Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
7 408
20 564
113
Nem tudom mi lesz az autózás jövője, de szerintem nálunk az átlag ember a következő 10 évben sajnos el fogja veszíteni az autót, ami rengeteg, felmérhetetlen változást fog hozni, a falvak még inkább elnéptelenednek, Közel-keleti olaj kevésbé lesz fontos meg mit tudom én. De az EU-nak sokkal lassabb változásokat kellene elvárni az autóiparától, mert ez így egy baromság, gyárbezárás lesz mindenhol.
A közösségi közlekedés fejlesztését kellene pörgetni ezerrel, és nem elektromos alapon, lehetőleg olcsó megoldásokkal, nagyon együttműködve a helyi önkormányzatokkal, falubuszok, vasúti mellékvonalakat ÉSSZEL nagyon meggondolni, települések közötti kerékpárút.
Mindegy, hogy mit csinálunk, ha az USA, Kína, és Afrika sem ebbe az irányba megy... Csak a saját életünk lesz puritánabb, de a bolygót nem mentjük meg.
 
T

Törölt tag 1711

Guest
Mindegy, hogy mit csinálunk, ha az USA, Kína, és Afrika sem ebbe az irányba megy... Csak a saját életünk lesz puritánabb, de a bolygót nem mentjük meg.

Pár éve az orosz és kínai tudományos akadémia is azt hozta ki, hogy az emberiségnek lófing köze van a felmelegedéshez, meg előbbi számára hosszú távon jó is mert kizöldül Szibéria.
 

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
7 408
20 564
113
Eleve: egyéni mobilitás fókagyilkosság, ne csináljuk. Utazgatás is az. Túlfogyasztás is az. Ok, akkor tömegesen megyünk a munkahelyre olyan dolgokat gyártani tömegesen hatékonyan, amik... nem kellenek senkinek, automatizáció miatt az emberek se kellenek senkinek... És akkor mi lesz?

Lesznek gyárak, amik gyártanak a gazdagoknak, meg a hadseregüknek, aki rövid pórázon tartja a dologtalan tömegeket? Vagy mégis lesz megoldás a tudomány által, hogy körkörös gazdaságban lehessen a jóléti vívmányokat, bőséget fenntartani. Én inkább a másodikban karok hinni, de és nem vagyok hajlandó az egyél bogarat vonalra felszállni. Ugyanis a csúszós lejtőn arra terelik az alsóbb osztályokat az elitek, akik most egyelőre az egyéni mobilitást akarják visszavágni a széndioxid szintre hivatkozva.

Na megyek a kocsiért annyi CO2-t kibocsájtani, mint amit egy ember kilélegzik egy nap. Van elég meg nem született német, hogy megtehessem.
 

ximix

Well-Known Member
2017. december 1.
869
2 526
93
Amit meg még a járvány vége előtt betiltanék az a 400-500 kilométeres repülőutak, tessék vonatozni! És a letiltott táv növekedjen minden évben 100km-vel, irgalmatlan szennyező ágazat.

Az Aeropark videókban a pilóták megemlítik az Aerobus 220 NEO - t és szép jövőt jósolnak neki, konkrétan zárójelbe tesz a régebbi gépeket, mert képes 2liter/fő/100km vagy kisebb fogyasztásra is, a motorok élettartama meg már 30.000óra és afelett jár.
Ez azért már nem rossz.
 
  • Tetszik
Reactions: Veér Ispán

ximix

Well-Known Member
2017. december 1.
869
2 526
93
Eleve: egyéni mobilitás fókagyilkosság, ne csináljuk. Utazgatás is az. Túlfogyasztás is az. Ok, akkor tömegesen megyünk a munkahelyre olyan dolgokat gyártani tömegesen hatékonyan, amik... nem kellenek senkinek, automatizáció miatt az emberek se kellenek senkinek... És akkor mi lesz?

Lesznek gyárak, amik gyártanak a gazdagoknak, meg a hadseregüknek, aki rövid pórázon tartja a dologtalan tömegeket? Vagy mégis lesz megoldás a tudomány által, hogy körkörös gazdaságban lehessen a jóléti vívmányokat, bőséget fenntartani. Én inkább a másodikban karok hinni, de és nem vagyok hajlandó az egyél bogarat vonalra felszállni. Ugyanis a csúszós lejtőn arra terelik az alsóbb osztályokat az elitek, akik most egyelőre az egyéni mobilitást akarják visszavágni a széndioxid szintre hivatkozva.

Na megyek a kocsiért annyi CO2-t kibocsájtani, mint amit egy ember kilélegzik egy nap. Van elég meg nem született német, hogy megtehessem.

