiség, akkor kb. senki nem autózhatna.Na igen nem tökéletes, de ami engem is meglepett, hogy a lámpával vezérelt sima kereszteződéshez képest ami valami ~400 járművet tudott átereszteni,
a különféle kialakítások nehezen tudtak csak, nem sokkal nagyobb számot elérni és csak az utolsó 3-4 változat tudott 900-1000 felé eljutni.
A jó öreg Busz vs Autó
Solaris Urbino 18 vs 161 autó
161x5 liter-el számolva is pislogásra ad okot, 805 liter üzemanyag
Ha szelős 100főt számolunk akkor is 500 liter, a sok indulás miatt lehet a busz kb 55 litert pdf benyakal, de még így is összességében jobb a helyzet.
Nem tudom megélem-e amikor a városvezetés a top-on lesz és az embereket ráveszi, hogy melóba a tömeg közlekedést használják és ezzel egyidőben fejleszti a gépparkot is hogy ne keljen heringbe nyomni.
Talán ha az idővel játszanának az elején, hogy amikor az autók miatt a legnagyobb dugok vannak azokban az időkben tömegközlekedést használok valami kedvezményt kapnának akár a havi bérletből árából is + az eleve xx éve azt használók is kaphatnának valami hűség kedvezményt.
Azért a Nano nem lett egy sikertörténet, már nem próbálkoznak vele, ha jól emlékszem 2016-tól már alig készült pár darab, talán két éve le is állt a gyártás.Miközben mi megmentjük a világot Indiában ilyen népautókkal próbálkoznak:
Kiváncsiságból ránéztem a Suzuki indiai kínálatára (csak ami nálunk is kapható) :
Ignis 1.0
Swift 1.2
Vitara 1.5
literes szívómotor, első kettőnél választható cng üzem.
Semmi hibrid, semmi turbó...
Putyin is megmondta mikor a gréta(tm) marketing körút végén megkérdezték tőle, hogy mi lesz velük ha az EU teljesen zöld lesz:
"Akkor megveszi más, Afrika olajéhségé napról-napra növekszik."
Csak náluk nem lesz az autókban katalizátor sem, nemhogy részecskeszűrő meg adblue...
A rohamtempóban épülő szénerőművekről nem is beszélve.
Pontosan, mert gondoljunk bele:
- arab sejk vagy, a pénzed az olajban áll és naponta azt hallod az egyik legnagyobb fogyasztódtól, hogy irgum-burgum, nem lesz belsőégésű motor 2030-tól, de neked van még 20 évre elegendő kőlolajod a mezőn. Mit csinálsz? Felpörgeted a termelést, amit lehet kitermesz, így túlkínálatos lesz a piac. Ezért nem spórol Európa a teljes CO2-n semmit. Még olcsóbb lesz a benzin/dízel, majd máshol fognak még többen autózni. A sötétződ maximum promózhatja magát a szép számokkal...
- senkinek sem érdeke a teljes életciklusos CO2-ről beszélni az elektromos autózás kapcsán - miközben lassan már mindenki a "teljes életciklusra" számított karbonsemlegességgel haknizik. Hogyan lesz tiszta egy olyan autó, amit olyan helyen gyártanak, ahol a 1kWh energiához 400-500gr CO2 kell? Vagy kivisszük Kínába és ahol nem látja a grínpísz, ott nem számoljuk be a rendszerbe!? Hogyan a francban akarnak a németek a német villamos hálózattal és CO2 kvótákkal és villanyárakkal piacképes akkumlátorokat gyártani!? Csak a CO2 kvóta egy Model 3 esetében - 65kWh és ehhez kell 7 tonna CO2, ami mai árfolyamon 300€ .Persze, amikor ezt a német IFO kihozta, akkor mindenki nekik ugrott és hirtelen minden Tesla tulajdonos "szakértő" leltt. Persze, a számokat azóta sem tudták cáfolni, max annyit, hogy találtak egy svéd tanulmányt, amiben a végkövetkeztetés az volt, hogy ha sikerül a villamos energia termelést kizöldíteni, akkor az 1kWh-ra eső CO2 termelés is biztosan csökkeni fog.. Komoly érvek.
- német szezonális volatilitás - még mennek a atomerőművek és a szén - éves szinten 11TWh. A Horváth András-féle agymenésben ezt majd az önvezető üzemben menő Tesla-k fogják kipufferelni. Ez egy 65kWh-s akkupakk esetén úgy laza 170 millió járműnek megfelelő szám lenne a jelenlegi német árampiacon. Ez némileg ellent mond annak a szövegnek, hogy majd a Tesla nem ad el autót, robottaxik lesznek, amiket telefonról hívsz és elvisznek a kívánt címre. Vagyis, ha nem lehet autód és egyre kevesebb autó kell, akkor honnan jön össze ez a misztikus szám? Itt kicsit csiszolni kellene a logikai láncon.
Hát igen. Amikor az agyatlan hívőknek magyaráz az ember, akkor minden problémára reagálnak valamivel. Aztán, mikor az ember nekik szegezi a kérdést, hogy ezen "érvek" közül egymásnak ellentmond, majd amikor megkérdezzük, hogy ez mikor és lesz tiszta, akkor mégén vagyok a hülye.Pár hónapja egy cikk alatt maguk a villanyautó tulajok is hőbörögtek az ellen, hogy az ő drága járművük pufferelje a hálózatot, mert egyrészt mi van ha hamarabb be kell menni munkába és az autó meg ott áll 20%-os töltéssel, másrészt az ő faszával ne verjék a csalánt, az akkucsere költséget rá fogja verni a gyártó ha pufferelés miatt idő előtt legyilkolja.
Miközben mi megmentjük a világot Indiában ilyen népautókkal próbálkoznak:
Kiváncsiságból ránéztem a Suzuki indiai kínálatára (csak ami nálunk is kapható) :
Ignis 1.0
Swift 1.2
Vitara 1.5
literes szívómotor, első kettőnél választható cng üzem.
Semmi hibrid, semmi turbó...