Én speciel agyaltam már olyan kérdésen, mint a pénz nélküli világ.
Nem bonyolult az elmélet, mindenkinek xx napot dolgozni kell a társadalom kiszolgálása érdekében a többi meg szabad idő.
Mindenkinek alanyi jogon jár "minden", étel, lakás, egészségügy, közlekedés . . . de nem egy pazarló életvitelben, magyarán nem lesz 1000 féle autó, hanem x típus ami inkább a funkcionalitásnak és hatékonyságnak lenne alárendelve.
 

ximix

Well-Known Member
2017. december 1.
869
2 526
93
Japanban van egy kulon kategiria az ilyen picuroknak.

Nekem is nagyon tetszenek, szerintem az európai városokban is megállná a helyét.
Kei car, könnyű autó wiki
"A kei autókategóriát a japán kormány hozta létre 1949-ben, azóta többször módosították a szabályozást.
Ezek a rendelkezések meghatározzák a jármű maximális méretét (H 3,4m x Sz 1,48m x M 2m), motorteljesítményét és teljesítményét (Maximum 660cm3, 64LE), hogy a tulajdonosok adó- és biztosítási kedvezményekben részesüljenek.
A legtöbb vidéki térségben mentesülnek a jármű megfelelő parkolási lehetőségének igazolására vonatkozó követelmény alól is."

Ezt az utolsó mondatot ízlelgessük azért, képzeljük el ha BP-en azt mondanák csak akkor vehetsz nagy autót, ha van helyed tárolni.
Ha nincs helyed tárolni (az utca nem az) akkor sajna csak ilyen kis járgányra kapsz engedélyt.
forrás


18036367_55876de82d71d985cf66dde70806e334_wm.jpg



Japánból nyugodtan átemelhetnék a szabályozást szép lassan, kicsit fellélegeztetne egyik másik város.
 

Kurfürst

Well-Known Member
2017. szeptember 14.
5 146
16 754
113
Ja de ez 1.3 milliárd lakosú India ahol az emberek ugyanúgy autózni akarnak, mint a tv-ben látott európaiak és amerikaiak.

Akarnak? Nyolc sávos autópályák vannak mindenfele, azon megy úgy félmillárd ember keresztül kasul, ahogy és amivel épp gondolja. Vágni lehet szmogot.
 

Kurfürst

Well-Known Member
2017. szeptember 14.
5 146
16 754
113
Én speciel agyaltam már olyan kérdésen, mint a pénz nélküli világ.
Nem bonyolult az elmélet, mindenkinek xx napot dolgozni kell a társadalom kiszolgálása érdekében a többi meg szabad idő.
Mindenkinek alanyi jogon jár "minden", étel, lakás, egészségügy, közlekedés . . . de nem egy pazarló életvitelben, magyarán nem lesz 1000 féle autó, hanem x típus ami inkább a funkcionalitásnak és hatékonyságnak lenne alárendelve.

giphy.gif
 
M

molnibalage

Guest
Eleve: egyéni mobilitás fókagyilkosság, ne csináljuk. Utazgatás is az. Túlfogyasztás is az. Ok, akkor tömegesen megyünk a munkahelyre olyan dolgokat gyártani tömegesen hatékonyan, amik... nem kellenek senkinek, automatizáció miatt az emberek se kellenek senkinek... És akkor mi lesz?

Lesznek gyárak, amik gyártanak a gazdagoknak, meg a hadseregüknek, aki rövid pórázon tartja a dologtalan tömegeket? Vagy mégis lesz megoldás a tudomány által, hogy körkörös gazdaságban lehessen a jóléti vívmányokat, bőséget fenntartani. Én inkább a másodikban karok hinni, de és nem vagyok hajlandó az egyél bogarat vonalra felszállni. Ugyanis a csúszós lejtőn arra terelik az alsóbb osztályokat az elitek, akik most egyelőre az egyéni mobilitást akarják visszavágni a széndioxid szintre hivatkozva.

Na megyek a kocsiért annyi CO2-t kibocsájtani, mint amit egy ember kilélegzik egy nap. Van elég meg nem született német, hogy megtehessem.
Ezen lehet viccelődni, de majd ha nagyon szar lesz a helyzet, akkor majd lehet magyarázni az unokának vagy dédunokának 60 év múlva, hogy azért szar a helyzet, mert 3 generációval korábban olyan fontos volt az új ájfon meg a 122. városba is elmenni szelfizni egyet.

Vagy, ha megkérdik majd, hogy hogyan lehetett annyi eszünk ,hogy atomenergia mellett szél- és napbuzulás ment. Na, akkor mit fogunk mondani...?
 

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
7 408
20 564
113
Én speciel agyaltam már olyan kérdésen, mint a pénz nélküli világ.
Nem bonyolult az elmélet, mindenkinek xx napot dolgozni kell a társadalom kiszolgálása érdekében a többi meg szabad idő.
Mindenkinek alanyi jogon jár "minden", étel, lakás, egészségügy, közlekedés . . . de nem egy pazarló életvitelben, magyarán nem lesz 1000 féle autó, hanem x típus ami inkább a funkcionalitásnak és hatékonyságnak lenne alárendelve.
Jó mulatást a falanszterben, én a választás szabadságát kérem.
 
  • Tetszik
Reactions: aquarell

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
7 408
20 564
113
Ezen lehet viccelődni, de majd ha nagyon szar lesz a helyzet, akkor majd lehet magyarázni az unokának vagy dédunokának 60 év múlva, hogy azért szar a helyzet, mert 3 generációval korábban olyan fontos volt az új ájfon meg a 122. városba is elmenni szelfizni egyet.

Vagy, ha megkérdik majd, hogy hogyan lehetett annyi eszünk ,hogy atomenergia mellett szél- és napbuzulás ment. Na, akkor mit fogunk mondani...?
Én tudom mit fogok mondani, de nem írom ide le, mert kitiltanának...
 
  • Tetszik
Reactions: aquarell

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
7 408
20 564
113
Ezen lehet viccelődni, de majd ha nagyon szar lesz a helyzet, akkor majd lehet magyarázni az unokának vagy dédunokának 60 év múlva, hogy azért szar a helyzet, mert 3 generációval korábban olyan fontos volt az új ájfon meg a 122. városba is elmenni szelfizni egyet.

Vagy, ha megkérdik majd, hogy hogyan lehetett annyi eszünk ,hogy atomenergia mellett szél- és napbuzulás ment. Na, akkor mit fogunk mondani...?
És nem vicc volt amit írtam. Ha nincs ekkora fogyasztás, valószínűleg mégy az utcára, meg én is, meg még nagyon sokan. A "felesleges" fogyasztással együtt a termelők is feleslegesek lesznek. A városok is feleslegesek lesznek, egyetlen előnyük az lesz, hogy könnyű gettókat csinálni, könnyebb tömegeket kordában tartani. Klasszikus deflációs válság.
 
M

molnibalage

Guest
És nem vicc volt amit írtam. Ha nincs ekkora fogyasztás, valószínűleg mégy az utcára, meg én is, meg még nagyon sokan. A "felesleges" fogyasztással együtt a termelők is feleslegesek lesznek. A városok is feleslegesek lesznek, egyetlen előnyük az lesz, hogy könnyű gettókat csinálni, könnyebb tömegeket kordában tartani. Klasszikus deflációs válság.
A városok soha nem feleslegesek, mert éppenséggel a lakások fajlagos fogyasztása és költsége messze egy családi házé alatt van.
De ezt már a COVID elején is feltettem kérdésként, ahol tisztán látszott, hogy szórakozás nélkül megzuhan a gazdaság, mert volumene van.
Tehát, ha valójában drágább lenne az egész szórakozásdi, akkor egyeseket ebből kizárnák, de pusztán a pénzáramot nézve attól az turizmus még mehetne. Hiszen ez volt régen. A fapadosok és airbnb előtt is létezett turizmus. A léptéke volt más.
 

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
7 408
20 564
113
A városok soha nem feleslegesek, mert éppenséggel a lakások fajlagos fogyasztása és költsége messze egy családi házé alatt van.
De ezt már a COVID elején is feltettem kérdésként, ahol tisztán látszott, hogy szórakozás nélkül megzuhan a gazdaság, mert volumene van.
Tehát, ha valójában drágább lenne az egész szórakozásdi, akkor egyeseket ebből kizárnák, de pusztán a pénzáramot nézve attól az turizmus még mehetne. Hiszen ez volt régen. A fapadosok és airbnb előtt is létezett turizmus. A léptéke volt más.
Akkor simán a jobbágyságot akarod visszahozni?
 

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
7 408
20 564
113
Nem akarom visszahozni. De az, hogy megvonjunk a vállunkat, azt mondjuk, hogy a tudomány mindent megold és fogyasztasz tovább, az szerinted megoldás?
Az, hogy szerintem mi a megoldás (működne amúgy!), az mellékes, de én megvonom a vállam, mert én nem élek nagy lábon, és ebből jottányit sem vagyok hajlandó lemondani.

A downsizingnak meg jobbágyság visszahozása lenne a vége, a keleti végeken élő csórók népek csak rohadjanak meg és dolgozzanak, majd a nagy értékhozzáadók meg élik tovább világuk. Így is ez van, csak kisebb szakadékkal. De ezt már el is kezdték a covidra és CO2-re hivatkozva, lopakodva.